Filtr K&N

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
koks
moje konto
moje konto
Posty: 201
Wiek: 33
Rejestracja: niedziela, 14 stycznia 2018, 23:08
Skąd jesteś: Pruszcz Gdański
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: Skoda Fabia
Has thanked: 10 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Filtr K&N

#1 Postautor: koks » środa, 7 listopada 2018, 16:00

Witajcie , mam pytanie czy ktoś używa u siebie w aucie filtr wkład K&N? ( czy mam naprawdę wpływ na osiągi?)
Może ktoś ma stożek? ( jak duży powinien być w Sorento w dieslu?)
Może inne firmy jakieś polecacie ?
Czy może to wszystko pic na wodę.
Wszędzie gdzie się da z moim bullterierem. ;)

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Filtr K&N

#2 Postautor: diodalodz » środa, 7 listopada 2018, 16:39

Pic na wodę. Dodatkowo trzeba je co jakiś czas prać i nasączać olejem. Szkoda kasy bo przyrost ok 1% mocy. Lepiej dać kasę na lepszy filtr papierowy knechta albo parfluxa.

alwo76
Jestem
Jestem
Posty: 839
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
Skąd jesteś: SK
Has thanked: 25 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Filtr K&N

#3 Postautor: alwo76 » środa, 7 listopada 2018, 20:21

Co do stożka to jest jeszcze taki problem,że zasysa gorące powietrze bezpośrednio z komory silnika co nie sprzyja poprawie mocy.

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Filtr K&N

#4 Postautor: ronin » środa, 7 listopada 2018, 21:03

1) Sam filtr nic nie daje. Jest to tylko część koniecznych modyfikacji.
2) Skutkiem ubocznym jest przeniesienie max momentu obrotowego na wyższy zakres obrotów. Mówiąc bardziej łopatologicznie trzeba bardziej wkręcać na obroty.

koks
moje konto
moje konto
Posty: 201
Wiek: 33
Rejestracja: niedziela, 14 stycznia 2018, 23:08
Skąd jesteś: Pruszcz Gdański
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: Skoda Fabia
Has thanked: 10 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Filtr K&N

#5 Postautor: koks » środa, 7 listopada 2018, 23:46

Oky rozumiem A jaki stosować filtr jakieś sprawdzone firmy żeby nie brać tego co w sklepie wcisną?
Wszędzie gdzie się da z moim bullterierem. ;)

KazikW
moje konto
moje konto
Posty: 225
Wiek: 59
Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
Skąd jesteś: Warmia
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Micra, Sharan.
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
Has thanked: 39 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Filtr K&N

#6 Postautor: KazikW » czwartek, 8 listopada 2018, 07:28

Kolega diodalodz napisał w jakich marek filtry należy zainwestować 3 posty wyżej.
Korozja I Awarie

koks
moje konto
moje konto
Posty: 201
Wiek: 33
Rejestracja: niedziela, 14 stycznia 2018, 23:08
Skąd jesteś: Pruszcz Gdański
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: Skoda Fabia
Has thanked: 10 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Filtr K&N

#7 Postautor: koks » czwartek, 8 listopada 2018, 13:31

Czytałem oky to dzięki za Pomoc ;)
Wszędzie gdzie się da z moim bullterierem. ;)

kaacka
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 41
Rejestracja: środa, 25 grudnia 2019, 10:27
Skąd jesteś: PL
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2019
Kolor: szary
Przebieg (km.): 110000
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Filtr K&N

#8 Postautor: kaacka » niedziela, 1 marca 2020, 22:12

hej, mówią że lepiej późno niz wcale.....
używałem filtra K&N - to nie jest po to żeby zwiększyć osiągi - kupujesz go raz plus odtłuszczacz i płyn do nasączania i masz go na resztę życia auta. eksploatacyjnie K&N wychodzi taniej niż każdorazowo kupowanie zwyłego "jednorazowego" filtra.....

Adam73
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 974
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 134 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: Filtr K&N

#9 Postautor: Adam73 » poniedziałek, 2 marca 2020, 09:42

Jak ja mam się bawić w pranie filtra potem nasączanie to ja dziękuje ,jadę do znajomego i na spokojnie robię coroczną wymianę oleju i wszystkich filtrów. Jeden termin i wiem że wszystko wymienione. :happy2:
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek
06.04.2021 opony Radar Renegade R7 M/T 245/75R16
04.08.2023 lift 2" :tup:

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Filtr K&N

#10 Postautor: diodalodz » poniedziałek, 2 marca 2020, 10:54

i razem z co drugim nasączaniem filtra zmieniasz przepływomierz który nienawidzi substancji oleistych które siadają na gorących drutach. Musi być odpowiedni stopień filtracji i czystości. Do tego minimalna ilość substancji lotnych, a je już masz od oleju w silniku.

kaacka
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 41
Rejestracja: środa, 25 grudnia 2019, 10:27
Skąd jesteś: PL
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2019
Kolor: szary
Przebieg (km.): 110000
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Filtr K&N

#11 Postautor: kaacka » poniedziałek, 2 marca 2020, 11:11

to już każdy sam sobie wybiera co robi. u mnie wyszło jakieś 15 wymian filtra i sprzedałem auto. silnik pentastar 3.6 / wolnossąca benzyna. K&N w środku więc następny właściciel też go będzie sobie używał. czy mnie wkurzało czyszczenie tego - nie. czy auto było mocniejsze - jakoś nie zauważyłem. czy cokolwiek negatywnego wyszło w związku z używaniem tego filtra - nic... nie możesz wylać na filtr byle-czego. jest do tego dedykowany środek. czy kupiłbym to jeszcze raz - przy moich przebiegach tak. do auta żony - nie widzę sensu. czy kupię to do kijanki - nie szukałem jeszcze....


Wróć do „TUNING MECHANICZNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości