SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego

Moderator: Moderator

SuperLock - czy chcesz ten mod

1. tak, jest interesujący, chcę go mieć
57
43%
2. jeszcze nie wiem
36
27%
3. nie, nie interesuje mnie ta opcja
41
31%
 
Liczba głosów: 134

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#121 Postautor: cyber_human » czwartek, 30 września 2010, 08:21

Szanowni Państwo! W temacie 2WD: zapomniałem o najważniejszym: na 2WD Czołg ma lepsze, wyraźnie, przyspieszenie.
Dlaczego: a no proste: całe blisko 400 Nm idzie na jedną oś... :)
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

drxtreme
moje konto
moje konto
Posty: 160
Rejestracja: czwartek, 11 marca 2010, 22:02
Skąd jesteś: bruxelles
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: VQ G7/V9 Szary metal
Przebieg (km.): 47833
Inny Samochód: MINI CooperS
Kontaktowanie:

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#122 Postautor: drxtreme » niedziela, 10 października 2010, 00:51

Cyber co poleciłbyś dla takiego mieszczucha jak ja ,nie są mi potrzebne zbytnio terenowe przełożenia.Napewno napęd 2WD .Odnośnie postu o czipie żeby nie mieszać postów .Mógłbyś mi powiedziec czy montaż SL tylko opcja 2WD auto i low czy taka konfiguracja tez istnieje.

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#123 Postautor: cyber_human » niedziela, 10 października 2010, 23:06

Z tego co mi wiadomo, jest 6 trybów. Można ograniczniczyć do 3-ech: 2WD, Auto, Low, ale moim zdaniem, już biorąc warto wziąć Lock - prędzej czy później się przyda, bo umiejętności, a może potrzeba, przyjdą w miarę jedzenia.
To mamy już 4 programy. Warto też z reduktorem ABS off, bo to też się przyda. Wiadomo, na dziurach ABSy działają raczej słabo.
Zostaje jeszcze kontrowersyjny tryb 2WD Low, który możesz zastąpić Auto Low.
Mogę zapytać, czy jest możliwość 4trybów, ale pewnie nie wpłynie to na cenę, bo płytka i tak jest "pełna", najwyżej producent założy rodzaj blokady i zmieni opis.

Jeśli mogę coś poradzić, brałbym ten model, co na razie wszyscy mają.
Będziesz zadowolony. :)

Za 1,5-2 tygodnie będzie szła jedna sztuka, możesz się podłączyć do zamówienia. We wtorek tracę dostęp do netu, wracam 19-tego.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#124 Postautor: cyber_human » środa, 27 października 2010, 22:49

W tej chwili sprowadzam 2 szt. SL.
Czy jest ktoś chętny jeszcze?
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
Adimo
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Wiek: 53
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 21:48
Skąd jesteś: Gruta
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: W PLANACH
Inny Samochód: Isignia
Kontaktowanie:

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#125 Postautor: Adimo » sobota, 18 grudnia 2010, 20:06

SuperLock założony, dzięki Cyberowi nie miałem większych problemów.
Wrażenia :woohoo :32 :yupi :dance1 , nie da się opisać, szczególnie na śniegu zakręty na locku bez reduktora.

Awatar użytkownika
Adimo
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Wiek: 53
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 21:48
Skąd jesteś: Gruta
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: W PLANACH
Inny Samochód: Isignia
Kontaktowanie:

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#126 Postautor: Adimo » sobota, 18 grudnia 2010, 20:23

Już 2-wa razy dzisiaj schodziłem na parking, u nas cały czas pada, więc wstanę rano, będzie jeszcze lepsza zabawa.

masek

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#127 Postautor: masek » sobota, 18 grudnia 2010, 20:58

Będziesz miał ubaw po pachy :) spróbuj i 2WD i Auto i LOCK (bez reduktora ) różnica kolosalna :) AUTO super, ale jak jest w miarę przewidywalnie :) ma niestety opóźnienie w zadziałaniu :( HI :) jest boskie :) i przełaczasz w trakcie jazdy :) nie zdejmując nogi z gazu :) SUUUUUUPERASNE :)

mateokrzyku
moje konto
moje konto
Posty: 211
Rejestracja: wtorek, 14 grudnia 2010, 18:34
Skąd jesteś: Wałbrzych
Rok: W PLANACH
Inny Samochód: FSO 1800 turbo
Kontaktowanie:

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#128 Postautor: mateokrzyku » wtorek, 15 lutego 2011, 23:48

jak wygląda dostępność tego udogadniacza :)

Awatar użytkownika
kera99
jestem
jestem
Posty: 22
Wiek: 48
Rejestracja: poniedziałek, 12 marca 2012, 22:50
Skąd jesteś: Edinburgh
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 120000
Inny Samochód: A6 Turbo LPG
Kontaktowanie:

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#129 Postautor: kera99 » poniedziałek, 26 marca 2012, 01:14

jaka jest dostepnosc superlock na chwile obecna? i jaka jest aktualna cena?

-- niedziela, 25 marca 2012, 23:14 --


Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#130 Postautor: Murzyn1313 » wtorek, 24 kwietnia 2012, 21:50

niby TOD również hamuje autem, gdy np. zjeżdżasz z górki itp.
pamiętacie filmik z "awarii tod" ? chyba z hiszpani albo podobnego kraju. jak sorento nagle zaczęło gnać w dół .
Obrazek

masek

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#131 Postautor: masek » środa, 25 kwietnia 2012, 09:12

Szanowna Pani Administrator :) nie mam tak, ale ostatnio jeżdżę jedynie z napędem na tyl, bo jak wiesz mam padnięty łańcuch :( ale zjawiska jak u Ciebie nie zauważyłem. Ten wyświetlacz jest jedynie informatorem i nijak nie ma sie do rzeczywistości :) poprostu coś pokazuje, ale nie jest to 100% odpowiednik wielkości przeniesionej mocy na przód.
Murzynie :) TOD niczym nie hamuje :) poprostu przy różnicy prędkości przód-tył dołącza przód z większym dociśnięciem sprzęgła. By hamować musiałby dołączać przekładnie planetarną, a tego nie robi :) Można jednak przyjąć, że hamowanie polega na "przenoszeniu energii z zewnątrz" do układu mechanicznego jakim jest układ jezdny i w ten sposób następuje wyhamowanie :) (rozproszenie tej energii), ale to samo zrobi TOD w jeździe pod górkę odłączając przód i zmniejszając tym samym opory w układzie mechanicznym :) (chodzi o zasadę a nie kierunek przepływu energii )
Ale to skomplikowane mi wyszło :) Mniemam jednak, że da sie zrozumieć :)
(ja czytając to poraz kolejny :) jestem głupszy niż byłem na początku :) )

Awatar użytkownika
uazik
Off-Road
Off-Road
Posty: 123
Rejestracja: niedziela, 16 września 2012, 20:58
Skąd jesteś: GKA
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: SZARY
Inny Samochód: L200, 2004r
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#132 Postautor: uazik » sobota, 26 stycznia 2013, 22:56

witam, kto by mi założył SL?? proszę o jakiś realny namiar

Awatar użytkownika
jumper1
To ja
To ja
Posty: 320
Rejestracja: środa, 23 czerwca 2010, 10:18
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Zielony/Grafit
Przebieg (km.): 112
Inny Samochód: Fiat Panda
Kontaktowanie:

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#133 Postautor: jumper1 » piątek, 8 lutego 2013, 14:24

Napisz pw do Cyber Human, zdja mie sie że on to montował u siebie
Obrazek

tomek
jestem
jestem
Posty: 18
Rejestracja: niedziela, 4 kwietnia 2010, 22:50
Skąd jesteś: Polkowice
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Kontaktowanie:

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#134 Postautor: tomek » sobota, 27 kwietnia 2013, 03:14

Witam .Mam pytanie odnośnie pstryczka czy są gotowe zestswy czy robimy to sami .Po ostatniej zimie i tańcach po drodze stwierdziłem że tryb auto o wiele za pózno dołącza przód .Może ktoś opisze jak to zamontować . Nie potrzebuje rozbudowanej wersji chcę mieć możliwość zapięcia 4x4 bez reduktora w trudnych warunkach .

Awatar użytkownika
Wojtas_vic
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 3757
Wiek: 52
Rejestracja: wtorek, 18 maja 2010, 06:22
Skąd jesteś: Koszalin
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Czarna Perła
Przebieg (km.): 225000
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 CRDI 2005 A/T
Kontaktowanie:

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#135 Postautor: Wojtas_vic » sobota, 27 kwietnia 2013, 06:38

Używaj kolego funkcji lupa, dopiero jak nic nie znajdziesz, pytaj.
Interesujący Ciebie wątek jest TU
Obrazek


Wróć do „TUNING MECHANICZNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości