Mały tutorial jak zrobić bodylift w polifcie.
Na początek zacznę od tego, że jednak nieznacznie się różnią działania przy bodylifcie w porównaniu do przedlifta.
Zestaw pochodzi ze stronki liftownia.pl i nie reklamuje tu ich ale jest to jedyne chyba miejsce gdzie można takiego gotowca kupić.
Zaczęliśmy oczywiście od poluzowania wszystkich 8 sztuk mocowań. Poszło gładko, mam 2006 rok i wszystkie śruby puściły bez większego oporu
Jak pisał wcześniej Mucha zderzak z przodu trzeba ściągnąć żeby dostać się do przednich mocowań, tylnego nie ruszamy ale trzeba mu odkręcić dolne mocowania żeby go nie rozerwało. Poza tym dostęp do każdego mocowania jest spoko.
Przewody hamulcowe za prawym przednim kołem trzeba wypiąć z mocowań bo ich braknie i mogą się urwać. Po wypięciu ich z mocowania można śmiało podnosić, jest ich dość. Z przodu jest w polifcie taka sprężynka zrobiona z przewodów że można by meter dźwigać
Trzeba się wyposażyć w nowy przewód od serwa bo oryginału nie starczy, oraz oczywiście odkręcić zbiorniczek z płynem od wspomagania.
Ważne w polifcie, brakuje w komorze silnika przewodów paliwowych tych elastycznych, trzeba je zrobić od nowa i dłuższe
Kolejna ważna rzeczą przy podnoszeniu są przewody które są przed chłodnica, dokładniej jest to czujnik od klimatyzacji na środku pod wzmocnieniem oraz kable do czujników zderzenia, airbagów po wewnętrznych stronach podłużnic.
Ten od klimy delikatnie można wygiąć i temat jest załatwiony, natomiast na obydwu stronach podłużnicy po wewnętrznej stronie wystarczy wypiąć kable od czujników z trytytek bo są dookoła czujnika i wystarczy je puścić prosto w dół.
Osobiście był przy tej zabawie polecał odłączyć akumulator
Co ciekawe przy podnoszeniu nie było żadnego problemu z kolumna kierowniczą, jest jej z zapasem ale warto ją poluzować żeby łatwiej się wysunęła.
Zaczynamy podnoszenie obojętne z której strony. My zaczęliśmy od strony pasażera.
Wyjmujemy gumowe poduszki z góry i z dołu że szpilek. Do liftu są dołączone podkładki te metalowe, nie trzeba rozwiercać starych.
Lift jest zrobiony tak że możemy dać 1,2 lub 3 podkładki podwyższające ale są dobrane wielkością do szpilek, natomiast górne poduszki mają w środku taka stalowa tuleję która średnica jest większa niż dziura w podkładce. Opcje są w zasadzie dwie, rozwiercić otwór w podkładce do rozmiaru tulejki albo przyciąć tulejkę do poziomu gumy. Po tych przygotowaniach można wrzucać podkładki i stawiać auto na ramę.
Oczywiście daliśmy wszystkie 3 podkładki, auto siedzi równo, śruby są dociągnięte, teraz jazdy testowe. Zobaczymy jak siądzie wszystko i czy siądzie ale na razie do krawędzi błotnika jest równiutkich 100cm.
W razie czego służę pomocą lub zapraszam do Bielska-Białej
Bodylift 2 cale w polifcie
Moderator: Moderator
-
- Off-Road
- Posty: 73
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 19 kwietnia 2020, 11:28
- Skąd jesteś: Bielsko-Biała
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 175000
- Inny Samochód: C4
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Bodylift 2 cale w polifcie
- Załączniki
-
- IMG_20200902_221604_compress54.jpg (471.31 KiB) Przejrzano 3469 razy
-
- IMG_20200902_221549_compress22.jpg (466.96 KiB) Przejrzano 3469 razy
-
- IMG_20200901_174436_compress56.jpg (353.49 KiB) Przejrzano 3469 razy
-
- IMG_20200902_221534_compress5.jpg (483.63 KiB) Przejrzano 3469 razy
-
- IMG_20200902_221503_compress89.jpg (383.22 KiB) Przejrzano 3469 razy
-
- IMG_20200902_221451_compress65.jpg (363.21 KiB) Przejrzano 3469 razy
-
- IMG_20200831_204914_compress96.jpg (408 KiB) Przejrzano 3469 razy
-
- IMG_20200901_182347_compress4.jpg (441.68 KiB) Przejrzano 3469 razy
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2084
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Bodylift 2 cale w polifcie
100 cm? Coś za dużo
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
-
- Off-Road
- Posty: 73
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 19 kwietnia 2020, 11:28
- Skąd jesteś: Bielsko-Biała
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 175000
- Inny Samochód: C4
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Bodylift 2 cale w polifcie
Dlatego muszę trochę pojeździć i zobaczyć czy siądzie coś czy nie i wtedy zmierzymy żeby było realnie
U Ciebie jest ile?
U Ciebie jest ile?
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2084
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Bodylift 2 cale w polifcie
Nie pamiętam dokładnie w sumie. Gdzieś w moim temacie jest. Tył chyba 97 przód 95 jakoś tak.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- Pipper
- moje konto
- Posty: 213
- Wiek: 39
- Rejestracja: środa, 22 lipca 2015, 06:16
- Skąd jesteś: okolice Sulejowa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 163000
- Inny Samochód: CRV2/CRV3
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.4 16v z lpg i 4WD Auto.
Było fajne... - Has thanked: 26 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Bodylift 2 cale w polifcie
Co do mocowania zbiornika wyrównawczego płynu wspomagania podpowiem, że można przerobić fabryczny uchwyt i przewodów nie ruszamy wtedy
P.S Dobrze widziałem pojazd na II rajdzie SUV'ów Terenwizji?
P.S Dobrze widziałem pojazd na II rajdzie SUV'ów Terenwizji?
Do what you like.
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2084
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Bodylift 2 cale w polifcie
Był kolega, szkoda że tak mało ujęć z nim zrobili. Albo Sorento jest w oczach terenwizji zbyt terenowe albo go nie lubią bo unikają jak ognia
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- Pipper
- moje konto
- Posty: 213
- Wiek: 39
- Rejestracja: środa, 22 lipca 2015, 06:16
- Skąd jesteś: okolice Sulejowa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 163000
- Inny Samochód: CRV2/CRV3
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.4 16v z lpg i 4WD Auto.
Było fajne... - Has thanked: 26 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Bodylift 2 cale w polifcie
Mucha pisze:Był kolega, szkoda że tak mało ujęć z nim zrobili. Albo Sorento jest w oczach terenwizji zbyt terenowe albo go nie lubią bo unikają jak ognia
Bo te czarne "zmutowane" Sorento tak mają, jedzie człek spokojnie, a większość ludzi się ogląda...
Do what you like.
- BOGU
- Off-Road
- Posty: 850
- Wiek: 41
- Rejestracja: niedziela, 26 sierpnia 2018, 12:34
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 193000
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Bodylift 2 cale w polifcie
Sorento robi, ostatnio to udowodniłem panu z patrola , który myślał inaczej ,a na koniec zbiliśmy żółwia. po wyjęciu toyoty Bo w większości to fura gwizda tylko szofer piz.....a Bo, kiedy trzeba to pedał gazu w glebę ,to trzeba i w większości to robi.
- visitor
- Off-Road
- Posty: 2341
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
- Skąd jesteś: Łomianki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 326000
- Inny Samochód: Hyundai ix55
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 71 times
- Kontaktowanie:
Re: Bodylift 2 cale w polifcie
Nic dodać nic ująć, tylko do pełni szczęścia blokady brakuje.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości