Tuning tarcz hamulcowych

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Tuning tarcz hamulcowych

#16 Postautor: cyber_human » środa, 14 grudnia 2011, 21:29

Spokojnie mirecki. Firma Bodexim to porządny zakład, kilka Sorento na forum lata z ich tarczami.
Są dobrze zrobione, nic się nie dzieje.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

GregorWawa
jestem
jestem
Posty: 23
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 9 czerwca 2010, 22:08
Skąd jesteś: Warszawa/Ząbki
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 175000
Kontaktowanie:

Re: Tuning tarcz hamulcowych

#17 Postautor: GregorWawa » wtorek, 22 maja 2012, 20:33

U mnie w bagażniku czekają nacinane tarcze DBA i klocki EBC Green Stuff.... 300km spokojnej jazdy, a później zobaczymy jak to zatrzymuje czołga :)

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Tuning tarcz hamulcowych

#18 Postautor: Murzyn1313 » wtorek, 22 maja 2012, 20:37

ja mam u siebie na przodzie ebc green stuff,i powiem ci ze zyleta : :03
Obrazek

jacek2
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 591
Wiek: 56
Rejestracja: poniedziałek, 7 marca 2011, 10:36
Skąd jesteś: Kłodzko
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 90
Inny Samochód: hyundai ix 35
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Tuning tarcz hamulcowych

#19 Postautor: jacek2 » środa, 23 maja 2012, 08:29

U mnie występuje drżenie na kierownicy podczas hamowania przy większych prędkościach. Sprawdzałem tarcze i klocki - wygląda wszystko ok, zużycie klocków ok 40%. Przejechane autem ok 93 ooo km. Czy sądzicie że drgania pochodzą od krzywych tarcz hamulcowych?? W układzie kierowniczym nie widać żadnych luzów i innych uszkodzeń...
------JK, 2,5 CRDI 4x4 2005r

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Tuning tarcz hamulcowych

#20 Postautor: vokal » środa, 23 maja 2012, 17:12

jacek2 pisze:U mnie występuje drżenie na kierownicy podczas hamowania przy większych prędkościach. Sprawdzałem tarcze i klocki - wygląda wszystko ok, zużycie klocków ok 40%. Przejechane autem ok 93 ooo km. Czy sądzicie że drgania pochodzą od krzywych tarcz hamulcowych?? W układzie kierowniczym nie widać żadnych luzów i innych uszkodzeń...


Jak sprawdzałeś te klocki i tarcze?
Wibracje tylko podczas hamowania świadczą o zwichrowanych tarczach hamulcowych. Na przodzie objawia się dodatkowym drżeniem (wahaniem) kierownicy.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

kwintolp21
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1712
Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
Skąd jesteś: Europa
Rok: nie dotyczy
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Tuning tarcz hamulcowych

#21 Postautor: kwintolp21 » środa, 23 maja 2012, 18:14

jacek2 pisze:U mnie występuje drżenie na kierownicy podczas hamowania przy większych prędkościach. Sprawdzałem tarcze i klocki - wygląda wszystko ok, zużycie klocków ok 40%. Przejechane autem ok 93 ooo km. Czy sądzicie że drgania pochodzą od krzywych tarcz hamulcowych?? W układzie kierowniczym nie widać żadnych luzów i innych uszkodzeń...



Albo zrób profesjonalną zbieżność, pod Mielcem chłopcy dobrze robią i mają dobry sprzęt.

Alek
jestem
jestem
Posty: 2
Rejestracja: niedziela, 26 września 2010, 18:51
Skąd jesteś: Wawa
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: RWD
Rok: 2005
Kolor: Czarny Mat
Przebieg (km.): 130
Kontaktowanie:

Re: Tuning tarcz hamulcowych

#22 Postautor: Alek » piątek, 14 września 2012, 19:35

polecam tarcze z Martinexu - wymiana w marcu 2011 roku, komplet przód tył regulacja. przejechalem 70 000 do dziś. rewelacja . Zapłaciłem 1700 zł na fakture. 12h pracy..

Kolego, dwa lata na forum i nie znalazłeś chwili na odwiedzenie wątku powitalnego...hmmm :hmm: lekceważysz nas ? Pozdrawiam, Wojtas

Awatar użytkownika
Tomek Infi
moja ranga
moja ranga
Posty: 110
Wiek: 48
Rejestracja: czwartek, 9 maja 2013, 22:30
Skąd jesteś: Płock / Warszawa
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: RWD
Rok: 2004
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 160000
Inny Samochód: Infiniti G35/FX37
Kontaktowanie:

Re: Tuning tarcz hamulcowych

#23 Postautor: Tomek Infi » piątek, 10 maja 2013, 12:28

Przeczytałem temat dość dokładnie...
Nie wiem jak w Sorento ale w amerykańskich wersjach Infiniti hebel jest cieniutki...
Ja stosowałem tarcze DBA nacinane i RedSuffy... i naprawdę polecam taki zestaw.

BTW w G35coupe mam DBA nacinane i klocki Hawk HPS... i też jest super...
***2004 Infiniti G35c: Z-Tube; WhiteMatWrapped; GreenLedsInsite ;DBA+Hawk; 17"EOMBlackPainted;Bodykit-front bumper; CatBack - Stillen Replica 2x2,5'; SOLD: 2003 Infiniti FX35: DBA+RedStuff; 20"EOMGoldPainted; 2009 Imfiniti FX37S Premium, : EOM *** t.b.c. J D M

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: Tuning tarcz hamulcowych

#24 Postautor: orzeł » piątek, 10 maja 2013, 14:49

Miaem problem z hamulcami w chryslerze pacifica (slabe jak na nasze warunki) i tera kupuję tanie tarcze plus samodzielne frezowanie w/g wzoru otrzymanego od amerykanów hamulce żyletka
kilka autek na nich śmiga i jest OK
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

Lee
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 956
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 6 marca 2010, 09:51
Skąd jesteś: Polska
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: M/T
Napęd: RWD
Rok: 2006
Kolor: ice blue - Lpg BRC
Przebieg (km.): 0
Kontaktowanie:

Re: Tuning tarcz hamulcowych

#25 Postautor: Lee » piątek, 10 maja 2013, 20:03

orzeł pisze:Miaem problem z hamulcami w chryslerze pacifica (slabe jak na nasze warunki) i tera kupuję tanie tarcze plus samodzielne frezowanie w/g wzoru otrzymanego od amerykanów hamulce żyletka
kilka autek na nich śmiga i jest OK


... gdzie, co, jak i dlaczego tak drogo ? :)

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: Tuning tarcz hamulcowych

#26 Postautor: orzeł » piątek, 10 maja 2013, 21:03

Lee pisze:
orzeł pisze:Miaem problem z hamulcami w chryslerze pacifica (slabe jak na nasze warunki) i tera kupuję tanie tarcze plus samodzielne frezowanie w/g wzoru otrzymanego od amerykanów hamulce żyletka
kilka autek na nich śmiga i jest OK


... gdzie, co, jak i dlaczego tak drogo ? :)

jak potrzebujesz,to wezmę z hurtowni najtańsze tarcze wykonamy frezowanie i możesz potestować na początku troszkę słychać lekki szum a póżniej jest OK
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Tuning tarcz hamulcowych

#27 Postautor: Hessus » czwartek, 29 sierpnia 2013, 11:30

A ja tam jeżdżę koreańskim autem tak więc części także stosuję według patentu skośnookich. Wczoraj zmienione przejechane na próbę ok. 300km. i jest bajka.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tarcze - ASHIKA, klocki - KASHIYAMA. Dla mnie w zupełności wystarczające. Dwie tony z normalnych prędkości bez problemu zatrzymają a czołg znowu nie jest demonem szybkości żeby go z 250 -300km/ h dochamowywać. Cena także bardzo rozsądna -tarcza 144PLN za sztukę, klocki 98. Dobra jakość w rozsądnej cenie.
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

arkadius
moja ranga
moja ranga
Posty: 103
Wiek: 38
Rejestracja: sobota, 13 października 2012, 22:03
Skąd jesteś: Bydgoszcz
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 141000
Inny Samochód: Kia
Has thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Tuning tarcz hamulcowych

#28 Postautor: arkadius » wtorek, 17 lutego 2015, 16:58

Dziś rozmawiałem z mechanikiem specjalizuje się w autach 4x4 nie chętnie wypowiadał się na temat nawiercanych tarcz.
Polecił mi zakup tarcz i klocków tej samej firmy.
Zakupiłem firmę Bosch są różne opinie na temat tej firmy ale zaryzykowałem..
Napisze po jakimś czasie czy był to dobry wybór!


Wróć do „TUNING MECHANICZNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości