Turbo Timer

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Wojtas_vic
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 3757
Wiek: 52
Rejestracja: wtorek, 18 maja 2010, 06:22
Skąd jesteś: Koszalin
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Czarna Perła
Przebieg (km.): 225000
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 CRDI 2005 A/T
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#31 Postautor: Wojtas_vic » piątek, 6 stycznia 2012, 12:11

Są sposoby, o pirometrze to kolega słyszał ? Przy odrobinie chęci do zrobienia :D
Obrazek

Lee
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 956
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 6 marca 2010, 09:51
Skąd jesteś: Polska
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: M/T
Napęd: RWD
Rok: 2006
Kolor: ice blue - Lpg BRC
Przebieg (km.): 0
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#32 Postautor: Lee » piątek, 6 stycznia 2012, 13:10

Wojtas_vic pisze:Są sposoby, o pirometrze to kolega słyszał ? Przy odrobinie chęci do zrobienia :D

No...wojtas...ładnie napisałeś - odrobinie... :04 ...to wyższa szkoła jazdy :twisted:

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#33 Postautor: Madej » poniedziałek, 23 marca 2015, 10:42

Pochwale się ze również zakupiłem turbo timer

http://www.aliexpress.com/snapshot/6497 ... 5359159927

Podlaczylem i działa :) lecz nie do końca jakbym chciał.A mianowicie po wyjeciu kluczyka silnik pracuje ,lecz nie zamyka się z pilota dopóki silnik chodzi :hmm:
Wlasnie z Alem pracujemy nad tym jak to podlaczyc aby było ok.

Poza tym jestem zadowolony :lol:
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#34 Postautor: alkrak » poniedziałek, 23 marca 2015, 20:36

Madej pisze:Pochwale się ze również zakupiłem turbo timer

http://www.aliexpress.com/snapshot/6497 ... 5359159927

Podlaczylem i działa :) lecz nie do końca jakbym chciał.A mianowicie po wyjeciu kluczyka silnik pracuje ,lecz nie zamyka się z pilota dopóki silnik chodzi :hmm:
Wlasnie z Alem pracujemy nad tym jak to podlaczyc aby było ok.

Poza tym jestem zadowolony :lol:

Mam już rozwiązanie Twoich kłopotów i to trochę na wesoło.
Schemat jest właściwie gotowy, a pozostała tylko zamiana jednostek objętości na jednostki elektryczne w lewym dolnym kwadracie. Już nad tym pracuję, po powrocie z piwniczki.
Załączniki
Turbotimer.jpg
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#35 Postautor: Admin » poniedziałek, 23 marca 2015, 21:14

Piękny schemat :lol: :lol:

a nie chcielibyście się dowiedzieć jak to zostało rozwiązane u Scorpiona53 ? on ma to już od roku :kwink:
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#36 Postautor: alkrak » poniedziałek, 23 marca 2015, 21:22

Admin pisze:Piękny schemat :lol: :lol:

a nie chcielibyście się dowiedzieć jak to zostało rozwiązane u Scorpiona53 ? on ma to już od roku :kwink:

A było to gdzieś opublikowane w nawiązaniu do schematu elektrycznego auta? :hmm:
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#37 Postautor: Admin » poniedziałek, 23 marca 2015, 21:26

Nie było i bardzo dobrze, że to zrobiłeś . :happy2:
Tylko to piwo do masy ... :kwink:
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#38 Postautor: vokal » poniedziałek, 23 marca 2015, 22:42

Z tego co pamiętam, to u Skorpiona tez nie zamyka się z pilota póki silnik pracuje.
Nie wiem czy to przerabiał.

--A7600H--
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#39 Postautor: Madej » wtorek, 24 marca 2015, 16:05

Jesli Scorpion ma tak ze musi czekać do wyłącznia silnika, to zadne rozwiązanie. Tez tak mam. Teraz przy pomocy Alkraka będzie to działało tak jak powinno. ;)
Ostatnio zmieniony wtorek, 24 marca 2015, 20:58 przez Madej, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#40 Postautor: alkrak » wtorek, 24 marca 2015, 19:15

vokal pisze:Z tego co pamiętam, to u Skorpiona tez nie zamyka się z pilota póki silnik pracuje.
Nie wiem czy to przerabiał.

--A7600H--

Czy da się to potwierdzić?
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#41 Postautor: orzeł » wtorek, 24 marca 2015, 21:01

alkrak pisze:
vokal pisze:Z tego co pamiętam, to u Skorpiona tez nie zamyka się z pilota póki silnik pracuje.
Nie wiem czy to przerabiał.

--A7600H--

Czy da się to potwierdzić?

Potwierdzam,u Skorpiona53 gdy silnik pracuje nie reaguje na pilota,można zamknąć kluczykiem przekręcając w zamku drzwi
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#42 Postautor: alkrak » wtorek, 24 marca 2015, 21:06

orzeł pisze:......Potwierdzam,u Skorpiona53 gdy silnik pracuje nie reaguje na pilota,można zamknąć kluczykiem przekręcając w zamku drzwi

Czytam między wierszami, że trafia mi się następna "fucha", czy tak? :hmm:
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#43 Postautor: orzeł » wtorek, 24 marca 2015, 21:09

alkrak pisze:
orzeł pisze:......Potwierdzam,u Skorpiona53 gdy silnik pracuje nie reaguje na pilota,można zamknąć kluczykiem przekręcając w zamku drzwi

Czytam między wierszami, że trafia mi się następna "fucha", czy tak? :hmm:

Jeśli czekasz na oficjalną prośbę to P R O S Z Ę :love: :love:
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#44 Postautor: alkrak » środa, 25 marca 2015, 08:37

orzeł pisze:.....Jeśli czekasz na oficjalną prośbę to P R O S Z Ę :love: :love:

Twoja prośba jest dla mnie rozkazem. :love: :idea:
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#45 Postautor: Madej » wtorek, 7 kwietnia 2015, 15:13

Opisze teraz jak podlaczyc TurboTimer aby można odejść od auta,zamknac go i zostawić go na wlaczonym silniku ,żeby turbinka się schlodzila :tup:
Przy dużej pomocy kolegi Alkraka ,który ma cala encyklopedie do Sorento,udało się to zrobić bez problemu :)

Wiec tak:
Turbo timer podlaczamy pod stacyjke tak jak w instrukcji.Wszystko działa ok.Lecz jest maly problem :hmm: Gdy mamy wlaczony silnik to nie możemy zamknąć auta z pilota,co za tym idzie ,nie do końca nam o to chodzilo :think: .Bo jeśli mamy czekac az silni się wylaczy to na co na Turbo timer :idn:
Ale jest na to rozwiazanie :happy1:
Musimy rozebrać panel srodkowy aby dostać się do modulu komfortu :
20150407_132823 (Copy).jpg
Modul komfortu pod srodkowym panelem(auta przed liftem!!!)


Nastepnie przecinamy kabel A8 który podlaczymy pod przekaźnik.(Ja zastosowałem inny przekaźnik ale wszystkie opisy sa pod standardowy przekaźnik np.do swiatel :yes: )Jeden koniec pod (30) drugi pod (87)
20150407_133225 (Copy).jpg
Mój przekaźnik.


Wpinamy się w kabelek A2 Który będzie podlaczony pod cewke w przekaźniku (85), oraz podpinamy się pod mase dodatkowym kabelkiem pod (86)
20150407_134757 (Copy).jpg
Wpinamy się w kabel bez przecinania.


Wszystko ladnie izolujemy i mocujemy .
20150407_140047 (Copy).jpg
Efekt koncowy


Teraz nasz Turbo Timer działa tak jak powinien.Mozemy wylaczyc stacyjke ustawić sobie czas i oddalić się od auta zamykając go z pilota :happy1:

Alkrak obiecal wstawić schemat podlaczenia :tup:
Załączniki
20150407_132934 (Copy).jpg
Kabelek do przecięcia.
Ostatnio zmieniony wtorek, 7 kwietnia 2015, 15:31 przez Madej, łącznie zmieniany 2 razy.
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "


Wróć do „TUNING MECHANICZNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości