Chip czy optymalizacja O.CT

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
kanoer
jestem
jestem
Posty: 7
Rejestracja: piątek, 12 sierpnia 2011, 11:16
Skąd jesteś: Zgierz
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Kontaktowanie:

Chip czy optymalizacja O.CT

#1 Postautor: kanoer » wtorek, 30 sierpnia 2011, 14:06

Witam, zastanawiam się nad tym czy wybrać optymalizację(minus- cena i podróż ponad 2h do Wieruszowa, Radomia, bądź Płocka) czy założyć sobie chipa w http://www.ztr-tuning.pl/, w Łodzi, pod nosem. Zastanawiam się czy może ktoś z okolic Łodzi nie zakładał tam Chipa albo czy nie może mi polecić jakiegoś dobrego serwisu, gdzie Chipa założą profesjonalnie i przy okazji zestroją mi mojego automata?

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Chip czy optymalizacja O.CT

#2 Postautor: cyber_human » wtorek, 30 sierpnia 2011, 15:15

Trudny temat.
Ogólnie wiadomo, że najlepsze jest tuningowanie/optymalizacja wraz z hamownią. Wkładanie chipa może powodować różne problemy. Ale był ktoś na tym forum, chyba cook85, który miał moduł i było OK.
W motocyklach popularne są power commandery, które działają bardzo dobrze, a niektóre mają kilka map (do wyboru) i nawet gniazda USB do zabawy z kompem.

Więc wszystko zależy, jaki chip włożysz. Jeśli chłam, będzie ciężko i możesz przyspieszyć zużycie silnika i/lub podzespołów, co doprowadzi do kosztownego remontu.

Ja akurat mam wgraną nową mapę w komputer fabryczny. Bez hamowni. Mapę, która nie jest optymalna pod kątem mojego auta, ale jest jakąś tam optymalną średnią, która nie zarzyna silnika, nie zwiększa zużycia paliwa, a podkręca moc i moment, czyli optymalizuje.
Ale to wyjątkowa operacja, robiona za granicą, przy okazji czegoś innego.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
Projector
To ja
To ja
Posty: 267
Wiek: 47
Rejestracja: wtorek, 11 maja 2010, 16:01
Skąd jesteś: warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: silver arrow
Kontaktowanie:

Re: Chip czy optymalizacja O.CT

#3 Postautor: Projector » środa, 31 sierpnia 2011, 12:08

Cyber_human skoro nie robiłeś testu na hamowni to skąd wiesz ile miałeś koni przed a ile po wgraniu nowej mapy ?
poniżej link do opisu zmiany mapy
http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=3531
CENTRUM TECHNIKI MULTIMEDIALNEJ - http://WWW.EKRANY.COM.PL
Obrazek

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Chip czy optymalizacja O.CT

#4 Postautor: cyber_human » środa, 31 sierpnia 2011, 23:15

Soft ładował mi człowiek, który załadował wiele Sorento i z dokładnością do kilku koni oszacował. Ale masz racje, dokładnie nie wiem.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
autorus
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2317
Wiek: 50
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 06:48
Skąd jesteś: Skierniewice
Silnik: W PLANACH
Inny Samochód: Skoda octavia 480tys
Has thanked: 20 times
Kontaktowanie:

Re: Chip czy optymalizacja O.CT

#5 Postautor: autorus » czwartek, 1 września 2011, 09:52

Ja uważam, że bez hamowni to nie ma sensu. I hamownia jak wiadomo jest przed i po. A te po to nawet kilka razy :) Bo przecież trzeba dostroić, a za 1 razem to się nie da.

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Chip czy optymalizacja O.CT

#6 Postautor: miro » środa, 25 czerwca 2014, 21:39

Podepnę się.
Trochę czasu minęło od ostatniego postu, a jak wiadomo elektronika pędzi do przodu.
Tak sobie przeglądałem portale sprzedaży pod kątem chipa do Sorento i rozbieżności cenowe są ogromne.
Można wgrać mapę, ale to dość kosztowna sprawa.

Jak się więc mają obecnie oferowane chipy do naszych Sorento ?
Jedne są pod złącze OBDII, drugie montowane w innych miejscach, z pilotem lub bez, aż zgłupieć można od ochów i achów sprzedawców.
Nie żeby mi brakowało mocy, ale skoro można mieć lepiej i niby mniejsze spalanie, to czemu by nie.

Poradzicie coś głupiemu w tym temacie ?

Awatar użytkownika
olito29
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 44
Rejestracja: piątek, 21 czerwca 2013, 17:46
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 128000
Inny Samochód: Passat B5 na teraz
Kontaktowanie:

Re: Chip czy optymalizacja O.CT

#7 Postautor: olito29 » środa, 2 lipca 2014, 16:44

Jak patrzyłeś na jakiś shit na allegro to zapomnij o tym. Jedynie porządna firma tuningowa z dwuosiówką ( hamownią ), aby go zbadać, czy silnik zdrowy. Osobiście bym się zastanowił w twoim przypadku nad Comp Sport -ami bo chyba masz blisko.

Badziewie z allegro sobie odpuść.

A co do spalania, to nie wiem, czy znacząco spadnie, jak będziesz jeździć normalnie, to powinno delikatnie spaść.

Te nasz czołgi chyba muszą trochę palić.

Awatar użytkownika
sebastian.h
moje konto
moje konto
Posty: 170
Wiek: 42
Rejestracja: sobota, 8 lutego 2014, 23:28
Skąd jesteś: Darłowo
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: czarna perła
Przebieg (km.): 175500
Kontaktowanie:

Re: Chip czy optymalizacja O.CT

#8 Postautor: sebastian.h » środa, 2 lipca 2014, 17:54

A czy ktoś może chipował w Koszalinie albo w pobliżu?? mam ochotę przechipować moją 140 na 170 km ale nie chcę niczego spartolić. Możecie coś doradzić? http://www.chiptuning-koszalin.pl/ może ktoś zna ten warsztat?

Awatar użytkownika
olito29
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 44
Rejestracja: piątek, 21 czerwca 2013, 17:46
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 128000
Inny Samochód: Passat B5 na teraz
Kontaktowanie:

Re: Chip czy optymalizacja O.CT

#9 Postautor: olito29 » czwartek, 3 lipca 2014, 06:51

Na kilku forach raczej średnio się o nich wypowiadają .

Niestety najbliższa dobra firma to http://www.tune-up.pl/ .
Ostatnio zmieniony czwartek, 3 lipca 2014, 09:39 przez olito29, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sebastian.h
moje konto
moje konto
Posty: 170
Wiek: 42
Rejestracja: sobota, 8 lutego 2014, 23:28
Skąd jesteś: Darłowo
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: czarna perła
Przebieg (km.): 175500
Kontaktowanie:

Re: Chip czy optymalizacja O.CT

#10 Postautor: sebastian.h » czwartek, 3 lipca 2014, 09:30

Facet mi powiedział że ma hamownie i mi zchipuje za 700 zł i potrwa to ok 3,5 godzinki ale porównując ceny jakie podajecie na forum to trochę zdziwiony jestem?

Awatar użytkownika
olito29
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 44
Rejestracja: piątek, 21 czerwca 2013, 17:46
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 128000
Inny Samochód: Passat B5 na teraz
Kontaktowanie:

Re: Chip czy optymalizacja O.CT

#11 Postautor: olito29 » czwartek, 3 lipca 2014, 09:43

A wspomniałeś mu, że masz 4x4 ????

Bo wiekszość tunerów ma na jedną oś. Jak pisałem najbliżej masz do Tune - Up, ale wiadomo że cena będzie wyższa.

Ja dzwoniłem do Dyno Soft i usłyszałem 1500 zeta za chip, ale aligator robi profi robotę. Za jakiś czas chyba do niego zawitam .

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Chip czy optymalizacja O.CT

#12 Postautor: vokal » piątek, 4 lipca 2014, 20:09

Ja mam auto zachipowane na 170 PS. Takie kupiłem po sprowadzeniu z Niemiec. Zbiera się znacznie niżej niż te oryginalne ze 140-ma konikami.
Nigdy mi nie zgasło podczas ruszania ani w trasie. Pali w porządku (średnio 8,7 l/100 km - manual), oleju nie bierze ani kropli od wymiany do wymiany (czyli co 15 tys. km).
Na zegarach 299989 km, a sam przejechałem już 160 tys. km w ciągu 4 i 1/4 roku.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
zimny
moje konto
moje konto
Posty: 187
Wiek: 39
Rejestracja: środa, 6 czerwca 2012, 13:20
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 130000
Inny Samochód: X5 E70 40d
Kontaktowanie:

Re: Chip czy optymalizacja O.CT

#13 Postautor: zimny » sobota, 5 lipca 2014, 03:45

vokal pisze:Ja mam auto zachipowane na 170 PS. Takie kupiłem po sprowadzeniu z Niemiec. Zbiera się znacznie niżej niż te oryginalne ze 140-ma konikami.
Nigdy mi nie zgasło podczas ruszania ani w trasie. Pali w porządku (średnio 8,7 l/100 km - manual), oleju nie bierze ani kropli od wymiany do wymiany (czyli co 15 tys. km).
Na zegarach 299989 km, a sam przejechałem już 160 tys. km w ciągu 4 i 1/4 roku.


Na hamowni był? Jeśli nie to wróżymy z fusów.
Jak pojedziesz na porządną obciążeniówkę to będziesz wiedział czy masz dobrze zmodzony motor, albo wcale, i na tym koniec.

W ogóle podoba mi się ten temat w tuningu mechanicznym. No, mechanika jak się patrzy :D

Hamownia 4x4 jest wymagana tylko dla aut ze stałym napędem na obie osie, na pewno nie ma to zastosowania przy Sorciach-ośkach 4x2, do końca nie wiem jak to jest przy automatach (dołączane napędy, haldex etc.), ekspertem nie jestem, pierdół gadać nie będę, ktoś się musi dowiedzieć.....jednak coś mi mówi, że przymusu niet ;)

Idąc dalej, czy Wam do aut załadują box'a w postaci świnki (zwanego dalej piggy-backiem i innymi extra określeniami) czy po prostu program-gotowiec 'soft, mapa itd.' (tak, nie łudźcie się, że ktokolwiek kto robi (wgrywa) softy pisze te programy pod Wasze silniki, taki temat nie istnieje), to ZAWSZE przydało by się zmierzyć moc silnika na hamowni.
Idealnie obciążeniowej, nie inercyjnej - przed i po, wtedy mamy wymierny wynik, wiemy jak było przed i czego się można spodziewać po zmianie i powinno być jasne jak zmiana oprogramowania wpłynie na silnik.

Miłego programowania życzę! :P

@miro, olito wspomniał o Compsportach, firma zdecydowanie godna polecenia, tak to bym polecił Jetronik'a z Wrocka, ale w dieslach to jakby to samo, w szczególności, że za daleko do CS'ów nie masz. ;)

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Chip czy optymalizacja O.CT

#14 Postautor: vokal » sobota, 5 lipca 2014, 10:29

zimny pisze:Na hamowni był? Jeśli nie to wróżymy z fusów.
Jak pojedziesz na porządną obciążeniówkę to będziesz wiedział czy masz dobrze zmodzony motor, albo wcale, i na tym koniec.


Wg hamowni mam 166 KM przy 3800 obr/min i 410 Nm przy 1950 obr/min.
Więc jest zmodzony wg Ciebie, czy to nadal fusy?
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
olito29
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 44
Rejestracja: piątek, 21 czerwca 2013, 17:46
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 128000
Inny Samochód: Passat B5 na teraz
Kontaktowanie:

Re: Chip czy optymalizacja O.CT

#15 Postautor: olito29 » niedziela, 6 lipca 2014, 08:13

zimny pisze:
vokal pisze:Ja mam auto zachipowane na 170 PS. Takie kupiłem po sprowadzeniu z Niemiec. Zbiera się znacznie niżej niż te oryginalne ze 140-ma konikami.
Nigdy mi nie zgasło podczas ruszania ani w trasie. Pali w porządku (średnio 8,7 l/100 km - manual), oleju nie bierze ani kropli od wymiany do wymiany (czyli co 15 tys. km).
Na zegarach 299989 km, a sam przejechałem już 160 tys. km w ciągu 4 i 1/4 roku.


Na hamowni był? Jeśli nie to wróżymy z fusów.
Jak pojedziesz na porządną obciążeniówkę to będziesz wiedział czy masz dobrze zmodzony motor, albo wcale, i na tym koniec.

W ogóle podoba mi się ten temat w tuningu mechanicznym. No, mechanika jak się patrzy :D

Hamownia 4x4 jest wymagana tylko dla aut ze stałym napędem na obie osie, na pewno nie ma to zastosowania przy Sorciach-ośkach 4x2, do końca nie wiem jak to jest przy automatach (dołączane napędy, haldex etc.), ekspertem nie jestem, pierdół gadać nie będę, ktoś się musi dowiedzieć.....jednak coś mi mówi, że przymusu niet ;)

Idąc dalej, czy Wam do aut załadują box'a w postaci świnki (zwanego dalej piggy-backiem i innymi extra określeniami) czy po prostu program-gotowiec 'soft, mapa itd.' (tak, nie łudźcie się, że ktokolwiek kto robi (wgrywa) softy pisze te programy pod Wasze silniki, taki temat nie istnieje), to ZAWSZE przydało by się zmierzyć moc silnika na hamowni.
Idealnie obciążeniowej, nie inercyjnej - przed i po, wtedy mamy wymierny wynik, wiemy jak było przed i czego się można spodziewać po zmianie i powinno być jasne jak zmiana oprogramowania wpłynie na silnik.

Miłego programowania życzę! :P

@miro, olito wspomniał o Compsportach, firma zdecydowanie godna polecenia, tak to bym polecił Jetronik'a z Wrocka, ale w dieslach to jakby to samo, w szczególności, że za daleko do CS'ów nie masz. ;)



No to po pierwsze może to nie jest tuning stricte mechaniczny, ale przecież w jakimś dziale trzeba go zamieścić. A każdy mechanik też się musi znać na elektronice w samochodzie w dzisiejszych czasach.

Co do tej hamowni, że nie potrzeba na dwie osie do naszych, to 100 % pewności nie mam, musiałbym przedzwonić do tunera i się dopytać, bo też głupot nie chce opowiadać. Ale filmik pokazuje co innego https://www.youtube.com/watch?v=mGbm7sKgn3A Wiadome, że to nowsza wersja, ale raczej napęd jest ten sam.

No i trzeci wątek, który poruszyłeś. Są tunerzy, którzy odstawiają manianę i wgrywają gotowca. Ale są również (jak pisałem wcześniej) porządne firmy, które robią to z głową i piszą soft pod dany silnik (czyli indywidualnie). Ale każdy może mieć swoje zdanie w tym temacie.

I jedyna rzecz której nienawidzę, to tuning box-y :angry: :angry2: :mad: :tdown: . Ściema totalna, i jeszcze chcą za to pieniądze. Osłabiające są te filmiki, jak wpinają się w gniazdo i pokazują, jak teraz samochód zapitala :roftl: .Ale chyba to temat rzeka.


Wróć do „TUNING MECHANICZNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości