Naprawa Oświetlenia Wnętrza

Własne fotorelacje z napraw lub usprawnień.

Moderator: Moderator

Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
Wiadomość
Autor
ARCHIWUM

Naprawa Oświetlenia Wnętrza

#1 Postautor: ARCHIWUM » wtorek, 29 czerwca 2010, 19:53

Witam.Udało mi sie rozwiązać problem z oświetleniem wnętrza...za pomocą -
http://www.kia-forums.com/kia-sorento-forum/37319-interior-lights.html
Kroki jakie poczyniłem:
Demontaż plastiku progowego(click) wraz z obudową bezpieczników-są 2 śróbki do odkręcenia:
1.W górnej części podpórki na nogę-po lewej stronie pedału sprzegła
2.W listwie progowej-od strony bezpieczników

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

Pod bezpiecznikami wychodzi wiązka przewodów-idąc ku górze po czarnej izolacji natkniemy się na coś prostokątnego.Odwijamy izolację(przylega bardzo mocno)i jest tam prostokatna (czarna)obudowa bezpiecznika.Wyciagamy bezpiecznik,podważając lekko obudowę.

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

Bezpiecznik wyglada tak (Numer oryginału - (Part #9138A-3E000) :

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

Nie mając bezpiecznika zrobiłem próbę zwarcia kabli(ok.8cm kabelkiem) nad obudową bezpiecznika tj.odizolowałem dwa kabelki - zielony i czerwony 2 cm powyżej obudowy i ...działa.Jest to docelowe rozwiązanie,gdyż niezbedny jest bezpiecznik dla zachowania bezpieczeństwa.

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

Lee

-------------------------------------------------

- można zamienić diodę na drucik (tak zrobił LEE i ja tak zrobiłem - to rzeczywiście pomaga, oświetlenie działa),
- ale nie powinno się tak robić, bo dioda nie pozwala na powrót prądu, prąd płynie tylko w jedną stronę, a drucik pozwala, a to może spowodować inne uszkodzenia - ale nie mam pojęcia jakie,
- koledzy z zachodu wymieniali już diody na takie same kupione w KIA i nowe też ulegały uszkodzeniu!

Podsumowując:
- należy diodę uszkodzoną zamienić nową, niekoniecznie taką samą, ale o podobnych parametrach,
- wg słów osoby z zachodniego forum, po przestudiowaniu instalacji elektrycznej nie znaleziono sensu tej diody, ale ryzyko zastąpienia jej drutem, bezpiecznikiem czy czymś innym, każdy ponosi sam (teraz także ja).

Oto moja dzisiejsza walka z problemem oświetlenia wnętrza:

- zakupiłem: dwa styki metalowe (szerokości tych w uszkodzonej oryginalnej diodzie) i nową diodę 1A, na zdjęciu poniżej:

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

- polutowałem i powstało coś takiego:

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

- następnie to wszystko w koszulkę termokurczliwą wsadziłem i podgrzałem, i powstało takie cudo:

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

- z tym co powstało pognałem do auta, by to wsadzić w gniazdo po oryginalnej diodzie:

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

- następnie przy użyciu małych cążek upchnąłem po jednym ze styków metalowych w otworkach wewnątrz gniazda diody, tak to wygląda:

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

No i działa (rzeczywiście działa tylko gdy wsadzimy w odpowiedni sposób, gdy jest wsadzona odwrotnie to światło nie działa).
Ale niestety po całej zabawie, okazało się, że to się chyba za mocno grzeje. Zapewne zbyt mała dioda (wsadziłem 1A).
Jutro mam zamiar zamienić 1A na 6A, wszystko robiąc identycznie jak wyżej opisałem.

Koszt wszystkich użytych elementów (styki, dioda, koszulka termo) to około 1 zł.

Na diodzie widać jedynie oznaczenie, że to dioda, cyfrę 17 i jakiś nierozpoznawalny dla mnie znaczek. To wszystko.

W serwisie KIA (szukali na schematach i wiedzą już co to jest) mogą to sprowadzić, koszt będzie około 30-40 zł, czas oczekiwania nawet ponad 1 miesiąc (brak diody w Warszawie). Jeżeli moje auto będzie działać po wsadzeniu większej diody, to raczej nie będę tego zamawiać.

Pibe


--------------------------------------------------------------------------

Pozwoliłem sobie wykorzystać 4 zdjęcia z forum USA (kolega Castro2) oraz info z starego forum wszystko dla dobra ogółu mam nadzieję iż nikt się nie będzie złościł i gniewał

*Najpierw podważamy plastik progowy (troszkę siły lub płaski wkrętak),
oraz odkręcamy śrubkę przy lewej nodze:
Obrazek
Obrazek

*Zdejmujemy "okienko" skrzynki bezpieczników


*Odkręcamy tą spinkę i ściągamy cały plastik

Obrazek

*Przed nami taki oto widok:

Obrazek

*Rozklejamy tą wiązkę można nożykiem jednak bezpieczniej pomalutku paluszkami

Obrazek

*Mamy tutaj gniazdo z tą felerną diodą wyciągamy ją i wycieczka do elektronika

Obrazek
Obrazek

Prosimy Pana/Panią w elektroniku:
-dioda prostownicza wysoko prądową napięcie 16V 3A (75gr)
-dwie złączki takie jak w starym wadliwym (10gr) jedna uwaga lepiej wziąć mniejsze; gdyż jak się przyjrzeć to nie są tak samo szerokie na całej długości
-do tego rurka termokurczliwa i do domq...
Wkładamy dokładnie i wciskamy silno patrzymy czy działa i składamy wszystko w odwrotnej kolejności można dla pewności tak jak ja to zrobiłem na koniec jeszcze wszystko owinąć taśmą izolacyjną. Czas? nie licząc wycieczki do elektronika 3 minuty z palcem w :03


Ciekawostka:Oryginalna dioda kosztuje w ASO Lviv 35 Euro bez komentarza :10

kwintolp21

Uwagi i spostrzeżenia:
*endriu: Ja również zrobiłem taką operację wczoraj - zastanawiam się tylko czy dioda ( 3A) nie jest zbyt gorąca przy dłuższym włączeniu oświetlenia i czy nie zmienić jej na mocniejszą?
*MixhaL: Wymieńcie żarówki na diody wtedy nie będzie problemu z dużym natężeniem i 3A spokojnie wytrzyma.

Wróć do „FOTORELACJE Z NAPRAW KIA SORENTO I (2002-2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości