Panel Climatronik
Moderator: Moderator
- andykon
- ASSISTANCE
- Posty: 510
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 14:52
- Skąd jesteś: PODLASIE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: SREBRNY METALIK
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Panel Climatronik
Może słowo w sprawie klimatyzacji powiem i ja.
Cyber… i oku, klimatronik ma taką możliwość, że można go ustawić aby każdorazowo po uruchomieniu pojazdu działał w pozycji auto, bądź manual z ustawioną temperaturą i szybkością wiatraka. Mi osobiście pasuje ustawienie manualne i każdorazowo uruchamia się mi A/C 19 stopni C i wiatrak na 2 skrzydełka. Nie przeszkadzają mi takie ustawienia w odbiorze radia.
Widzę, że cofacie sie do kamienia łupanego, może wyłączcie na jakiś czas klimę a wtedy na nowo poznacie zalety klimatyzacji i docenicie jej działanie nawet w pozycji auto.
Wygląd panelu jest sprawą gustu. Osobiście bardziej mi sie podoba klimatronik od manuala a poza tym w klimatroniku jak już wyżej opisałem można można wybrać 2 opcje . Faktem jest, że przy ustawieniu na auto klima działa trochę inaczej tj. sama zwiększa stopniowo szybkość nawiewu no ale przecież jest ustawiona na auto więc czego można oczekiwać poza tym, że jak najszybciej doprowadzi do schłodzenia kabiny przy wykorzystaniu dostępnych jej środków.
Cyber… i oku, klimatronik ma taką możliwość, że można go ustawić aby każdorazowo po uruchomieniu pojazdu działał w pozycji auto, bądź manual z ustawioną temperaturą i szybkością wiatraka. Mi osobiście pasuje ustawienie manualne i każdorazowo uruchamia się mi A/C 19 stopni C i wiatrak na 2 skrzydełka. Nie przeszkadzają mi takie ustawienia w odbiorze radia.
Widzę, że cofacie sie do kamienia łupanego, może wyłączcie na jakiś czas klimę a wtedy na nowo poznacie zalety klimatyzacji i docenicie jej działanie nawet w pozycji auto.
Wygląd panelu jest sprawą gustu. Osobiście bardziej mi sie podoba klimatronik od manuala a poza tym w klimatroniku jak już wyżej opisałem można można wybrać 2 opcje . Faktem jest, że przy ustawieniu na auto klima działa trochę inaczej tj. sama zwiększa stopniowo szybkość nawiewu no ale przecież jest ustawiona na auto więc czego można oczekiwać poza tym, że jak najszybciej doprowadzi do schłodzenia kabiny przy wykorzystaniu dostępnych jej środków.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Panel Climatronik
też lubię jak w aucie jest chłodno, jednakże nie lubię gdy nawiew wali mi w twarz, głowę,szyje itp. dla tego najlepiej czuję się, szczególnie w długie trasy, gdy ustawię sobie temp 20-21,nawiew na szybę na 2 stopień i obieg zamknięty. wtedy otula fajny chłód i nie dmucha bezpośrednio na ciebie. każdy lubi co innego jednak że nie zamienił bym klimatronika na manuala
- andykon
- ASSISTANCE
- Posty: 510
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 14:52
- Skąd jesteś: PODLASIE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: SREBRNY METALIK
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Panel Climatronik
Przy poprzednim pojeździe tj. mitsubishi właściciel serwisu podpowiedział mi, że najlepiej jest jak klima dmuch na szybę ponieważ wtedy pęd powietrza przy podsufitce trafia do pasażerów na tylnej kanapie. Poza tym nie działa bezpośrednio na kierowcę i pasażera co chroni przed chrypką i katarem.
Takich ustawień używam no chyba, że są upały jak tego lata gdzie niestety inne ustawienia jak w twarz nie skutkują.
Takich ustawień używam no chyba, że są upały jak tego lata gdzie niestety inne ustawienia jak w twarz nie skutkują.
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Panel Climatronik
Mili Państwo, zupełnie się nie rozumiemy.
Działanie i regulację klimatronika mam opanowane od lat.
Jak i świadomość własnych preferencji klimatycznych i umiejętność ich egzekwowania w sterowniku/pokrętłach.
Rzecz w tym, że soft w klimie Sorento jest durnie zrobiony.
W pozycji AUTO, po osiągnięciu zadanej temperatury sprężarka się wyłącza, dając nieprzyjemne powietrze do czasu, aż temperatura ponownie wzrośnie. Potem się załącza, znów dając chłodek. I tak cyklicznie.
W trybie manual chłodzi praktycznie cały czas tak samo w pełnym zakresie temperatur (mam tu na myśli prędkość wentylatora na 1 lub 2 skrzydełka). Gdy zadana temperatura zrówna się z tą z otoczenia (lub czasem dopiero po jej przekroczeniu), klima z mocnego chłodzenia zaczyna grzać!!!
Nie jak suszarka, lekko, stopniowo, ale to coś, czego doświadczam pierwszy raz.
Tak jest u mnie i nie jest to nieumiejętność regulacji z mej strony, wierzcie mi. Byłoby źle, gdyby taki temat mnie przerastał...
Nie sądzę też, że coś jest uszkodzone, bo w zasadzie działa dobrze, tyle, że strasznie koślawo, rzekłbym zero-jedynkowo!!!
Tak, wiem, jestem wymagający, ale tego nauczyły mnie poprzednie panele klimatornik, z którymi współpracowałem w pełnym zadowoleniu...
Działanie i regulację klimatronika mam opanowane od lat.
Jak i świadomość własnych preferencji klimatycznych i umiejętność ich egzekwowania w sterowniku/pokrętłach.
Rzecz w tym, że soft w klimie Sorento jest durnie zrobiony.
W pozycji AUTO, po osiągnięciu zadanej temperatury sprężarka się wyłącza, dając nieprzyjemne powietrze do czasu, aż temperatura ponownie wzrośnie. Potem się załącza, znów dając chłodek. I tak cyklicznie.
W trybie manual chłodzi praktycznie cały czas tak samo w pełnym zakresie temperatur (mam tu na myśli prędkość wentylatora na 1 lub 2 skrzydełka). Gdy zadana temperatura zrówna się z tą z otoczenia (lub czasem dopiero po jej przekroczeniu), klima z mocnego chłodzenia zaczyna grzać!!!
Nie jak suszarka, lekko, stopniowo, ale to coś, czego doświadczam pierwszy raz.
Tak jest u mnie i nie jest to nieumiejętność regulacji z mej strony, wierzcie mi. Byłoby źle, gdyby taki temat mnie przerastał...
Nie sądzę też, że coś jest uszkodzone, bo w zasadzie działa dobrze, tyle, że strasznie koślawo, rzekłbym zero-jedynkowo!!!
Tak, wiem, jestem wymagający, ale tego nauczyły mnie poprzednie panele klimatornik, z którymi współpracowałem w pełnym zadowoleniu...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1227
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 12:27
Re: Panel Climatronik
Cyber, moim zdaniem ,uważam że najpierw powinieneś sprawdzić wszystkie czujniki, które współpracują z klimą , panel klimy, sprężarkę, a dopiero wtedy wypowiedzieć się na temat jak działa klima w sorento Uważam, że w twojej klimie na 99% jest coś uszkodzone (jak i w pozostałych klimach kolegów którzy narzekają), moja działa idealnie i nie mam z nią żadnych problemów, we wszystkich samochodach sprężarka załącza się i wyłącza, jest to spowodowane przez czujnik przeciwzamrożeniowy, gdyby takiego nie było, rozsadziło by ci wszystkie przewody. Sprawdź filtr przeciwpyłkowy, on może być przyczyną zbyt częstego lub zbyt powolnego załączania klimy. Może też być tak, że zostały wymienione przewody lub skraplacz na niewłaściwe, za małe, wtedy będziesz miał zbyt dużo czynnika i czujnik ciśnieniowy będzie rozłączał sprężarkę, może też tak być że w maszynie, która robiła serwis klimy, była źle wpisaną w pamięć ilość czynnika, jaka powinna być w sorento, często to się zdarza. Zapraszam nad morze, jeśli chcesz zobaczyć jak naprawdę chodzi klima w sorento.
- autorus
- wiem wszystko
- Posty: 2317
- Wiek: 50
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 06:48
- Skąd jesteś: Skierniewice
- Silnik: W PLANACH
- Inny Samochód: Skoda octavia 480tys
- Has thanked: 20 times
- Kontaktowanie:
Re: Panel Climatronik
Nie zauważyłem u siebie objawu wyłączenia. U mnie działa non stop ale z różnym natężeniem.
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Panel Climatronik
Moja klima ma wszystko oryginalne.
Oprócz czujników, których nie sprawdziłem jeszcze, wszystko inne działa prawidłowo.
Filtr nowy, wszystko porządnie czyszczone, odgrzybione i ozonowane.
Ilość czynnika przed serwisem: ok. 300 g. Ilość czynnika po serwisie: ok 650 g.
Ilość oleju przed serwisem: 4 ml, po 6 ml (albo gram, nie pamiętam jednostki, mam gdzieś dokument).
Jak dla mnie:
albo faktycznie któryś z czujników niedomaga,
albo soft do luftu.
Czytałem gdzieś, że były różne wersje softu sterownika klimy.
Ma ktoś tę wiedzę?
A może algorytm sprawdzania klimatronika z panelu (ponoć tak można w Sorento).
Oprócz czujników, których nie sprawdziłem jeszcze, wszystko inne działa prawidłowo.
Filtr nowy, wszystko porządnie czyszczone, odgrzybione i ozonowane.
Ilość czynnika przed serwisem: ok. 300 g. Ilość czynnika po serwisie: ok 650 g.
Ilość oleju przed serwisem: 4 ml, po 6 ml (albo gram, nie pamiętam jednostki, mam gdzieś dokument).
Jak dla mnie:
albo faktycznie któryś z czujników niedomaga,
albo soft do luftu.
Czytałem gdzieś, że były różne wersje softu sterownika klimy.
Ma ktoś tę wiedzę?
A może algorytm sprawdzania klimatronika z panelu (ponoć tak można w Sorento).
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- andykon
- ASSISTANCE
- Posty: 510
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 14:52
- Skąd jesteś: PODLASIE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: SREBRNY METALIK
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Panel Climatronik
cyber_human pisze:A może algorytm sprawdzania klimatronika z panelu (ponoć tak można w Sorento).
Kiedyś gdzieś na forum pojawiła się taka informacja ale nie pamiętam jak to zrobić.
Może któryś z kolegów koleżanek mógłby pomóc?
Chętnie bym sam sprawdził u siebie bo coś ostatnio panel mi nawala i nie wiem czy mam go wymienić?
- rings
- teraz jestem
- Posty: 494
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:02
- Skąd jesteś: Pruchna k/Cieszyna
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: CZARNY
- Przebieg (km.): 100000
- Inny Samochód: Kia Venga
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5v6 RWD złote
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Panel Climatronik
http://allegro.pl/show_item.php?item=1206802031
to jest link do panelu klimatyzacji
to jest link do panelu klimatyzacji
3.5 V6 2005 2wd A/T(automat) złoty wersja USA. 3.5 V6 2013 AWD A/T(automat) czarny wersja USA
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Panel Climatronik
Niezła cena.
Czy w nim siedzi soft sterujący? Chyba tak...
Bardziej czujniki by się przydały, mi przynajmniej...
Czy w nim siedzi soft sterujący? Chyba tak...
Bardziej czujniki by się przydały, mi przynajmniej...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- andykon
- ASSISTANCE
- Posty: 510
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 14:52
- Skąd jesteś: PODLASIE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: SREBRNY METALIK
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Panel Climatronik
Kupiłem za 80zł.+ koszta przesyłki i okazało się, że jest zbędny. Usterka była gdzie indziej tj. w elektryce.
Jakby co to mam na zbyciu panel.
Jakby co to mam na zbyciu panel.
- Witka1
- To ja
- Posty: 359
- Wiek: 75
- Rejestracja: czwartek, 18 marca 2010, 20:13
- Skąd jesteś: k.Wrocławia-13 km
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny metalik
- Przebieg (km.): 312100
- Kontaktowanie:
Re: Panel Climatronik
Koledzy mam problem z klimatyzacją.
Klimatyzacja została w napełniona i sprawdzona. Pracowała bez zarzutu i ostatnio przy wysokich
temperaturach powietrza nie włącza się- grzeje ciepłe powietrze. Byłem w Serwisie KIA i stwierdzono , że przyczyną nie
włączania się "klimy" jest uszkodzony czujnik p.zamrożeniowy. Na czujnik trzeba czekać około 1-go miesiąca.
Prośba, jak wygląda czujnik p. zamrożeniowy i w którym miejscu jest usytuowany .
Jeśli jest w jednej z dwóch obudów /nagrzewnice-filtr pyłkowy/z czujnikami- to takie posiadam z kpl. wyposażeniem.
Jak bym wiedział , który to jest w/w czujnik , to wymieniłbym- sprawdził.
Klimatyzacja została w napełniona i sprawdzona. Pracowała bez zarzutu i ostatnio przy wysokich
temperaturach powietrza nie włącza się- grzeje ciepłe powietrze. Byłem w Serwisie KIA i stwierdzono , że przyczyną nie
włączania się "klimy" jest uszkodzony czujnik p.zamrożeniowy. Na czujnik trzeba czekać około 1-go miesiąca.
Prośba, jak wygląda czujnik p. zamrożeniowy i w którym miejscu jest usytuowany .
Jeśli jest w jednej z dwóch obudów /nagrzewnice-filtr pyłkowy/z czujnikami- to takie posiadam z kpl. wyposażeniem.
Jak bym wiedział , który to jest w/w czujnik , to wymieniłbym- sprawdził.
- andykon
- ASSISTANCE
- Posty: 510
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 14:52
- Skąd jesteś: PODLASIE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: SREBRNY METALIK
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Panel Climatronik
Dzięki Beata jak zawsze można na Ciebie liczyć. Już poradziłem sobie z klimą ale o tym poniżej
Witka1 - nie powiem Ci dokładnie w którym miejscu znajduje się ten czujnik ale jak mi w serwisie w ubiegłym tygodniu grzebali przy klimie to mechanik wyjmował go klęcząc przed chłodnicą a więc w tym miejscu szukaj..
Nie wiem jakie masz objawy nie działania klimy. U mnie nie dochodził + do sprężarki. Sprawdzić to można prosto. Wypnij przewód dochodzący do sprężarki i w to miejsce wsadź kawałek przewodu a następnie drugi koniec do "+" w akumulatorze. Ale, żeby nie było tak prosto - sama sprężarka z panelu klimatyzacji załączana, sterowana jest "-". Odpowiada za to stycznik A/CON RELAY, na samym dole skrzynki z bezpiecznikami. Na jedną z nóżek dochodzić powinien '-" z panelu sterowania , bodajże z 5 nóżki szerszej łączówki (o ile się nie mylę to kabelek ma kolor pomarańczowy). Trochę namieszałem ale u mnie podanie "lewego" minusa tj. z stycznika obok pomogło i klima załącza się prawidłowo.
Jeśli chcesz to jutro zrobię foto połączenia "lewego minusa" - pisz na priva.
Witka1 - nie powiem Ci dokładnie w którym miejscu znajduje się ten czujnik ale jak mi w serwisie w ubiegłym tygodniu grzebali przy klimie to mechanik wyjmował go klęcząc przed chłodnicą a więc w tym miejscu szukaj..
Nie wiem jakie masz objawy nie działania klimy. U mnie nie dochodził + do sprężarki. Sprawdzić to można prosto. Wypnij przewód dochodzący do sprężarki i w to miejsce wsadź kawałek przewodu a następnie drugi koniec do "+" w akumulatorze. Ale, żeby nie było tak prosto - sama sprężarka z panelu klimatyzacji załączana, sterowana jest "-". Odpowiada za to stycznik A/CON RELAY, na samym dole skrzynki z bezpiecznikami. Na jedną z nóżek dochodzić powinien '-" z panelu sterowania , bodajże z 5 nóżki szerszej łączówki (o ile się nie mylę to kabelek ma kolor pomarańczowy). Trochę namieszałem ale u mnie podanie "lewego" minusa tj. z stycznika obok pomogło i klima załącza się prawidłowo.
Jeśli chcesz to jutro zrobię foto połączenia "lewego minusa" - pisz na priva.
Re: Panel Climatronik
Czujnik ten, jest chyba umieszczony na pompie klimatyzacji Pompa jest napędzana paskiem wielorowkowym i jest doskonale widoczna
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2010, 13:34
- Skąd jesteś: małopolska
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Kontaktowanie:
Re: Panel Climatronik
koledzy/koleżanki trochę podniosę ten temat ale w innym kontekście... czy wiecie jaka powinna być temperatura na wlotach zimnego powietrza do kabiny podczas pracy klimy? chcę sprawdzić czy dobrze chłodzi bo mam wrażenie że jednak trochę za słabo.. jest jakiś sposób? kiedyś widziałem jak gość w serwisie wkładał czujnik w kratkę wylotu powietrza i mierzył temp. w moim 2 samochodzie, natomiast nie wiem jak powinne być temp. w sori i w jakich ustawieniach panelu to spraedzać, mam climatronika...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości