przyciemnianie szyb

Koła, spoilery, grille, lotki, blendy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Jabazu
moje konto
moje konto
Posty: 206
Wiek: 62
Rejestracja: wtorek, 28 września 2010, 16:31
Skąd jesteś: Grójec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 115000
Kontaktowanie:

Re: przyciemnianie szyb

#16 Postautor: Jabazu » niedziela, 6 lutego 2011, 23:21

cyber_human pisze: A zatem światło odbije się w niebo...

Cyber - a jak światło "przyjdzie z nieba"? Rozpatrujesz drogę padania światła jednokierunkowo, a może by tak w drugą stronę - czyli słońce, neony, lampy uliczne, itp. itd. - każde źródło światła będące powyżej dachu samochodu... - może oślepić odbijając się w takiej szybie?

MixhaL
coś umiem
coś umiem
Posty: 736
Wiek: 43
Rejestracja: piątek, 5 marca 2010, 15:41
Skąd jesteś: Lubelskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: RWD
Rok: 2003
Kolor: Czarny/Szampański
Przebieg (km.): 152000
Kontaktowanie:

Re: przyciemnianie szyb

#17 Postautor: MixhaL » poniedziałek, 7 lutego 2011, 00:04

cyber_human nie ja ustalałem przepisy ale jakie są takie są a że wiem sporo o tuningu i co mozna a czego nie to staram się to przekazać
i nie chodzi wcale o żadne światła\światło ale o słońce
nie wierzę że nikt z was nie jechał kiedyś w słoneczny dzien za samochodem i nie raziło was słońce odbijane od tylnej szyby które w 95% przechodzi przez szybę, a teraz pomyślcie sobie jak daje słońce bezpośrednio odbijane od lustra, jak nie wiecie to proponuję użyć w lecie lusterka i spróbować spojżeć.
tyle odemnie, mam nadzieję że ńaświetliłem to w miarę JASNO
Kia SORENTO EX plus pakiet TOW i LUXURY
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: przyciemnianie szyb

#18 Postautor: cyber_human » poniedziałek, 7 lutego 2011, 09:20

Skoro są przepisy, no to trudno...
I faktycznie, nie raz oślepiło mnie lusterko, które akurat odbiło światło słoneczne.
Stąd się zastanawiam, skoro lusterko może, a nie jest zabronione, to dlaczego szyba jest zabroniona...
Ok, fakt, że powierzchnia większa...

Czy to przepis ogólno-światowy lub co najmniej europejski, czy kolejny wymysł polskich mega-urzędników?

Niemniej, jeśli stanowi zagrożenie bezpieczeństwa - nie ma co dyskutować...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

MixhaL
coś umiem
coś umiem
Posty: 736
Wiek: 43
Rejestracja: piątek, 5 marca 2010, 15:41
Skąd jesteś: Lubelskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: RWD
Rok: 2003
Kolor: Czarny/Szampański
Przebieg (km.): 152000
Kontaktowanie:

Re: przyciemnianie szyb

#19 Postautor: MixhaL » poniedziałek, 7 lutego 2011, 14:57

Czy przepis krajowy czy unijny tego nie wiem ale wiem że nasi "ustalacze przepisów" czasami takie cuda wymyślają że smiać się chce.
Ale gdyby w uni to nie obowiązywało to można by to podciągnąc pod przepisy unijne i wtedy na kontroli policyjnej lub przeglądzie nie mogą nam nic zrobić, trzeba by się dowiedzieć..
Kia SORENTO EX plus pakiet TOW i LUXURY
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG

jaskul
jestem
jestem
Posty: 25
Rejestracja: wtorek, 27 lipca 2010, 21:52
Skąd jesteś: dolnyśląsk
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Kontaktowanie:

Re: przyciemnianie szyb

#20 Postautor: jaskul » czwartek, 24 lutego 2011, 23:42

ja mam w aucie czarną folię 3M i jest ok

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: przyciemnianie szyb

#21 Postautor: cyber_human » środa, 8 czerwca 2011, 12:50

Oto co znalazłem gdzieś w sieci:

Tekst ten nosi datę z roku 2003, więc nie jestem pewien, jak bardzo aktualny.

INSTYTUT SZKŁA I CERAMIKI
Oddział Zamiejscowy w Krakowie

LABORATORIUM BADAWCZE
AKREDYTOWANE PRZEZ POLSKIE CENTRUM AKREDYTACJI
CERTYFIKAT NR AB 054
iszklocerkrakow@kim.com.pl

Kraków 26. 03. 2003 r.

INSTYTUT TRANSPORTU
SAMOCHODOWEGO
Pan Dyrektor dr inł. Leszek Turek
aL Jagiellońska 80
03-301 WARSZAWA

W odpowiedzi na pismo L.dz. ITS/ZDO/1777/587/2003 przedstawiamy
nasze stanowisko sprawie homologaqi oraz przyciemniania szyb samochodowych:

Dotychczas zgodnie z obowiązującymi aktami prawnymi w zakresie
bezpieczeństwa szyb jako elementów wyposażenia pojazdów silnikowych tj. Rozporz.
Min.Transp. i Gosp. Morskiej z dnia l kwietnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych
pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. Nr 44, poz.432) § 10 i Żal. 3 oraz
Rozporz. Rady Min. z dnia 9 listopada 1999 r. w sprawie wykazu wyrobów, mogących
stwarzać zagrożenia albo służących ochronie lub ratowaniu żyda, zdrowia lub środowiska
podlegających obowiązkowi certyfikacji na znak bezpieczeństwa i oznaczania tym znakiem
oraz wyrobów podlegających obowiązkowi wystawiania przez producenta deklaracji
zgodności (DZ.U. z dnia 28 stycznia 2000 r. Nr 5 póz 53) jest Regulamin homologacji Nr
43 ECE (Europejskiej Komisji Gospodarczej) ONZ, przyjęty przez Polskę, Uchwałą
Rady Ministrów Nr 97/93 (niepublikowana).

Homologacji udziela Ministerstwo Infrastruktury na podstawie badań i wniosku
Instytutu Szkła i Ceramiki Oddział w Krakowie, który jest jednostką notyfikowaną w
zakresie badań szyb samochodowych. O homologację może ubiegać się wyłącznie
producent szyb samochodowych i to w dowolnym kraju, który jest sygnatariuszem
porozumienia (R43 ECE) niezależnie od miejsca w którym szyby są produkowane.
Homologacje europejskie są honorowane we wszyztkich krajach, które to
porozumienie podpisały.

Każda szyba posiadająca homologację musi być trwale oznaczona znakiem, którego
wzór jest załącznikiem do homologacji i który powinien mieć wygląd np.

Logo Firmy
E2o 43R-00XXX


Kod daty prod.
E20 - oznacza, że homologacji udzielono w Polsce.
Dla szyb nie będących w polu widzenia kierowcy, posiadających przepuszczalność światła w zakresie widzialnym poniżej 70% a (przyciemnionych fabrycznie folią z tworzywa sztucznego lub wykonanych ze szkła barwionego w masie) wymagane jest oznaczenie:
V Logo Firmy


E2o 43R-OOXXX
Kod daty prod.
Znak V nad znakiem homologacji oznacza wfasme,źe szyba ma przepuszczalność mniejszą niż70 %
W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 9 -11-1999 r. (dz.u. Nr 5 s.201 w grupie asortymentowej wyrobów ze szkła i ceramiki szlachetnej) wymieniony jest właśnie Regulamin Nr 43 EKO ONZ, jako obowiązujący dla szyb samochodowych klejonych i hartowanych. Aktualnie nie ma obowiązku znakowania szyb samochodowych znakiem bezpieczeństwa „B". Odstąpiono od tego już dość dawno między innymi ze względu na brak możliwości badania i oznakowania szyb sprowadzanych jako części zamienne z innych krajów europejskich oraz byłoby to niezgodne z zawartym porozumieniem międzynarodowym.
Oddzielne zagadnienie stanowi modne ostatnio przyciemnianie szyb samochodowych foliami samoprzylepnymi. Folie te stanowią jakby uzupełnienie homologacji (o ile nie są nanoszone przez producenta szyb stosownie do odpowiednieJ homologacji). Przyciemnianie szyb jest dopuszczalne w miejscach niemąjących wpływu na pole widzenia kierowcy z obowiązkiem ich oznakowania pkt 9.1.4.2 ^ Regulaminu R43 ECE. (W zasadzie dotyczy to szyb tymych drzwiowych i tylnej ogniewanej w samochodach osobowych oraz szyb bocznych, dachowych i tylnych w autobusach). Szyby przednie muszą mieć praepuszczamośćświaua w zakresie widziaJtaym 75% a szyby boczne w polu widzeń 180° do przodu muszą posiadać przepuszczalność światła co najmniej 70%. Szyb przednich - czołowych (windscreen) nie wolno poddawać żadnej dodatkowej obróbce, gdyż każda zmiana w konstrukcji wymaga rozszerzenia homologacji. Co do szyb bocznych drzwiowych przednich problem stanowi jednak brak możliwości pomiaru przepuszczalności światła podczas kontroli drogowej a nawet w stacji diagnostycznej. Wprowadzono zatem (częściowo wzorem niemieckim) obowiązek rejestracji firm świadczących usługi w zakresie przyciemniania szyb samochodowych foliami, a folie przyciemniające zostały przebadane na zgodność z wymaganiami regulaminu R43 ECE przez importerów tych folii w trybie zleconym Instytutowi Szkła i Ceramiki Oddział w Krakowie Szyby samochodowe przyciemniane foliami powinny mieć dodatkowe oznakowanie (najlepiej w pobliżu znaku homologacji) o wyglądzie: R43-OOXXX-ISiC, gdzie OOXXX oznacza prowadzony przez Instytut numer rejestru firmy świadczące! usługę. Właściciel samochodu powinien też otrzymać stosowne zaświadczenie od firmy przyciemniające] szyby. Przykład zaświadczenia o instalacji folii. Nie jest to jenak wzór znormalizowany, a jedynie zalecany. Dopuszczalne są inne formy zaświadczeń zawierające co najmniej wymienione niżej dane i w formacie wielkości typowej dla dokumentów (me kserokopia świadectwa z badań ISiC-fonnatu A4) ten na dzień 14 lipca 2002 r. oznacza numerację 0101 do 0350. Rejestr ten umożliwia identyfikację firmy, rodzaju folii i jej przepuszczalności np. w przypadku sporu sadowego.
ZAŚWIADCZENIE O INSTALACJI FOLII SAMOCHODOWEJ
Data instalacji...................................
Właściciel pojazdu ............................
Marka pojazdu..................................
Nr nadwozia/rejestracji.....................
Typ folii ............................................
Nr oznakowania: R43-Oxxi-ISiC
(pieczęć i podpis saklaeht montującego folie)
ew. logo firmy z nr rejestru

Przebadano grupę szyb z foliami dla czterech importerów: „WarsfolF z Warszawy (folie typu Armoriite, Suń Gard/Gias Gard, dla firmy „Dyskret - Piotr Łunłdewicz" z Poznania (folie typu Bruxsafoll, SL-Llumar, dla firmy „3M" z Łomianek k. Warszawa (folie typu Panther), dla firmy JBOBF z Łodzi (folie importowane z Taiwanu), dla firmy Laskowski Tuning z Zielonej Góry (folie holenderskie) oraz dla firmy Technicolor z Zielonej Góry (na metodę napylania próżniowego powłoki z TiOz. Obecnie w fazie badań znajdują się folie niemieckie firmy CARTEC. Firmy współpracujące z importerami powinny uzyskać zgodę na przytoczenie wyników badań folii oraz otrzymać od importera kopię raportu z badań. Nadmienić należy, że isms folie (np. ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich) nie są w Polsce przebadane a certyfikaty w języku angielskim nie są wystarczające.

Przednie drzwi boczne mogą być oklejane w celach antywłamaniowych foliami bezbarwnymi oraz o stopniu przyciemnienia zachowującym przepuszczalność światła minimum 70%. Są to folie:
Lp. Typ folii Przepuszczalność w % Dystrybutor
l SunGard SMC 4 88,5 CFO "WARSFOLL" W-wa
2 Bezbarwna 4 mil. cl. tsr 93,0 CFO "WARSFOLL" W-wa
3 SCLARL 150 92,4 3M Poland Kajetany
4 Bruxsafol 4011 94,8 "DYSKRET" Poznań
5 Klevar Brillant (NL) 80,3 "LASKOWSKI" Zielona Góra
5 Securlux (D) 88,3 "CARTEC - TEAM" Kraków
6. Napylanie Tio2 1 min 87,5 „TECHICOŁOR" Studio Zielona Góra
2 min 79,5

Wszystkie inne, przebadane folie mają przepuszczalność światła poniżej 70% i jako takie me mogą być montowane na szybach bocznych w polu widzenia kierowcy. Mogą zdarzać się przypadki niedozwolonego przyciemniania szyb przednich drzwiowych „na wyraźne życzenie" klienta, który powinien być uprzedzony o możliwości zatrzymania dowodu rejestracyjnego. Firma wykonująca taką usługę powmna we własnym interetie ten fakt odnotować w dokumentacji wykonania usługi i nie oznaczać tych szyb własnym numerem rejestru firmy. Jednocześnie informujemy, że dopuszczalność stosowania szyb w pojazdach silnikowych w miejscach niemąjących wpływu na pole widzenia kierowcy jest wzorem regulaminu R43 EKG ONZ utrzymana w dyrektywach Unii Europejskiej nr 89/173/EEC oraz nr 92/22/EEC z 31.03.92.. (Informacje w tej sprawie wraz z wykazem firm wpisanych do rejestru umieszczone zostaną na naszej stronie intemetowej http://www.iszklocerozkrakow.@.kim.com.pl

Istniejące rozwiązania prawne, stanowią próbę objęcia nadzorem rozwijającej się żywiołowo działalności związanej z przyciemnianiem szyb samochodowych oraz z zachowaniem bezpieczeństwa oszkleń samochodowych.
W sprawie opracowania i produkcji urządzenia (najlepiej przenośnego) do pomiaru współczynnika przepuszczalności światła w zakresie widziamym jesteśmy w kontakcie z firmą Aparatura Pomiarowa i Analityczna Paczkowo, ul Średzka 15 oraz Delta Tech Electronics - Jasło ul.Pigonia 23. Nadmieniamy, że sprawa nie jest łatwa ze względów technicznych i na dzisiaj można spodziewać się oferty na urządzenie nie wymagające współpracy z komputerem, którego szacunkowa cena netto wynosiłaby około 3000 PLN.Ponieważ sprawą intresuje się również Marcin Fliegor z Zarządu Ruchu Drogowego KG Policji zmierzamy do uzyskania przyrządu tańszego dla szerszego wyposażenia patroli RD Policji.

Literatura i dokumenty.
1). Porozumienie dotyczące przyjęcia jednolitych warunków homologacji ów wzajemnego uznawania homologacji wyposażenia i części pojazdów samochodowych. Załącznik 42: Regulamin nr 43 "Jednolite przepisy Dotyczące homologacji bezpiecznych oszkleń i materiałów oszkUniowych" Genewa 2ff.03.1958 r. Rewizja l, E/ECE/ TBANS/595 z 24 lutego 1988 r.
2). Uchwala Sady Ministrów Nr 97/92 z dnia 11 sierpnia 1992 r., w sprawie przyjęcia niektórych Regulaminów stanowiących załączniki do Porozumienia dotyczącego przyjęcia jednolitych warunków homologacji orosi wzajemnego uznawania homologacji wyposażeniu i części pojazdów samochodowych.
3). Agreement conceming the adoptum o/uniform condaions ofapproval and redprocat recognition ofapproval for motor vehicleequipmeHtandparts, (situatuM ot 31 Juty 1992,) Genewa, CH. TKANS^Cl/WP29/343. 6Augustl992.
4) Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z, dnia l kwietnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (dł.u. Nr 44.fwz.432) $19 IZaS, 3
5) Rozporządzenie Rady Ministrów, z dnw 9 listopada w sprawie wykazu wyroków, mogących stwora
'' ^^ fagrotenia albo służących ochronie lud ratowaniu iycia^ zdrowia lub środowiska podlegających obowiązkowi
certyfikacji na znak bezpieczeństwa i oznaczania tym znakiem oraz wyrobów podlega/acych obowiązkowi
wystawiania przez producenta deklaracji zgodności (Dz. U. z dnia 28 stycznia 2009 r. Nr 5 póz, 53)
AL Nowakowska^Folia na szybach" MOTOR Nr 18-19/2Ms.SS
7) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2092 r (dz.u. Nr 32 póz. 262. S 8p.S)

Kierownik Działu Badań Wyrobów Szklanych
mgr inż. Tadeusz Tarczoń


Podpisano
Z-ca Dyrektora ISiC
Dyrektor Oddziału Zamiejscowego
w Krakowie
inż. Władysław Kapera
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
Greg78
moja ranga
moja ranga
Posty: 151
Wiek: 45
Rejestracja: poniedziałek, 8 listopada 2010, 15:30
Skąd jesteś: Wadowice
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 115000
Kontaktowanie:

Przyciemniane szyby a certyfikat

#22 Postautor: Greg78 » piątek, 1 lipca 2011, 13:46

Kijankę mam z Niemiec i niedawno pomyślałem; kurcze szybki przyciemniane sa (niefabrycznie bodajze) a gdzie mam jakiś papierek jakby się policja przyczepiła, jak to wygląda w praktyce?
"Nie planuj każdej chwili, bo może okazać się, że zaprzepaścisz najciekawsze momenty swojego życia."

Lee
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 956
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 6 marca 2010, 09:51
Skąd jesteś: Polska
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: M/T
Napęd: RWD
Rok: 2006
Kolor: ice blue - Lpg BRC
Przebieg (km.): 0
Kontaktowanie:

Re: przyciemnianie szyb

#23 Postautor: Lee » piątek, 1 lipca 2011, 18:54

Generalnie to się nie czepiają...w większości, chyba,że przesada jakaś (super ciemne), lub kierowca się stawia to wtedy lecą po całości
Gdzieś jest to, ten % w przepisach...Na swojej Sori mam przyciemniane i wyszczególniony jest % transparentności - przód inny, tył inny, ale w chwili obecnej nie mam Jej w domu, także nie potrafię opisać.Mam także "bite"na szybkach jakieś cyferki z liczbami i myślę, że jest to atest i homo...a, że Sori jest ze Stanów to...sam nie wiem.Kontroli przez 2,5 roku posiadania miałem ...1 szt. :D i przeglądów 2 szt. i ...spoko.

Pzdr Lee

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Przyciemniane szyby a certyfikat

#24 Postautor: Murzyn1313 » piątek, 1 lipca 2011, 19:01

Greg78 pisze:Kijankę mam z Niemiec i niedawno pomyślałem; kurcze szybki przyciemniane sa (niefabrycznie bodajze) a gdzie mam jakiś papierek jakby się policja przyczepiła, jak to wygląda w praktyce?

przyciemniane .................... ale dokąd?
bo jeśli tylko tylne boczne i tylna- to mogą ci ca najwyżej powiedzieć ze ładne masz auto :d
przednia i przednie boczne mogą być przyciemnione max 30%
kierowca ma mieć nieograniczona widoczność na 180* na wprost od siebie. i tyle. a jak masz np. renault clio van ? to co? wycinasz otwieraczem do puszek tylne szyby > :03 :03
Obrazek

Lee
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 956
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 6 marca 2010, 09:51
Skąd jesteś: Polska
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: M/T
Napęd: RWD
Rok: 2006
Kolor: ice blue - Lpg BRC
Przebieg (km.): 0
Kontaktowanie:

Re: przyciemnianie szyb

#25 Postautor: Lee » piątek, 1 lipca 2011, 19:07

@murzyn...Ty byś tylko...przerabiał...jak nie młotkiem to ...
Murzyn_1313_Maximus pisze:wycinasz otwieraczem do puszek

:25

Lee
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 956
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 6 marca 2010, 09:51
Skąd jesteś: Polska
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: M/T
Napęd: RWD
Rok: 2006
Kolor: ice blue - Lpg BRC
Przebieg (km.): 0
Kontaktowanie:

Re: przyciemnianie szyb

#26 Postautor: Lee » piątek, 1 lipca 2011, 19:15

Pamiętam,hmmm... na starym forum :D ... pamiętam także, że jest jeszcze taki sam, lub podobny watek - chyba Piotr zamieścił b.dobrej jakości foto z tymi % ... i nawet dyskusja toczyła się ...nie tak dawno... :D
70% i 30% to jest chyba fabrycznie bo mam...tak samo opisane i oznaczone + jeszcze jakieś tam liczby i cyferki, ale po lewej str.szyby - patrząc od zewnętrznej... jak teraz zobaczyłem to sobie przypomniałem :yes

Awatar użytkownika
Piotr
coś umiem
coś umiem
Posty: 686
Wiek: 55
Rejestracja: wtorek, 9 marca 2010, 08:26
Skąd jesteś: Grodzisk Mazowiecki
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: wielokolorowy
Przebieg (km.): 105000
Kontaktowanie:

Re: przyciemnianie szyb

#27 Postautor: Piotr » piątek, 1 lipca 2011, 20:07

Obrazek
apetyt rośnie w miarę wędzenia


Wróć do „TUNING WIZUALNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości