Dystanse - cała prawda
Moderator: Moderator
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Dystanse na piasty - poszerzenie o 50 - 60 mm
Cz ktoś ma (zakładał) sobie?
Ciekawy temat, choć cena niemała...
Ponoć do wersji EX 2,5 CRDi pasuje 60 mm (30 na stronę)...
Efekt wizualny i trakcyjny ponoć wyśmienity...
Ciekawy temat, choć cena niemała...
Ponoć do wersji EX 2,5 CRDi pasuje 60 mm (30 na stronę)...
Efekt wizualny i trakcyjny ponoć wyśmienity...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Dystanse na piasty - poszerzenie o 50 - 60 mm
Już się poprawiłem w osiemnastu editach
Co do poszerzenia: wygląda super, ale na pewno bardziej będzie mi się brudzić czołg... A u mnie, jak wiecie, są warunki specjalnie przygotowane, aby brudzenie było większe. Podejrzewam nawet, że Wójt gminy ma udziały w okolicznych myjniach... I zapewne też warsztatach...
edit:
przykład jak wygląda auto przed i po:
http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://i62.photobucket.com/albums/h110/daz1000rr/WheellSpacersFitted.jpg&imgrefurl=http://kiasorento.proboards.com/index.cgi%3Fboard%3DPictures%26action%3Ddisplay%26thread%3D1243&usg=__J1MA0wBsyVayeUtYxJYb8zTu9c4=&h=600&w=800&sz=124&hl=pl&start=2&um=1&itbs=1&tbnid=WlMIJ5ZRHbzYmM:&tbnh=107&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Dkia%2Bsorento%2Bspacers%26um%3D1%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26tbs%3Disch:1
http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://tinypic.com/k0g3s7.jpg&imgrefurl=http://kiasorento.proboards.com/index.cgi%3Fboard%3Dgarages%26action%3Ddisplay%26thread%3D3541&usg=__sb-wykyAEP6asJd7FORWeuP48Gk=&h=600&w=800&sz=158&hl=pl&start=8&um=1&itbs=1&tbnid=ZlCNdbAU_Mmm-M:&tbnh=107&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Dkia%2Bsorento%2Bspacers%26um%3D1%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26tbs%3Disch:1
Co do poszerzenia: wygląda super, ale na pewno bardziej będzie mi się brudzić czołg... A u mnie, jak wiecie, są warunki specjalnie przygotowane, aby brudzenie było większe. Podejrzewam nawet, że Wójt gminy ma udziały w okolicznych myjniach... I zapewne też warsztatach...
edit:
przykład jak wygląda auto przed i po:
http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://i62.photobucket.com/albums/h110/daz1000rr/WheellSpacersFitted.jpg&imgrefurl=http://kiasorento.proboards.com/index.cgi%3Fboard%3DPictures%26action%3Ddisplay%26thread%3D1243&usg=__J1MA0wBsyVayeUtYxJYb8zTu9c4=&h=600&w=800&sz=124&hl=pl&start=2&um=1&itbs=1&tbnid=WlMIJ5ZRHbzYmM:&tbnh=107&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Dkia%2Bsorento%2Bspacers%26um%3D1%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26tbs%3Disch:1
http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://tinypic.com/k0g3s7.jpg&imgrefurl=http://kiasorento.proboards.com/index.cgi%3Fboard%3Dgarages%26action%3Ddisplay%26thread%3D3541&usg=__sb-wykyAEP6asJd7FORWeuP48Gk=&h=600&w=800&sz=158&hl=pl&start=8&um=1&itbs=1&tbnid=ZlCNdbAU_Mmm-M:&tbnh=107&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Dkia%2Bsorento%2Bspacers%26um%3D1%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26tbs%3Disch:1
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Dystanse i ET
Kolejny bliski mi ostatnio temat.
Otóż fabryczne felgi (2002-2006 - nie wiem jak po FL) mają ET 45 - czyli punkt styku felga/piasta przesunięty jest o 45 mm na zewnątrz od geometrycznego środka przekroju felgi.
Szczególnie po lifcie zawieszenia (ale nie tylko), wizualny wygląd jest niekorzystny: koła zdecydowanie za głęboko w nadkolu - takie moje zdanie.
Dlatego chcę to zmienić.
Są dwa rozwiązani:
1. prosty, w miarę tani i szybki - dystanse.
2. drogi, kłopotliwy (szukanie felgi, "ładnej") - zmiana felgi na felgę z innym ET.
Dystanse można zakupić w wielu wymiarach, o grubościach np. 10, 15, 20, 25, 30 mm.
Niestety, stosowanie dystansów wiąże się z kilkoma, dość istotnymi problemami:
1. zmiana geometrii przednich kół przy skręcie
2. powstanie dodatkowych sił działających na zawieszenie - dystans daje ramie, jakim koło działa na piastę i pozostałe elementy: półosie, wahacze, amortyzatory itp.
Pierwszy problem jest mniejszy lub większy, w zależności od samochodu i nawierzchni. Dziś powiedział mi specjalista od zawieszeń, wspomniany gdzie indziej Pan Mielcarek, że do 20 mm na stronę, standardowy kierowca, w standardowych warunkach, nie powinien odczuć różnicy. Na pewno nie skręcając.
Ale różnica może pojawić się w koleinach, autem może mocniej wozić.
Drugi problem jest gorszy: co prawda na dobrych nawierzchniach pkt 2, to nie problem, ale w Polsce, na polskich, dziurawych drogach + w zabawach off-asfalt, siły zaczynają odgrywać niebagatelne znaczenie.
Pamiętajmy, że 30 mm na stronę x masa nieresorowana wraz z masą Czołgu, czyli nierzadko 2+ tony, to wartości niebagatelne...
Wniosek: kusiły mnie dystanse, ale chyba poszukam felg o mniejszym ET.
Pozostaje mi jedynie zbadać na wykrzyżu, jakie najmniejsze ET sprawdzi się, tak, by koło schowało się w nadkolu...
Będę raportował...
Otóż fabryczne felgi (2002-2006 - nie wiem jak po FL) mają ET 45 - czyli punkt styku felga/piasta przesunięty jest o 45 mm na zewnątrz od geometrycznego środka przekroju felgi.
Szczególnie po lifcie zawieszenia (ale nie tylko), wizualny wygląd jest niekorzystny: koła zdecydowanie za głęboko w nadkolu - takie moje zdanie.
Dlatego chcę to zmienić.
Są dwa rozwiązani:
1. prosty, w miarę tani i szybki - dystanse.
2. drogi, kłopotliwy (szukanie felgi, "ładnej") - zmiana felgi na felgę z innym ET.
Dystanse można zakupić w wielu wymiarach, o grubościach np. 10, 15, 20, 25, 30 mm.
Niestety, stosowanie dystansów wiąże się z kilkoma, dość istotnymi problemami:
1. zmiana geometrii przednich kół przy skręcie
2. powstanie dodatkowych sił działających na zawieszenie - dystans daje ramie, jakim koło działa na piastę i pozostałe elementy: półosie, wahacze, amortyzatory itp.
Pierwszy problem jest mniejszy lub większy, w zależności od samochodu i nawierzchni. Dziś powiedział mi specjalista od zawieszeń, wspomniany gdzie indziej Pan Mielcarek, że do 20 mm na stronę, standardowy kierowca, w standardowych warunkach, nie powinien odczuć różnicy. Na pewno nie skręcając.
Ale różnica może pojawić się w koleinach, autem może mocniej wozić.
Drugi problem jest gorszy: co prawda na dobrych nawierzchniach pkt 2, to nie problem, ale w Polsce, na polskich, dziurawych drogach + w zabawach off-asfalt, siły zaczynają odgrywać niebagatelne znaczenie.
Pamiętajmy, że 30 mm na stronę x masa nieresorowana wraz z masą Czołgu, czyli nierzadko 2+ tony, to wartości niebagatelne...
Wniosek: kusiły mnie dystanse, ale chyba poszukam felg o mniejszym ET.
Pozostaje mi jedynie zbadać na wykrzyżu, jakie najmniejsze ET sprawdzi się, tak, by koło schowało się w nadkolu...
Będę raportował...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Dystanse i ET
Dzięks, ale koło mi się przy wykrzyżu nie schowa - maks 25 mm.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Dystanse i ET
cyber-human pisze:Dzięks, ale koło mi się przy wykrzyżu nie schowa - maks 25 mm.
to w sumie nie wiele. ja może się skusze za jakiś czas na te 2",w terenie nie jeżdżę zbytnio i nie krzyzuje się zbyt mocno heheh. poza tym będzie możliwość przetestowania czy wejdzie w teren 2" dystans czy tylko 1"
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Dystanse i ET
Pamiętaj, za na 51 mm będą działać konkretne siły na zawieszenie. Na płaskim asfalcie jeszcze ok, ale off, będzie to obciążenie dla stawów...
Zasłyszane od fachowców... Testuj, napiszesz co i jak...
Jakby co, to mam dostęp do pełnej rozmiarówki (do 30 mm) Eibach'a.
Zasłyszane od fachowców... Testuj, napiszesz co i jak...
Jakby co, to mam dostęp do pełnej rozmiarówki (do 30 mm) Eibach'a.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Dystanse i ET
link do galerii , w której koleś wstawił fotki z dystansami 60mm
http://kiasorento.proboards.com/index.cgi?board=garages&action=display&thread=3541
http://kiasorento.proboards.com/index.cgi?board=garages&action=display&thread=3541
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1227
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 12:27
Re: Dystanse i ET
W moim podobnie wystają felgi ,no może minimalnie mniej,fajnie powspominać sobie IRL,znam te rejony bardzo dobrze.
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Dystanse i ET
Wszystko fajnie, ale te zmiany typowo na asfalt...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Dystanse - cała prawda
Poruszany temat wielokrotnie.
Ludzie mówią, że dystanse to samo zło.
Ale dlaczego, to już nie mówią.
Zebrałem do kupy wiedzę zaczerpniętą od różnych ludzi.
Oto co wiem:
1. dystanse zwiększają masę nieresorowaną, czyli przyspieszają zużycie zawieszenia - w terenówkach, z dużymi kołami, moim zdaniem, stosując dystanse lekkie, nie ma się nad czym pochylać.
2. dystanse zmieniają geometrię zawieszenia - odsadzając felgi od piast zwiększamy promień skrętu
3. "nawet w precyzyjnie wykonanym dystansie łatwiej o mikroprzesunięcie..."
Wtedy dystans obciąża swoją masą udarowo - to moim zdaniem największa wada i po prostu niszczenie zawieszenia - każdy obrót to udar, im szybciej koło się kręci, tym większa siła udarowa
"Rozwiązaniem idealnym byłoby zrobienie dystansu do felgi i piasty.. Ale przeważnie jest tak, ze ustalaniem położenia zajmuje się śruba-nakrętka."
- autorem cytatu jest Mroczny, forum4x4.pl
4. "Jest inne "ale" i dotyczy zarówno dystansów, jak i zmienionego ET. Odsuwając koła na zewnątrz zmieniamy promień zataczania w stronę wartości dodatnich. Cytat: Dodatni promień zataczania może powodować niebezpieczne zachowanie samochodu przy hamowaniu na nawierzchni o różnej przyczepności po obu stronach samochodu, gdyż siła hamowania skręca i samochód i koło w stronę o większej przyczepności. Promień zataczania ujemny działa w takiej sytuacji samokorygująco gdyż powoduje skręt koła w przeciwną stronę. Zbyt duża wartość promienia zataczania w którąkolwiek stronę powoduje szarpanie kierownicy i skręcanie samochodu na wybojach.
Ale przyznam, że kyron kolegi poszerzony o 30mm na stronę wygląda super i jeszcze nic się nie stało."
- autorem cytatu jest alfik, forum4x4.pl
Podsumowując, jeśli dystans, to tylko taki, który ma centrowanie na pierścieniu, nie na śrubach. A najlepiej felga z właściwym ET. Niestety, o to trudno, jeśli myślimy o Sorento.
Ludzie mówią, że dystanse to samo zło.
Ale dlaczego, to już nie mówią.
Zebrałem do kupy wiedzę zaczerpniętą od różnych ludzi.
Oto co wiem:
1. dystanse zwiększają masę nieresorowaną, czyli przyspieszają zużycie zawieszenia - w terenówkach, z dużymi kołami, moim zdaniem, stosując dystanse lekkie, nie ma się nad czym pochylać.
2. dystanse zmieniają geometrię zawieszenia - odsadzając felgi od piast zwiększamy promień skrętu
3. "nawet w precyzyjnie wykonanym dystansie łatwiej o mikroprzesunięcie..."
Wtedy dystans obciąża swoją masą udarowo - to moim zdaniem największa wada i po prostu niszczenie zawieszenia - każdy obrót to udar, im szybciej koło się kręci, tym większa siła udarowa
"Rozwiązaniem idealnym byłoby zrobienie dystansu do felgi i piasty.. Ale przeważnie jest tak, ze ustalaniem położenia zajmuje się śruba-nakrętka."
- autorem cytatu jest Mroczny, forum4x4.pl
4. "Jest inne "ale" i dotyczy zarówno dystansów, jak i zmienionego ET. Odsuwając koła na zewnątrz zmieniamy promień zataczania w stronę wartości dodatnich. Cytat: Dodatni promień zataczania może powodować niebezpieczne zachowanie samochodu przy hamowaniu na nawierzchni o różnej przyczepności po obu stronach samochodu, gdyż siła hamowania skręca i samochód i koło w stronę o większej przyczepności. Promień zataczania ujemny działa w takiej sytuacji samokorygująco gdyż powoduje skręt koła w przeciwną stronę. Zbyt duża wartość promienia zataczania w którąkolwiek stronę powoduje szarpanie kierownicy i skręcanie samochodu na wybojach.
Ale przyznam, że kyron kolegi poszerzony o 30mm na stronę wygląda super i jeszcze nic się nie stało."
- autorem cytatu jest alfik, forum4x4.pl
Podsumowując, jeśli dystans, to tylko taki, który ma centrowanie na pierścieniu, nie na śrubach. A najlepiej felga z właściwym ET. Niestety, o to trudno, jeśli myślimy o Sorento.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
-
- wiem wszystko
- Posty: 1640
- Wiek: 51
- Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
- Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 146800
- Inny Samochód: Land Rover Discovery
- Kontaktowanie:
Re: Dystanse - cała prawda
Brawo Cyberek za opis wyjaśniający wszystko lub prawie wszystko w temacie.
Może ktoś pokusi się o zaprojektowanie i wykonanie takich dystansów na śrubie centrującej????
Co zaś się tyczy felg - chyba nie powinno być większych problemów, gdyż felgi do Sori są identyczne rozstawem i rozmiarem jak felgi do Suzuki Grand Vitara, a tego szpeju jest co niemiara, choć znalezienie ET ok. 10-15 na plusie jest cięższe.
Może ktoś pokusi się o zaprojektowanie i wykonanie takich dystansów na śrubie centrującej????
Co zaś się tyczy felg - chyba nie powinno być większych problemów, gdyż felgi do Sori są identyczne rozstawem i rozmiarem jak felgi do Suzuki Grand Vitara, a tego szpeju jest co niemiara, choć znalezienie ET ok. 10-15 na plusie jest cięższe.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły
- marcelo8
- ASSISTANCE
- Posty: 647
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 22:41
- Skąd jesteś: Kielce
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: W PLANACH
- Kontaktowanie:
Re: Dystanse - cała prawda
No powiem Ci Cyber że faktycznie zastanawiałem się nad zmian a ET i rozstawu do konkretnej felgi i po rozmowie z paroma "fachowcami od felg" potwierdzają informacje które zawarłeś powyżej. Ja w swoich poszukiwaniach znalazłem felgę która będzie pasowac i mam nadzieje będzie ok. wyglądać. Wiem że temat o lifcie a nie o samych felgach ale jeżeli mogę podpowiedzieć to są firmy które zrobią nam dowolne AT i rozstaw do naszych indywidualnych potrzeb.
-
- moja ranga
- Posty: 111
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 20 listopada 2011, 22:33
- Skąd jesteś: Paryz(F)
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 95000
- Inny Samochód: YAMAHA FJR 1300
- Kontaktowanie:
Re: Dystanse - cała prawda
Tak czytam ten watek i sie zastanawiam:
Jaka jest roznica dla auta miedzy dystansem a felga o innym ET? Przeciez tu i tu opona bedzie przesunieta na zewnatrz auta!
Tu i tu trzeba regulowac zbieznosc.Promien skretu bedzie taki sam czy to dystans czy inne ET.Dla zawieszenia tez nie ma roznicy.
Co przemawia za felga to jedynie mniejsze prawdopodobienstwo bicia i wyglad(jak sie znajdzie cos ladniejszego)
Co przemawia za dystansem??? Cena.
Jaka jest roznica dla auta miedzy dystansem a felga o innym ET? Przeciez tu i tu opona bedzie przesunieta na zewnatrz auta!
Tu i tu trzeba regulowac zbieznosc.Promien skretu bedzie taki sam czy to dystans czy inne ET.Dla zawieszenia tez nie ma roznicy.
Co przemawia za felga to jedynie mniejsze prawdopodobienstwo bicia i wyglad(jak sie znajdzie cos ladniejszego)
Co przemawia za dystansem??? Cena.
Oby nie wialo nuda ;-)
- regi
- dobry jak...
- Posty: 777
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 20 października 2010, 14:55
- Skąd jesteś: Nowy Sącz
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: granatowy ?
- Przebieg (km.): 130000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Dystanse - cała prawda
Jak jest zbieznosc prosta to po dystansach sie nie zmieni. Natomiast kat pochylenia kola moze sie zmienic na ujemny w zaleznosci od twardosci sprezyn. Ewentualnie moze sie zblizyc do zera gdy auto bylo podnoszone na sprezynach i kat pochylenia kola zrobil sie dodatni.
Wyższy +130mm (5 cali)
Szerszy +110mm
Mini Monster Truck
265/70/16 - ET 0
Przod: [Koni Haevy Track + H&R]
Tyl: [OldManEmu N149 + Ironman]
Szerszy +110mm
Mini Monster Truck
265/70/16 - ET 0
Przod: [Koni Haevy Track + H&R]
Tyl: [OldManEmu N149 + Ironman]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości