Czip 170 -->>>>>> czas zacząć.

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Czip 170 -->>>>>> czas zacząć.

#151 Postautor: cyber_human » piątek, 8 czerwca 2012, 11:33

No właśnie. Sądziłem, że nasze skrzynie uczą się naszego stylu jazdy. I pewnie reagują właśnie na moment z silnika... Ale nie wiem tego...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

kapkar
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2010, 13:34
Skąd jesteś: małopolska
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: czarny
Kontaktowanie:

Re: Czip 170 -->>>>>> czas zacząć.

#152 Postautor: kapkar » piątek, 8 czerwca 2012, 14:22

mój tuner mówi, że skrzynia (moja to 5 biegowa z trip.) to nie jest demon prędkości i nowoczesności - też musiała przejść taki zabieg bo szkoda aby się męczyła, nie jestem na razie znawcą tematu ale widać z tego że chyba z tym dostosowaniem się mogą być problemy. Bardziej to oceniam na optymalizację. Być może można i tak i tak. Sprawdzę jak będę ponownie za parę tyg. u niego (ma zmontować już hamownię więc będę miał więcej danych). Co do ceny 1150. Czyli chyba norma.

mirecki
moja ranga
moja ranga
Posty: 111
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 20 listopada 2011, 22:33
Skąd jesteś: Paryz(F)
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 95000
Inny Samochód: YAMAHA FJR 1300
Kontaktowanie:

Re: Czip 170 -->>>>>> czas zacząć.

#153 Postautor: mirecki » poniedziałek, 18 czerwca 2012, 20:30

Przy automacie nic sie nie robi!!!
Zaglebilem dosc dobrze temat.Poczytalem rowniez zagraniczne fora.
Ostatnio po zjechaniu z hamowni bylo 174 KM z 138 na poczatku.
Oby nie wialo nuda ;-)

mahatma
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 46
Wiek: 50
Rejestracja: środa, 4 lipca 2012, 01:47
Skąd jesteś: Berkhamsted
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Inny Samochód: KIA
Kontaktowanie:

Re: Czip 170 -->>>>>> czas zacząć.

#154 Postautor: mahatma » sobota, 14 lipca 2012, 09:32

Obrazek

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Czip 170 -->>>>>> czas zacząć.

#155 Postautor: Murzyn1313 » sobota, 14 lipca 2012, 09:51

wiarą kolego, wiara :25
Obrazek

mahatma
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 46
Wiek: 50
Rejestracja: środa, 4 lipca 2012, 01:47
Skąd jesteś: Berkhamsted
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Inny Samochód: KIA
Kontaktowanie:

Re: Czip 170 -->>>>>> czas zacząć.

#156 Postautor: mahatma » sobota, 14 lipca 2012, 10:19

Murzyn_1313_Maximus pisze:wiarą kolego, wiara :25

A czy ktos kiedys sie odwazyl? :29
Obrazek

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Czip 170 -->>>>>> czas zacząć.

#157 Postautor: Murzyn1313 » sobota, 14 lipca 2012, 12:43

miałem kiedyś taki za 80 funtów, i nie wart nawet funta kłaków :25
jak chcesz chipa-to tylko porządne mapowanie. powerbox tylko oszukuje ciśnienie na listwie.
Obrazek

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2341
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: Czip 170 -->>>>>> czas zacząć.

#158 Postautor: visitor » wtorek, 23 stycznia 2018, 10:43

Chciałem odświeżyć wątek. Moje 2,5 2004 ma chipa od MTC AUTO (http://www.hamownia.net) na 170KM - taką kupiłem. Ciekawa historia po zmianie z osobówki i podejściu do masy Sorento jeździłem bardzo ostrożnie i spalanie wynosiło ok 12-13 (4x4 auto, lift, AT, automat). Potem zaczęły się problemy z bakiem, po jego wymianie okazało się, że to nie koniec i regenerowałem wtryski (firma z tradycjami polecana przez Orła) po regeneracji auto zaczęło inaczej, lepiej jeździć i nie gasnąć :roftl:. Oczywiście na przestrzeni około roku użytkowania mój styl jazdy też uległ zmianie, poznałem auto, jeżdżę pewniej korzystam z mocy coraz częściej zapuszczam się w teren. Jeżdżę około 90km dziennie po mieście i obrzeżach (to jeszcze nie trasa ale też nie zakorkowane miasta) - raczej bez korków. Teraz moje spalanie wynosi 14-15l. Mam wreszcie wrażenie, że w pełni wykorzystuję moc, moment i turbo, ale nasuwa się pytanie czy 15l to nie za dużo? Warto Waszym zdaniem zajmować (np. wizyta u tego tunera) się tym czy po prostu zaakceptować 14-15l i cieszyć się.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony


Wróć do „TUNING MECHANICZNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości