Turbo Timer

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
RobertN
moje konto
moje konto
Posty: 158
Wiek: 52
Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 21:19
Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: Suzuki GSX1250FA
Twoje poprzednie Sorento: Było cudowne.
Kontaktowanie:

Turbo Timer

#1 Postautor: RobertN » sobota, 17 grudnia 2011, 19:24

Witam.
W związku z tym, że turbosprężarka to droga rzecz zastanawiam się nad zamontowaniem Turbo Timera. Nie wiem czy ktoś takie coś ma, a jak tak to może podzieli się spostrzeżeniami?

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#2 Postautor: Murzyn1313 » sobota, 17 grudnia 2011, 20:30

a co to Turbo Timer? bo nigdy nie słyszałem o czymś takim. możesz opisać o co dokładnie chodzi ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#3 Postautor: Admin » sobota, 17 grudnia 2011, 20:56

Jest to urządzenie które po wyjściu z auta jeszcze chwilę trzyma silnik na obrotach aby schłodzić turbinę .
Następnie samo wyłącza silnik .
Montuje się to w autach Kia Sorento , Ceed , Carnival oraz każdym z turbodoładowaniem.
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#4 Postautor: Murzyn1313 » sobota, 17 grudnia 2011, 21:31

aahaaaaaaaaaaa.
Obrazek

Awatar użytkownika
RobertN
moje konto
moje konto
Posty: 158
Wiek: 52
Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 21:19
Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: Suzuki GSX1250FA
Twoje poprzednie Sorento: Było cudowne.
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#5 Postautor: RobertN » sobota, 17 grudnia 2011, 21:49

No właśnie - pytanie tylko czy ktoś to ma i czy sie sprawdza i jaki zamontować?

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#6 Postautor: Admin » sobota, 17 grudnia 2011, 21:55

Turbo Timer .Dzięki niemu można spokojnie opuścić pojazd po zatrzymaniu, nie martwiąc się o pracę turbosprężarki. Po wyjęciu kluczyków ze stacyjki, zamknięciu samochodu i włączenia alarmu, silnik pozostaje uruchomiony jeszcze przez jakiś czas.

Czas opóźnienia wyłączenia silnika ustawia się samodzielnie. Najczęściej jest to jedna minuta. Zasada działania jest bardzo prosta. Przekręcając kluczyk w stacyjce, turbo timer za pośrednictwem własnego przekaźnika podaje napięcie do układu zapłonowego przez określony czas, co wystarcza na podtrzymanie pracy silnika. Po upłynięciu określonego czasu silnik zostaje unieruchomiony. Jeśli podczas pracy turbo timera kierowca ponownie uruchomi silnik, nie musi przerywać całej operacji. Wystarczy, że przekręci kluczyk w stacyjce do położenia zapłon, i może kontynuować jazdę.

Jeśli samochód wyposażony jest w alarm bądź immobilizer, podłączenie turbo timera także nie stanowi problemu.

Obrazek

Obrazek

Nie wiem czy ktoś na forum ma to urządzenie .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
marcel
To ja
To ja
Posty: 294
Wiek: 42
Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2011, 18:11
Skąd jesteś: Łódz/Aleksandrów.Ł
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: srebrny metalik
Przebieg (km.): 173000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#7 Postautor: marcel » sobota, 17 grudnia 2011, 22:07

Jak dla mnie to urządzenie powinno mierzyć temperaturę turbiny i od niej uzależniać czas studzenia turbiny.Przecież po dłuższej trasie turbinę studzi się nawet parę minut a po krótszym odcinku wystarczy kilkanaście sekund .To tylko taka moja sugestia jeżeli ma mieć sens montaż takiego urządzenia

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#8 Postautor: Murzyn1313 » sobota, 17 grudnia 2011, 22:15

jak dla mnie to zbędny gadżet
Obrazek

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#9 Postautor: Admin » sobota, 17 grudnia 2011, 22:38

Policja to ma zamontowane w swoich Kia Cee'd .
Podjeżdżają do miejsca przestępstwa, wybiegają z auta , nie mają czasu po pościgu chłodzić turbin .
Stoję sobie na parkingu , nagle z piskiem opon podjeżdża Golf mało mnie nie taranując , wybiega dwóch gości i ucieka , za nimi Ceed na sygnale , wybiegają policjanci , silnik chodzi , drzwi otwarte . Patrzę osłupiały nie wiedząc o co chodzi , po chwili silnik Ceed gaśnie , po chwili słychać strzały.......ale to już inna historia :)
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#10 Postautor: Murzyn1313 » sobota, 17 grudnia 2011, 22:45

taa- w 20 sek słychać szczały :25
Obrazek

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#11 Postautor: vokal » sobota, 17 grudnia 2011, 22:53

Dobra rzecz jak kogoś na autostradzie przypili. W innym wypadku zgadzam się z marcelem.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
wmarkoni
To ja
To ja
Posty: 310
Rejestracja: wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:47
Skąd jesteś: Jastrzębie-Zdrój
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: pewter/grey
Przebieg (km.): 200000
Inny Samochód: Alfa 147/Ford Escape
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#12 Postautor: wmarkoni » czwartek, 22 grudnia 2011, 21:31

Ostatnio widziałem gościa z Niemiec w takim nowym mesiu (takim co ich w polsku nie sprzedają) i miał coś takiego fabrycznie. Działanie wyglądało tak: podjeżdża gość na parking, wysiada, klika pilotem-samochód mruga kierunkami i zamyka się, mercedes dalej stoi z włączonymi światłami i pracującym silnikiem, gość poszedł, merceds chodzi jeszcze z minutę po czym silnik gaśnie, wyłączają się światła i misiu śpi :)

Reasumując fajny bajer (idioto odporne auto - dla niemców i policjantów- ciekawe po co ? :) ) Dla mnie i mojej drugiej połówki niepotrzebny bo przecież pisze na nalepce o dwóch minutach. No dobra policjanci tego nie czytają ( z oczywistych względów- nie było tego na kursie) :25
Markoni

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#13 Postautor: vokal » czwartek, 22 grudnia 2011, 21:48

Wpadła mi dziś do głowy pewna myśl.

Otóż, jak zostawiam samochód na parkingu, to zawsze włączam jedynkę, żeby się nie stoczył. Zimą staram się ręcznego nie zaciągać, żeby mi w nocy coś nie przymarzło.
Ale w przypadku posiadania Turbo Timera auto można zostawić tylko na luzie z zaciągniętym ręcznym. Dla mnie jest to nie do przyjęcia.
Co innego jeśli mamy do czynienia ze skrzynią A/T, wtedy przechodzimy na P, wyciągamy kluczyk i idziemy na piwo. W tym przypadku nie wiem, czy na serio nie skusiłbym się na to cudeńko :)
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Lee
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 956
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 6 marca 2010, 09:51
Skąd jesteś: Polska
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: M/T
Napęd: RWD
Rok: 2006
Kolor: ice blue - Lpg BRC
Przebieg (km.): 0
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#14 Postautor: Lee » piątek, 23 grudnia 2011, 12:09

Beata pisze:PO drugie - zawsze zostawiam czołg na luzie i na ręcznym, nawet przy -32.


Becia... :D ...z tym ręcznym to chyba przesadzasz w taki mróz (?) :D
Kiedyś...dawno, też tak robiłem, ale jak mi przymarzł (ręczny) nie stosuję tego w żadnym samochodzie...
Pzdr.

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#15 Postautor: alkrak » piątek, 23 grudnia 2011, 14:49

Mnie nigdy jeszcze nie zamarzł hamulec ręczny i nie dlatego, że jest on jakiś wyjątkowy.
Jest to skutek używania tego hamulca bez żadnych ograniczeń. Stojąc pod światłami też,
aby nie olśniewać światłami stopu stojącego za mną kierowcy.
Mnie osobiście bardzo przeszkadzają światła stopu, lub tylne przeciwmgłowe, świecące
prosto w oczy. Chyba, że to sprawa wieku? :29 :29 :29
No ale, wiek mamy XXI i myślenie nie jest zabronione.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:


Wróć do „TUNING MECHANICZNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości