zderzaki tuning pytanie

Koła, spoilery, grille, lotki, blendy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#76 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 5 lutego 2018, 10:59

Tylko widzisz Andrzej...
Nie ma takich Sori które jeżdżą głównie w terenie.
A właściwie musza jeździć tylko w terenie, bo (jak już zdajesz sobie sprawę), założenie tego żelastwa zamiast homologowanych zderzaków powoduje, że możesz wyrejestrować sobie auto i po ulicach poruszać się na lawecie.
Powyższe dotyczy wszystkich Sorento zarejestrowanych w Polsce po raz pierwszy po 2007 roku.
Czyli jest furtka. Trzeba kupić takie które było zarejestrowane w Polsce przed 2007 roku i można żelastwo bezkarnie zakladac :)

Konto usunięte

Re: zderzaki tuning pytanie

#77 Postautor: Konto usunięte » poniedziałek, 5 lutego 2018, 12:10

Wszystko fajnie....tylko czy.... do i tak ciężkiego Sorento warto jeszcze dokładać sto kilo żelaza, no i czy tylko ja widze te zdjęcia? Przecie te zderzaki są ohydne :lol:

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#78 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 5 lutego 2018, 13:01

Oooo dzięki Ci.
Dotychczas myślałem, że to ze mną jest coś nie tak, bo sądziłem, że to żelastwo jest ochydne, okropne i w ogóle fuj... :)
Teraz przynajmniej wiem, że jest nas dwóch...

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2341
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#79 Postautor: visitor » poniedziałek, 5 lutego 2018, 13:58

Ohydne czy nie to już kwestia gustu. Gdyby były homologowane i nie kosztowały ponad 5k za sztukę ja na przykład założył bym je ze względu niezniszczalności w terenie jak i ochrony podczas na przykład najechania na tył. Jak ostatnio sam o tym mówię - jestem motoryzacyjnie spełniony i wreszcie wkładając kasę w samochód nie czuję, że zaraz i tak go będą chciał sprzedać. Oby jeździł jak najdłużej. Ja nim chce jeździć jak najdłużej. Jak mi jakiś baran by wjechał w tył to był by jego problem a nie mój. Kwestia kasy - jakbym się uparł może bym znalazł tańsze lub coś sam popróbował ale bardziej do mnie przemawia sprawa bezpieczeństwa innych; nie napiszę, że homologację mam w d... ale to mały problem, większe znaczenie ma dla mnie dlaczego jej nie ma - otóż moim zdaniem dlatego, że takie zderzaki są po prostu dla innych niebezpieczne. Jeżdżę ostrożnie ale nie mam kompleksu nieomylności, zamiast tego wyobraźnie co mogło by się stać z pieszym lub z niskim plaskaczem przy uderzeniu w bok (mój lift + żelastwo + masa).
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

Konto usunięte

Re: zderzaki tuning pytanie

#80 Postautor: Konto usunięte » poniedziałek, 5 lutego 2018, 14:44

Hipotetycznie...pomyślmy jeszcze, co się stanie z ramą i mocowaniami budy w Twoim aucie przy większym dzwonie z .... nie koniecznie z plaskaczem...
Zderzaki się ostaną pewnie :kwink:

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#81 Postautor: Andrzej » poniedziałek, 5 lutego 2018, 15:23

Zderzaki tak naprawdę nie mają znaczenia .
Przy czołowym zderzeniu z szybkością obu aut w granicach 90 km/h kierowca w Sorento wychodzi bez najmniejszego zadrapania
, podczas gdy kierowca i pasażerowie w tym wypadku VW Golfa nie przeżyją tego zdarzenia.
Jedynie mniejsza szybkość jest w stanie uratować ludzi .

dluz2.jpg
dluz2.jpg (73.27 KiB) Przejrzano 1239 razy


dluz3.jpg
dluz3.jpg (101.62 KiB) Przejrzano 1239 razy
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2341
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#82 Postautor: visitor » poniedziałek, 5 lutego 2018, 15:46

Nie chodziło mi o takie zdarzenia tylko zwykłe najechania na tył.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

Konto usunięte

Re: zderzaki tuning pytanie

#83 Postautor: Konto usunięte » poniedziałek, 5 lutego 2018, 15:47

Myslisz, że szyna kolejowa przykręcona do ramy pochłonie tyle samo energii co fabryczny zdarzak?

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#84 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 5 lutego 2018, 15:49

Oj Andrzej... widzisz, niestety są tu wciąż Ci którzy pamiętają stare czasy i mogą Ci wypomnieć, że troszkę manipulujesz faktami...

Otóż Sorento nie jest niezniszczalne i takie strasznie bezpieczne, jak to próbujesz przestawić.
Jego jedyne zaleta to masa własna.

Otóż przypomnij sobie auto Tomka388 (sorry, albo 338) które to poszło na śmietnik po lekkim dzwonię.
Ale tak nieszczęśliwie, że dostało z przodu, trochę z boku i poszło uderzenie w ramę.
I bryka ma śmietnik. Plaskacz pewnie by dał się tanio naprawić...

A roleta bagażnika z Tomkowej bryki wciąż jeździ w moim Sorento :)

Wracając do tematu zderzaków z „szyny kolejowej”...
Paskudne to, niebezpieczne dla innych i na szczęście nielegalne :)

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#85 Postautor: Andrzej » poniedziałek, 5 lutego 2018, 15:59

Bodzion pisze:Otóż przypomnij sobie auto Tomka388 (sorry, albo 338) które to poszło na śmietnik po lekkim dzwonię.


Przeżył ? :kwink:

visitor pisze:Nie chodziło mi o takie zdarzenia tylko zwykłe najechania na tył.


na tył wystarczy hak , zapewniam cię :lol:
Możesz sobie wyobrazić minę pewnej Pani w Skodzie , która nie wyrobiła się w korku i centralnie przyłożyła mi w tył .
Poczułem , to fakt.
Gdy wysiadłem z auta zobaczyłem tylko przekrzywiony kapturek z haka a u pani wygięty zderzak , zbite obie lampy oraz uszkodzona maska .
Ponieważ Pani była w szoku , zapytałem się czy nic jej nie jest i czy da radę sama odjechać tym autem.
Puściłem ja , bez spisywania , policji ale gdy dojeżdżałem do ostatnich świateł dogonił mnie patrol policji , okrążył mnie a następnie porobili groźne miny i odjechali. Pewnie jakiś uczynny taksówkarz zameldował o zdarzeniu . :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2341
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#86 Postautor: visitor » poniedziałek, 5 lutego 2018, 16:13

Mam :lol:
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#87 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 5 lutego 2018, 16:43

Tomek przeżył.
Sorcia nie przeżyła. Choć kolizja była drobna, nawet banalna.
Skrzywiło ramę w sposób niemożliwy (nieopłacalny) do naprawy.
Powtarzam. To konstrukcja sprzed ponad 15 lat.
Ma się nijak do obecnych konstrukcji w zakresie bezpieczeństwa.
Dziś by pewnie nie dostała (Sorento I) nawet 3 gwiazdek w teście NCAP.
A takie zderzaki z szyny kolejowej powodują, że cała siła uderzenia idzie w ramę, z konsekwencjami jak wyżej, Sorcia na śmietnik.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#88 Postautor: Andrzej » poniedziałek, 5 lutego 2018, 17:09

To świetna konstrukcja , taka 15 letnia .
Niektórzy z zazdrością na nią patrzą , ba nawet większość nowych chciałoby mieć taką :lol:
Dobre rzeczy są wieczne , nie trzeba ich poprawiać :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#89 Postautor: alien125 » poniedziałek, 5 lutego 2018, 17:12

I weź tu człowieku o nakładki z chińskiego plastiku zapytaj... :palm:
BTW Jak się ma sprawa homologacji do np. wyciągarki? Zastępuje ona co najmniej kawałek zderzaka i może być niebezpieczna przy "zdarzeniu drogowym", lecz nie jest to orurowanie ani zderzak dodatkowy. :think:
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
kioterapia
To ja
To ja
Posty: 375
Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
Skąd jesteś: wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny metalic
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#90 Postautor: kioterapia » poniedziałek, 5 lutego 2018, 17:18

Chyba jednak jest jest coś nie tak dzionek , co Ty porównujesz certyfikaty na szybkie składanie się puszki po sardynkach, czy może to, że można z tego wszystkiego wyjść cało, bo masa i rama przecina inne sardynki..Strefa zgniotu ma sens przy drzewach i słupach w pozostałych przypadkach gwiazdki swoje możesz nosić na pagonie.


Wróć do „TUNING WIZUALNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości