swap silnika

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
yacoob
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: piątek, 12 marca 2010, 22:52
Skąd jesteś: Bydgoszcz
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: czarny
Kontaktowanie:

swap silnika

#1 Postautor: yacoob » poniedziałek, 26 lipca 2010, 11:56

Witam.
Zastanawiałem się ostatnio nad tym czy można przełożyć silnik + skrzynię biegów do sorenciaka od innego samochodu (myślałem o Mercedes ML W164 320 CDI). Czy ktoś z Was ma/miał jakieś doświadczenia z takim eksperymentem lub ma wiedzę czy w ogóle jest to możliwe? Chip tunning do CRDi o mocy 140 PS dużo nie daje ( max +25 PS) natomiast 224 PS z ML-a 320 CDI to już jest coś :31
Proszę nie piszcie że to się nie opłaca bo nie chodzi o koszta tylko czy jest to możliwe.

POKAŻ UWAGI MODERATORA

MixhaL
coś umiem
coś umiem
Posty: 736
Wiek: 43
Rejestracja: piątek, 5 marca 2010, 15:41
Skąd jesteś: Lubelskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: RWD
Rok: 2003
Kolor: Czarny/Szampański
Przebieg (km.): 152000
Kontaktowanie:

Re: swap silnika

#2 Postautor: MixhaL » poniedziałek, 26 lipca 2010, 12:09

Wszystko prawie jest możliwe ;)
Ale fakt faktem że jest to całkiem inny silnik od innego samochodu mija się z celem, za dużo dłubaniny. Pierwsze to czy silnik wejdzie pod maskę ale zakładamy że wejdzie więc trzeba dorobić łapy do silnika, następnie czy skrzynia wejdzie bo jak nie wejdzie to po zawodach, nie wiem jak skrzynia ma sie do reduktora czy będzie pasował, ale zakładamy że wszystko jest ok więc pozostaje przełożenie komputera i kompletnej wiązki czyli trzeba wszystko wybebeszyc i duzo dlubaniny gdyz kable trzeba ciac i łączyc po kolei ze soba bo na pewno sa inne kostki itp. Sprawy linek hamulcow itp tez nie bedą pasowały mogą być za krótkie lub za długie, i tak można by wymieniać i wymieniać.
Zamiast tego silnika z merca wsadził bym 3.8 poliftowe :31
Kia SORENTO EX plus pakiet TOW i LUXURY
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG

yacoob
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: piątek, 12 marca 2010, 22:52
Skąd jesteś: Bydgoszcz
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: czarny
Kontaktowanie:

Re: swap silnika

#3 Postautor: yacoob » wtorek, 27 lipca 2010, 09:45

Czyli ogólnie nie ma co wogóle się za to zabierać :( . Ale MixhaL podsunąłeś myśl z tym 3.8 - tylko to benzyna i zaraz trzeba by ją było zagazować a to już wymaga miejsca na zbiornik :(

Awatar użytkownika
Piotr
coś umiem
coś umiem
Posty: 686
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 9 marca 2010, 08:26
Skąd jesteś: Grodzisk Mazowiecki
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: wielokolorowy
Przebieg (km.): 105000
Kontaktowanie:

Re: swap silnika

#4 Postautor: Piotr » wtorek, 27 lipca 2010, 10:09

Należy jeszcze pamiętać że współczesne samochody są coraz bardziej nafaszerowane elektroniką.
To co nie stanowiło problemu w przeróbkach samochodów 15-20 lat temu w obecnej sytuacji jest bardzo trudne lub nawet niemożliwe do osiągnięcia.
Wystarczy popatrzeć na problemy kolegów którzy zanurzyli swe ręce w kabelki :10 efekty bywają kosztowne.
A przecież współczesny silnik to dziesiątki czujników często powiązanych ze sobą wzajemnie.
:tank1
apetyt rośnie w miarę wędzenia

Awatar użytkownika
Adimo
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Wiek: 53
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 21:48
Skąd jesteś: Gruta
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: W PLANACH
Inny Samochód: Isignia
Kontaktowanie:

Re: swap silnika

#5 Postautor: Adimo » sobota, 31 lipca 2010, 20:20

Nie prościej kupić ML ;) ;) ;)

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: swap silnika

#6 Postautor: tommy » sobota, 31 lipca 2010, 21:03

I słuchać jak go rdza zżera ? :25

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: swap silnika

#7 Postautor: cyber_human » poniedziałek, 4 października 2010, 10:30

Moim zdaniem pomysł fajny, ale:
1. w tym pięknym kraju brak fachowców, na bank coś przy swapie spieprzą...
2. 140 mam na 175 i jakieś 390 Nm (nadal nie mam pewności, ile nasz silnik ma Nm: są źródła z info o 320, ale są też o 343. W każdym razie u mnie doszło ok. 35 KM i ok. 70 Nm. Szczególnie na 2WD jest fajnie, ale to nadal nie jest wyścigówka i nigdy nie będzie :)
3. nawet duży mocny diesel będzie dużo brał. Jak go jeszcze zchipujesz, licz, że i ON może łyknąć z 17 litrów. Nie z powodu chipa, a z powodu deptania do podłogi co start :)
4. jak już dasz dużą moc, to się może okazać, że będą się sypać inne elementy przeniesienia napędu, np. krzyżaki - bo dużo większa moc.
5. pewnie będziesz musiał zmienić hamulce, bo fabryczne nie wydadzą... Znaczy większe tarcze, to i może od razu duże felgi, żeby je pomieścić...
6. skończysz na tym, że taniej będzie kupić mocną BMW X5 :)
7. niestety, Polska to nie USA, gdzie się fajnie robi ostry tuning, zostawiając tylko poszycie...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
bocian
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 540
Wiek: 45
Rejestracja: piątek, 8 marca 2013, 12:26
Skąd jesteś: GND
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: niebieski
Kontaktowanie:

Re: swap silnika

#8 Postautor: bocian » poniedziałek, 11 listopada 2013, 19:50

Wszystko da się zrobić, jednak nie zawsze ma to sens. Ilość przeszkód jakie możemy napotkać w niektórych przypadkach jest tak ogromna, że po prostu nijak się to nie opłaca. Myślę, że w tym przypadku byłoby podobnie. Nawet jeśli koniec końców uzyskamy zadowalający nas efekt, to nie będzie on wart wysiłku ani pieniędzy jakie zostałyby w to przedsięwzięcie włożone.


Wróć do „TUNING MECHANICZNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości