Mocowanie kangura
Moderator: Moderator
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Mocowanie kangura
Mocowanie kangura.
Mocowanie dolne przykręcamy w fabryczne otwory na dwie śruby .
Do górnego musimy mieć kątowniki.
Ja kupiłem dwa w Castoramie po niecałe 5 zł .
Mocowanie dolne przykręcamy w fabryczne otwory na dwie śruby .
Do górnego musimy mieć kątowniki.
Ja kupiłem dwa w Castoramie po niecałe 5 zł .
- Załączniki
-
- IMG_20191018_154656k.jpg (207.91 KiB) Przejrzano 1686 razy
-
- IMG_20191018_154654a.jpg (182.24 KiB) Przejrzano 1686 razy
-
- Rotation of 2020-02-07 09.03.51.jpg (133.79 KiB) Przejrzano 1692 razy
-
- Rotation of 2020-02-07 09.03.48.jpg (108.31 KiB) Przejrzano 1692 razy
-
- Kątownik.jpg (15.39 KiB) Przejrzano 1692 razy
-
- 2020-02-07 09.04.21.jpg (104.19 KiB) Przejrzano 1692 razy
-
- 2020-02-07 09.04.16.jpg (70.21 KiB) Przejrzano 1692 razy
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Mocowanie kangura
A w schowku koniecznie miej homologację na tego kangura.
Wykonaną na ten konkretnie model orurowania i ten konkretny model samochodu.
Inaczej nie chciałbym być w Twojej skórze, gdy tym żelastwem skasujesz jakąś osobówkę i trafisz na sprawnego prawnika po drugiej stronie.
A teraz używanie prawników w przypadku szkód komunikacyjnych to prawie standard.
Taki prawnik, w przypadku gdy nie masz "twardych dokumentów", puści Cię "w skarpetkach".
Zalecam maksymalną ostrożność.
Czasy radosnej samowolki w dokładaniu takich rzeczy do samochodów już się skończyły.
Wykonaną na ten konkretnie model orurowania i ten konkretny model samochodu.
Inaczej nie chciałbym być w Twojej skórze, gdy tym żelastwem skasujesz jakąś osobówkę i trafisz na sprawnego prawnika po drugiej stronie.
A teraz używanie prawników w przypadku szkód komunikacyjnych to prawie standard.
Taki prawnik, w przypadku gdy nie masz "twardych dokumentów", puści Cię "w skarpetkach".
Zalecam maksymalną ostrożność.
Czasy radosnej samowolki w dokładaniu takich rzeczy do samochodów już się skończyły.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Mocowanie kangura
Już to przerabialiśmy na forum .
Moje auto jest z 2005 roku . Nie potrzebuje homologacji .
Moje auto jest z 2005 roku . Nie potrzebuje homologacji .
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2090
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Mocowanie kangura
Ten akurat model to oryginalna cobra dedykowana konkretnie do sorento, z naklejona homologacja na orurowaniu. Nie mniej jednak papier zaginął w niewyjaśnionych okolicznościach. Niedługo prawnicy będą skubać też za opony, bo stwierdza że jakbyś miał droższe to pewnie byś uderzył z mniejszą prędkością więc Twoja wina
Andrzej a jaka jest data pierwszej rejestracji w kraju?
Andrzej a jaka jest data pierwszej rejestracji w kraju?
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Mocowanie kangura
To nie ma znaczenia. Jest konkretny przepis dotyczący aut zarejestrowanych po raz pierwszy na terenie naszego kraju do 20 października 2007 roku zgodny z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i nie ma tutaj dowolnej interpretacji.
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2090
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Mocowanie kangura
Tak ale jeśli masz rejestracji w naszym kraju po tej dacie to mimo iż auto jest z 2003 roku to obowiązuje Cię ten przepis. Dlatego pytam, jak masz auto krajowe to nie ma problemu.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Mocowanie kangura
Dokładnie tak.
Ale nie wszyscy o tym wiedzą.
Nie chcę straszyć, ale warto mając taką rurę na przodzie być literalnie zgodnym z przepisami.
Inaczej można się załatwić "na amen"
Cytat z jednego z forów 4x4:
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, w przypadku samochodów osobowych, ciężarowych i specjalnych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony rejestrowanych po raz pierwszy w Polsce po 20 października 2007 roku, konieczna będzie obecność literki “E” w dokumentacji technicznej sprzętu. Oznacza ona, że “kangur” powinien posiadać homologację dla konkretnego modelu auta. Powyższy przepis nie obowiązuje w przypadku niewielkich rur, ważących nie więcej niż pół kilograma. Taką gramaturą mogą pochwalić się zazwyczaj jedynie ochraniacze reflektorów.
Tak więc, nie dotyczy to samochodów z orurowaniem zarejestrowanych po raz pierwszy na terenie naszego kraju do 20 października 2007 roku. Należy jednak pamiętać, że nawet starsze auto (np. 2000 r. produkcji) sprowadzone i zarejestrowane po tej dacie podlega temu przepisowi. Dlatego też powinniśmy uważać dokonując modyfikacji w naszym aucie, gdyż nieuważna ingerencja w nasz pojazd może przysporzyć nam podczas kontroli kłopotów finansowych, jeszcze gorzej będzie w razie kolizji. Teoretycznie, posiadając samochód na własność możemy modyfikować go w sposób zróżnicowany i dowolny tylko wtedy, kiedy nie wyjedziemy nim na drogi uliczne, na których to musimy dostosować się do panujących na nich aktualnie przepisów. Toteż decydując się na orurowanie przednie polegające na montażu rur na zderzaku przednim lub masce samochodu musimy mieć pewność, iż posiadają one stosowne homologacje.
Ale nie wszyscy o tym wiedzą.
Nie chcę straszyć, ale warto mając taką rurę na przodzie być literalnie zgodnym z przepisami.
Inaczej można się załatwić "na amen"
Cytat z jednego z forów 4x4:
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, w przypadku samochodów osobowych, ciężarowych i specjalnych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony rejestrowanych po raz pierwszy w Polsce po 20 października 2007 roku, konieczna będzie obecność literki “E” w dokumentacji technicznej sprzętu. Oznacza ona, że “kangur” powinien posiadać homologację dla konkretnego modelu auta. Powyższy przepis nie obowiązuje w przypadku niewielkich rur, ważących nie więcej niż pół kilograma. Taką gramaturą mogą pochwalić się zazwyczaj jedynie ochraniacze reflektorów.
Tak więc, nie dotyczy to samochodów z orurowaniem zarejestrowanych po raz pierwszy na terenie naszego kraju do 20 października 2007 roku. Należy jednak pamiętać, że nawet starsze auto (np. 2000 r. produkcji) sprowadzone i zarejestrowane po tej dacie podlega temu przepisowi. Dlatego też powinniśmy uważać dokonując modyfikacji w naszym aucie, gdyż nieuważna ingerencja w nasz pojazd może przysporzyć nam podczas kontroli kłopotów finansowych, jeszcze gorzej będzie w razie kolizji. Teoretycznie, posiadając samochód na własność możemy modyfikować go w sposób zróżnicowany i dowolny tylko wtedy, kiedy nie wyjedziemy nim na drogi uliczne, na których to musimy dostosować się do panujących na nich aktualnie przepisów. Toteż decydując się na orurowanie przednie polegające na montażu rur na zderzaku przednim lub masce samochodu musimy mieć pewność, iż posiadają one stosowne homologacje.
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2090
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Mocowanie kangura
Dlatego ja się tak wpakowałem bo miała być wyciągarka, miał być zmodyfikowany zderzak a później okazało się że 1 rejestracja w 2008 w PL i teraz tak po prawdzie to nawet wyciągarki nie mogę mieć
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Mocowanie kangura
Moja teściowa zginęła w wypadku na wysepce na przejściu dla pieszych gdzie w grupę ludzi wjechało auto mające takie orurowanie przednie.
Byli prawnicy , łowcy odszkodowań i sprawa w sądzie gdzie mimo, że orurowanie było przyczyną masakry jaka się tam wydarzyła sprawa rurek została od razu odrzucona przez sędziego, ze względu na datę rejestracji auta w kraju.
Byłem tam, słyszałem orzeczenie sędziego . Nie przeczytałem tego na innych forach.
Byli prawnicy , łowcy odszkodowań i sprawa w sądzie gdzie mimo, że orurowanie było przyczyną masakry jaka się tam wydarzyła sprawa rurek została od razu odrzucona przez sędziego, ze względu na datę rejestracji auta w kraju.
Byłem tam, słyszałem orzeczenie sędziego . Nie przeczytałem tego na innych forach.
- Załączniki
-
- IMG_20200207_124520~01.jpg (74.36 KiB) Przejrzano 1639 razy
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Mocowanie kangura
Więc Ty możesz mieć co chcesz.
Ale jak widzisz data pierwszej rejestracji w Polsce jest krytycznie ważna.
Data produkcji samochodu jest nieważna.
Fajnie, aby ludzie zdawali sobie z tego sprawę - inaczej kłopoty "murowane".
Ale jak widzisz data pierwszej rejestracji w Polsce jest krytycznie ważna.
Data produkcji samochodu jest nieważna.
Fajnie, aby ludzie zdawali sobie z tego sprawę - inaczej kłopoty "murowane".
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2090
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Mocowanie kangura
Nie zmienia to faktu że niesprawiedliwości tu dużo, poczynając od dużo nowszych aut obkutych w stalowe zderzaki (np jeepy wranglery) a kończąc na zmocie omm z homogacja drogową. Jak to wogole możliwe?
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Mocowanie kangura
To teraz już wiem dlaczego tak czaisz się z zamontowaniem tej wyciągarki
Choć jest patent na jej ukrycie tak , że nikt by się nie domyślił , że jest zamontowana wyciągarka , jak w aucie Orła .
Choć jest patent na jej ukrycie tak , że nikt by się nie domyślił , że jest zamontowana wyciągarka , jak w aucie Orła .
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2090
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Mocowanie kangura
Andrzej patenty nic nie zmieniają, ja mogę nawet i stal na przód założyć i nikt nic nie powie, nawet policja i diagnosta. Ale wale kogoś i jest problem. Wyciągarka może być schowana ale przy dzwonie wyjdzie że jest
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości