Strona 2 z 2

Re: Chip czy optymalizacja O.CT

: niedziela, 6 lipca 2014, 10:54
autor: ntgale
Napęd w Sorento I gen. jest zupełnie inny.

Re: Chip czy optymalizacja O.CT

: niedziela, 6 lipca 2014, 12:24
autor: olito29
Nie miałem pewności więc napisałem "raczej"

Re: Chip czy optymalizacja O.CT

: niedziela, 6 lipca 2014, 15:36
autor: zimny
vokal pisze:
zimny pisze:Na hamowni był? Jeśli nie to wróżymy z fusów.
Jak pojedziesz na porządną obciążeniówkę to będziesz wiedział czy masz dobrze zmodzony motor, albo wcale, i na tym koniec.


Wg hamowni mam 166 KM przy 3800 obr/min i 410 Nm przy 1950 obr/min.
Więc jest zmodzony wg Ciebie, czy to nadal fusy?


Skoro na hamowni byłeś i masz wynik to sprawa chyba jest jasna, nie?

Re: Chip czy optymalizacja O.CT

: niedziela, 6 lipca 2014, 15:44
autor: zimny
olito29 pisze:No i trzeci wątek, który poruszyłeś. Są tunerzy, którzy odstawiają manianę i wgrywają gotowca. Ale są również (jak pisałem wcześniej) porządne firmy, które robią to z głową i piszą soft pod dany silnik (czyli indywidualnie). Ale każdy może mieć swoje zdanie w tym temacie.


Szczerze przyznam, że bardzo zaskoczony bym był gdyby się okazało, że ktoś za standardową cenę softa (+/- 2k PLN) pisał by go do zwykłego diesla od nowa. No nie znam takich przypadków u nas.
Czym innym są auta które ktoś sobie robi do szybkiej jazdy po 400 koni i więcej. Wtedy bez dobrego strojenia się nie obejdzie...pomijając już na czym.
Jeżeli tuner zna się na rzeczy to ewentualnie dopasuje dawkowania czy inne parametry po wynikach z hamowni, ale podstawą dalej będzie gotowy, wgrywany już wiele razy program do danego silnika.