Chip czy optymalizacja O.CT
Moderator: Moderator
- olito29
- awansowałem na
- Posty: 44
- Rejestracja: piątek, 21 czerwca 2013, 17:46
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 128000
- Inny Samochód: Passat B5 na teraz
- Kontaktowanie:
- zimny
- moje konto
- Posty: 187
- Wiek: 39
- Rejestracja: środa, 6 czerwca 2012, 13:20
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 130000
- Inny Samochód: X5 E70 40d
- Kontaktowanie:
Re: Chip czy optymalizacja O.CT
vokal pisze:zimny pisze:Na hamowni był? Jeśli nie to wróżymy z fusów.
Jak pojedziesz na porządną obciążeniówkę to będziesz wiedział czy masz dobrze zmodzony motor, albo wcale, i na tym koniec.
Wg hamowni mam 166 KM przy 3800 obr/min i 410 Nm przy 1950 obr/min.
Więc jest zmodzony wg Ciebie, czy to nadal fusy?
Skoro na hamowni byłeś i masz wynik to sprawa chyba jest jasna, nie?
Ostatnio zmieniony niedziela, 6 lipca 2014, 15:45 przez zimny, łącznie zmieniany 1 raz.
- zimny
- moje konto
- Posty: 187
- Wiek: 39
- Rejestracja: środa, 6 czerwca 2012, 13:20
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 130000
- Inny Samochód: X5 E70 40d
- Kontaktowanie:
Re: Chip czy optymalizacja O.CT
olito29 pisze:No i trzeci wątek, który poruszyłeś. Są tunerzy, którzy odstawiają manianę i wgrywają gotowca. Ale są również (jak pisałem wcześniej) porządne firmy, które robią to z głową i piszą soft pod dany silnik (czyli indywidualnie). Ale każdy może mieć swoje zdanie w tym temacie.
Szczerze przyznam, że bardzo zaskoczony bym był gdyby się okazało, że ktoś za standardową cenę softa (+/- 2k PLN) pisał by go do zwykłego diesla od nowa. No nie znam takich przypadków u nas.
Czym innym są auta które ktoś sobie robi do szybkiej jazdy po 400 koni i więcej. Wtedy bez dobrego strojenia się nie obejdzie...pomijając już na czym.
Jeżeli tuner zna się na rzeczy to ewentualnie dopasuje dawkowania czy inne parametry po wynikach z hamowni, ale podstawą dalej będzie gotowy, wgrywany już wiele razy program do danego silnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości