Panel Climatronik

Wszystkie tematy związane z wnętrzem samochodu

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
andykon
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 510
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 14:52
Skąd jesteś: PODLASIE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: SREBRNY METALIK
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Panel Climatronik

#16 Postautor: andykon » czwartek, 19 sierpnia 2010, 22:24

Może słowo w sprawie klimatyzacji powiem i ja.
Cyber… i oku, klimatronik ma taką możliwość, że można go ustawić aby każdorazowo po uruchomieniu pojazdu działał w pozycji auto, bądź manual z ustawioną temperaturą i szybkością wiatraka. Mi osobiście pasuje ustawienie manualne i każdorazowo uruchamia się mi A/C 19 stopni C i wiatrak na 2 skrzydełka. Nie przeszkadzają mi takie ustawienia w odbiorze radia.
Widzę, że cofacie sie do kamienia łupanego, może wyłączcie na jakiś czas klimę a wtedy na nowo poznacie zalety klimatyzacji i docenicie jej działanie nawet w pozycji auto.
Wygląd panelu jest sprawą gustu. Osobiście bardziej mi sie podoba klimatronik od manuala a poza tym w klimatroniku jak już wyżej opisałem można można wybrać 2 opcje . Faktem jest, że przy ustawieniu na auto klima działa trochę inaczej tj. sama zwiększa stopniowo szybkość nawiewu no ale przecież jest ustawiona na auto więc czego można oczekiwać poza tym, że jak najszybciej doprowadzi do schłodzenia kabiny przy wykorzystaniu dostępnych jej środków.

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Panel Climatronik

#17 Postautor: Murzyn1313 » czwartek, 19 sierpnia 2010, 22:34

też lubię jak w aucie jest chłodno, jednakże nie lubię gdy nawiew wali mi w twarz, głowę,szyje itp. dla tego najlepiej czuję się, szczególnie w długie trasy, gdy ustawię sobie temp 20-21,nawiew na szybę na 2 stopień i obieg zamknięty. wtedy otula fajny chłód i nie dmucha bezpośrednio na ciebie. każdy lubi co innego jednak że nie zamienił bym klimatronika na manuala :no :no :no :no
Obrazek

Awatar użytkownika
andykon
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 510
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 14:52
Skąd jesteś: PODLASIE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: SREBRNY METALIK
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Panel Climatronik

#18 Postautor: andykon » czwartek, 19 sierpnia 2010, 22:43

Przy poprzednim pojeździe tj. mitsubishi właściciel serwisu podpowiedział mi, że najlepiej jest jak klima dmuch na szybę ponieważ wtedy pęd powietrza przy podsufitce trafia do pasażerów na tylnej kanapie. Poza tym nie działa bezpośrednio na kierowcę i pasażera co chroni przed chrypką i katarem.
Takich ustawień używam no chyba, że są upały jak tego lata gdzie niestety inne ustawienia jak w twarz nie skutkują.

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Panel Climatronik

#19 Postautor: cyber_human » piątek, 20 sierpnia 2010, 00:26

Mili Państwo, zupełnie się nie rozumiemy.
Działanie i regulację klimatronika mam opanowane od lat.
Jak i świadomość własnych preferencji klimatycznych i umiejętność ich egzekwowania w sterowniku/pokrętłach.

Rzecz w tym, że soft w klimie Sorento jest durnie zrobiony.
W pozycji AUTO, po osiągnięciu zadanej temperatury sprężarka się wyłącza, dając nieprzyjemne powietrze do czasu, aż temperatura ponownie wzrośnie. Potem się załącza, znów dając chłodek. I tak cyklicznie.
:26

W trybie manual chłodzi praktycznie cały czas tak samo w pełnym zakresie temperatur (mam tu na myśli prędkość wentylatora na 1 lub 2 skrzydełka). Gdy zadana temperatura zrówna się z tą z otoczenia (lub czasem dopiero po jej przekroczeniu), klima z mocnego chłodzenia zaczyna grzać!!!
:26

Nie jak suszarka, lekko, stopniowo, ale to coś, czego doświadczam pierwszy raz.


Tak jest u mnie i nie jest to nieumiejętność regulacji z mej strony, wierzcie mi. Byłoby źle, gdyby taki temat mnie przerastał...

Nie sądzę też, że coś jest uszkodzone, bo w zasadzie działa dobrze, tyle, że strasznie koślawo, rzekłbym zero-jedynkowo!!!
:26

Tak, wiem, jestem wymagający, ale tego nauczyły mnie poprzednie panele klimatornik, z którymi współpracowałem w pełnym zadowoleniu...

:(
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

prtro
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1227
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 12:27

Re: Panel Climatronik

#20 Postautor: prtro » piątek, 20 sierpnia 2010, 02:03

Cyber, moim zdaniem ,uważam że najpierw powinieneś sprawdzić wszystkie czujniki, które współpracują z klimą , panel klimy, sprężarkę, a dopiero wtedy wypowiedzieć się na temat jak działa klima w sorento :26 Uważam, że w twojej klimie na 99% jest coś uszkodzone (jak i w pozostałych klimach kolegów którzy narzekają), moja działa idealnie i nie mam z nią żadnych problemów, we wszystkich samochodach sprężarka załącza się i wyłącza, jest to spowodowane przez czujnik przeciwzamrożeniowy, gdyby takiego nie było, rozsadziło by ci wszystkie przewody. Sprawdź filtr przeciwpyłkowy, on może być przyczyną zbyt częstego lub zbyt powolnego załączania klimy. Może też być tak, że zostały wymienione przewody lub skraplacz na niewłaściwe, za małe, wtedy będziesz miał zbyt dużo czynnika i czujnik ciśnieniowy będzie rozłączał sprężarkę, może też tak być że w maszynie, która robiła serwis klimy, była źle wpisaną w pamięć ilość czynnika, jaka powinna być w sorento, często to się zdarza. Zapraszam nad morze, jeśli chcesz zobaczyć jak naprawdę chodzi klima w sorento. :31

Awatar użytkownika
autorus
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2317
Wiek: 50
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 06:48
Skąd jesteś: Skierniewice
Silnik: W PLANACH
Inny Samochód: Skoda octavia 480tys
Has thanked: 20 times
Kontaktowanie:

Re: Panel Climatronik

#21 Postautor: autorus » piątek, 20 sierpnia 2010, 07:20

Nie zauważyłem u siebie objawu wyłączenia. U mnie działa non stop ale z różnym natężeniem.

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Panel Climatronik

#22 Postautor: cyber_human » piątek, 20 sierpnia 2010, 11:57

Moja klima ma wszystko oryginalne.
Oprócz czujników, których nie sprawdziłem jeszcze, wszystko inne działa prawidłowo.
Filtr nowy, wszystko porządnie czyszczone, odgrzybione i ozonowane.
Ilość czynnika przed serwisem: ok. 300 g. Ilość czynnika po serwisie: ok 650 g.
Ilość oleju przed serwisem: 4 ml, po 6 ml (albo gram, nie pamiętam jednostki, mam gdzieś dokument).

Jak dla mnie:
albo faktycznie któryś z czujników niedomaga,
albo soft do luftu.

Czytałem gdzieś, że były różne wersje softu sterownika klimy.
Ma ktoś tę wiedzę?
A może algorytm sprawdzania klimatronika z panelu (ponoć tak można w Sorento).
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
andykon
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 510
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 14:52
Skąd jesteś: PODLASIE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: SREBRNY METALIK
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Panel Climatronik

#23 Postautor: andykon » piątek, 20 sierpnia 2010, 21:20

cyber_human pisze:A może algorytm sprawdzania klimatronika z panelu (ponoć tak można w Sorento).


Kiedyś gdzieś na forum pojawiła się taka informacja ale nie pamiętam jak to zrobić.
Może któryś z kolegów koleżanek mógłby pomóc?
Chętnie bym sam sprawdził u siebie bo coś ostatnio panel mi nawala i nie wiem czy mam go wymienić?

Awatar użytkownika
rings
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 492
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:02
Skąd jesteś: Pruchna k/Cieszyna
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: CZARNY
Przebieg (km.): 100000
Inny Samochód: Kia Venga
Twoje poprzednie Sorento: 3,5v6 RWD złote
Has thanked: 12 times
Been thanked: 11 times
Kontaktowanie:

Re: Panel Climatronik

#24 Postautor: rings » piątek, 27 sierpnia 2010, 12:46

http://allegro.pl/show_item.php?item=1206802031
to jest link do panelu klimatyzacji
3.5 V6 2005 2wd A/T(automat) złoty wersja USA. 3.5 V6 2013 AWD A/T(automat) czarny wersja USA

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Panel Climatronik

#25 Postautor: cyber_human » piątek, 27 sierpnia 2010, 14:33

Niezła cena.
Czy w nim siedzi soft sterujący? Chyba tak...
Bardziej czujniki by się przydały, mi przynajmniej...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
andykon
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 510
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 14:52
Skąd jesteś: PODLASIE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: SREBRNY METALIK
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Panel Climatronik

#26 Postautor: andykon » sobota, 28 sierpnia 2010, 22:13

Kupiłem za 80zł.+ koszta przesyłki i okazało się, że jest zbędny. Usterka była gdzie indziej tj. w elektryce.
Jakby co to mam na zbyciu panel.
Obrazek

Awatar użytkownika
Witka1
To ja
To ja
Posty: 359
Wiek: 75
Rejestracja: czwartek, 18 marca 2010, 20:13
Skąd jesteś: k.Wrocławia-13 km
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny metalik
Przebieg (km.): 312100
Kontaktowanie:

Re: Panel Climatronik

#27 Postautor: Witka1 » niedziela, 29 sierpnia 2010, 18:41

Koledzy mam problem z klimatyzacją.
Klimatyzacja została w napełniona i sprawdzona. Pracowała bez zarzutu i ostatnio przy wysokich
temperaturach powietrza nie włącza się- grzeje ciepłe powietrze. Byłem w Serwisie KIA i stwierdzono , że przyczyną nie
włączania się "klimy" jest uszkodzony czujnik p.zamrożeniowy. Na czujnik trzeba czekać około 1-go miesiąca.
Prośba, jak wygląda czujnik p. zamrożeniowy i w którym miejscu jest usytuowany .
Jeśli jest w jednej z dwóch obudów /nagrzewnice-filtr pyłkowy/z czujnikami- to takie posiadam z kpl. wyposażeniem.
Jak bym wiedział , który to jest w/w czujnik , to wymieniłbym- sprawdził.

Awatar użytkownika
andykon
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 510
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 14:52
Skąd jesteś: PODLASIE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: SREBRNY METALIK
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Panel Climatronik

#28 Postautor: andykon » niedziela, 29 sierpnia 2010, 22:17

Dzięki Beata jak zawsze można na Ciebie liczyć. Już poradziłem sobie z klimą ale o tym poniżej

Witka1 - nie powiem Ci dokładnie w którym miejscu znajduje się ten czujnik ale jak mi w serwisie w ubiegłym tygodniu grzebali przy klimie to mechanik wyjmował go klęcząc przed chłodnicą a więc w tym miejscu szukaj..
Nie wiem jakie masz objawy nie działania klimy. U mnie nie dochodził + do sprężarki. Sprawdzić to można prosto. Wypnij przewód dochodzący do sprężarki i w to miejsce wsadź kawałek przewodu a następnie drugi koniec do "+" w akumulatorze. Ale, żeby nie było tak prosto - sama sprężarka z panelu klimatyzacji załączana, sterowana jest "-". Odpowiada za to stycznik A/CON RELAY, na samym dole skrzynki z bezpiecznikami. Na jedną z nóżek dochodzić powinien '-" z panelu sterowania , bodajże z 5 nóżki szerszej łączówki (o ile się nie mylę to kabelek ma kolor pomarańczowy). Trochę namieszałem ale u mnie podanie "lewego" minusa tj. z stycznika obok pomogło i klima załącza się prawidłowo.
Jeśli chcesz to jutro zrobię foto połączenia "lewego minusa" - pisz na priva.

maska

Re: Panel Climatronik

#29 Postautor: maska » poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 08:05

Czujnik ten, jest chyba umieszczony na pompie klimatyzacji :) Pompa jest napędzana paskiem wielorowkowym i jest doskonale widoczna :)

kapkar
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2010, 13:34
Skąd jesteś: małopolska
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: czarny
Kontaktowanie:

Re: Panel Climatronik

#30 Postautor: kapkar » wtorek, 7 czerwca 2011, 10:07

koledzy/koleżanki trochę podniosę ten temat ale w innym kontekście... czy wiecie jaka powinna być temperatura na wlotach zimnego powietrza do kabiny podczas pracy klimy? chcę sprawdzić czy dobrze chłodzi bo mam wrażenie że jednak trochę za słabo.. jest jakiś sposób? kiedyś widziałem jak gość w serwisie wkładał czujnik w kratkę wylotu powietrza i mierzył temp. w moim 2 samochodzie, natomiast nie wiem jak powinne być temp. w sori i w jakich ustawieniach panelu to spraedzać, mam climatronika...


Wróć do „Wnętrze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości