italiano pisze:Ostatni zauważyłem że podnośnik oryginał coraz niżej podnosi. Czy ktoś próbował go naprawić? Pewnie chodzi o dolewkę oleju ale którędy się go wlewa? Przez tą gumkę z boku? Przez zawór, ale nie da się go do końca wykręcić. Czyżby trzeba było z czasem kupić nowy??
Tak, przez gumkę się dolewa.
Ja wymieniałem cały olej, wg tej instrukcji. Wlałem hydrol i działa jak należy.
*********
Z instrukcji podnośnika butelkowego (słupkowego):
"Odpowietrzanie układu hydraulicznego
Wymagane jest, aby poniższe czynności wykonać w specjalistycznym zakładzie serwisowym.
Od czasu do czasu w układzie hydraulicznym podnośnika zbierają się pęcherzyki powietrza. Może to zmniejszyć skuteczność
działania podnośnika. Jeśli taka sytuacja ma miejsce należy odpowietrzyć układ hydrauliczny podnośnika.
Postawić podnośnik tak, aby tłok znajdował się pozycji pionowej. Otworzyć zawór zwalniający, zdjąć zatyczkę wlewu oleju.
Następnie poruszać gwałtownie, kilkukrotnie pompą podnośnika, aby wypchnąć powietrze na zewnątrz.
Zamknąć zawór zwalniający, założyć zatyczkę wlewu oleju. Sprawdzić pracę podnośnika, jeśli zajdzie potrzeba powtórzyć
operację odpowietrzania.
Uzupełnianie oleju, smarowanie
Wymagane jest, aby poniższe czynności wykonać w specjalistycznym zakładzie serwisowym.
Ustawić podnośnik tak, aby tłok podnośnika znalazł się w pozycji pionowej. Opuścić pompę i tłok w dolne krańcowe położenie.
Zdjąć zatyczkę wlewu oleju.
Napełniać tylko olejem hydraulicznym o klasie lepkości SAE 10. Zabronione jest stosowanie innych płynów w tym celu. Napełniać
do dolnej krawędzi wlewu oleju.
Odpowietrzyć podnośnik w sposób opisany w punkcie „Odpowietrzanie układu hydraulicznego”.
Zamontować zatyczkę wlewu oleju. Sprawdzić działanie podnośnika.
W regularnych odstępach czasu smarować połączenia przegubowe oraz inne części ruchome podnośnika. W przypadku
podnośników słupkowych należy pamiętać o okresowym smarowaniu gwintu śruby przedłużającej. "