Panel Climatronik
Moderator: Moderator
Panel Climatronik
Witam.Posiadam w swojej Kijance sterowanie klimatyzacją w postaci pokreteł.Chciałbym zmienić na panel "klimatronik".Wejścia z tyłu obu są jednakowe.Moze tylko komputer wystarczy?W poprzednim wozidełku(VW Passat)miałem klimatronik i ...troszke sie przyzwycziłem do wyswietlacza w klimatroniku.Czy ktoś to przerabiał,lub wie o co biega z zamianą?Pzdr.Lee
Pozostałe informacje tutaj:- http://kiasorento.iq24.pl/default.asp?g ... emat=43419
Pozostałe informacje tutaj:- http://kiasorento.iq24.pl/default.asp?g ... emat=43419
-
- moja ranga
- Posty: 86
- Rejestracja: wtorek, 8 czerwca 2010, 17:05
- Skąd jesteś: Katowice
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: czarny + szare
- Przebieg (km.): 106000
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Panel Climatronik
Hi, hi. A ja odwrotnie. Irytuje mnie obsługa i działanie automatycznej klimatyzacji i myślę o zamianie jej na panel ręczny!
Pokrętła są:
- szybsze w obsłudze
- większe i bardziej intuicyjne
- mniej absorbujące.
Takie mam przynajmniej odczucia po przesiadce z auta z pokrętłami.
Np. cykliczny przycisk "mode" w automacie. Najpierw trzeba go odnaleźć, potem naciskać i zerkać na wyświetlacz, czy już mamy upragniony wariant wiania. Wszystko to odwraca uwagę od prowadzenia
Ponadto automat ma swoje własne poglądy na temat wyboru środków szybkiej realizacji zleceń - np. intensywną pracą wiatraka, która zagłusza radio Jeśli mam latem do przejechania krótki odcinek po dłuższym postoju to robi dużo szumu o nic. Osobiście wolę jechać w trochę większym ciepełku niż ogłuchnąć. (Taki szum też rozprasza)
Tak więc proszę o podzielenie się doświadczeniem z przeróbki (tej odwrotnej) A pragnącym automatu - przemyślenia moje pod rozwagę.
Pokrętła są:
- szybsze w obsłudze
- większe i bardziej intuicyjne
- mniej absorbujące.
Takie mam przynajmniej odczucia po przesiadce z auta z pokrętłami.
Np. cykliczny przycisk "mode" w automacie. Najpierw trzeba go odnaleźć, potem naciskać i zerkać na wyświetlacz, czy już mamy upragniony wariant wiania. Wszystko to odwraca uwagę od prowadzenia
Ponadto automat ma swoje własne poglądy na temat wyboru środków szybkiej realizacji zleceń - np. intensywną pracą wiatraka, która zagłusza radio Jeśli mam latem do przejechania krótki odcinek po dłuższym postoju to robi dużo szumu o nic. Osobiście wolę jechać w trochę większym ciepełku niż ogłuchnąć. (Taki szum też rozprasza)
Tak więc proszę o podzielenie się doświadczeniem z przeróbki (tej odwrotnej) A pragnącym automatu - przemyślenia moje pod rozwagę.
Ostatnio zmieniony środa, 18 sierpnia 2010, 13:33 przez oku, łącznie zmieniany 1 raz.
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Panel Climatronik
Niestety, zgadzam się z powyższym.
Klimatronik w Sorento, przynajmniej do FL, jest do bani. Po prostu masakra. Z przodu zimno (mi to pasi, ale Cyberowej nie), tryb AUTO to jakaś porażka. Gdy już schłodzi do zadanej temperatury, wyłącza klime (!!!!) co powoduje, że nagle czuje się ciepłe wilgotne powietrze z zewnątrz, po czym po dłuższej chwili znów załącza kompresor.
No porażka jakaś.
Idealnie klimatronik działał w Omedze B. Nieźle w Focusie i Mondeo. Ale to, co proponuje KIA w Sorento, to masakra.
Jeśli ktoś ma w dobrym stanie panel manualny, rozważę zamianę
Znam człowieka, gościł na tym forum, który z powodu tego problemu pozbył się Czołga!!!
Klimatronik w Sorento, przynajmniej do FL, jest do bani. Po prostu masakra. Z przodu zimno (mi to pasi, ale Cyberowej nie), tryb AUTO to jakaś porażka. Gdy już schłodzi do zadanej temperatury, wyłącza klime (!!!!) co powoduje, że nagle czuje się ciepłe wilgotne powietrze z zewnątrz, po czym po dłuższej chwili znów załącza kompresor.
No porażka jakaś.
Idealnie klimatronik działał w Omedze B. Nieźle w Focusie i Mondeo. Ale to, co proponuje KIA w Sorento, to masakra.
Jeśli ktoś ma w dobrym stanie panel manualny, rozważę zamianę
Znam człowieka, gościł na tym forum, który z powodu tego problemu pozbył się Czołga!!!
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Panel Climatronik
Ja mam manual i nie zamieniam się , mimo , że maska namawia mnie na zamianę na automat.
- autorus
- wiem wszystko
- Posty: 2317
- Wiek: 50
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 06:48
- Skąd jesteś: Skierniewice
- Silnik: W PLANACH
- Inny Samochód: Skoda octavia 480tys
- Has thanked: 20 times
- Kontaktowanie:
Re: Panel Climatronik
Mi klimatronik w sorci działa spox. Nie mam żadnych problemów. Żonka obok ma dodatkowe sterowanie temperaturą. Nigdy nie miałem manuala a nawet nie brałem pod uwagę.
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Panel Climatronik
Pewnie po FL, w dwustrefowym, poprawili soft. Szczęściarzu!
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
-
- moja ranga
- Posty: 134
- Wiek: 46
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 11:43
- Skąd jesteś: Rzeszów/Łańcut
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: RWD
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny metalic
- Kontaktowanie:
Re: Panel Climatronik
No to teraz pytanie jak rozróżnić który to panel jest - dwustrefowy?
I czym różnią się te panele? Sam się zastanawiam nad zamianą z manualnej na automat - ale jak ma to działać do bani to nie ma sensu.
I czym różnią się te panele? Sam się zastanawiam nad zamianą z manualnej na automat - ale jak ma to działać do bani to nie ma sensu.
2.5 CRDi EX 2004, 85 tyś, Olej, 2HI/4HI/4LO
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Panel Climatronik
Ja się chętnie zamienię: oddam klimatronik za pokrętła.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Panel Climatronik
Cyber , na zlocie dam ci pokręcić pokrętłami , zobaczysz czy jest jakaś różnica .
Może nigdy nie sprawdzałes jak to jest w manualu w Sorento i po prostu wydaje ci się , że jest lepiej.
Może nigdy nie sprawdzałes jak to jest w manualu w Sorento i po prostu wydaje ci się , że jest lepiej.
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Panel Climatronik
To świetny pomysł Adminie. Tak uczyńmy.
Tyle, że prawda wychodzi po chwili jazdy w ciepły dzień.
No, ale zobaczymy.
Dziękuję za propozycję.
Tyle, że prawda wychodzi po chwili jazdy w ciepły dzień.
No, ale zobaczymy.
Dziękuję za propozycję.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Re: Panel Climatronik
Cyber w klimatroniku, oprócz ustawienia auto masz też możliwość ustawiania parametrów ręcznie Posprawdzaj sobie wszystkie czujniki mnie jakoś normalnie toto pracuje a mało nie jeżdżę
-
- moja ranga
- Posty: 86
- Rejestracja: wtorek, 8 czerwca 2010, 17:05
- Skąd jesteś: Katowice
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: czarny + szare
- Przebieg (km.): 106000
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Panel Climatronik
Pewnie, że można w automacie ustawiać wszystko manualnie - ale poza działaniem inna jest ergonomia (pierwszy post). Jak dla mnie - pokrętło jest po prostu lepszym interfejsem. Dużo lepszym. Tak samo jak porządne pokrętło volume w odtwarzaczu zamiast jakichś mikro przycisków - i to takie ciężko chodzące pokrętło.
Przyciski - trzeba przyznać - na zdjęciu w katalogu prezentują się lepiej
Przyciski - trzeba przyznać - na zdjęciu w katalogu prezentują się lepiej
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Panel Climatronik
Bo nie znasz jak fatalnie działa klimatronik w modelu Sorento przed FL.
Znaczy fatalnie działa regulacja temperatury.
Ale może fakt, mam coś z czujnikami.
Przy montażu SuperLock będę miał plastiki zdjęte, to posprawdzam.
Znaczy fatalnie działa regulacja temperatury.
Ale może fakt, mam coś z czujnikami.
Przy montażu SuperLock będę miał plastiki zdjęte, to posprawdzam.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Panel Climatronik
U mnie właśnie chłodzi tak, że zamarzają szyby od środka
No prawie, robiłem serwis profilaktyczny klimy w tym sezonie.
Chodzi mi o to, że trudno u mnie uzyskać temperaturę taką, która nie daje zimnego nosa i stóp, ale daje komfort w ciepłe, wilgotne dni.
Za to drugi rząd siedzeń ma już dużo cieplej. Choć gdy ja tam siedzę jestem niezadowolony brakiem tlenu. I wtedy domaga się otwarcia na oścież okna dachowego...
W każdym razie dwustrefowy klimatronik w Omedze '96 działał wybornie.
Wierzcie mi, to co oferuje Sorento I generacji jest na prawdę kiepskie.
No prawie, robiłem serwis profilaktyczny klimy w tym sezonie.
Chodzi mi o to, że trudno u mnie uzyskać temperaturę taką, która nie daje zimnego nosa i stóp, ale daje komfort w ciepłe, wilgotne dni.
Za to drugi rząd siedzeń ma już dużo cieplej. Choć gdy ja tam siedzę jestem niezadowolony brakiem tlenu. I wtedy domaga się otwarcia na oścież okna dachowego...
W każdym razie dwustrefowy klimatronik w Omedze '96 działał wybornie.
Wierzcie mi, to co oferuje Sorento I generacji jest na prawdę kiepskie.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości