Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

Zbiór wiedzy i modyfikacji off-road (tu prezentujemy wyłącznie swoje przeróbki i sprawdzone modyfikacje)

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#46 Postautor: krzysiek ardie » środa, 14 listopada 2018, 18:34

I tu się z Tobą zgadzam niestety, sprężyny H&R porządne amortyzatory będzie lepiej się prowadzić. Sorento i offroad nic z tych rzeczy :mad:
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

androx
moje konto
moje konto
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
Skąd jesteś: Podlasie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#47 Postautor: androx » czwartek, 15 listopada 2018, 00:49

Ale jednak jest grono użytkowników Sorento, którzy uprawiają na nich offroad. Auta podnoszą, wstawiają odpowiednie sprężyny, amory, blokady mostów, orurowanie. Jak tak obejrzeć filmy - to całkiem dobrze dają radę! Skąd wynika Twój skrajny sceptycyzm w tym zakresie?

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#48 Postautor: kaini » czwartek, 15 listopada 2018, 18:47

Troszkę ma racji. YT prawdę powie...
Też myślałem o szybkimi lifcie ale zaczynam się zastanawiać czy oprócz wyglądu cokolwiek to poprawi? Czas pokaże, założyłem zimówki i zobaczymy.

Ktoś sprawdzał ile cm podnoszą się mosty w górę czy przednie zawieszenie a nie ile mamy do błotników ?

androx
moje konto
moje konto
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
Skąd jesteś: Podlasie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#49 Postautor: androx » czwartek, 15 listopada 2018, 23:32

Tylny most, jako sztywny - nic sie nie podniesie wskutek zastosowania podkładek. Przedni - podniesie się o grubość podkładek. Piszę to teoretycznie, bo na razie liftu nie mam.

androx
moje konto
moje konto
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
Skąd jesteś: Podlasie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#50 Postautor: androx » sobota, 17 listopada 2018, 16:16

krzysiek ardie pisze:Ja tak szczerze to mam w d...e te wszystkie lifty, co to Ci da że zrobisz dwa cale jak tylny most będzie dalej miał taki prześwit jak fabryczny :hmm: fizyki nie da się oszukać.


Co da lift, skoro most zostaje na miejscu - patrz na filmiku, szczególnie od 1 min 10 sek.
https://www.youtube.com/watch?v=0th5wTvmbiM

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#51 Postautor: Marek » niedziela, 18 listopada 2018, 11:53

Androx , podniosła się karoseria , a prześwit mostu został taki sam .

androx
moje konto
moje konto
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
Skąd jesteś: Podlasie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#52 Postautor: androx » niedziela, 18 listopada 2018, 12:37

Ale zwiększył się prześwit pod ramą na odcinku pomiędzy osiami i poza osiami (na zwisach), co umożliwiło przejazd przez przeszkody w sposób pokazany na filmiku. Bez tego liftu samochód siadłby na podwoziu (ramie), nie na mostach.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Sprężyny i podkładki - 55 mm w górę

#53 Postautor: Andrzej » niedziela, 18 listopada 2018, 13:26

Most jak pług , przeorałby górkę .
Natomiast niższa rama zadziałała by jak tarka zatrzymując pojazd.
Oczywiście podwyższenie auta zdaje egzamin wyłącznie na miękkim terenie .
W kamienistym było by tak samo jak byśmy nie mieli podniesionego auta . Na pierwszym kamieniu by się zatrzymał o most .
Wszystko zależy po jakim terenie jeździmy . Ja byłem bardzo zadowolony mogąc jechać po piachu w opuszczonej żwirowni dopóki pod piachem nie trafiłem na pustak , który zerwał mi osłonę miski olejowej .
Gdybym miał wyższy to bym przejechał nad pustakiem i wyrżnął w niego tylnym mostem . :lol: Nie wiem co lepsze :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek


Wróć do „Warsztat 4x4”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości