Bodylift 2 cale w polifcie

Zbiór wiedzy i modyfikacji off-road (tu prezentujemy wyłącznie swoje przeróbki i sprawdzone modyfikacje)

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Biery27
Off-Road
Off-Road
Posty: 73
Wiek: 38
Rejestracja: niedziela, 19 kwietnia 2020, 11:28
Skąd jesteś: Bielsko-Biała
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 175000
Inny Samochód: C4
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Bodylift 2 cale w polifcie

#1 Postautor: Biery27 » środa, 2 września 2020, 22:19

Mały tutorial jak zrobić bodylift w polifcie.
Na początek zacznę od tego, że jednak nieznacznie się różnią działania przy bodylifcie w porównaniu do przedlifta.
Zestaw pochodzi ze stronki liftownia.pl i nie reklamuje tu ich ale jest to jedyne chyba miejsce gdzie można takiego gotowca kupić.

Zaczęliśmy oczywiście od poluzowania wszystkich 8 sztuk mocowań. Poszło gładko, mam 2006 rok i wszystkie śruby puściły bez większego oporu :happy2:

Jak pisał wcześniej Mucha zderzak z przodu trzeba ściągnąć żeby dostać się do przednich mocowań, tylnego nie ruszamy ale trzeba mu odkręcić dolne mocowania żeby go nie rozerwało. Poza tym dostęp do każdego mocowania jest spoko.

Przewody hamulcowe za prawym przednim kołem trzeba wypiąć z mocowań bo ich braknie i mogą się urwać. Po wypięciu ich z mocowania można śmiało podnosić, jest ich dość. Z przodu jest w polifcie taka sprężynka zrobiona z przewodów że można by meter dźwigać :lol:

Trzeba się wyposażyć w nowy przewód od serwa bo oryginału nie starczy, oraz oczywiście odkręcić zbiorniczek z płynem od wspomagania.

Ważne w polifcie, brakuje w komorze silnika przewodów paliwowych tych elastycznych, trzeba je zrobić od nowa i dłuższe :rules:

Kolejna ważna rzeczą przy podnoszeniu są przewody które są przed chłodnica, dokładniej jest to czujnik od klimatyzacji na środku pod wzmocnieniem oraz kable do czujników zderzenia, airbagów po wewnętrznych stronach podłużnic.
Ten od klimy delikatnie można wygiąć i temat jest załatwiony, natomiast na obydwu stronach podłużnicy po wewnętrznej stronie wystarczy wypiąć kable od czujników z trytytek bo są dookoła czujnika i wystarczy je puścić prosto w dół.
Osobiście był przy tej zabawie polecał odłączyć akumulator :kwink:

Co ciekawe przy podnoszeniu nie było żadnego problemu z kolumna kierowniczą, jest jej z zapasem ale warto ją poluzować żeby łatwiej się wysunęła.

Zaczynamy podnoszenie obojętne z której strony. My zaczęliśmy od strony pasażera.

Wyjmujemy gumowe poduszki z góry i z dołu że szpilek. Do liftu są dołączone podkładki te metalowe, nie trzeba rozwiercać starych.
Lift jest zrobiony tak że możemy dać 1,2 lub 3 podkładki podwyższające ale są dobrane wielkością do szpilek, natomiast górne poduszki mają w środku taka stalowa tuleję która średnica jest większa niż dziura w podkładce. Opcje są w zasadzie dwie, rozwiercić otwór w podkładce do rozmiaru tulejki albo przyciąć tulejkę do poziomu gumy. Po tych przygotowaniach można wrzucać podkładki i stawiać auto na ramę.

Oczywiście daliśmy wszystkie 3 podkładki, auto siedzi równo, śruby są dociągnięte, teraz jazdy testowe. Zobaczymy jak siądzie wszystko i czy siądzie ale na razie do krawędzi błotnika jest równiutkich 100cm. :ok:


W razie czego służę pomocą lub zapraszam do Bielska-Białej :happy1: :happy2:
Załączniki
IMG_20200902_221604_compress54.jpg
IMG_20200902_221604_compress54.jpg (471.31 KiB) Przejrzano 3469 razy
IMG_20200902_221549_compress22.jpg
IMG_20200902_221549_compress22.jpg (466.96 KiB) Przejrzano 3469 razy
IMG_20200901_174436_compress56.jpg
IMG_20200901_174436_compress56.jpg (353.49 KiB) Przejrzano 3469 razy
IMG_20200902_221534_compress5.jpg
IMG_20200902_221534_compress5.jpg (483.63 KiB) Przejrzano 3469 razy
IMG_20200902_221503_compress89.jpg
IMG_20200902_221503_compress89.jpg (383.22 KiB) Przejrzano 3469 razy
IMG_20200902_221451_compress65.jpg
IMG_20200902_221451_compress65.jpg (363.21 KiB) Przejrzano 3469 razy
IMG_20200831_204914_compress96.jpg
IMG_20200831_204914_compress96.jpg (408 KiB) Przejrzano 3469 razy
IMG_20200901_182347_compress4.jpg
IMG_20200901_182347_compress4.jpg (441.68 KiB) Przejrzano 3469 razy

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2084
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Bodylift 2 cale w polifcie

#2 Postautor: Mucha » czwartek, 3 września 2020, 09:53

100 cm? Coś za dużo :)
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Biery27
Off-Road
Off-Road
Posty: 73
Wiek: 38
Rejestracja: niedziela, 19 kwietnia 2020, 11:28
Skąd jesteś: Bielsko-Biała
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 175000
Inny Samochód: C4
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Bodylift 2 cale w polifcie

#3 Postautor: Biery27 » czwartek, 3 września 2020, 10:48

Dlatego muszę trochę pojeździć i zobaczyć czy siądzie coś czy nie i wtedy zmierzymy żeby było realnie :happy2:

U Ciebie jest ile? :beer:

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2084
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Bodylift 2 cale w polifcie

#4 Postautor: Mucha » czwartek, 3 września 2020, 13:15

Nie pamiętam dokładnie w sumie. Gdzieś w moim temacie jest. Tył chyba 97 przód 95 jakoś tak.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
Pipper
moje konto
moje konto
Posty: 213
Wiek: 39
Rejestracja: środa, 22 lipca 2015, 06:16
Skąd jesteś: okolice Sulejowa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 163000
Inny Samochód: CRV2/CRV3
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.4 16v z lpg i 4WD Auto.
Było fajne...
Has thanked: 26 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Bodylift 2 cale w polifcie

#5 Postautor: Pipper » piątek, 18 września 2020, 12:33

Co do mocowania zbiornika wyrównawczego płynu wspomagania podpowiem, że można przerobić fabryczny uchwyt i przewodów nie ruszamy wtedy :beer:
P.S Dobrze widziałem pojazd na II rajdzie SUV'ów Terenwizji? :hmm:
Do what you like. :rolley:

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2084
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Bodylift 2 cale w polifcie

#6 Postautor: Mucha » piątek, 18 września 2020, 12:48

Był kolega, szkoda że tak mało ujęć z nim zrobili. Albo Sorento jest w oczach terenwizji zbyt terenowe albo go nie lubią bo unikają jak ognia :lol:
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
Pipper
moje konto
moje konto
Posty: 213
Wiek: 39
Rejestracja: środa, 22 lipca 2015, 06:16
Skąd jesteś: okolice Sulejowa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 163000
Inny Samochód: CRV2/CRV3
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.4 16v z lpg i 4WD Auto.
Było fajne...
Has thanked: 26 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Bodylift 2 cale w polifcie

#7 Postautor: Pipper » piątek, 18 września 2020, 22:20

Mucha pisze:Był kolega, szkoda że tak mało ujęć z nim zrobili. Albo Sorento jest w oczach terenwizji zbyt terenowe albo go nie lubią bo unikają jak ognia :lol:

Bo te czarne "zmutowane" Sorento tak mają, jedzie człek spokojnie, a większość ludzi się ogląda... :lol:
Do what you like. :rolley:

Awatar użytkownika
BOGU
Off-Road
Off-Road
Posty: 850
Wiek: 41
Rejestracja: niedziela, 26 sierpnia 2018, 12:34
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 193000
Has thanked: 15 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Bodylift 2 cale w polifcie

#8 Postautor: BOGU » piątek, 18 września 2020, 22:44

Sorento robi, ostatnio to udowodniłem panu z patrola , który myślał inaczej ,a na koniec zbiliśmy żółwia. :happy2: po wyjęciu toyoty :) Bo w większości to fura gwizda tylko szofer piz.....a :) Bo, kiedy trzeba to pedał gazu w glebę ,to trzeba i w większości to robi.

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2341
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: Bodylift 2 cale w polifcie

#9 Postautor: visitor » sobota, 19 września 2020, 06:49

Nic dodać nic ująć, tylko do pełni szczęścia blokady brakuje.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony


Wróć do „Warsztat 4x4”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości