Czip 170 -->>>>>> czas zacząć.

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
drxtreme
moje konto
moje konto
Posty: 160
Rejestracja: czwartek, 11 marca 2010, 22:02
Skąd jesteś: bruxelles
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: VQ G7/V9 Szary metal
Przebieg (km.): 47833
Inny Samochód: MINI CooperS
Kontaktowanie:

Re: chipować 140 KM do 170KM ?

#106 Postautor: drxtreme » niedziela, 10 października 2010, 22:03

I tu się zgadzamy cyber .Ja tylko opisałem swój przypadek do jakiego spalania dochodzę .Może złe opisanie tematu przezemnie mogło kogoś przerazić nie było to moim celem.Chciałem pokazac że czip jest spoko jak godzisz się z jego skutkami i nieumiejętną jazdą .Poza tym ja juz pisałem kiedyś też o tym że na takie spalanie ma wpływ krótki odcinek do pracy ok 7 km .Ja sam niezastanawiam się nad tym ile to pali .Podoba mi się to auto ta dynamika i wogóle cool .I na dzień dzisiejsz nie zamieniłbym go na inne.A jak nie będzie stać mnie na paliwo tu kupię sobie nie czipowane jakieś tico.

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: chipować 140 KM do 170KM ?

#107 Postautor: cyber_human » niedziela, 10 października 2010, 22:43

drxtreme: ale ja nie twierdzę, że to nieumiejętna jazda :) Raczej agresywna lub pozytywniej: dynamiczna :)

Twoja decyzja taka, i fajnie, tak też można. Każdy ma prawo dysponować swoją rzeczą wedle swojego uznania :)
Przynajmniej wiemy, jaki jest pułap, być może górna granica.
Pamiętajmy, że zabawy w terenie mogą się skończyć dużo wyższym spalaniem. Właściwie off-asfalt nikt nie porusza tematu zużycia, bo jest ono wg. zasady: ile wlejesz, tyle spali :)

Ja po prostu podkreślam, żeby nie demonizować chipa. Jak pisałem - bez stresu. Jedna uwaga: silnik musi być w nienagannej kondycji. Dotyczy to sprzętu typu turbina itp.

Cieszę się, że doszliśmy, do względnie spójnego :) konsensusu!
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Ajgor
moja ranga
moja ranga
Posty: 143
Rejestracja: niedziela, 25 kwietnia 2010, 22:02
Skąd jesteś: Wrocław
Inny Samochód: RAV4 - Alfa 147 JTDm
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDi (140KM)
A/T-TIPTRONIC
4 WD AUTO
2004
Srebrny
Kontaktowanie:

Re: chipować 140 KM do 170KM ?

#108 Postautor: Ajgor » wtorek, 12 października 2010, 14:28

Przed Sorento miałem Alfę 156 SW 2.4 JTD zrobioną na 200 koni.
Długo badali auto przed wyjęciem komputera, następnie wymienili mapę spalania i kilka razy jeździli na test, poprawiając i dopasowując ją do silnika i turbo. (Tak mi tłumaczyli, byłem przy tym) Zrobiłem tym autem 70 000 tysięcy, nigdy nie było kłopotów z silnikiem czy turbiną. Przy zachowaniu poprzedniego spokojnego stylu jazdy spalanie znacząco spadło, przy jeździe pseudo sportowej znacząco wzrosło. Choć jak pamiętam, jazda pseudo sportowa przed tuningiem, powodowała nawet większe siorbanie z baku. W przypadku tego auta po tuningu wszystko było niżej, maks moment, maks moc - Nie zmieniając stylu jazdy (emeryt) brała zdecydowanie mniej, nie pamiętam dokładnie, coś ponad 1 litr spokojnie. (komputer po Wrocławiu pokazywał po tuningu 6,2 - 6,5 L, a wcześniej widywałem i prawie 8L). Teraz mam Sorcię i boję się tuningować, dziwne uczucie... Totalnie zmieniłem nastawienie, radzę sobie z wyprzedzaniem, nie odczuwam jakiegoś parcia na moc, a przesiadłem się z rzeźnika. (w porównaniu) Przeszedłem na jazdę typowo majestatyczną :D Na początku mnie korciło, miałem szeroko zakrojone plany tuningowe związane z Sorento, jednak po tygodniu jazdy zakochałem się w tej wadze i dałem sobie spokój, choć nie wiadomo kiedy zacznie mnie znowu korcić. ;)
Vae victis

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: chipować 140 KM do 170KM ?

#109 Postautor: cyber_human » wtorek, 12 października 2010, 20:17

Ajgor: wiem skąd zmiana stylu jazdy: Sorento na fabrycznym zawieszeniu zniechęca do dynamicznej jazdy. Moje wrażenia: buja jak kutrem. Po zmianie zawieszenia wszystko się zmienia, choć ja chip miałem jakieś 2 tygodnie przed modem zawieszenia.
Nie mówię tu, że tym autem się ścigam, bo nie o to w nim codzi. Ale z mocą silnika jest z pieniędzmi lub wolnym miejscem na dysku: nigdy za wiele... :)
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Ajgor
moja ranga
moja ranga
Posty: 143
Rejestracja: niedziela, 25 kwietnia 2010, 22:02
Skąd jesteś: Wrocław
Inny Samochód: RAV4 - Alfa 147 JTDm
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDi (140KM)
A/T-TIPTRONIC
4 WD AUTO
2004
Srebrny
Kontaktowanie:

Re: chipować 140 KM do 170KM ?

#110 Postautor: Ajgor » środa, 13 października 2010, 07:50

Święte słowa...

Jeśli można, to poproszę na priv jakieś informacje na temat zawieszenia, albo link. Dzięki.
Vae victis

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: chipować 140 KM do 170KM ?

#111 Postautor: cyber_human » czwartek, 14 października 2010, 01:12

Napisze jak wroce. Bede w PL w poniedzialek. Wszystko opisze - ale jest tez chyba w moim watku o moim czolgu. Poszukaj...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

pip33
moja ranga
moja ranga
Posty: 135
Wiek: 42
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 09:05
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 80357
Kontaktowanie:

chip 140/170 :)

#112 Postautor: pip33 » czwartek, 18 listopada 2010, 21:51

No to Panowie nie wytrzymalem i jutro tj 19.11 jade do Geco Cars w Poznaniu podkrecic Kijanke: ) zobaczymy co zrobia i dam znac!!!
Chip 140/170 KM @ 320/400 Nm

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: chip 140/170 :)

#113 Postautor: cyber_human » czwartek, 18 listopada 2010, 22:45

No pip33, brawo... Heheh... Opisz w szczegółach. Może pozwolą Tobie zrobić foty.
A jedziesz na spot sobotni?
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

pip33
moja ranga
moja ranga
Posty: 135
Wiek: 42
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 09:05
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 80357
Kontaktowanie:

Re: chip 140/170 :)

#114 Postautor: pip33 » piątek, 19 listopada 2010, 15:58

No to jestem po pierwszej jezdzie :)

Musze powiedzieć że w fotel nie wciska ale różnice czuć wiec mogę spokojnie powidzieć że polecam :)
Ogólnie nie dostałem wydruku z hamowni :( dowiedziałem się że przez to że sori ma sprzegło hydrokinetyczne (nie wiem czy dobrze pisze) nie da sie zczytać wyników na hamowni!

Natomiast był sprawdzany czas 0-100 początkowy 13s po chipie 11s wiec różnica jest :)

Co do samego działania przez Geko cars :) niestety nie widziałem, nie miałem czasu siedzieć 4 godzin i przyglądać sie "modyfikacją"
Chip 140/170 KM @ 320/400 Nm

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: chip 140/170 :)

#115 Postautor: Bodzion » piątek, 19 listopada 2010, 16:53

Pip - to napisz jeszcze ile kasy taka przyjemność :) kosztuje...

pip33
moja ranga
moja ranga
Posty: 135
Wiek: 42
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 09:05
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 80357
Kontaktowanie:

Re: chip 140/170 :)

#116 Postautor: pip33 » piątek, 19 listopada 2010, 18:44

Nie wiem czy moge mowic glosno bo bylo po najomosci: ) ale moge powiedziec ze Geko robil duzo chipów sori: )
Chip 140/170 KM @ 320/400 Nm

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: chip 140/170 :)

#117 Postautor: Bodzion » piątek, 19 listopada 2010, 18:54

No to napisz chociaż ile kosztowałoby standardowo - bez znajomości.
Rozważam możliwość założenia chipa ale chciałbym wiedzieć ile może/powinno to kosztować, aby nie dać się naciąć lokalnie u siebie.
Bo niestety do Poznania mam dość daleko :D

spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: chip 140/170 :)

#118 Postautor: spider2you » piątek, 19 listopada 2010, 19:42

Mam namiary do kolesia w Krakówku, co robi chipa za 850 zł - sprawdzony, koleżka robił u niego 5 aut w tym bardzo delikatne Audi A6.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

pip33
moja ranga
moja ranga
Posty: 135
Wiek: 42
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 09:05
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 80357
Kontaktowanie:

Re: chip 140/170 :)

#119 Postautor: pip33 » sobota, 20 listopada 2010, 12:38

Dowiem sie dokladnie ile kosztuje! Przestrzegam jednak robic chip u pseudo tunerow za 500zl!!! Chip to powazny zabieg, robiony nieumiejetnie moze wiecej zaszkodzic niz cieszyc
Chip 140/170 KM @ 320/400 Nm

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: chip 140/170 :)

#120 Postautor: cyber_human » niedziela, 21 listopada 2010, 00:56

W fotel nie wciska, bo do 2t pojazdu 2,5 litra to za mało.
Ale zmiana jest bardzo odczuwalna i chip+zawias zmienia Sorento z bujającego kutra w przyjemnego połykacza kilometrów...
Dlatego z czystym sumieniem polecam...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.


Wróć do „TUNING MECHANICZNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości