zwijacz pasów

Wszystkie tematy związane z wnętrzem samochodu

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

zwijacz pasów

#1 Postautor: Hessus » wtorek, 22 grudnia 2015, 20:53

Takie pytanie na szybko -demontował ktoś boczki słupków między drzwiami? Chodzi mi o to jak są mocowane bo jutro zamierzam się zabrać za zdemontowanie zwijacza pasów. Podpowiedź przyspieszy mój jutrzejszy demontaż a czasu mi coś ostatnio zawsze brakuje :idn:
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1632
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
Has thanked: 104 times
Been thanked: 194 times
Kontaktowanie:

Re: zwijacz pasów

#2 Postautor: gomez953 » wtorek, 22 grudnia 2015, 21:06

Wyciągasz listwy plastikowe na progach (są wciskane), pod nimi masz po jednym wkręcie z przodu i z tyłu osłony słupka i reszta wciskana - podważasz od góry i jest twoja. :ok:
Obrazek

Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: zwijacz pasów

#3 Postautor: Hessus » wtorek, 22 grudnia 2015, 21:31

No i gitara. Niech Ci za Twoje dobre uczynki Sorcia nigdy przykrości nie sprawi. Amen :kwink:
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1632
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
Has thanked: 104 times
Been thanked: 194 times
Kontaktowanie:

Re: zwijacz pasów

#4 Postautor: gomez953 » wtorek, 22 grudnia 2015, 22:08

I Tobie Bóg zapłać, Sorcia poświęcona, :kwink: więc co ma być to będzie. :roftl:
Obrazek

Konto usunięte

Re: zwijacz pasów

#5 Postautor: Konto usunięte » wtorek, 22 grudnia 2015, 22:27

Nie zdążyłem odpowiedzieć :( , zostałem uprzedzony i wszystkie błogosławieństwa spłynęły na Gomezowe wozidło :palm: ale mam pytanie; cóż zamierzasz czynić z owymi zwijaczami? Czyżbyś chciał coś usprawniać w temacie szybszego chowania się pasów :hmm:

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1632
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
Has thanked: 104 times
Been thanked: 194 times
Kontaktowanie:

Re: zwijacz pasów

#6 Postautor: gomez953 » wtorek, 22 grudnia 2015, 22:53

eMeRaldzie, przy najbliższym spotkaniu postaram się przelać Tobie połowę tych Hessowych błogosławieństw. :kwink:

A całkiem poważnie, kiedy u siebie demontowałem w/w elementy, to na tym jarzmie prowadzącym pas było całkiem sporo syfu wszelakiego, ale że demontowałem plastiki w celu instalacji podświetlenia na nogi, to oczywiście wtedy olałem temat. :palm:
Chociaż będzie zajęcie na przyszłość. :roftl:
Obrazek

Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: zwijacz pasów

#7 Postautor: Hessus » środa, 23 grudnia 2015, 07:29

eMeR pisze:Czyżbyś chciał coś usprawniać w temacie szybszego chowania się pasów :hmm:


Dokładnie tak. Przeczyściłem kiedyś na mokro chemią bo już w ogóle się nie zwijały i jest o niebo lepiej ale do doskonałości jeszcze ciutke im brakuje. A u mnie jest tak, że jak chcą ze mną jeździć to muszą być jak nowe :tup:
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: zwijacz pasów

#8 Postautor: Hessus » środa, 23 grudnia 2015, 08:48

Gerwazy danke schön :happy1:
Niech Ci karpia i pierogów na wigilijnym stole nigdy nie zabraknie :kwink:
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

Konto usunięte

Re: zwijacz pasów

#9 Postautor: Konto usunięte » środa, 23 grudnia 2015, 10:06

Hess możesz jeszcze jedną rzecz zrobić, mianowicie z bębna, po rozwinięciu całkowitym pasa wysuń jego koniec, potem zabezpieczenie w postaci klina. Następnie wyciągnij całkiem pas tylko jedna rzecz :mad: musisz dobrze trzymać bęben żeby się nie odwinęła sprężyna :palm: i spróbuj obrócić bębnem, żeby mocniej napiąć sprężynę (ze dwa obroty bębna powinno się dać). Mocniej napięta sprężyna powinna szybciej pas zwijać. Powodzenia :ok: i uważaj na palce :kwink:

Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: zwijacz pasów

#10 Postautor: Hessus » środa, 23 grudnia 2015, 10:24

eMeR Bóg Zapłać.
Niech ci Sorcia nigdy w polu nie stanie... co by Cię małżonka holować nie musiała :kwink:
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

Christael
jestem
jestem
Posty: 23
Rejestracja: poniedziałek, 18 lipca 2016, 16:37
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Rok: 2004
Kontaktowanie:

Re: zwijacz pasów

#11 Postautor: Christael » środa, 20 lipca 2016, 11:12

Czy tylne pasy bezpieczeństwa również tak łatwo się wymienia? Można prosić o jakiś instruktaż?

szafjarenka
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 36
Rejestracja: sobota, 11 marca 2017, 21:30
Skąd jesteś: Hajnówka
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Srebrny
Kontaktowanie:

Re: zwijacz pasów

#12 Postautor: szafjarenka » niedziela, 12 marca 2017, 14:22

Witam. Mam pytanie odnośnie pasów. Czy jest możliwość zamontowania z tyłu fotelika tak żeby nie latał? Moje pasy owszem przy mocniejscym szrpnięciu blokują się, ale na chwilę potem znowu mogą poruszać się w obu kierunkach co powoduje że fotelik jest nieprawidłowo zapięty. Czy moje pasy są brudne, zepsute czy ten typ tak ma? Proszę o pomoc!

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: zwijacz pasów

#13 Postautor: hunter » niedziela, 12 marca 2017, 14:31

Do montażu fotelików służą uchwyty isofix, nie pasy. Pasy działają na zasadzie bezwładności ,po zapięciu mogą się rozwijać i zwijać, dopiero przeciążenie powoduje ich blokadę. Kiedyś gdy pasy nie posiadały zwijaczy i można było nimi mocować foteliki.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

szafjarenka
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 36
Rejestracja: sobota, 11 marca 2017, 21:30
Skąd jesteś: Hajnówka
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Srebrny
Kontaktowanie:

Re: zwijacz pasów

#14 Postautor: szafjarenka » niedziela, 26 marca 2017, 17:56

W takim razie po co sprzedają foteliki bez isofix? Co w przyadku kiedy samochód nie ma isofix. W moim passacie tylne pasy blokują się w każdym momencie, ponoć vw specjalnie wstawił takie pasy z myślą o fotelikach. Poprzednio jeździłam Freelanderem, miałam epizod z matizem. W każdym mogłam bezpiecznie przypiąć fotelik. Myślałam, że to norma i każde auto tak ma. Sorento niestety nie jest przyjazny fotelikom

mibas74
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 38
Rejestracja: niedziela, 27 maja 2018, 11:12
Skąd jesteś: okolice Wieliczki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny metalic
Inny Samochód: MB s124 E250
Has thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: zwijacz pasów

#15 Postautor: mibas74 » niedziela, 10 maja 2020, 23:23

czy jakaś życzliwa dusza mogłaby łopatologicznie wytłumaczyć, jak dostać sie do śruby górnego (ruchomego) mocowania pasa kierowcy? Muszę wymienić pas bezpieczeństwa kierowcy na nowy.


Wróć do „Wnętrze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości