Czipowanie Kia Sorento - Protector
: piątek, 5 sierpnia 2011, 10:10
Czipowanie zakończone.
Chciałem się podzielić moimi doświadczeniami chipowania w Warszawie:
1.) ECU-PERFORMANCE - koszt 1200 zł,
Dość profesjonalna firma specjalizująca się raczej w silnikach benzynowych.
Przeszedłem u nich hamownie przed modyfikacją, Sorento które powinno mieć fabrycznie ok 170 KM, faktycznie posiadało 156 KM, co tunerowi wydało się zbyt mało, podejrzewał awarię łopatek turbiny z sugestią demontażu turbiny i wizytą w serwisie turbin.
Wprowadził nową mapę silnika z 180 KM na test, dokonał pomiarów na hamowni i powiedział żebym pojeździł ale lepiej żebym sprawdził co z turbiną.
Ponieważ auto trochę kopciło przy redukcji następnego dnia powróciłem do ECU-PERFORMANCE i poprosiłem o przywrócenie fabrycznej mapy. Mapa została wgrana a ja udałem się z fabrycznymi ustawieniami nad polskie morze.
OCENA: profesjonalna firma, ponieważ tuning nie został ukończony za całą operację nic nie zapłaciłem, mimo poświęcenia mi w sumie całego dnia i hamowania samochodu kilka razy.
2.) Master's Tuning - koszt 1500 zł
Profesjonalna firma posiadające duże doświadczenie w modyfikacjach silników Diesla.
Przeszedłem u nich hamownie przed modyfikacją, Sorento które powinno mieć fabrycznie ok 170 KM, faktycznie posiadało 156 KM, co tunerowi wydało się oczywiste i stwierdził ze SORENTO TAK MA - FABRYKA PODAJĄC 170 KM LEKKO PRZESADZA
Wprowadził nową mapę silnika z 188 KM na test, dokonał pomiarów na hamowni.
Ponieważ auto za bardzo kopciło, wprowadził nową mapę z inną modyfikacją z mocą 188 KM
Jeżdżę z takimi ustawieniami jestem mile zaskoczony,
Sorento jest bardziej elastyczne, płynniej zmieniają się automatycznie biegi, przez co silnik pracuje ciszej.
Polecam taką modyfikację uważam, iż KIA powinna robić takie modyfikacja w ramach akcji serwisowych na gwarancji
Co do spalania to jak tylko wykonam dłuższą trasę to pozwolę sobie umieścić posta.
Chciałem się podzielić moimi doświadczeniami chipowania w Warszawie:
1.) ECU-PERFORMANCE - koszt 1200 zł,
Dość profesjonalna firma specjalizująca się raczej w silnikach benzynowych.
Przeszedłem u nich hamownie przed modyfikacją, Sorento które powinno mieć fabrycznie ok 170 KM, faktycznie posiadało 156 KM, co tunerowi wydało się zbyt mało, podejrzewał awarię łopatek turbiny z sugestią demontażu turbiny i wizytą w serwisie turbin.
Wprowadził nową mapę silnika z 180 KM na test, dokonał pomiarów na hamowni i powiedział żebym pojeździł ale lepiej żebym sprawdził co z turbiną.
Ponieważ auto trochę kopciło przy redukcji następnego dnia powróciłem do ECU-PERFORMANCE i poprosiłem o przywrócenie fabrycznej mapy. Mapa została wgrana a ja udałem się z fabrycznymi ustawieniami nad polskie morze.
OCENA: profesjonalna firma, ponieważ tuning nie został ukończony za całą operację nic nie zapłaciłem, mimo poświęcenia mi w sumie całego dnia i hamowania samochodu kilka razy.
2.) Master's Tuning - koszt 1500 zł
Profesjonalna firma posiadające duże doświadczenie w modyfikacjach silników Diesla.
Przeszedłem u nich hamownie przed modyfikacją, Sorento które powinno mieć fabrycznie ok 170 KM, faktycznie posiadało 156 KM, co tunerowi wydało się oczywiste i stwierdził ze SORENTO TAK MA - FABRYKA PODAJĄC 170 KM LEKKO PRZESADZA
Wprowadził nową mapę silnika z 188 KM na test, dokonał pomiarów na hamowni.
Ponieważ auto za bardzo kopciło, wprowadził nową mapę z inną modyfikacją z mocą 188 KM
Jeżdżę z takimi ustawieniami jestem mile zaskoczony,
Sorento jest bardziej elastyczne, płynniej zmieniają się automatycznie biegi, przez co silnik pracuje ciszej.
Polecam taką modyfikację uważam, iż KIA powinna robić takie modyfikacja w ramach akcji serwisowych na gwarancji
Co do spalania to jak tylko wykonam dłuższą trasę to pozwolę sobie umieścić posta.