alternatywa dla [AUTO] czyli staly naped 10/90 , 20/80

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
regi
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 777
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 20 października 2010, 14:55
Skąd jesteś: Nowy Sącz
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: granatowy ?
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

alternatywa dla [AUTO] czyli staly naped 10/90 , 20/80

#1 Postautor: regi » sobota, 19 marca 2011, 14:14

skoro w reduktorze z [AUTO] mozna zrobic na stale 50/50 to czemu nie mozna zmodyfikowac reduktorow 2+4+4LO ?

moze kto kiedys wymysli do reduktorow 2+4+4LO, zeby na stale bylo spiete 10/90, a moze i 20/80. wtedy zmienialoby sie recznie. tak jak pstryczek 50/50 w [AUTO]. jechalby se czlowiek ze 120km/h i wlaczylby se 10/90 i zawsze to lepsze samopoczucie.
Wyższy +130mm (5 cali)
Szerszy +110mm
Mini Monster Truck

265/70/16 - ET 0
Przod: [Koni Haevy Track + H&R]
Tyl: [OldManEmu N149 + Ironman]

Obrazek

Jokeros
moja ranga
moja ranga
Posty: 87
Wiek: 48
Rejestracja: wtorek, 24 sierpnia 2010, 21:38
Skąd jesteś: Środa Sląska
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Czorny
Przebieg (km.): 173000
Kontaktowanie:

Re: alternatywa dla [AUTO] czyli staly naped 10/90 , 20/80

#2 Postautor: Jokeros » sobota, 19 marca 2011, 20:46

Z tego co czytałem tu na forum chyba nawet, przy napędzie AUTO moment na przednie koła jest podawany i tak. Zależy to od prędkości zdaje się. Powyżej 100 km/h jest 10 czy 20% na przodzie.

PZdr

horche52
moja ranga
moja ranga
Posty: 146
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 19:48
Skąd jesteś: Zabrze
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 57000
Inny Samochód: audi tt
Kontaktowanie:

Re: alternatywa dla [AUTO] czyli staly naped 10/90 , 20/80

#3 Postautor: horche52 » niedziela, 20 marca 2011, 08:33

regi.nrg- im większa prędkość tym większy moment jest dawany na przód

Awatar użytkownika
regi
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 777
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 20 października 2010, 14:55
Skąd jesteś: Nowy Sącz
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: granatowy ?
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: alternatywa dla [AUTO] czyli staly naped 10/90 , 20/80

#4 Postautor: regi » niedziela, 20 marca 2011, 15:54

ja Was doskonale rozumie, ale to jest przy reduktorach z [AUTO] + [4LO].
mi chodzi o reduktor [2WD] + [4WD] + [4LO] nie automatyczny.
to w tym zestawieniu pasowaloby zrobic jakis magiczny guzik z 10/90 lub 20/80.
Wyższy +130mm (5 cali)
Szerszy +110mm
Mini Monster Truck

265/70/16 - ET 0
Przod: [Koni Haevy Track + H&R]
Tyl: [OldManEmu N149 + Ironman]

Obrazek

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: alternatywa dla [AUTO] czyli staly naped 10/90 , 20/80

#5 Postautor: Murzyn1313 » niedziela, 20 marca 2011, 15:58

chyba nie ma szans- w TOD komp sam steruję ilością mocy przekazywanej na przód i wykorzystuje do tego sprzęgło wielopłytkowe+ olej.. dla mnie 2hi/2lo/4hi to tak jak przerzutka w rowerze- wszystko na sztywno spięte-brak uślizgu, i zarazem brak regulacji mocy.
chyba że źle rozumuję ???
Obrazek

Awatar użytkownika
wmarkoni
To ja
To ja
Posty: 310
Rejestracja: wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:47
Skąd jesteś: Jastrzębie-Zdrój
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: pewter/grey
Przebieg (km.): 200000
Inny Samochód: Alfa 147/Ford Escape
Kontaktowanie:

Re: alternatywa dla [AUTO] czyli staly naped 10/90 , 20/80

#6 Postautor: wmarkoni » niedziela, 20 marca 2011, 22:21

Właśnie tak to jest w tym reduktorze (2HI 4HI 4LO) jak pisze kolega Murzyn :31 . Nie ma sprzęgła, więc nie ma regulacji przenoszonej mocy. Po włączeniu 4HI 100% mocy jest przekazywane na połączone osie przednią z tylną. To ile mocy idzie na którą oś zależy tylko od tego co jest pod kołami np. stając tyłem na lodzie a przodem na asfalcie 100% momentu będzie szło na przednią oś (chyba,że łańcuch nie wytrzyma). W drugą stronę, wymontowałem kiedyś przedni wał (był w regeneracji :16 ) i po włączeniu 4HI nadal 100% mocy szło na tylną oś. Reduktor w wersji bez TODa przypomina zasadą działania proste przekładnie stoswane w UAZach, Niwach, Tarpanie i innym sprzęcie dla leśników :) a został tylko wzbogacony w elektryczny układ sterowania pozwalający na przełączanie w trakcie jazdy. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość przekazywania pełnej mocy na tę oś ,która ma w danej chwili najlepszą przyczepność (wypróbowane na górskim szlaku :) ).
Markoni


Wróć do „TUNING MECHANICZNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości