Gniazdko 220V

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
RobertN
moje konto
moje konto
Posty: 158
Wiek: 52
Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 21:19
Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: Suzuki GSX1250FA
Twoje poprzednie Sorento: Było cudowne.
Kontaktowanie:

Gniazdko 220V

#1 Postautor: RobertN » czwartek, 5 stycznia 2012, 12:28

Zastanawiam się nad zamontowaniem w samochodzie gniazdka 220V. Nie chodzi mi oczywiście o podłączenie czajnika bezprzewodowego ale jakiegoś mało prądożernego urządzenia jak np laptop czy coś innego. Z drugiej strony nie chce aby mi padła elektryka w aucie.
Myślałem o czymś może takim ...
Załączniki
przetw.jpg

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#2 Postautor: cyber_human » czwartek, 5 stycznia 2012, 13:24

No... I jak brzmi pytanie?
:)

Widziałem w Sorento 1,5 kW...
Sam mam chyba 450-500 W, szczytowo 600 W.
Pamiętaj, że 600 W na 12V to prąd rzędu 50A! I takie musisz dać przewody (najlepiej przewymiarowane o współczynnik co najmniej 1,2) oraz odpowiedni (także z zapasem) bezpiecznik.

Ja dałem przewody 6 mm^2, ale to za mało. Zrobiłem błąd, bo puściłem osobne przewody do '+' i '-' - oba o takim przekroju. To za mało na taką moc - moja przetwornica nie wyprodukuje 600 W. Myślę o tym, żeby przewody połączyć w żyłę '+', a '-' wziąć z masy auta.

Ale niech się wypowie Alkrak.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
RobertN
moje konto
moje konto
Posty: 158
Wiek: 52
Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 21:19
Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: Suzuki GSX1250FA
Twoje poprzednie Sorento: Było cudowne.
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#3 Postautor: RobertN » czwartek, 5 stycznia 2012, 13:37

Pytanie brzmi jak to zrobić poprawnie żeby czegoś nie spalić i jak to się sprawdza w praktyce. Jak podłączyć przewody?, jakie przewody?, jaki bezpiecznik?, gdzie masę?, skąd plusa( bezpośrednio z klemy?). I weźmy pod uwagę takie urządzenie jak na rysunku - czyli 600W/1000W.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#4 Postautor: vokal » czwartek, 5 stycznia 2012, 14:12

Ja chcę podłączyć też takie urządzenie.
Zamiaruję podpiąć się plusem o odpowiednim przekroju do zacisku + AKU, a masę wziąć gdzieś z okolic bagażnika, bo tam ma to gniazdo być zamontowane.
Na plusie trzeba dać bezpiecznik, aby w razie awarii nie spalić auta.
Jak wyliczył cyber, 50A powinien być wystarczający.

cyber_human pisze: Ja dałem przewody 6 mm^2, ale to za mało. Zrobiłem błąd, bo puściłem osobne przewody do '+' i '-' - oba o takim przekroju. To za mało na taką moc - moja przetwornica nie wyprodukuje 600 W. Myślę o tym, żeby przewody połączyć w żyłę '+', a '-' wziąć z masy auta.


Myślę, że łączenie czegokolwiek z plusem, a potem z minusem AKU, to nie najszczęśliwszy pomysł.
Masę urządzeń pokładowych należy łączyć z masą auta (patrz. schematy elektryczne).
Ostatnio zmieniony czwartek, 5 stycznia 2012, 15:50 przez vokal, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#5 Postautor: Admin » czwartek, 5 stycznia 2012, 14:30

Mam takie urządzenia w sprzedaży .
Od małych 150 W do dużych 600/1200W

Obrazek


Tu jest jedna z aukcji :

http://allegro.pl/przetwornica-napiecia ... 47223.html



Ja chciałem założyć to w swoim samochodzie ale nie mam czasu teraz na to , ale mam dla siebie jedno odłożone .
Jest możliwość wypożyczenia i sprawdzenia nawet na miejscu jak to działa w Sorento .

Ogólnie mam bardzo dużo fajnych rzeczy które można zamontować w samochodzie ale nie chcę zarabiać na forumowiczach dlatego nie ogłaszam tego na forum .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
roland80
coś umiem
coś umiem
Posty: 724
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 28 września 2011, 21:13
Skąd jesteś: Głogów
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 2 WD
Rok: 2003
Kolor: granat
Przebieg (km.): 250
Inny Samochód: bmw 530da 2003r
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#6 Postautor: roland80 » czwartek, 5 stycznia 2012, 15:48

to twoje aukcje?
Które kobiety wrzeszczą w dzień?? Te co nie jęczą w noc

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#7 Postautor: Admin » czwartek, 5 stycznia 2012, 15:57

Tak .
Sprzedaję na Allegro między innymi jako bubaro2.
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
RobertN
moje konto
moje konto
Posty: 158
Wiek: 52
Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 21:19
Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: Suzuki GSX1250FA
Twoje poprzednie Sorento: Było cudowne.
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#8 Postautor: RobertN » czwartek, 5 stycznia 2012, 21:06

OK, czyli bezpiecznik 50A, masa z bagażnika, plus na klemie. To jeszcze jaki przekrój kabelka???

-- czwartek, 5 stycznia 2012, 21:24 --

I gdzie najlepiej znalezc masę w bagażniku bo bym jeszcze tam sobie wzmacniacz podpiął. A jestem od niedawna posiadaczem Sorento i nie bardzo wiem gdzie czego szukać.

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#9 Postautor: cyber_human » czwartek, 5 stycznia 2012, 21:56

Nie nie nie.
Podstawa to wzór Ohma na moc: P=U*I, gdzie
P = moc
U = napięcie
I = prąd

500W=12V*IA
500W/12V=IA=41,6 A

600W/12V=50A
1200W/12V=100 A! To już gruby prąd. I trzeba kawał przewodu.
Ile, jeszcze nie wiem, poszukam kalkulatora.

-- 05 sty 2012, 21:59 --

Adminie: jakie tam bezpieczniki siedzą w Twojej przetwornicy?
Czy one są po stronie wejścia (sądzę, że tak), czy obsługują wyjście?
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#10 Postautor: vokal » czwartek, 5 stycznia 2012, 23:05

Pobór prądu 100A to moim zdaniem bardzo duży prąd.
Przy naszym AKU (naładowanym do pełna - czyli nowy) prądu starczy na zaledwie godzinę, ale masa auta może już robić za farelkę ;)
Przy uruchomionym silniku i innych urządzeniach pokładowych zabezpieczonych bezpiecznikiem 120A daje w sumie 220 A. To już się robi sporo, a kabel masowy AKU nie jest raczej przystosowany na pobór takiego prądu.

Kiedyś ktoś mi podawał uniwersalny sposób doboru przewodu do instalacji, tylko nie pamiętam, czy był to 1, czy 0,1 mm2 na każdy amper prądu :29

Tutaj znalazłem przeróbkę zabezpieczenia przetwornicy od zbyt niskiego napięcie na AKU:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1106604.html

I sama przetwornica w środku:
obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

I opis w PDF innej przetwornicy:
http://www.cyfronika.com.pl/kitynepdf/167-k.pdf

Widać, że w każdej przetwornicy bezpiecznik jest na zasilaniu samego urządzenia.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#11 Postautor: cyber_human » piątek, 6 stycznia 2012, 17:25

Każda dobra przetwornica ma zabezpieczenie przed zbyt niskim napięciem akumulatora.
W mojej jest to 10,5 V. Moim zdaniem, przy takim napięciu prąd rozruchowy będzie za mały i Sorento nie odpali. Wiosną mogę zrobić próbę - rozładować przetwornicą aku i spróbować odpalić, ale teraz tego nie zrobię - choć teraz potrzeba więcej prądu do odpalenia zimnego silnika z gęstym olejem.

Druga kwestia: zwróćcie uwagę, że przetwornice mają zamontowane gniazdo 230 V w taki sposób, że przykręcając ją do powierzchni płaskiej, np. do boku bagażnika, nie da się wpiąć wtyczki kątowej (a takie często są w przedłużaczach wielogniazdowych). Ja miałem taki problem i musiałem obrócić gniazdo w przetwornicy o 180*. Na szczęście nie trzeba do tej operacji rozbierać przetwornicy, ale na nieszczęście przewody są bardzo krótkie i ledwo mi się udało.

Ostatnia kwestia to sprawność urządzenia elektrycznego. A każde jakąś ma. Mechaniczne zresztą też.
Dobre zasilacze przemysłowe mają sprawność 0,91, czyli 9% energii tracą w postaci ciepła. Albo inaczej, 91% energii źródła oddają na wyjściu. Nasze przetwornice to niestety, w większości przypadków, niedrogie chińskie urządzenia. Ich sprawność jest na pewno gorsza. W karcie katalogowej znajdziecie sprawność konkretnego modelu. Załóżmy, że nasza rozważana przetwornica ma sprawność 0,85.
Zatem wyliczone z prawa Ohma wartości należy skorygować. Oznacza to, że prądy wejściowe będą jeszcze większe - dokładnie o 15%!!!
Czyli mamy nie 100A a 115A! dla 1200W i 57,5A dla 600W.

Jeśli zastosujemy przewody o zbyt małym przekroju, nie uzyskamy tak dużej mocy na wyjściu. Należy o tym również pamiętać. Poza tym, poprawcie mnie, ale wydaje mi się, że pełną moc przetwornica uzyskuje w skończonym, określonym czasie. Moja np. na ok. 6 minut. Po tym okresie jej wydajność spada do niższej mocy - takie dane również są w karcie katalogowej urządzenia.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#12 Postautor: Admin » piątek, 6 stycznia 2012, 17:35

Bezpieczniki w moich przetwornicach to 2 x 40A

Mam w ofercie wszystkie artykuły firmy VOICEKRAFT
http://www.voicekraft.com.pl/

i 11 rodzajów przetwornic .

http://www.voicekraft.com.pl/szukaj-o_s_0_1.html


Osobiście używałem tej pierwszej 150 W bez żadnych kombinacji .
Podłączyłem do gniazda zapalniczki i 8 godzin działała bez mrugnięcia .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
RobertN
moje konto
moje konto
Posty: 158
Wiek: 52
Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 21:19
Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: Suzuki GSX1250FA
Twoje poprzednie Sorento: Było cudowne.
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#13 Postautor: RobertN » piątek, 6 stycznia 2012, 19:11

To może skoro faktycznie może byc z taką przetwornicą 600/1200 problem to zastanówmy się jaka jest minimalna wartość mocy, która z jednej strony pozwoli nam podłączyć jakieś urządzenie,a z drugiej strony nie okaże się być zbędnym gadżetem, do którego tak naprawdę nic sie nie da podpiąć - może 300W stałego zasilania wystarczy na laptopa, komórkę, jakiś routerek, czy coś o podobnym poborze prądu.

prtro
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1227
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 12:27

Re: Gniazdko 220V

#14 Postautor: prtro » piątek, 6 stycznia 2012, 19:29

hmmmm RobertN a po co ci routerek w samochodzie ?? :) :)

Awatar użytkownika
RobertN
moje konto
moje konto
Posty: 158
Wiek: 52
Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 21:19
Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: Suzuki GSX1250FA
Twoje poprzednie Sorento: Było cudowne.
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#15 Postautor: RobertN » piątek, 6 stycznia 2012, 19:42

Widzisz jak jadę na długa trase z dziecmi to mam taki fajny routerek do którego możesz też założyć usb z kartą z komórki i masz internet. Wtedy nie muszę blokować telefonu przestawiajac go w stan Routera WIFI. Zona tez skorzysta.


Wróć do „TUNING MECHANICZNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości