Chip 140/170
Moderator: Moderator
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Chip 140/170
Temat mnie zaciekawił.
Ale nie rozumiem powyższego wpisu.
Czyli jak ? Wyniki nie są z hamowni tylko z testu drogowego ?
Ale nie rozumiem powyższego wpisu.
Czyli jak ? Wyniki nie są z hamowni tylko z testu drogowego ?
- lopunia
- możesz mi ufać
- Posty: 1115
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 10 lipca 2013, 16:15
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2009
- Kolor: Srebny
- Przebieg (km.): 98000
- Inny Samochód: SUZUKI GV II
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrny ZŁOMEK 2.5 CRDI AT
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 17 times
- Kontaktowanie:
Re: Chip 140/170
Tak istnieje coś takiego nazwanego hamownią drogową i mierzy się bezpośrednio podczas ruchu. Co do dokładności pomiaru to zdania są podzielone. Podobno w przypadku hamowni drogowej bardzo ważna jest odpowiednia kalibracja samego urządzenia - zmienne są opory powietrza i są niepowtarzalne (kierunek i siła wiatru). W hamowni stacjonarnej są to wartości stałe.
pozdrawiam
Piotrek
"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"
Piotrek
"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Chip 140/170
Może dajmy się wypowiedzieć autorowi tematu jak to było robione.
Osobiście jestem sceptyczny do pomiarów innych niż na rolkach "przed" i "po", ale dowiem się chętnie więcej na ten temat.
Osobiście jestem sceptyczny do pomiarów innych niż na rolkach "przed" i "po", ale dowiem się chętnie więcej na ten temat.
- gczarkowski1
- możesz mi ufać
- Posty: 1057
- Wiek: 49
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
- Skąd jesteś: Mazowieckie
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Chip 140/170
Więc tak ,hamowanie odbyło się w warunkach drogowych,oczywiście ciśnienie opon, oraz ważenie auta się odbyło, pogoda super , bez wiatru ,teren płaski, wynik pomiaru wstawiłem na foto. Kolejna godzina przed kompem ,wgranie wszystkiego no i końcowe hamowanie ,również w warunkach drogowych .Ostatecznie jeszcze raz sprawdzenie ewentualnych błędów po modyfikacji, i to tyle
Pozdrawiam
Grzegorz
Grzegorz
- YakuzzaPL
- moje konto
- Posty: 222
- Wiek: 38
- Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
- Skąd jesteś: Świnoujście
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2010
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Audi A4 B6
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Chip 140/170
Pytałem bo reklamują się hamownie dla samochodów z napędem 4x4. Pytanie jak wygląda hamowanie auta takiego jak Sorento.
- gczarkowski1
- możesz mi ufać
- Posty: 1057
- Wiek: 49
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
- Skąd jesteś: Mazowieckie
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Chip 140/170
Ja też myślałem że wpadnę na rampę, ale nie ,panowie stwierdzili że starają się o taką 4x4 , na reklamie tej firmy też jest 4x4 jednak pomiar odbywa się na drodze.
Pozdrawiam
Grzegorz
Grzegorz
- YakuzzaPL
- moje konto
- Posty: 222
- Wiek: 38
- Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
- Skąd jesteś: Świnoujście
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2010
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Audi A4 B6
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Chip 140/170
Najważniejsze żeby wszystko chodziło jak należy. A sam chip tuning to bardzo dobra sprawa, jeżeli chodzi o wgranie nowej mapy i ustawienie jej pod dany silnik. Też w tym roku planuje podnieść trochę moc i moment w swoim 2.2 crdi
- dziarol
- awansowałem na
- Posty: 41
- Wiek: 33
- Rejestracja: środa, 4 stycznia 2017, 10:41
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 184000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Chip 140/170
U mnie prezentuje się to tak:
Przy czym założenie było takie, że interesuje mnie przyśpieszenie a nie moc z uwagi na fakt, iż zdecydowanie częściej jeżdżę po mieście niż po autostradzie. I powiem wam że czuć różnicę
Widać różnicę w mocy i momencie na tych dwóch różnych mapach
Zaniepokoił mnie tylko fakt, że hamownia pokazała 131KM
Przy czym założenie było takie, że interesuje mnie przyśpieszenie a nie moc z uwagi na fakt, iż zdecydowanie częściej jeżdżę po mieście niż po autostradzie. I powiem wam że czuć różnicę
Widać różnicę w mocy i momencie na tych dwóch różnych mapach
Zaniepokoił mnie tylko fakt, że hamownia pokazała 131KM
-
- jestem
- Posty: 17
- Rejestracja: sobota, 9 czerwca 2018, 09:51
- Skąd jesteś: Beskid Wyspowy
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: Jeszcze Srebny
- Przebieg (km.): 230000
- Kontaktowanie:
Re: Chip 140/170
Własnie ciekawią mnie odczucia po takiej zmianie mapy, to 30 koni ponad więcej - spalanie to drugorzędna sprawa bo Sorento nie kupuje się po to żeby bic rekordy spalania.
- gczarkowski1
- możesz mi ufać
- Posty: 1057
- Wiek: 49
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
- Skąd jesteś: Mazowieckie
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Chip 140/170
Odczucia są ,to jest inna jazda ,ponad 2 t z zadowalającą dynamiką
Pozdrawiam
Grzegorz
Grzegorz
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Chip 140/170
Dziarol
Słaba seria, przed programem trzeba było szukać usterki i znaleźć brakujące 10 km lub chociaż się do nich zbliżyć.
Słaby mod, nie chodzi mi tylko o max moc 150 która jest bardzo słabym wynikiem ale nawet o to że dół w programie został obciety i jest gorszy niż był w serii, potem dostajesz mega strzała w plecy.
Słaba seria, przed programem trzeba było szukać usterki i znaleźć brakujące 10 km lub chociaż się do nich zbliżyć.
Słaby mod, nie chodzi mi tylko o max moc 150 która jest bardzo słabym wynikiem ale nawet o to że dół w programie został obciety i jest gorszy niż był w serii, potem dostajesz mega strzała w plecy.
- gczarkowski1
- możesz mi ufać
- Posty: 1057
- Wiek: 49
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
- Skąd jesteś: Mazowieckie
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Chip 140/170
Odnośnie spalania, od momentu podniesienia mocy ,dystans 3 tyś km , spalanie 9 l. trasa/ miasto 60/40 ,a więc więcej niż na seryjnej mocy , wytłumaczenie jest jedno , aż korci żeby deptać
Pozdrawiam
Grzegorz
Grzegorz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości