Koło zapasowe + mata DIY

Koła, spoilery, grille, lotki, blendy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Xors
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 483
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 29 września 2016, 10:21
Skąd jesteś: Białystok
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: złoty
Przebieg (km.): 155
Inny Samochód: Grand Vitara, AudiTT
Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2,4B+G
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Koło zapasowe + mata DIY

#1 Postautor: Xors » wtorek, 31 stycznia 2017, 14:44

Na wstępie zwracam się do moderatorów. Nie wiem czy to odpowiedni wątek i proszę o ewentualne przeniesienie do odpowiedniego miejsca.
Witam, kilka osób prosiło o podpowiedź dotyczącą wykonania maty/wyściółki bagażnika, a mam chwilę wolnego postaram się podpowiedzieć.
W związku z tym, że często, a w zasadzie prawie zawsze wożę ze sobą psa nie mam możliwości przewożenia koła zapasowego leżącego płasko w bagażniku. Do pewnego czasu przewoziłem przypięte pasem transportowym równolegle do tylnej kanapy (załącznik 1). Optymalnym ustawieniem koła zapasowego jest prostopadłe, wówczas zyskujemy miejsce w bagażniku i pole widzenia w lusterku. Jednak szerokość koła jest większa niż naszych bagażników więc postanowiłem pomimo komentarzy, że nic to nie wymontować klapę podłogi bagażnika i okazało się, że nawet kuwet nie stanowi problemu przy zamykaniu (załącznik 2). W związku z tym, że do samochodu podchodzę bardzo pragmatycznie z miejsca postanowiłem "zmniejszyć" pokrywę podłogi przy pomocy wyrzynarki o szerokość koła. Wolałem zachować płaską powierzchnie ładunkową, niż wymontować całą deskę (załącznik 3). Mocowanie pasa transportowego przewidziałem w miejscu oznaczonym na załączniku 4. Jest to jednocześnie mocowanie kanapy oparcia. Z drugiej strony oczko do mocowania siatki bagażowej.
Kolejna praca to już krawiectwo wyższych lotów, nauka obsługi maszyny na potrzeby projektu zajęła mi 10 minut łącznie z nawijaniem bębenka i przewlekaniem nitki ;)Materiał zdecydowanie CORDURA/KORDURA/NYLON BALISTYCZNY w gramaturze 600D i oczywiście, żeby miało to sens podgumowany. Potrzebujemy wykroić trzy kawałki materiału: dwa boczki i cześć główną. Boczki zamocowałem na stałe przykręcając pod prowadnice rolety. U góry w miejscu mocowania trzeba dać szerszy zakład, żeby materiał był trzymany dwiema warstwami. boczki docelowo leżą pod częścią główną. Materiał jest gumowany i dzięki temu nic się nie przemieszcza. Jeśli ktoś ma wyższe potrzeby estetyczne można zaobrębiać pozostałe krawędzie materiału. Z doświadczenia już w trzecim samochodzie wiem, że generalnie się nie strzępi więc nie ma to sensu. Część centralna ma szerokość bagażnika i długość od zagłówków do podłogi+ długość bagażnika. Tu warto zrobić szersze podwójne lub potrójne zakłady, żeby materiał był sztywniejszy i lepiej się układał. Mocowanie do zagłówków: Wszyłem sześć tasiemek którymi wystarczy zakręcić ok 2 razy pomiędzy tapicerką z mocowaniem zagłówka wokół pręta i się świetnie trzyma. Może ktoś skorzysta, może ktoś kreatywny wprowadzi jakieś ulepszenia i ciekawe patenty. Mam nadzieję, że nikomu to nie będzie przeszkadzać ;)
Załączniki
WP_20161216_13_06_32_Pro_LI.jpg
WP_20161216_13_06_32_Pro_LI.jpg (67.61 KiB) Przejrzano 2729 razy
WP_20161216_13_06_21_Pro_LI.jpg
WP_20161216_13_06_21_Pro_LI.jpg (213.01 KiB) Przejrzano 2729 razy
WP_20161216_13_06_11_Pro_LI.jpg
WP_20161216_13_06_11_Pro_LI.jpg (206.46 KiB) Przejrzano 2729 razy
WP_20161216_14_17_47_Pro_LI.jpg
WP_20161216_14_17_47_Pro_LI.jpg (193.8 KiB) Przejrzano 2729 razy
WP_20161216_13_33_09_Pro_LI.jpg
WP_20161216_13_33_09_Pro_LI.jpg (177.56 KiB) Przejrzano 2729 razy
WP_20161121_15_31_06_Rich_LI.jpg

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Koło zapasowe + mata DIY

#2 Postautor: ronin » wtorek, 31 stycznia 2017, 15:48

Czegoś tu nie rozumiem :hmm:
Czemu nie wozisz koła w miejscu do tego przeznaczonym czyli pod podwoziem??

Awatar użytkownika
cus10
expert
Posty: 4179
Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
Skąd jesteś: Zawidów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 204000
Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
Has thanked: 332 times
Been thanked: 83 times
Kontaktowanie:

Re: Koło zapasowe + mata DIY

#3 Postautor: cus10 » wtorek, 31 stycznia 2017, 15:56

Może tak jak w moim jest tam zamontowana butla na gaz?

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Koło zapasowe + mata DIY

#4 Postautor: ronin » wtorek, 31 stycznia 2017, 16:02

A no chyba że tak. Jako użytkownik klekota zapomniałem że istnieje taka opcja.
Oczywiście opis modyfikacji fajny :happy2:

Awatar użytkownika
cus10
expert
Posty: 4179
Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
Skąd jesteś: Zawidów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 204000
Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
Has thanked: 332 times
Been thanked: 83 times
Kontaktowanie:

Re: Koło zapasowe + mata DIY

#5 Postautor: cus10 » wtorek, 31 stycznia 2017, 16:14

:lol: :happy2:

Awatar użytkownika
Xors
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 483
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 29 września 2016, 10:21
Skąd jesteś: Białystok
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: złoty
Przebieg (km.): 155
Inny Samochód: Grand Vitara, AudiTT
Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2,4B+G
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Koło zapasowe + mata DIY

#6 Postautor: Xors » wtorek, 31 stycznia 2017, 16:15

Oczywiście pierwsza część dotyczy samochodów upośledzonych podtlenkiem ;)


Wróć do „TUNING WIZUALNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości