Cześć,
od jakiegoś czasu moje Sorento śmiga bez większych problemów, ale że jestem perfekcjonistą, postanowiłem z pewnych względów (drgania drążka) wymienić poduszkę skrzyni biegów.
I teraz pytania w tym kontekście:
1) Czy jeśli wymieniam poduszkę skrzyni biegów, to od razu wymienić też poduszki silnika profilaktycznie? Czy to nie ma sensu, dopóki wszystko działa? Prawdopodobnie nigdy nie były wymieniane (przebieg 220 tys. km)
2) Podobno zamienniki poduszek są beznadziejnej jakości. Prawda to, że warto inwestować tylko w oryginały?
Skrzyni biegów wygrzebałem:
https://www.sklep-kia.pl/poduszka-skrzy ... -3124.html
a silnika widzę tylko do 2.5 CrDi. Do tych silników są różne (do skrzyni jest taka sama)?
Poduszki silnika + skrzyni manual (2.4 139 KM)
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 74
- Rejestracja: poniedziałek, 28 października 2019, 12:53
- Skąd jesteś: Siedlce
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: Kia Cerato
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11399
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Poduszki silnika + skrzyni manual (2.4 139 KM)
Wyszło mi że poduszki silnika są takie same jak w 2.5 . Sprawdzałem 2005 r. Może najpierw sprawdź czy trzęsie się cała skrzynia czy sam lewarek .
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Poduszki silnika + skrzyni manual (2.4 139 KM)
Numer części poduszki skrzyni biegów dla Twojego auta to 218323E350
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- awansowałem na
- Posty: 74
- Rejestracja: poniedziałek, 28 października 2019, 12:53
- Skąd jesteś: Siedlce
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: Kia Cerato
- Kontaktowanie:
Re: Poduszki silnika + skrzyni manual (2.4 139 KM)
@Marek
W sumie to nie umiem tego sam sprawdzić dokładniej, bo to pewnie trzeba na kanał i coś grzebać? Jeśli tak, to będę musiał podjechać do kogoś.
Z perspektywy użytkownika wiem tylko, że to nie chodzi o luz drążka (że lata na boki), ale po chwyceniu lewarka czuć ewidentnie, że drgania są przenoszone z dalszej części i są zależne od obrotów silnika, jego pracy itp. Jak dla mnie to tak nie powinno być (w takim stopniu, bo wiem, że tu połączenie jest chyba bezpośrednie, więc raczej nie będzie aż tak bezdrganiowo jak w przypadku cięgien).
Tak czy siak to chyba już po prostu najwyższy czas na wymianę poduszek przy tym przebiegu. Tylko nie wiem, czy finanse pozwolą mi na wymianę wszystkich, bo to różnica rzędu 500-600 zł. Dlatego pytam, czy jest sens wymieniać chociaż jedną, tą pod skrzynią (tak podpowiada mi intuicja i obserwacja zachowania skrzyni/samochodu).
BTW. Mam też delikatne mrowienie na pedałach - to tez może być oznaka poduch chyba? Im wyższe obroty, tym większe mrowienie, ewidentnie zależne od pracy silnika.
@Hunter
Dzięki. To by się zgadzało z linkiem, który podałem. Bardziej poszukuję numeru poduszek silnika lewej/prawej.
W sumie to nie umiem tego sam sprawdzić dokładniej, bo to pewnie trzeba na kanał i coś grzebać? Jeśli tak, to będę musiał podjechać do kogoś.
Z perspektywy użytkownika wiem tylko, że to nie chodzi o luz drążka (że lata na boki), ale po chwyceniu lewarka czuć ewidentnie, że drgania są przenoszone z dalszej części i są zależne od obrotów silnika, jego pracy itp. Jak dla mnie to tak nie powinno być (w takim stopniu, bo wiem, że tu połączenie jest chyba bezpośrednie, więc raczej nie będzie aż tak bezdrganiowo jak w przypadku cięgien).
Tak czy siak to chyba już po prostu najwyższy czas na wymianę poduszek przy tym przebiegu. Tylko nie wiem, czy finanse pozwolą mi na wymianę wszystkich, bo to różnica rzędu 500-600 zł. Dlatego pytam, czy jest sens wymieniać chociaż jedną, tą pod skrzynią (tak podpowiada mi intuicja i obserwacja zachowania skrzyni/samochodu).
BTW. Mam też delikatne mrowienie na pedałach - to tez może być oznaka poduch chyba? Im wyższe obroty, tym większe mrowienie, ewidentnie zależne od pracy silnika.
@Hunter
Dzięki. To by się zgadzało z linkiem, który podałem. Bardziej poszukuję numeru poduszek silnika lewej/prawej.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Poduszki silnika + skrzyni manual (2.4 139 KM)
Poduszki gumowe silnika 2 szt -nr. katalog.218123E150 , blokada poduszki silnika 2 szt nr. katalog 218153E200
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- awansowałem na
- Posty: 74
- Rejestracja: poniedziałek, 28 października 2019, 12:53
- Skąd jesteś: Siedlce
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: Kia Cerato
- Kontaktowanie:
Re: Poduszki silnika + skrzyni manual (2.4 139 KM)
Dziękuję! O. A blokada to co to? To tzw. łapa? To też jest część zużywalna, czy to się wymienia tylko jak stara nie działa? Czy w przypadku poduszki skrzyni też nie ma takiej blokady?
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Poduszki silnika + skrzyni manual (2.4 139 KM)
Numer 14 poduszka , nr.15 blokada jak widzisz na rysunku to nie jest łapa . Poduszka skrzyni nie ma dodatkowego elementu. Sprawdz najpierw poduszki na których jest skrecone nadwozie do ramy. Podałem Ci tylko0 numery poduszek bocznych. Wsparcie silnika masz tez z przodu numer 13
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 231000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: Poduszki silnika + skrzyni manual (2.4 139 KM)
Ja bym zostawił na razie poduchy w spokoju (ta pod skrzynią jest łatwo dostępna i można szybko sprawdzić kondycję gumy), one mają niwelować normalne minimalne drgania silnika.
Rozumiem, że chodzi o wibracje ze wzrostem obrotów na biegu jałowym?
Jak to wygląda pod maską? 2.4 na wolnych, na ciepłym chodzi cichutko i równo, nie telepie się.
Rozumiem, że chodzi o wibracje ze wzrostem obrotów na biegu jałowym?
Jak to wygląda pod maską? 2.4 na wolnych, na ciepłym chodzi cichutko i równo, nie telepie się.
-
- awansowałem na
- Posty: 74
- Rejestracja: poniedziałek, 28 października 2019, 12:53
- Skąd jesteś: Siedlce
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: Kia Cerato
- Kontaktowanie:
Re: Poduszki silnika + skrzyni manual (2.4 139 KM)
Drżenie drążka odczuwalne jest zawsze, na biegu jałowym i na każdym innym. Drgań na kierownicy, budzie czy desce rozdzielczej jakichś nadmiernych nie ma - chociaż ja nie mam świadomości jak powinno być, a poza tym do tej pory jeździłem dieslem, więc mogę mieć inny poziom oddniesienia Jest mrowienie na pedałach. Silnik pracuje na ciepło równo i cicho - w kabinie prawie go nie słychać.
Pomijając drgania, założyłem, że poduchy to się wymienia eksploatacyjnie po 150-200 tys., więc do tego dążyłem, ale może faktycznie może nie warto dłubać na siłę, żeby czegoś nie pogorszyć i nie generować niepotrzebnie kosztów...
We wtorek wjeżdżam na kanał i rzuci okiem mechanik.
Pomijając drgania, założyłem, że poduchy to się wymienia eksploatacyjnie po 150-200 tys., więc do tego dążyłem, ale może faktycznie może nie warto dłubać na siłę, żeby czegoś nie pogorszyć i nie generować niepotrzebnie kosztów...
We wtorek wjeżdżam na kanał i rzuci okiem mechanik.
-
- awansowałem na
- Posty: 74
- Rejestracja: poniedziałek, 28 października 2019, 12:53
- Skąd jesteś: Siedlce
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: Kia Cerato
- Kontaktowanie:
Re: Poduszki silnika + skrzyni manual (2.4 139 KM)
Mechanik zaliczony i powiedział, że strasznie przewrażliwiony jestem i szukam dziury w całym Wszystko działa jak trzeba, a takie delikatne drżenie na lewarku będzie zawsze ze względu na charakter skrzyni (połączenie bezpośrednie z drążkiem). Poduszki w świetnym stanie, sam widziałem A więc nie ruszam tego, żeby nie zepsuć.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości