Zmiany w Prawie o Ruchu Drogowym
Moderator: Moderator
Regulamin forum
Piszemy o tym co nas interesuje , szanujemy poglądy innych forumowiczów. Całkowicie bez polityki.
Piszemy o tym co nas interesuje , szanujemy poglądy innych forumowiczów. Całkowicie bez polityki.
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1632
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 194 times
- Kontaktowanie:
Zmiany w Prawie o Ruchu Drogowym
Proponowana nowelizacja Prawa o Ruchu Drogowym i Kodeksu karnego przewiduje np. kary więzienia za cofanie liczników. Przypominamy, że w przypadku "korekty wskazań" drogomierza (druk sejmowy nr 2878) kara pozbawienia wolności - od 3 miesięcy do 5 lat - grozić ma nie tylko właścicielowi pojazdu, ale też osobie, która podejmie się wykonania takiej usługi. Karę grzywny (nawet do 3 tys. zł) otrzyma również kierowca/właściciel auta, który nie zgłosi w stacji kontroli faktu wymiany licznika (np. z powodu awarii). Każdej z drogowych kontroli (policyjnej, straży granicznej, ITD) towarzyszyć ma ponadto odnotowanie przez mundurowego przebiegu pojazdu (dane trafiać mają później do centralnej bazy).
Pierwszy przewiduje m.in. kary dla "spóźnialskich". Kierowcy, którzy zjawią się na obowiązkowym badaniu technicznym później, niż w 45 dni po upływie wyznaczonej daty badania, będą musieli zapłacić równowartość 150 proc. ceny przeglądu. Dokument zakłada też uporządkowanie (ujednolicenie w skali kraju) kwestii związanych z rejestracją pojazdu zabytkowego (wprowadza np. nowy limit wiekowy - minimum 30 lat od daty wyprodukowania).
Kolejny z projektów (druk sejmowy 2699) dotyczy ukrócenia, powszechnego dziś, zjawiska usuwania filtrów cząstek stałych. Czytamy w nim m.in., że: "właścicielowi, posiadaczowi, użytkownikowi lub prowadzącemu pojazd, którego stan techniczny narusza wymagania ochrony środowiska, będzie grozić kara grzywny do 5000 złotych". Taka sama grzywna dotyczyć ma również osób (docelowo właścicieli warsztatów samochodowych), które będą oferować i przeprowadzać usługę polegającą na wycięciu filtra cząstek stałych lub inne modyfikacje, "przez które stan techniczny pojazdu zacznie naruszać wymagania ochrony środowiska" (np. zaślepienie zaworu recyrkulacji spalin EGR - przyp. red.).
Kiedy możemy spodziewać się wejścia w życie proponowanych przepisów? Pewne jest, że nowe prawo nie zacznie obowiązywać z początkiem przyszłego roku. W Sejmie odbyć się muszą trzy czytania złożonych projektów, po czym - zgodnie z przebiegiem procesu legislacyjnego - nastąpią głosowania. Uchwalone przez izbę niższą parlamentu ustawy trafią następnie do Senatu (ma 30 dni na zgłoszenie poprawek) i - finalnie - na biurko prezydenta.
Biorąc pod uwagę, że na bieżący rok zaplanowane są już tylko dwa posiedzenia Sejmu (5-7 oraz 12-14 grudnia) realnym terminem wprowadzenia zmian - o ile oczywiście spotkają się z akceptacją Senatu i Prezydenta - wydaje się koniec pierwszego kwartału przyszłego roku.
Całość artykułu: https://motoryzacja.interia.pl/samochod ... Id,2690138
Pierwszy przewiduje m.in. kary dla "spóźnialskich". Kierowcy, którzy zjawią się na obowiązkowym badaniu technicznym później, niż w 45 dni po upływie wyznaczonej daty badania, będą musieli zapłacić równowartość 150 proc. ceny przeglądu. Dokument zakłada też uporządkowanie (ujednolicenie w skali kraju) kwestii związanych z rejestracją pojazdu zabytkowego (wprowadza np. nowy limit wiekowy - minimum 30 lat od daty wyprodukowania).
Kolejny z projektów (druk sejmowy 2699) dotyczy ukrócenia, powszechnego dziś, zjawiska usuwania filtrów cząstek stałych. Czytamy w nim m.in., że: "właścicielowi, posiadaczowi, użytkownikowi lub prowadzącemu pojazd, którego stan techniczny narusza wymagania ochrony środowiska, będzie grozić kara grzywny do 5000 złotych". Taka sama grzywna dotyczyć ma również osób (docelowo właścicieli warsztatów samochodowych), które będą oferować i przeprowadzać usługę polegającą na wycięciu filtra cząstek stałych lub inne modyfikacje, "przez które stan techniczny pojazdu zacznie naruszać wymagania ochrony środowiska" (np. zaślepienie zaworu recyrkulacji spalin EGR - przyp. red.).
Kiedy możemy spodziewać się wejścia w życie proponowanych przepisów? Pewne jest, że nowe prawo nie zacznie obowiązywać z początkiem przyszłego roku. W Sejmie odbyć się muszą trzy czytania złożonych projektów, po czym - zgodnie z przebiegiem procesu legislacyjnego - nastąpią głosowania. Uchwalone przez izbę niższą parlamentu ustawy trafią następnie do Senatu (ma 30 dni na zgłoszenie poprawek) i - finalnie - na biurko prezydenta.
Biorąc pod uwagę, że na bieżący rok zaplanowane są już tylko dwa posiedzenia Sejmu (5-7 oraz 12-14 grudnia) realnym terminem wprowadzenia zmian - o ile oczywiście spotkają się z akceptacją Senatu i Prezydenta - wydaje się koniec pierwszego kwartału przyszłego roku.
Całość artykułu: https://motoryzacja.interia.pl/samochod ... Id,2690138
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Zmiany w Prawie o Ruchu Drogowym
Te zmiany mi się podobają!
Co do długości ich procedowania - wiadomo, że ważne rzeczy uchwala się długo, nie to, co ustawę o Sądzie Najwyższym czy Trybunale Konstytucyjnym!
Co do długości ich procedowania - wiadomo, że ważne rzeczy uchwala się długo, nie to, co ustawę o Sądzie Najwyższym czy Trybunale Konstytucyjnym!
-
- Jestem
- Posty: 1044
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Zmiany w Prawie o Ruchu Drogowym
nikt nie wycina DPFa z nadmiaru pieniędzy.
Tak samo jak nikt nie jeździ trupem dla przyjemności.
Jak ludzie zaczną zarabiać jak w Niemczech to nikt nie będzie kombinował.
Nic z tych zmian nie jest dla ludzi, tylko dla wielkich koncernów... ale czemu się nie cieszyć...
Tak samo jak nikt nie jeździ trupem dla przyjemności.
Jak ludzie zaczną zarabiać jak w Niemczech to nikt nie będzie kombinował.
Nic z tych zmian nie jest dla ludzi, tylko dla wielkich koncernów... ale czemu się nie cieszyć...
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Zmiany w Prawie o Ruchu Drogowym
Ale popatrz na zanieczyszczenie powietrza, szczególnie w dużych miastach. Co by nie mówić - diesel produkuje trochę trucizny...
Niestety, zaostrzanie norm emisji czeka nas na każdym kroku.
Niestety, zaostrzanie norm emisji czeka nas na każdym kroku.
-
- Jestem
- Posty: 1044
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Zmiany w Prawie o Ruchu Drogowym
To dlaczego smogu nie ma latem i jego poziom nie spada w nocy...
Zanieczyszczenie to palenie w piecach węglowych, a jak by ktoś chciał z tym skończyć, to by obniżył akcyzę na olej opałowy i gaz ziemny/lpg.
W rezultacie tej ustawy cieszyć się będzie tylko banda urzędników.
Zanieczyszczenie to palenie w piecach węglowych, a jak by ktoś chciał z tym skończyć, to by obniżył akcyzę na olej opałowy i gaz ziemny/lpg.
W rezultacie tej ustawy cieszyć się będzie tylko banda urzędników.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Zmiany w Prawie o Ruchu Drogowym
Dioda - dokładnie tak !
Każdemu "ekooszołomowi" który chce mnie wysadzić z mojego diesla, zadaję proste pytanie: dlaczego smogu nie ma w lecie ?
Przecież wielkość ruchu samochodowego jest wartością stałą mniej więcej w skali roku.
Każdemu "ekooszołomowi" który chce mnie wysadzić z mojego diesla, zadaję proste pytanie: dlaczego smogu nie ma w lecie ?
Przecież wielkość ruchu samochodowego jest wartością stałą mniej więcej w skali roku.
Re: Zmiany w Prawie o Ruchu Drogowym
Panowie, macie rację! Za smog w 80% odpowiada ogrzewanie domów i to jest fakt.
Jednak przez cały rok ebane diesle generują cały czas syf z rury. A syf z nich jest kilkukrotnie bardziej szkodliwy niż ten z komina domu! Najgorsze są te z diesli z wyciętym DPF. Tłumaczenie że mnie nie stać to wycinam, jest identyczne z: nie stać mnie to ukradłem.
Jednak przez cały rok ebane diesle generują cały czas syf z rury. A syf z nich jest kilkukrotnie bardziej szkodliwy niż ten z komina domu! Najgorsze są te z diesli z wyciętym DPF. Tłumaczenie że mnie nie stać to wycinam, jest identyczne z: nie stać mnie to ukradłem.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Zmiany w Prawie o Ruchu Drogowym
Smogu nie ma latem , a samochodów jeździ więcej . Dopiero jak zaczyna się sezon działkowy to odpalają swoje maszyny , widzę to na swoim parkingu i okolicznych ulicach .
-
- Jestem
- Posty: 839
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
- Skąd jesteś: SK
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Zmiany w Prawie o Ruchu Drogowym
Kierowcy(posiadacze pojazdów) to grupa społeczna z której najłatwiej i najczęściej zdziera się pieniądze.Niestety.
-
- Jestem
- Posty: 1044
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Zmiany w Prawie o Ruchu Drogowym
To oczywiste, że należy dbać o środowisko, ale trzeba to robić w miejscach gdzie efekt będzie szybki i niskim kosztem. Samochód to kropla w morzu, ale koncerny zacierają rączki, bo z rynku wyleci sporo aut. Nikt tylko nie liczy jaki będzie koszt ekologiczny utylizacji i produkcji nowych.
Oglądałem dużo kronik filmowych z PRL (troszkę się załapałem na te czasy) i z perspektywy czasu nic się nie zmienia... propaganda i pozorowane działania. W PRL było takie powiedzenie, że jak władza pomoże w jakiejś dziedzinie gospodarczej, to wiadomo, że będzie tylko gorzej.
Oglądałem dużo kronik filmowych z PRL (troszkę się załapałem na te czasy) i z perspektywy czasu nic się nie zmienia... propaganda i pozorowane działania. W PRL było takie powiedzenie, że jak władza pomoże w jakiejś dziedzinie gospodarczej, to wiadomo, że będzie tylko gorzej.
- Edgar
- dobry jak...
- Posty: 963
- Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
- Skąd jesteś: Katowice
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 62 times
- Kontaktowanie:
Re: Zmiany w Prawie o Ruchu Drogowym
Dlaczego zimą, a nie latem ?
Tak dla tego, że więcej się pali ale w głównej mierze smog dla tego bo:
Powietrze ogrzane staje się lżejsze od otoczenia i unosi się do góry, co nieco zmniejsza ciśnienie powietrza w tym obszarze. Natomiast ochładzając się, staje się cięższe i opada w dół, co nieco zwiększa ciśnienie.
Tak dla tego, że więcej się pali ale w głównej mierze smog dla tego bo:
Powietrze ogrzane staje się lżejsze od otoczenia i unosi się do góry, co nieco zmniejsza ciśnienie powietrza w tym obszarze. Natomiast ochładzając się, staje się cięższe i opada w dół, co nieco zwiększa ciśnienie.
- Vilmos
- moje konto
- Posty: 244
- Wiek: 48
- Rejestracja: poniedziałek, 2 października 2017, 22:57
- Skąd jesteś: ELA
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 416000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Zmiany w Prawie o Ruchu Drogowym
Smog bierze się z biedy i oszczędności ludzie palą byle czym byle mieć ciepło.
Dzisiaj podpatrzyłem jak zataczający się Panowie wyciągają z kontenera takiego do odpadów rozbiórkowych piękną lakierowaną boazerkę, od razu łamali ją aby się zmieściła do wózka, ciekawe zrobią sobie boazerkę w domu czy spalą w piecu przepraszam zutylizują i ten cały syf wszyscy będziemy wdychać.
Były niedawno badania naukowców z zachodu i okazało się, że diesle wcale nie trują bardziej niż benzyniaki. Ale ekoterroryzm ma się dobrze i najłatwiej skubać kierowców, wiadomo mają trochę kasy, to zapłacą. Diesel sprawca całego smogu jest łatwy do zdefiniowania, medialny, a taki piec na wszystko, nie za bardzo. No i palą tym najczęściej ci co nic nie mają albo niewiele, trudno ściągnąć, koszty duże, społecznie nie do zaakceptowania no bo biedakom się ciepełko zabiera i skazuje na śmierć, więc padło na nas posiadaczy diesla. Kłamstwo powtarzane 100 razy staje się prawdą, a cytując klasyka "ciemny lud to kupi". Tak nam piorą mózgi.
Dzisiaj podpatrzyłem jak zataczający się Panowie wyciągają z kontenera takiego do odpadów rozbiórkowych piękną lakierowaną boazerkę, od razu łamali ją aby się zmieściła do wózka, ciekawe zrobią sobie boazerkę w domu czy spalą w piecu przepraszam zutylizują i ten cały syf wszyscy będziemy wdychać.
Były niedawno badania naukowców z zachodu i okazało się, że diesle wcale nie trują bardziej niż benzyniaki. Ale ekoterroryzm ma się dobrze i najłatwiej skubać kierowców, wiadomo mają trochę kasy, to zapłacą. Diesel sprawca całego smogu jest łatwy do zdefiniowania, medialny, a taki piec na wszystko, nie za bardzo. No i palą tym najczęściej ci co nic nie mają albo niewiele, trudno ściągnąć, koszty duże, społecznie nie do zaakceptowania no bo biedakom się ciepełko zabiera i skazuje na śmierć, więc padło na nas posiadaczy diesla. Kłamstwo powtarzane 100 razy staje się prawdą, a cytując klasyka "ciemny lud to kupi". Tak nam piorą mózgi.
Vilmos
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Zmiany w Prawie o Ruchu Drogowym
A ja myślę, że jednak diesel trochę podtruwa... Sam mam 2 diesle...
Oczywiście, że w skali globalnej najwięcej trucizn wydzielają piece węglowe i "śmieciowe", bo jest ich dużo i pali sie w nich dużo i byle czym. Nasz rząd postawił na węgiel, by zapewnić sobie spokój ze strony górników. Nawet całkowicie zabił program budowy wiatraków w tym celu!
Kar dla palących śmieciami praktycznie nie ma i nie będzie, bo to przecież liczny elektorat, "suweren". No i kontrolować to trudno, a filtry w autach - łatwiutko! Niemniej jestem przeciwnikiem wycinania filtrów.
Oczywiście, że w skali globalnej najwięcej trucizn wydzielają piece węglowe i "śmieciowe", bo jest ich dużo i pali sie w nich dużo i byle czym. Nasz rząd postawił na węgiel, by zapewnić sobie spokój ze strony górników. Nawet całkowicie zabił program budowy wiatraków w tym celu!
Kar dla palących śmieciami praktycznie nie ma i nie będzie, bo to przecież liczny elektorat, "suweren". No i kontrolować to trudno, a filtry w autach - łatwiutko! Niemniej jestem przeciwnikiem wycinania filtrów.
-
- Jestem
- Posty: 1044
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Zmiany w Prawie o Ruchu Drogowym
węgiel jest spoko tylko trzeba zainwestować w technologie, by było czysto. Wiele lat temu została opracowana technologia produkcji ekogroszku z miału. Spaja się to wszystko żywicami, tak samo można produkować brykiet. Tanio, bez emisji zanieczyszczeń. Redukcja zużycia paliwa do 30% , powtarzalność i sterowalność kaloryczności. Koszty wdrożenia dla tak dużego kraju - żadne ... ale nikt nie chce, bo się wywoła destabilizacja.
Opracowane są też systemu filtrów kominowych wyłapujących pyły, działa to na zasadzie elektrostatyki, też nikt tego nie promuje, a rozwiązanie tanie i łatwe w montażu.
Jak ktoś ma godzinę to polecam https://www.youtube.com/watch?v=pBeFd31mMCY
Opracowane są też systemu filtrów kominowych wyłapujących pyły, działa to na zasadzie elektrostatyki, też nikt tego nie promuje, a rozwiązanie tanie i łatwe w montażu.
Jak ktoś ma godzinę to polecam https://www.youtube.com/watch?v=pBeFd31mMCY
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Zmiany w Prawie o Ruchu Drogowym
I jeszcze warto poczytać o produkcji paliw z węgla , który jest za bardzo zanieczyszczony do spalania i leży na hałdach , a paliwa są znacznie lepsze .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości