4WD Auto i przegląd techniczny

Wszystko, co nie pasuje do pozostałych kategorii forum a powinno być w dziale "Techniczne"

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#31 Postautor: vokal » środa, 16 marca 2011, 17:56

Rolki kręcą się tak, że tylne koła kręcą się do przodu. Wyrywa z rolek w momencie wciśnięcia hamulca, co jest oczywiste i naturalne.
Ja piszę o tym, że wyrywa z rolek jak tylko rolki wraz z tylnymi kołami zaczynają się kręcić.
IMO wyrywanie z rolek spowodowane jest TODem, który w momencie kręcenia tylnych kół widzi uślizg i dołącza napęd na przód. Wtedy to przednie koła wyciągają samochód z rolek.
Jeśli rolki podłożymy jednocześnie pod koła przednie, to podczas kręcenia tyłem TOD dopędzając przód zacznie kręcić przednimi rolkami.

Takie jest moje zdanie. Chciałem użyskać tylko potwierdzenie tego, co uważam za prawidłowe.
Okazuje się jednak, że są różne doświadczenia naszych kierowców. Co ostatecznie nie wyjaśnia moich wątpliwości w tym temacie.

Chyba ostatecznie będe musiał sam postawić samochód na stacji diagnostycznej 2WD, żeby dowiedzieć się prawdy ;)
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Jabazu
moje konto
moje konto
Posty: 206
Wiek: 62
Rejestracja: wtorek, 28 września 2010, 16:31
Skąd jesteś: Grójec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 115000
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#32 Postautor: Jabazu » środa, 16 marca 2011, 18:20

vokal - jak będziesz na stacji to zrób dwa takie badania: pierwsze z przednimi kołami na ziemi a tylne na rolkach tzn. tak jak zawsze podczas badania a drugie z podniesionym przodem tak aby koła nie dotykały podłoża. Myślę, że diagnosta sam będzie chciał zobaczyć czy jest różnica w sile hamowania a i Ty proszę opisz czy taka różnica wystąpiła /w/g wskazań na komputerze lub zegarach/. Może podaj wartości dla I i II badania?

-- czwartek, 17 marca 2011, 22:17 --

Przepraszam za post pod postem ale spieszę z relacją dotyczącą w/w tematu.
Aby nie wysnuwać domysłów i własnych przemysleń jak podczas badania powinno się zachowywać nasze auto dzisiaj udałem się na okręgową stację diagnostyczną w celu jak wyżej oraz sprawdzenia przy okazji podzespołów i mechanizmów własnego auta gdyż niestety nadchodzi smutny /aczkolwiek chwilowy/ czas naszego rozstania. Sprzedając auto nie chcę aby były w nim jakieś niedociągnięcia.
Ale do rzeczy.
Badanie hamulców tylnych odbyło się na kilka sposobów;
1. Tylne koła na rolkach, przednie na ziemi, silnik pracujący, sprzęgło pracujące /pedał nie wciśnięty/ - samochód ze skłonnościami do pokonania siły hamowania czyli do wyrwania auta z rolek i jazdy na wprost.
2. Tylne koła na rolkach, przednie uniesione nad ziemią /jednoteleskopowy podnośnik kanałowy, podparcie centralne, silnik pracujący, sprzęgło pracujące - badanie bardzo krótkie, kilkusekundowe z powodu rozkołysania samochodu i możliwości zsunięcia z podnośnika, skłonność samochodu jak w pkt 1 czyli wyrwania z rolek.
3. Tylne koła na rolkach, przednie na ziemi, silnik pracujący, sprzęgło wciśnięte /rozłączone/ - o dziwo reakcja samochodu podobna do poprzednich.
4. Tylne koła na rolkach, przednie na ziemi, silnik wyłączony, sprzęgło nie wciśnięte - auto pozostaje w rolkach bez skłonności jego wypychania do przodu choć trudno osiągnąć prawidłową siłę hamowania bez pracującego wspomagania ukł. hamulcowego.
5. Tak jak pkt 4 lecz z wciśniętym pedałem sprzęgła - zachowanie auta jak w pkt 4.
6. Badanie siły hamowania kół osi przedniej; silnik włączony, sprzęgło pracujące /pedał nie wciśnięty/ - zachowanie auta tak jak jednonapędowego bez oznak przekazywnia napędu na tylną oś /na ziemi/.
Rolki w urządzeniu napędzane automatycznie po wjechaniu w nie kół samochodu. Możliwość obrotów w przód i w tył. Możliwość zaprogramowania rolek tak aby jedna strona kręciła koło samochodu w przód a druga w tył - takiego badania nie przeprowadzono. Stwierdzenie diagnostów obecnych przy badaniu było jednoznaczne - do prawidłowego wykonania pomiaru siły hamowania w samochodach tego typu potrzebne są rolki odciążające koła niebadane /w spoczynku/.
Siła hamowania z uruchomionym silnikiem wynosiła ok. 3,8kN na lewym i prawym kole. Przełącznik napędów ustawiony na "auto".
Być może nie wykorzystałem wszystkich możliwości wykonania badania, nie mniej mam nadzieję, że choć ta ich część pomoże Państwu w ocenie tematu i wyciągnięcia poprawnych wniosków.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#33 Postautor: vokal » wtorek, 19 czerwca 2012, 18:56

Nie wiem dlaczego nie ma mojego postu, ale wiem, że już go kiedyś napisałem :10
Napiszę jeszcze raz.


Nie da się wykonać testu tylnych hamulców w Sori z TODem bez podkładania rolek pod przednie koła, bo podczas rozkręcania tylnych kół na luzie, natychmiast przednie zaczynają się kręcić i auto zostaje wyrwane z rolek.
Sprawdzone w październiku 2011 w SKP w Legionowie.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
kera99
jestem
jestem
Posty: 22
Wiek: 48
Rejestracja: poniedziałek, 12 marca 2012, 22:50
Skąd jesteś: Edinburgh
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 120000
Inny Samochód: A6 Turbo LPG
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#34 Postautor: kera99 » środa, 20 czerwca 2012, 01:50

Na 100% następuje przeniesienie napędu między osiami, niezależnie od tego, czy jest włączony luz czy co innego.
Co z tego, że nie ma napędu z silnika? - nic! TOD`a nie interesuje skąd się bierze napęd, czy to z silnika, czy to z toczącego się auta z górki w pozycji N. Czy jest uślizg, czy go nie ma zawsze następuje przeniesienie napędu, a od uślizgu zależy % mocy i ani sprzęgło w manuału ani N w automacie nie jest w stanie tego zmienić, bo nie ma takiej opcji.
Beata kiedyś wspominała, że dziwi się, że na wyświetlaczu po zdjęciu nogi z gazu wzrasta siła przekazana na przód zamiast spadać, a ktoś tam dodał, że nie należy się tym sugerować, bo to tylko wyświetla z grubsza. Otóż TOD właśnie tak robi, że gdy auto się toczy, to wzrasta moc na przedniej osi w celu poprawienia stabilizacji auta i tak też się dzieje z autem na rolkach na tylnej osi.
Kto ma możliwość niech sobie podniesie auto na podnośniku tak, aby wszystkie koła wisiały swobodnie i sobie pokręci tyłem i zobaczy, czy ma wpływ sprzęgło luz czy N na kręcenie przodu.

Awatar użytkownika
jumper1
To ja
To ja
Posty: 320
Rejestracja: środa, 23 czerwca 2010, 10:18
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Zielony/Grafit
Przebieg (km.): 112
Inny Samochód: Fiat Panda
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#35 Postautor: jumper1 » środa, 20 czerwca 2012, 08:11

Problem zdaję się również łatwo rozwiązać za pomocą ALSELa, dla nie wtajemniczonych (a chyba takich tu nie ma), przełacznikiem odpinamy TOD'a i problem z głowy z przeglądem.
viewtopic.php?f=28&t=3914
Obrazek

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#36 Postautor: vokal » środa, 20 czerwca 2012, 08:25

jumper1 pisze:Problem zdaję się również łatwo rozwiązać za pomocą ALSELa, dla nie wtajemniczonych (a chyba takich tu nie ma), przełącznikiem odpinamy TOD'a i problem z głowy z przeglądem.


Nie dla każdego to łatwe rozwiązanie. To chyba łatwiej już wyjąć bezpiecznik od TODa.
Chodziło jednak o możliwość wykonanie przeglądu z TOD-em z fabrycznymi ustawieniami napędów.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
jumper1
To ja
To ja
Posty: 320
Rejestracja: środa, 23 czerwca 2010, 10:18
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Zielony/Grafit
Przebieg (km.): 112
Inny Samochód: Fiat Panda
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#37 Postautor: jumper1 » czwartek, 21 czerwca 2012, 11:12

vokal pisze:Chodziło jednak o możliwość wykonanie przeglądu z TOD-em z fabrycznymi ustawieniami napędów.


Wiem o co chodziło, tyle że w tym temacie wszystko zostało napisane, dla opornych

Napęd fabryczny 'Auto" = Rolki pod przednimi kołami na przeglądzie

Tyle tylko że czasem tak się składa że w okolicy nie ma normalnej stacji diagnostycznej, która ma na wyposażeniu rolki.

Pomysł z bezpiecznikiem bardzo dobry jeśli ktoś nie chce robić modyfikacji.
Obrazek

jacek2
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 591
Wiek: 56
Rejestracja: poniedziałek, 7 marca 2011, 10:36
Skąd jesteś: Kłodzko
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 90
Inny Samochód: hyundai ix 35
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#38 Postautor: jacek2 » czwartek, 21 czerwca 2012, 11:36

U mnie w manualu nie było problemu z przeglądem i dołączaniem przedniej osi. Na wyłączonym silniku (brak kluczyka w stacyjce) można było sprawdzić hamulce przedniej i tylnej osi bez problemów. Różnica polegała tylko na tym, że nie było wspomagania hamulców przy pomocy pompy waku.
------JK, 2,5 CRDI 4x4 2005r

Awatar użytkownika
jumper1
To ja
To ja
Posty: 320
Rejestracja: środa, 23 czerwca 2010, 10:18
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Zielony/Grafit
Przebieg (km.): 112
Inny Samochód: Fiat Panda
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#39 Postautor: jumper1 » piątek, 22 czerwca 2012, 09:01

bez pompy to tak trochę średnio się hamulec wciska, ale sposób opiera się na tym samym, czyli na pozbawieniu TODa zasilania.
Obrazek

Awatar użytkownika
kera99
jestem
jestem
Posty: 22
Wiek: 48
Rejestracja: poniedziałek, 12 marca 2012, 22:50
Skąd jesteś: Edinburgh
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 120000
Inny Samochód: A6 Turbo LPG
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#40 Postautor: kera99 » sobota, 23 czerwca 2012, 02:49

HE HE DOKŁADNIE JAK PRZEDMÓWCA
jeden wyciągnie bezpiecznik a drugi powie po co się grzebać w schematy jak można wyjąć akumulator bo łatwiej...
tylko jaki jest cel ?
sprzedać bezpieczeństwo za słowo buraka że bedzie ok i masz tu pieczęć na przeglądzie ?
systemy maja działać tak jak wspomagania
to że auto wyskoczyło z rolek i połowę siły hamowania wzięły na transfer energii to spoko i hamulce w normie ?
chcesz oszczędzić kase to znajdź lepszego ubezpieczyciela albo jeździj na oleju z frytkownicy ale nie zabijaj ludzi na drodze z powodu zbyt słabych hamulców.
Szkoda kasy na stacje 4wd to zakładaj alsel`a
wiem, wiem nie każy ma tod`a ale ci inni maja fabryczny przełącznik więc w czym rzecz ?

Pezet_WAW
jestem
jestem
Posty: 22
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2011, 16:01
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#41 Postautor: Pezet_WAW » wtorek, 22 października 2013, 00:30

Chciałem trochę odgrzebać ten temat, bo niebawem zbliża mi się termin badania technicznego. Gdzie w Warszawie należy robić badanie czołga z 4x4 Auto?
Pozdrawiam, Piotr.

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#42 Postautor: orzeł » wtorek, 22 października 2013, 08:24

Na każdej stacji diagnostycznej
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

Awatar użytkownika
bogdanm
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1429
Wiek: 65
Rejestracja: wtorek, 21 czerwca 2011, 21:02
Skąd jesteś: Wadowice
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: bordowy
Przebieg (km.): 188000
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#43 Postautor: bogdanm » wtorek, 22 października 2013, 14:48

Dobra odpowiedź :happy2:
Bodzio
Nic tak zycia nie upiększy jak jeden glębszy

Pezet_WAW
jestem
jestem
Posty: 22
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2011, 16:01
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#44 Postautor: Pezet_WAW » środa, 23 października 2013, 22:03

orzeł pisze:Na każdej stacji diagnostycznej


:gpost: ....

To zacznę inaczej. Czy mogę liczyć na Waszą pomoc w znalezieniu w Warszawie stacji diagnostycznej, która jest odpowiednio wyposażona do obsługi Sorento z TOD'em?

Z góry dziękuję.
Pozdrawiam, Piotr.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#45 Postautor: vokal » czwartek, 24 października 2013, 07:41

Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."


Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości