płyta wyciągarka + osłony + zabezpieczenie podwozia

Zbiór wiedzy i modyfikacji off-road (tu prezentujemy wyłącznie swoje przeróbki i sprawdzone modyfikacje)

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
arsennoffsky
Off-Road
Off-Road
Posty: 19
Rejestracja: czwartek, 29 marca 2018, 23:22
Skąd jesteś: Wwa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2008
Kolor: złoty
Przebieg (km.): 147000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

płyta wyciągarka + osłony + zabezpieczenie podwozia

#1 Postautor: arsennoffsky » środa, 16 października 2019, 06:13

Panowie (i Panie?),


Zgodnie z obietnicą, fotorelacja z modyfikacji Sorento, które wykonałem jak do tej pory (nie licząc snorkla). Inspiacji szukałem na międzynarodowym forum fb Kia Sorento 4x4 Offroad Club - tam jest masa zdjęć i przykładów jak ludzie przerabiali smoczyce. Generalnie, Sorento I jest uznawane za jedno z bardziej niedocenianych auto offroadowych i swego czasu było dość popularne w Australii czy RPA. Trzeba się pogodzić z tym, że to nie będzie Patrol, ale dla 99% amatorów offroadu, po nieznacznych modyfikacjach możliwości Sorento będą w zupełności wystarczające.

A zatem:

0. Zawieszenie
Mam sprężyny H&R (ładowność 1350kg na przednią i 1500kg na tylną oś), dzięki temu auto nie siadło mi po zamontowaniu płyty i wyciągarki z przodu. Zasadniczo są dużo sztywniejsze niż fabryczne. Do tego amortyzatory OME (marka ARB). Obie rzeczy dedykowane do Sorento.
Wraz z wymianą sprężyn i amorów musiałem powymieniać podkładki gumowe pod sprężyny z tyłu, tuleje mocowania przednich amortyzatorów oraz różne śrubki, śruby, tuleje i polibusze wahaczy. Ponadto nowe, twardsze odboje z tyłu i opony zmienione ze standardowego rozmiaru 29'' na 31'' BFG AT.

1. Płyta + wyciągarka
Zdjęta stalowa belka, na której mocowany jest zderzak przedni, zamiast niej wspawany między końce podłużnic ramy płaskownik (tudzież położony płasko kawałek szyny). W nim zrobione otwory zbierające wodę, w środku wyciągarka mieści się na wcisk. Do niego dospawane uchwyty na ślizg do wyciągarki.

Płyta zawieszona jest mniej więcej w połowie między intecoolerem a chłodnicą silnika, chciałem, żeby do obu był dostęp powietrza. Skrzynka sterująca ułożona jest na akumulatorze, w dodatku pod maską jest hebel do wyciągarki. Wyciągarka XTR 12000 lbs na syntetyku z Szekla 4x4.

Zasadniczo zmieściło się wewnątrz zderzaka, choć mój fachowiec mógł spiłować trochę górną krawędź tej płyty, bo teraz niestety pręży zderzak i musiał być zamocowany na wkręty..

2. Osłony
Przód jak na zdjęciach, grubość ok. 4mm, dalej osłony skrzyni biegów i reduktora już na cieńszej blasze (ok 2 mm). Zasadniczo wzorowałem się na rysunkach od rosyjskiego producenta osłon Sheriff. Zagięcie z przodu zaginane na zimno, oparte jest na rozpórce rozpiętej między między podłużnicami. To akurat podpatrzyłem na fb i robi robote, bo zanim to zamontowałem to na jednym podjeździe mało nie urwałem intercoolera. Niestety Sorento nie ma najlepszych kątów, zapewne część z Was o tym wie.

3. Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia

To, że most tylny szybko pokrywa się rdzą to chyba każdy wie. Także, most wypiaskowany, reszta wyczyszczona z ognisk szczotą punktowo bo rama i podwozie były w dobrym stanie - te auta nie są aż tak stare jak na przeciętną terenówkę w Polsce :) no i nie są też eksploatowane w terenie. Tym niemniej lepiej chuchać na zimne, zatem po oczyszczeniu położony epoksyd i na to dwie warstwy czarnego Raptora (w sumie 5l go zeszło). Do środka ramy i progów wpuszczony środek do zabepieczania profili zamkniętych marki Ranal.

Zawieszenie zmieniałem w Wyprawa 4x4 w Wwie (nie polecam, jak każdy warsztat mieniący się 4x4 w nazwie zdzierają pieniądze), natomiast osłony, płyta pod wyciągarkę i zabezpieczenie podwozia w Spawex Auto Rawa Mazowiecka (polecam).

To nie koniec, ciąg dalszy nastąpi niebawem.

Pozdrawiam i chętnie odpowiem na pytania.
Robert
Załączniki
20190802_173726_result.jpg
20190802_173733_result.jpg
20190802_173738_result.jpg
20190802_173742_result.jpg
20190802_173747_result.jpg
20190802_173751_result.jpg
20190802_173821_result.jpg
20190802_173835_result.jpg
20190802_173846_result.jpg
20190802_173854_result.jpg
20190802_173904_result.jpg
20190802_173916_result.jpg
20190802_173925_result.jpg
20190802_173933_result.jpg
20190806_190717_result.jpg
20190806_192046_result.jpg
20190806_192050_result.jpg
20190812_124702_result.jpg
20190812_124709_result.jpg
20190812_124716_result.jpg
20190812_124725_result.jpg
20190812_124753_result.jpg
20190812_124801_result.jpg
20190812_124808_result.jpg
20190812_124816_result.jpg
20190812_124835_result.jpg
20190812_124838_result.jpg
20190812_124955_result.jpg
20190812_125001_result.jpg

Awatar użytkownika
ice-przemek
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1731
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 6 września 2015, 08:52
Skąd jesteś: Konin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: RWD
Rok: 2008
Kolor: EB
Przebieg (km.): 140
Inny Samochód: brak
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: płyta wyciągarka + osłony + zabezpieczenie podwozia

#2 Postautor: ice-przemek » środa, 16 października 2019, 07:03

świetna robota :happy2: :happy1:

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: płyta wyciągarka + osłony + zabezpieczenie podwozia

#3 Postautor: Andrzej » środa, 16 października 2019, 11:23

Automatyczne awansujesz do trzech grup .
Klubowicz , za osobiste stawiennictwo się na spotkaniu.
Czołgista , za opis ze zdjęciami
Off Road, za to ...

FB_IMG_1568097241496.jpg
FB_IMG_1568097241496.jpg (145.71 KiB) Przejrzano 2491 razy


Gratulacje .:)
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek


Wróć do „Warsztat 4x4”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości