Strona 1 z 1

Czipowanie Kia Sorento - Protector

: piątek, 5 sierpnia 2011, 10:10
autor: Projector
Czipowanie zakończone.
Chciałem się podzielić moimi doświadczeniami chipowania w Warszawie:

1.) ECU-PERFORMANCE - koszt 1200 zł,
Dość profesjonalna firma specjalizująca się raczej w silnikach benzynowych.
Przeszedłem u nich hamownie przed modyfikacją, Sorento które powinno mieć fabrycznie ok 170 KM, faktycznie posiadało 156 KM, co tunerowi wydało się zbyt mało, podejrzewał awarię łopatek turbiny z sugestią demontażu turbiny i wizytą w serwisie turbin.
Wprowadził nową mapę silnika z 180 KM na test, dokonał pomiarów na hamowni i powiedział żebym pojeździł ale lepiej żebym sprawdził co z turbiną.
Ponieważ auto trochę kopciło przy redukcji następnego dnia powróciłem do ECU-PERFORMANCE i poprosiłem o przywrócenie fabrycznej mapy. Mapa została wgrana a ja udałem się z fabrycznymi ustawieniami nad polskie morze.
OCENA: profesjonalna firma, ponieważ tuning nie został ukończony za całą operację nic nie zapłaciłem, mimo poświęcenia mi w sumie całego dnia i hamowania samochodu kilka razy.

2.) Master's Tuning - koszt 1500 zł
Profesjonalna firma posiadające duże doświadczenie w modyfikacjach silników Diesla.
Przeszedłem u nich hamownie przed modyfikacją, Sorento które powinno mieć fabrycznie ok 170 KM, faktycznie posiadało 156 KM, co tunerowi wydało się oczywiste i stwierdził ze SORENTO TAK MA - FABRYKA PODAJĄC 170 KM LEKKO PRZESADZA
Wprowadził nową mapę silnika z 188 KM na test, dokonał pomiarów na hamowni.
Ponieważ auto za bardzo kopciło, wprowadził nową mapę z inną modyfikacją z mocą 188 KM
Jeżdżę z takimi ustawieniami jestem mile zaskoczony,
Sorento jest bardziej elastyczne, płynniej zmieniają się automatycznie biegi, przez co silnik pracuje ciszej.
Polecam taką modyfikację uważam, iż KIA powinna robić takie modyfikacja w ramach akcji serwisowych na gwarancji :)
Co do spalania to jak tylko wykonam dłuższą trasę to pozwolę sobie umieścić posta.

Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector

: wtorek, 23 sierpnia 2011, 16:54
autor: Raciak
czy zmieniali ci coś w oprogramowaniu skrzyni biegów ?

Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector

: środa, 31 sierpnia 2011, 10:59
autor: Projector
Witaj, skrzynia automatycznie dostosowuje się do zwiększonego momentu obrotowego, nie wprowadza się zmian w oprogramowaniu skrzyni.
SPALANIE:
prędkość oscylująca około 130 km/h
załadowany wakacyjnie z boksem, lodówką w bagażniku, odpalonymi telewizorkami w zagłówkach, klima
10 l. / 100 km

Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector

: środa, 31 sierpnia 2011, 13:09
autor: spider2you
To w końcu, co i gdzie zmieniłeś, bo z Twojego postu nie można się połapać.
Ile ma teraz KM auto?

Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector

: środa, 31 sierpnia 2011, 15:29
autor: Projector
:)))
zmieniłem mapę w Master Tuning w Piasecznie na 188 KM

Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector

: piątek, 2 września 2011, 17:57
autor: Murzyn1313
Mastersy niby dobrzy są,ale cenią się równie dobrze. chciałem dać im wtryski na ultradźwięki to mi powiedział 100 eur/szt. gdzie normalnie robią po 800-1000 zl/komplet z hamownia przed i po. i zapytałem się czy w strefie euro już jesteśmy :03

Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector

: niedziela, 4 września 2011, 18:47
autor: cino
"chciałem dać im wtryski na ultradźwięki "

Możesz rozwinąc temat o co chodzi?

Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector

: niedziela, 4 września 2011, 20:06
autor: Murzyn1313
W moim seacie sa wtryski siemensa,piezoelektryczne. Niestety nie sa pozbawione wad.potrafia sie zapychac od zlej zupy,i do usuniecia tego nagaru i syfu stosuje sie ultradzwieki.wtryski te sa nieregenowalne. Czytajac inne fora zdazalo sie ze auto zamiast 170ps mialo 150ps. Po zabiegu ultradzwiekowym moc powracala albo nawet sie zwiekszala. Ot,taka ciekawostka :D

Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector

: poniedziałek, 23 stycznia 2012, 14:50
autor: LAKIS
Witam.
By nie powtarzać tematu postanowiłem tu zamieścić informację o zmianie mapy tzw chipowanie.
Zacznę od początku.
Niedaleko mnie otworzyli warsztat Vtech-u. Z samej ciekawości postanowiłem sprawdzić możliwości mojej kijanki tzn:
Kia Sorrento 2,5 CRDi 170 KM
Rocznik: 2007
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Przebieg: 73500km
Tu na początek Czerwona kartka dla Korei :26 za błędnie podawanie danych technicznych
170KM fabrycznych, hamownia wykazała 152KM/ 412 Nm
Czyli podobnie jak u Projektora
Wniosek dla posiadaczy czołgów ze 170KM ze skrzynią A/T – sam się nasuwa :10 .
Poprosiłem o optymalne rozwiązanie do mojej Kia, ważne było dla mnie nie KM bo nie o prędkość mi chodziło (jazda majestatyczna) a o dynamikę silnika i przyśpieszanie podczas wyprzedzania [Nm] (bezpieczeństwo) przy optymalnym spalaniu i o to, co otrzymałem:

Obrazek

Czyli 170KM/502 Nm - KM fabryczne :)
Moment mnie powala :D jak w prawdziwym czołgu a co najważniejsze czuć to przy wdepnięciu na pedał gazu.
Czas trwania tuningu: około 2,5h
Testów map: 3szt od 188 KM, 175KM i 170KM - pozostał po korektach 170KM optymalny
Testów na hamowni: 4+smród palonej gumy niezapomniany :D
Koszt 1500zł-10% (promocja Chipowanie na śniadanie w godz. od 8-11)
Pozdrawiam wszystkich szczęśliwych posiadaczy :tank1

Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector

: poniedziałek, 23 stycznia 2012, 15:56
autor: cyber_human
152 KM to moc podana pewnie na silniku/skrzyni, a nie na kołach. Taki trik, żeby było więcej. Producenci samochodów i motocykli tak robią, pisałem już o tym, podobnie jak producenci dysków twardych, pamięci i pendrive'ów.

Ale optymalizacja ładna... :)
I cena całkiem OK.

Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector

: poniedziałek, 8 stycznia 2018, 12:24
autor: GrzegorzN
Witam,
Odświeżę stary temat. Nadszedł czas i na mojego czołga, jako prezent swiąteczno-noworoczny zafundowałem autku chipa (zmianę mapy na hamowni).
Czołg zupełnie inaczej się zbiera, skrzynia nie redukuje niepotrzebnie biegów i tak przyjemnie wciska w fotel.
Generalnie duży PLUS. Co do spalania na chwile obecną nie mogę podać danych, ale jak tylko będę mieć porównanie to je wrzucę na forum.
Poniżej wykres z hamowni:
vtech.jpg
vtech.jpg (344.57 KiB) Przejrzano 2765 razy

Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector

: poniedziałek, 8 stycznia 2018, 17:27
autor: BuchuOEM
Macie rację kia jak większość firm podaje moc mierzoną na wale nie na ośce. Stąd różnica w pomiarze. Co do vtech to fajna firma ale ich hamowania ma błąd pomiaru 5-8KM chyba każda. Albo ją tak konfigurują albo "ten typ tak ma". :kwink: