zderzaki tuning pytanie
Moderator: Moderator
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: zderzaki tuning pytanie
Tylko widzisz Andrzej...
Nie ma takich Sori które jeżdżą głównie w terenie.
A właściwie musza jeździć tylko w terenie, bo (jak już zdajesz sobie sprawę), założenie tego żelastwa zamiast homologowanych zderzaków powoduje, że możesz wyrejestrować sobie auto i po ulicach poruszać się na lawecie.
Powyższe dotyczy wszystkich Sorento zarejestrowanych w Polsce po raz pierwszy po 2007 roku.
Czyli jest furtka. Trzeba kupić takie które było zarejestrowane w Polsce przed 2007 roku i można żelastwo bezkarnie zakladac
Nie ma takich Sori które jeżdżą głównie w terenie.
A właściwie musza jeździć tylko w terenie, bo (jak już zdajesz sobie sprawę), założenie tego żelastwa zamiast homologowanych zderzaków powoduje, że możesz wyrejestrować sobie auto i po ulicach poruszać się na lawecie.
Powyższe dotyczy wszystkich Sorento zarejestrowanych w Polsce po raz pierwszy po 2007 roku.
Czyli jest furtka. Trzeba kupić takie które było zarejestrowane w Polsce przed 2007 roku i można żelastwo bezkarnie zakladac
Re: zderzaki tuning pytanie
Wszystko fajnie....tylko czy.... do i tak ciężkiego Sorento warto jeszcze dokładać sto kilo żelaza, no i czy tylko ja widze te zdjęcia? Przecie te zderzaki są ohydne
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: zderzaki tuning pytanie
Oooo dzięki Ci.
Dotychczas myślałem, że to ze mną jest coś nie tak, bo sądziłem, że to żelastwo jest ochydne, okropne i w ogóle fuj...
Teraz przynajmniej wiem, że jest nas dwóch...
Dotychczas myślałem, że to ze mną jest coś nie tak, bo sądziłem, że to żelastwo jest ochydne, okropne i w ogóle fuj...
Teraz przynajmniej wiem, że jest nas dwóch...
- visitor
- Off-Road
- Posty: 2347
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
- Skąd jesteś: Łomianki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 326000
- Inny Samochód: Hyundai ix55
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 71 times
- Kontaktowanie:
Re: zderzaki tuning pytanie
Ohydne czy nie to już kwestia gustu. Gdyby były homologowane i nie kosztowały ponad 5k za sztukę ja na przykład założył bym je ze względu niezniszczalności w terenie jak i ochrony podczas na przykład najechania na tył. Jak ostatnio sam o tym mówię - jestem motoryzacyjnie spełniony i wreszcie wkładając kasę w samochód nie czuję, że zaraz i tak go będą chciał sprzedać. Oby jeździł jak najdłużej. Ja nim chce jeździć jak najdłużej. Jak mi jakiś baran by wjechał w tył to był by jego problem a nie mój. Kwestia kasy - jakbym się uparł może bym znalazł tańsze lub coś sam popróbował ale bardziej do mnie przemawia sprawa bezpieczeństwa innych; nie napiszę, że homologację mam w d... ale to mały problem, większe znaczenie ma dla mnie dlaczego jej nie ma - otóż moim zdaniem dlatego, że takie zderzaki są po prostu dla innych niebezpieczne. Jeżdżę ostrożnie ale nie mam kompleksu nieomylności, zamiast tego wyobraźnie co mogło by się stać z pieszym lub z niskim plaskaczem przy uderzeniu w bok (mój lift + żelastwo + masa).
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
Re: zderzaki tuning pytanie
Hipotetycznie...pomyślmy jeszcze, co się stanie z ramą i mocowaniami budy w Twoim aucie przy większym dzwonie z .... nie koniecznie z plaskaczem...
Zderzaki się ostaną pewnie
Zderzaki się ostaną pewnie
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: zderzaki tuning pytanie
Zderzaki tak naprawdę nie mają znaczenia .
Przy czołowym zderzeniu z szybkością obu aut w granicach 90 km/h kierowca w Sorento wychodzi bez najmniejszego zadrapania
, podczas gdy kierowca i pasażerowie w tym wypadku VW Golfa nie przeżyją tego zdarzenia.
Jedynie mniejsza szybkość jest w stanie uratować ludzi .
Przy czołowym zderzeniu z szybkością obu aut w granicach 90 km/h kierowca w Sorento wychodzi bez najmniejszego zadrapania
, podczas gdy kierowca i pasażerowie w tym wypadku VW Golfa nie przeżyją tego zdarzenia.
Jedynie mniejsza szybkość jest w stanie uratować ludzi .
- visitor
- Off-Road
- Posty: 2347
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
- Skąd jesteś: Łomianki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 326000
- Inny Samochód: Hyundai ix55
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 71 times
- Kontaktowanie:
Re: zderzaki tuning pytanie
Nie chodziło mi o takie zdarzenia tylko zwykłe najechania na tył.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
Re: zderzaki tuning pytanie
Myslisz, że szyna kolejowa przykręcona do ramy pochłonie tyle samo energii co fabryczny zdarzak?
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: zderzaki tuning pytanie
Oj Andrzej... widzisz, niestety są tu wciąż Ci którzy pamiętają stare czasy i mogą Ci wypomnieć, że troszkę manipulujesz faktami...
Otóż Sorento nie jest niezniszczalne i takie strasznie bezpieczne, jak to próbujesz przestawić.
Jego jedyne zaleta to masa własna.
Otóż przypomnij sobie auto Tomka388 (sorry, albo 338) które to poszło na śmietnik po lekkim dzwonię.
Ale tak nieszczęśliwie, że dostało z przodu, trochę z boku i poszło uderzenie w ramę.
I bryka ma śmietnik. Plaskacz pewnie by dał się tanio naprawić...
A roleta bagażnika z Tomkowej bryki wciąż jeździ w moim Sorento
Wracając do tematu zderzaków z „szyny kolejowej”...
Paskudne to, niebezpieczne dla innych i na szczęście nielegalne
Otóż Sorento nie jest niezniszczalne i takie strasznie bezpieczne, jak to próbujesz przestawić.
Jego jedyne zaleta to masa własna.
Otóż przypomnij sobie auto Tomka388 (sorry, albo 338) które to poszło na śmietnik po lekkim dzwonię.
Ale tak nieszczęśliwie, że dostało z przodu, trochę z boku i poszło uderzenie w ramę.
I bryka ma śmietnik. Plaskacz pewnie by dał się tanio naprawić...
A roleta bagażnika z Tomkowej bryki wciąż jeździ w moim Sorento
Wracając do tematu zderzaków z „szyny kolejowej”...
Paskudne to, niebezpieczne dla innych i na szczęście nielegalne
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: zderzaki tuning pytanie
Bodzion pisze:Otóż przypomnij sobie auto Tomka388 (sorry, albo 338) które to poszło na śmietnik po lekkim dzwonię.
Przeżył ?
visitor pisze:Nie chodziło mi o takie zdarzenia tylko zwykłe najechania na tył.
na tył wystarczy hak , zapewniam cię
Możesz sobie wyobrazić minę pewnej Pani w Skodzie , która nie wyrobiła się w korku i centralnie przyłożyła mi w tył .
Poczułem , to fakt.
Gdy wysiadłem z auta zobaczyłem tylko przekrzywiony kapturek z haka a u pani wygięty zderzak , zbite obie lampy oraz uszkodzona maska .
Ponieważ Pani była w szoku , zapytałem się czy nic jej nie jest i czy da radę sama odjechać tym autem.
Puściłem ja , bez spisywania , policji ale gdy dojeżdżałem do ostatnich świateł dogonił mnie patrol policji , okrążył mnie a następnie porobili groźne miny i odjechali. Pewnie jakiś uczynny taksówkarz zameldował o zdarzeniu .
- visitor
- Off-Road
- Posty: 2347
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
- Skąd jesteś: Łomianki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 326000
- Inny Samochód: Hyundai ix55
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 71 times
- Kontaktowanie:
Re: zderzaki tuning pytanie
Mam
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: zderzaki tuning pytanie
Tomek przeżył.
Sorcia nie przeżyła. Choć kolizja była drobna, nawet banalna.
Skrzywiło ramę w sposób niemożliwy (nieopłacalny) do naprawy.
Powtarzam. To konstrukcja sprzed ponad 15 lat.
Ma się nijak do obecnych konstrukcji w zakresie bezpieczeństwa.
Dziś by pewnie nie dostała (Sorento I) nawet 3 gwiazdek w teście NCAP.
A takie zderzaki z szyny kolejowej powodują, że cała siła uderzenia idzie w ramę, z konsekwencjami jak wyżej, Sorcia na śmietnik.
Sorcia nie przeżyła. Choć kolizja była drobna, nawet banalna.
Skrzywiło ramę w sposób niemożliwy (nieopłacalny) do naprawy.
Powtarzam. To konstrukcja sprzed ponad 15 lat.
Ma się nijak do obecnych konstrukcji w zakresie bezpieczeństwa.
Dziś by pewnie nie dostała (Sorento I) nawet 3 gwiazdek w teście NCAP.
A takie zderzaki z szyny kolejowej powodują, że cała siła uderzenia idzie w ramę, z konsekwencjami jak wyżej, Sorcia na śmietnik.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: zderzaki tuning pytanie
To świetna konstrukcja , taka 15 letnia .
Niektórzy z zazdrością na nią patrzą , ba nawet większość nowych chciałoby mieć taką
Dobre rzeczy są wieczne , nie trzeba ich poprawiać
Niektórzy z zazdrością na nią patrzą , ba nawet większość nowych chciałoby mieć taką
Dobre rzeczy są wieczne , nie trzeba ich poprawiać
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: zderzaki tuning pytanie
I weź tu człowieku o nakładki z chińskiego plastiku zapytaj...
BTW Jak się ma sprawa homologacji do np. wyciągarki? Zastępuje ona co najmniej kawałek zderzaka i może być niebezpieczna przy "zdarzeniu drogowym", lecz nie jest to orurowanie ani zderzak dodatkowy.
BTW Jak się ma sprawa homologacji do np. wyciągarki? Zastępuje ona co najmniej kawałek zderzaka i może być niebezpieczna przy "zdarzeniu drogowym", lecz nie jest to orurowanie ani zderzak dodatkowy.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- kioterapia
- To ja
- Posty: 375
- Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
- Skąd jesteś: wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny metalic
- Przebieg (km.): 130000
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: zderzaki tuning pytanie
Chyba jednak jest jest coś nie tak dzionek , co Ty porównujesz certyfikaty na szybkie składanie się puszki po sardynkach, czy może to, że można z tego wszystkiego wyjść cało, bo masa i rama przecina inne sardynki..Strefa zgniotu ma sens przy drzewach i słupach w pozostałych przypadkach gwiazdki swoje możesz nosić na pagonie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości