Zimowa osłona chłodnicy
Moderator: Moderator
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Wstawić webasto... Ładnie brzmi, ale wygląda na skomplikowaną sprawę, szczególnie, jeśli ma być zaawansowane sterowanie. I chyba kosztowne!
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5061
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 216 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Dwóch naszych forumowiczów zakładało w zakładzie autoryzowanym Webasto.
Koszt wyszedł 4000 zł .
Ja kupiłem trzy lata temu cały komplet używany na Allegro za 270 zł, ale nie odważyłem się jeszcze go założyć. choć mam to już opracowane. ( dodatkowo trzeba wymienić filtr w zbiorniku )
Koszt wyszedł 4000 zł .
Ja kupiłem trzy lata temu cały komplet używany na Allegro za 270 zł, ale nie odważyłem się jeszcze go założyć. choć mam to już opracowane. ( dodatkowo trzeba wymienić filtr w zbiorniku )
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
O widzisz! To może trzeba spróbować temat rozgryźć?
Bo 4000 to za dużo trochę za tę przyjemność jak dla mnie...
Na forum są już takie tematy, Alkrak zakładał od zera, Vokal chyba modyfikował.
Dla mnie wystarczyłoby podgrzewanie samego silnika na postoju, bez podłączania do klimy. Najlepiej ze sterowaniem zdalnym albo czasowym.
Bo 4000 to za dużo trochę za tę przyjemność jak dla mnie...
Na forum są już takie tematy, Alkrak zakładał od zera, Vokal chyba modyfikował.
Dla mnie wystarczyłoby podgrzewanie samego silnika na postoju, bez podłączania do klimy. Najlepiej ze sterowaniem zdalnym albo czasowym.
Ostatnio zmieniony czwartek, 22 listopada 2018, 09:34 przez androx, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Tą grzałeczką 500 lub 700 W, zasilaną z akumulatora, to możesz sobie wodę na herbatę ugotować maksymalnie.
A nie podgrzewać 100 kg metalu i ponad 10 litrów płynu chłodniczego, że o 8 litrach oleju nie wspomnę. Piszę oczywiście o wersji z dieslem pod maską.
Zabawki to i tyle. Te grzałeczki zasilane z instalacji w samochodzie.
Ale ludzi są naiwni i zapewne znajdzie się wielu którzy powiedzą, "że to działa".
Przy okazji wspomnieć należy, że 700W podzielone przez (około) 12V to oznaczą prąd stały o natężeniu ponad 50A.
Dołożenie takiej nieatestowanej instalacji, o takim prądzie, to jak dla mnie igranie z życiem.
Ale wolność jest. Każdy ma się prawo spalić we własnym samochodzie o ile ma ochotę
Co do tych grzałek na 230 V to i moce większe, i odłączane stale po rozruchu silnika, i możliwość zrobienia gniazda przyłączeniowego wodoodpornego.
To już jest lepsze rozwiązanie.
Wada - konieczność podłączenia jedynie na postoju i trzeba mieć zewnętrzne zasilanie.
Pewnie też "zabawka", ale trochę lepsza.
Jeżeli masz dostępny prąd i podczas mrozu włączysz to na kilka godzin, to może to zadziałać..
A nie podgrzewać 100 kg metalu i ponad 10 litrów płynu chłodniczego, że o 8 litrach oleju nie wspomnę. Piszę oczywiście o wersji z dieslem pod maską.
Zabawki to i tyle. Te grzałeczki zasilane z instalacji w samochodzie.
Ale ludzi są naiwni i zapewne znajdzie się wielu którzy powiedzą, "że to działa".
Przy okazji wspomnieć należy, że 700W podzielone przez (około) 12V to oznaczą prąd stały o natężeniu ponad 50A.
Dołożenie takiej nieatestowanej instalacji, o takim prądzie, to jak dla mnie igranie z życiem.
Ale wolność jest. Każdy ma się prawo spalić we własnym samochodzie o ile ma ochotę
Co do tych grzałek na 230 V to i moce większe, i odłączane stale po rozruchu silnika, i możliwość zrobienia gniazda przyłączeniowego wodoodpornego.
To już jest lepsze rozwiązanie.
Wada - konieczność podłączenia jedynie na postoju i trzeba mieć zewnętrzne zasilanie.
Pewnie też "zabawka", ale trochę lepsza.
Jeżeli masz dostępny prąd i podczas mrozu włączysz to na kilka godzin, to może to zadziałać..
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Tak, to na akumulator to jakiś żart.
Zaś na 230V by mnie urządzało w 80%. Samochód stawiam w nocy przy domu, prąd jest o 2 m obok, można na zasilaniu wstawić programator czasowy.
Podgrzewacz musi być z pompką, inaczej nie nagrzeje silnika raczej. I nie chodzi mi o uzyskanie wysokiej temperatury, mrozami wystarczy nawet około 0C.
Potrzebna jak największa moc, żeby grzać jak najkrócej - bo ciepło ucieka cały czas...
Zaś na 230V by mnie urządzało w 80%. Samochód stawiam w nocy przy domu, prąd jest o 2 m obok, można na zasilaniu wstawić programator czasowy.
Podgrzewacz musi być z pompką, inaczej nie nagrzeje silnika raczej. I nie chodzi mi o uzyskanie wysokiej temperatury, mrozami wystarczy nawet około 0C.
Potrzebna jak największa moc, żeby grzać jak najkrócej - bo ciepło ucieka cały czas...
-
- moje konto
- Posty: 225
- Wiek: 59
- Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
- Skąd jesteś: Warmia
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Micra, Sharan.
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Można też kupić cały zestaw Webasto po regeneracji za około 900-1000zł, z gwarancją 12 miesięczną i pobawić się w garażu.
Na allegro jest tego sporo.
Na allegro jest tego sporo.
Korozja I Awarie
- rzeźnik
- teraz jestem
- Posty: 461
- Wiek: 44
- Rejestracja: niedziela, 19 lutego 2017, 19:33
- Skąd jesteś: Szczecin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny jak diabeł ;)
- Inny Samochód: Kia Rio
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Andrzej pisze:Diesel zimą jest ciągle niedogrzany.
Jednym ze sposobów dogrzania silnika jest Webasto, montowane fabrycznie w mniej więcej w co czwartym Sorento lub dokładane samemu ( wymontowane z innych Sorento przeznaczonych do rozbiórki )
......
Osłon na grila nie ma.
Tak wygląda to w samochodzie
...nawet najgorszy dzień na rybach jest lepszy od najlepszego w pracy...
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5061
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 216 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Tak wygląda w ...polifcie
W Sorento przedliftowym umieszczony jest pod zbiornikiem wyrównawczym ( zresztą w tym samym miejscu )
Zakładając Webasto trzeba jednocześnie wymienić zbiornik wyrównawczy.
W Sorento przedliftowym umieszczony jest pod zbiornikiem wyrównawczym ( zresztą w tym samym miejscu )
Zakładając Webasto trzeba jednocześnie wymienić zbiornik wyrównawczy.
- rzeźnik
- teraz jestem
- Posty: 461
- Wiek: 44
- Rejestracja: niedziela, 19 lutego 2017, 19:33
- Skąd jesteś: Szczecin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny jak diabeł ;)
- Inny Samochód: Kia Rio
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Tak. To polift. W sumie fajna sprawa, samo się uruchamia chyba poniżej 8 stopni ciepła. Szybko dogrzewa samochód.
Dobra sprawa
Dobra sprawa
...nawet najgorszy dzień na rybach jest lepszy od najlepszego w pracy...
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Rzeźnik , zerknij na przewód od siłownika turbo , przewód sterujący masz zaciśnięty chyba nie w tym miejscu ?
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
KazikW pisze:Może coś takiego z wbudowaną pompką?
https://allegro.pl/podgrzewacz-plynu-gr ... 54621.html
W tym podgrzewaczu są wskazane 3 opcje podłączenia. Pierwsza najprostsza, gdy nie ma zaworu przed nagrzewnicą. Ale to połączenie szeregowe, będzie więc stanowić opór w układzie auta. Chyba druga opcja najlepsza - połączenie równoległe z nagrzewnicą.
Przydałoby się jeszcze małe gniazdo możliwe do zamontowania w zderzaku, takie jak w tym podgrzewaczu bezpompowym: https://allegro.pl/podgrzewacz-grzalka- ... 15088.html
A tu wersja innej firmy z małym gniazdem:
https://allegro.pl/podgrzewacz-grzalka- ... 6e9677fe30
- rzeźnik
- teraz jestem
- Posty: 461
- Wiek: 44
- Rejestracja: niedziela, 19 lutego 2017, 19:33
- Skąd jesteś: Szczecin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny jak diabeł ;)
- Inny Samochód: Kia Rio
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Marek pisze:Rzeźnik , zerknij na przewód od siłownika turbo , przewód sterujący masz zaciśnięty chyba nie w tym miejscu ?
Duże piwo za spostrzegawczość. Dziękuję za podpowiedź
...nawet najgorszy dzień na rybach jest lepszy od najlepszego w pracy...
-
- moje konto
- Posty: 225
- Wiek: 59
- Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
- Skąd jesteś: Warmia
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Micra, Sharan.
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Rzeźnik czy dogrzewacz miałeś seryjnie zamontowany czy może sam go montowałeś?
Jak szybko nagrzewa się auto w obecnych temperaturach?
Vocal - czy montaż takiego podgrzewacza bez sterowania jest prostą sprawą? Co - z elektryki - trzeba wpiąć i gdzie?
Jak szybko nagrzewa się auto w obecnych temperaturach?
Vocal - czy montaż takiego podgrzewacza bez sterowania jest prostą sprawą? Co - z elektryki - trzeba wpiąć i gdzie?
Korozja I Awarie
- rzeźnik
- teraz jestem
- Posty: 461
- Wiek: 44
- Rejestracja: niedziela, 19 lutego 2017, 19:33
- Skąd jesteś: Szczecin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny jak diabeł ;)
- Inny Samochód: Kia Rio
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Było zamontowane. Samo się włącza i dogrzewa samochód dość szybko.
Odpalam auto (tak np. przy -2), włączam grzanie fotela i po chwili ruszam. Ciepłe powietrze z nawiewów zaczyna lecieć po przejechaniu z 500 metrów. Po ok dwóch kilometrach takiej spokojnej jazdy podnosi się wskazówka temperatury. Ciepełko z nawiewów na buzię i nóżki, a dodatkowo (elektryka) w odwłok grzeje
Fajna sprawa.
Wzrasta spalanie wówczas no ale coś kosztem czegoś.
Pierwszy przystanek po drodze do pracy to przedszkole po około 3km i jak gaszę silnik to webasto jeszcze chwilę "huczy" (pracuje) po czym przestaje. Po ponownym odpaleniu silnika samo się włącza i zaczyna pracę.
Odpalam auto (tak np. przy -2), włączam grzanie fotela i po chwili ruszam. Ciepłe powietrze z nawiewów zaczyna lecieć po przejechaniu z 500 metrów. Po ok dwóch kilometrach takiej spokojnej jazdy podnosi się wskazówka temperatury. Ciepełko z nawiewów na buzię i nóżki, a dodatkowo (elektryka) w odwłok grzeje
Fajna sprawa.
Wzrasta spalanie wówczas no ale coś kosztem czegoś.
Pierwszy przystanek po drodze do pracy to przedszkole po około 3km i jak gaszę silnik to webasto jeszcze chwilę "huczy" (pracuje) po czym przestaje. Po ponownym odpaleniu silnika samo się włącza i zaczyna pracę.
...nawet najgorszy dzień na rybach jest lepszy od najlepszego w pracy...
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości