zderzaki tuning pytanie

Koła, spoilery, grille, lotki, blendy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#91 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 5 lutego 2018, 17:40

Andrzej pisze:To świetna konstrukcja , taka 15 letnia .
Niektórzy z zazdrością na nią patrzą , ba nawet większość nowych chciałoby mieć taką :lol:
Dobre rzeczy są wieczne , nie trzeba ich poprawiać :kwink:

To nie konstrukcja świetna. Tylko masa własna ponad 2 ton... jak to w konstrukcjach sprzed ponad 15 lat bywało.
Fizyka na poziomie szkoły podstawowej sie kłania.
W zderzeniu z przeszkoda stałą (test NCAP) wyszłoby pewnie, że wszyscy pasażerowie Sorento I to trupy, z powodu obrażeń wewnętrznych.
Sorento I to staroć. I nic tego nie zmieni.
Nie widać tego z zewnątrz, bo bryła jest bardzo OK.
Widać to w środku... masakra... i po konstrukcji... ta archaiczna , niestosowana już przez nikogo w tej klasie pojazdów (wyłączając rosyjskie i hard-terenówki) rama...
Zestarzało nam się Sorento I...

KIA to zrozumiała i zrobiła bardzo fajne Sorento II i Sorento III bez tej archaicznej ramy :)

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2341
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#92 Postautor: visitor » poniedziałek, 5 lutego 2018, 17:50

Pytanie ile razy w realu uderzamy w stałą przeszkodę a ile razy inne auto wali w nas lub na odwrót. Jak prawa fizyki wzbogacić o statystykę to chyba jednak bezpieczne. Po to też je kupiłem. Pamiętam jak sąsiad Rextonem walnął Astrę. Nawet nie naprawiał zderzaka a Astara zrobiła 270 stopni. Pamiętam, też jak Volvo S80 (też ma jakieś żelastwo w zderzaku) zajechało mi drogę a ja musiałem w nie walnąć plaskaczem - facet miał rysę na zderzaku a ja: błotnik, reflektor i maska.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 5 lutego 2018, 18:01 przez visitor, łącznie zmieniany 2 razy.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

Awatar użytkownika
sztaba
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1895
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
Skąd jesteś: Suwałki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: zmota
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#93 Postautor: sztaba » poniedziałek, 5 lutego 2018, 17:57

Bodzion,ja się tak zastanawiam:
Jak te S I jest takie ble,fu i nie dobre to dlaczego jeździsz takim autem :hmm: :hmm: :hmm:
K up
I nne
A uto

Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia :tup:

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#94 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 5 lutego 2018, 17:59

Visitor
To prawda.
Ale to wciąż fizyka i tzw. „Przewaga masy” a co za tym idzie energii kinetycznej.
To nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem biernym.
Fakt, walniesz w inne auto to wyjdziesz bez szwanku.
Bo masz pojazd który waży 2 tony a inny waży pewnie połowę tego.
Walniesz tym starociem (Sorento I) np. W drzewo, będziesz trup. Bo bezpieczeństwa w nim,według obecnych standardów nie ma wcale.
W sumie to wole swojego służbowego Superba, w nim czuje się naprawdę bezpiecznie. Gdy wsiadam do prywatnego Sorento to czuje się jakbym przeniósł się 15 lat do tylu :)

Sztaba
Sorento I nie jest „ble...”
Kupiłem to kiedyś i jako jeden z niewielu mam odwagę pisać szczerze o tym pojeździe.
To staroć. Archaiczny obecnie.
Dlatego teraz taki tani.
Jeździ nim moja żona. Ja się boje :)
Mam do dyspozycji nowego Superba Kombi z DSG ze 150 KM dieslem i to jest prawdziwa jazda :)
Dlatego też mogę porównać coś nowego z czymś sprzed 15 lat...

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#95 Postautor: alien125 » poniedziałek, 5 lutego 2018, 18:17

Rama nie jest ble, bo jest archaiczna tylko dlatego, że jest ciężką i nie sprzyja eko normom. Samonośne nadwozie jest z punktu widzenia wytrzymałości dużo gorsze. Sorento 1 nie jest wcale takie tanie. HB na szczudłach zwane SUVem innej marki można kupić za sporo mniejsze pieniądze.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#96 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 5 lutego 2018, 18:20

No sorry, ale kup coś z 2009 roku znanej marki, 4/4, za 3 dychy.
Nie ma opcji.
Tylko Sorento I :)

I spójrz jaka jest różnica cenowa pomiędzy tym starociem (Sorento I), a czymś przypominającym współczesny pojazd czyli np. Sorento II :)

slc107
moja ranga
moja ranga
Posty: 104
Wiek: 43
Rejestracja: wtorek, 6 grudnia 2016, 17:47
Skąd jesteś: Pisz
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: sorento
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#97 Postautor: slc107 » poniedziałek, 5 lutego 2018, 18:23

A co ten superb ma czego nie ma w sorento1 ze taka bezpieczna? Takie dziwne Twoje porównanie .A co do ceny że tanie to popatrz po ile są skody i inne niemieckie samochody w tym roczniku.A zobacz nowe jaka różnica w cenie .Chyba nie trafiłeś w porównanie .A że stary to się zgadzam ale żeby się od razu bać ?

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#98 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 5 lutego 2018, 18:35

Co ma nowy Superb czego nie ma Sorento I ?
To proste...
1 ekonomia. Średnie zużycie paliwa 6,5 litra przy prędkościach przelotowych 170 km/h
2. Ładowność... w sensie pakowność bagażnika. W Sorento I to porażka a stosunku do tej Skody kombi.
3. Miejsce na tylnej knajpie... nie ma co porównywać.
4. Prędkość max. 225 Km/h, zmierzone i zapisane... :)
5 ESP i napęd na przód... wygoda i komfort...

Fakt, ten egzemplarz kosztował ponad 130 tys PLN, wiec porównywanie go z Sorento za 2 dychy jest lekko nie na miejscu.

Ale naprawdę widzę różnice pomiędzy smochodem współczesnym a tym starociem „Sorento I” :)
A jak jeszcze widzę, że powstaje idea założenia do tego starocia zderzaków w szyny kolejowej to pusty śmiech mnie ogarnia...
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 5 lutego 2018, 18:39 przez Bodzion, łącznie zmieniany 1 raz.

Konto usunięte

Re: zderzaki tuning pytanie

#99 Postautor: Konto usunięte » poniedziałek, 5 lutego 2018, 18:38

alien125 pisze:I weź tu człowieku o nakładki z chińskiego plastiku zapytaj... :palm:
BTW Jak się ma sprawa homologacji do np. wyciągarki? Zastępuje ona co najmniej kawałek zderzaka i może być niebezpieczna przy "zdarzeniu drogowym", lecz nie jest to orurowanie ani zderzak dodatkowy. :think:

Chinski plastisie są zaejbiste :kwink:
Na wyciągarkę nie potrzebujesz homologacji żadnej, no certyfikat CE by się przydał i nie mam tu na myśli "China Export" :lol: i ma nie wystawać poza obrys, nie mieć ostrych krawędzi ple ple ple....
ale na płytę pod wyciągarkę już tak :kwink:

Bodzion pisze:Mam do dyspozycji nowego Superba Kombi z DSG ze 150 KM dieslem i to jest prawdziwa jazda :)

4x4 Elegance Outdoor ?

Awatar użytkownika
kioterapia
To ja
To ja
Posty: 375
Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
Skąd jesteś: wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny metalic
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#100 Postautor: kioterapia » poniedziałek, 5 lutego 2018, 18:51

to dopiero znawstwo ,by skodinke wychwalać, trzeba być dyletantem moto, już lepiej nic nie mówić :roftl:

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#101 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 5 lutego 2018, 18:55

kioterapia pisze:to dopiero znawstwo ,by skodinke wychwalać, trzeba być dyletantem moto, już lepiej nic nie mówić :roftl:

A kto wychwala ?
Mam to służbowe, do dowolnego użytku.
I jest mi obojętne jakie ma logo na masce.
Jeździ genialnie, szybko i bezpiecznie.
Pali tyle co nic
I jest nowoczesne. Wiec nie mam na co narzekać.

No i mam porównanie do Sorento I które jest w porównaniu z tym Superb śmiesznie „stare” :)

Ale zdaje się, ze robię Off-top... ponieważ temat jest o zderzakach w Sorento :)
Przepraszam wiec :)
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 5 lutego 2018, 18:59 przez Bodzion, łącznie zmieniany 1 raz.

slc107
moja ranga
moja ranga
Posty: 104
Wiek: 43
Rejestracja: wtorek, 6 grudnia 2016, 17:47
Skąd jesteś: Pisz
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: sorento
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#102 Postautor: slc107 » poniedziałek, 5 lutego 2018, 18:58

To ja Ciebie niezrozumiałem .Do superb według tego co napisałeś powinienem chyba porównać passata z 2009 roku za 30 tys bo by miał wszystkie parametry lepsze albo do mercedesa s klas z lat 90 .Sorento zgadzam się z Tobą przegrało ;)całe szczescie że takie parametry podałeś.

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#103 Postautor: alien125 » poniedziałek, 5 lutego 2018, 19:00

Bodzion pisze:No sorry, ale kup coś z 2009 roku znanej marki, 4/4, za 3 dychy.

Nissan X-Trail, Subaru Forester, Suzuki Jimny, Renault Koleos i wiele innych, za to Sorento za 3 dychy z 2009 ze świeczką szukać. 2005, 2006 i owszem.

Nie chcę tu gloryfikować SI bo fakt, że jest stare i brzydkie. 10 lat starsze ople były lepiej wykończone ale za to jest mocne i ma V6 co było dla mnie priorytetem.

Przepraszam za OT, ale już nie mogłem się powstrzymać.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 5 lutego 2018, 19:10 przez alien125, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
sztaba
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1895
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
Skąd jesteś: Suwałki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: zmota
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#104 Postautor: sztaba » poniedziałek, 5 lutego 2018, 19:03

Bodzion,trochę jest to nie taktowne z twojej strony.Wiem że każdy ma swoje zdanie i ma prawo je wyrażać,ale będąc na forum,,Sorento,,zachowujesz się tak jak byś był wśród ,,murzynów,, i wytykał im że są czarni. :hmm: W sumie to już nie od dziś wiem że lubisz robić ,,gównoburzę,,na forum,choć nie zawsze masz rację.
K up
I nne
A uto

Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia :tup:

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#105 Postautor: tommy » poniedziałek, 5 lutego 2018, 19:04

Fakt, Sorento I to stara konstrukcja. Ale jeżeli ktoś krytykuje Sorento za ramę, to nie ma pojęcia o konstrukcji samochodu terenowego. Jakoś Japończycy (Toyota LC ), Niemcy ( Nowa klasa G) i Anglicy ( Discovery i nowy Defender) pozostają przy ramie. Rama nie świadczy o nowoczesności lub jej braku. A jak się komuś Sorento I nie podoba, to cóż....Dla mnie np. Superb wygląda jak kupa i jej nie kupiłem ale też nie krytykuje za to że jest przechowalnią starych patentów VW i biednym marzeniem Czechów o klasie wyższej.


Wróć do „TUNING WIZUALNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości