Planuję postawienie garażu i zastanawiam się jaka będzie najlepsza opcja. Lepiej by było od razu zrobić dobrze niż potem przerabiać lub mieć jakieś problemy z urzędami.
Garaż murowany jest drogi więc wybrałem garaż blaszak na zgłoszenie 7x5 metrów. Myślę że wejdą spokojnie 2 auta i jeszcze zostanie luzu na głębokość. W blaszaku nie będzie zbyt komfortowo więc przydałaby się jakaś izolacja. Czy dobrze rozumiem, że limit 35m2 dotyczy ścian zewnętrznych więc albo musiałbym ocieplać od środka albo dać mniejszy garaż o grubość ocieplenia ? Pomyślałem, że aby zmniejszyć koszty można by samodzielnie obłożyć go styropianem i otynkować. Nie wydaje się to zbyt skomplikowane, ale może się mylę ?
Jak już się ma garaż to fajnie by było mieć możliwość coś porobić przy aucie czy jakieś inne majsterkowanie zwłaszcza jak się mieszka w domu na wsi, czyli garaż z warsztatem: szlifierka, wiertarka itp sprzęty warsztatowe. Do pracy przy samochodzie przydałby się dostęp do podwozia czyli podnośnik lub kanał.
Czy jeśli nie zamierzam prowadzić działalności gospodarczej mogę zgłaszać budynek jako garaż i robić tam co chcę czy może być jakiś problem jakby ktoś uprzejmy zgłosił, że nie użytkuje go wyłącznie do przechowywania samochodów czy narzędzi ?
Jeśli mogę go użytkować tak jak chcę to co byłoby lepsze: kanał czy podnośnik dwukolumnowy ?
Czy są naprawy do których nadaje się wyłącznie kanał ?
Podnośnik:
Oferuje bardzo wygodny dostęp zarówno do podłogi auta jak i do zawieszenia z każdej strony. Pewnie wyjdzie drożej ale koszty używanego firmowego lub nowego chińczyka nie są aż tak duże.
Trzeba by kupić wyższy garaż z tego co czytałem wysokość ok 4 metry, to dodatkowo podwyższa koszt montażu podnośnika.
Kolumny będą zajmowały miejsce i przeszkadzały w zwykłym użytkowaniu garażu. Jednak myślę, że przy garażu 7x5 jest wystarczająco miejsca, żeby był odpowiedni odstęp od ściany do kolumny a także aby mógł bez problemu parkować drugi samochód. Mam jednak wątpliwość czy da się normalnie użytkować miejsce parkingowe gdzie jest podnośnik, tak aby nie było to zbyt uciążliwe ? Może będzie za wąsko lub podpory do ponoszenia auta będą przeszkadzać przy wsiadaniu ?
Pod podnośnik trzeba robić specjalny wzmocniony beton.
Może się popsuć
Trzeba robić konserwacje, ale przypuszczam, że przy użytkowaniu hobbystycznym zużycie będzie minimalne.
Być może jest jakieś ryzyko jak auto wisi nad głową ?
Kanał:
Potencjalne ryzyko zalania wodą (nie wiem jaki jest poziom wód gruntowych)
Wydaje mi się, że w porównaniu do podnośnika praca jest mało wygodna. Wysokość i szerokość kanału jest stała. W miarę wygodny dostęp od strony wewnętrznej podwozia ale nie od zewnętrznej. Aby robić z zawieszeniem trzeba używać dodatkowych podnośników/kobyłek.
Auto stoi na ziemi co jest pewniejsze od wiszącego nad głową.
Uciążliwe zabezpieczanie otworu deskami, lub ryzyko wpadnięcia do dziury gdy ciągle nie zabezpieczony
Nie zwraca takiej uwagi "życzliwych" sąsiadów jak podnośnik.
Nie ma elementów które mogą się popsuć (z wyjątkiem desek które mogą się zużyć/zgnić)
Coś jeszcze przeoczyłem ?
Garaż warsztat na własne potrzeby: podnośnik, kanał ?
Moderator: Moderator
Regulamin forum
Piszemy o tym co nas interesuje , szanujemy poglądy innych forumowiczów. Całkowicie bez polityki.
Piszemy o tym co nas interesuje , szanujemy poglądy innych forumowiczów. Całkowicie bez polityki.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Garaż warsztat na własne potrzeby: podnośnik, kanał ?
Radził bym podnośnik , jest dużo wygodniejszy niż kanał . Co do działalności i zgłoszenia , to może być różnica w opłatach wynikająca z wysokości budynku , blaszaki liczone są inaczej . Naprawy możesz robić jakie chcesz , pod warunkiem że nie będziesz zanieczyszczał środowiska i brał gotówki od sąsiadów za naprawy Co do wyposażenia , to może jutro .
-
- Jestem
- Posty: 152
- Rejestracja: poniedziałek, 11 maja 2015, 10:34
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 124000
- Inny Samochód: Skoda Favorit
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Garaż warsztat na własne potrzeby: podnośnik, kanał ?
Zrobiłem model i chyba jednak to jest słaba koncepcja. Coś mi się pokręciło i wydawało mi się że będzie więcej miejsca.
W garażu 7x5 zmieszczą się 2 auta i na boki będzie spory zapas, ale z przodu i tyłu to zaledwie po 25 cm. Jeśli będzie podnośnik to wysiadanie z auta na miejscu podnośnika to raczej będzie przeciskanie się jak na parkingu pod blokiem.
Gdyby zrobić z tego garaż na jedno auto jest o tyle lepiej, że dałoby się parkować płycej, tak aby nie mieć słupów na środku drzwi, a do podnoszenia można by wjechać głębiej i zostawałoby z przodu jeszcze jakieś 130 cm.
Może jednak optymalną wersją byłoby zostawić garaż na 2 auta i zrobić kanał. Wtedy normalnie można parkować 2 auta, a w razie konieczności napraw, parkować tylko jedno na kanale i mieć drugie miejsce wolne na pracę. Dodatkowa wada jest taka, że do pracy przy silniku trzeba by mieć otwartą bramę i wjeżdżać do połowy. Nie da się tam magazynować żadnych narzędzi bo nie ma na to miejsca, lub nie da się korzystać z drugiego miejsca postojowego. Z tym, że w tej opcji zawsze da się usunąć narzędzie i używać dwa miejsca a w drugiej garaż ma bramę z innej strony, musi być też inaczej umiejscowiony na działce i nie ma opcji żeby go użytkować na 2 auta.
W garażu 7x5 zmieszczą się 2 auta i na boki będzie spory zapas, ale z przodu i tyłu to zaledwie po 25 cm. Jeśli będzie podnośnik to wysiadanie z auta na miejscu podnośnika to raczej będzie przeciskanie się jak na parkingu pod blokiem.
Gdyby zrobić z tego garaż na jedno auto jest o tyle lepiej, że dałoby się parkować płycej, tak aby nie mieć słupów na środku drzwi, a do podnoszenia można by wjechać głębiej i zostawałoby z przodu jeszcze jakieś 130 cm.
Może jednak optymalną wersją byłoby zostawić garaż na 2 auta i zrobić kanał. Wtedy normalnie można parkować 2 auta, a w razie konieczności napraw, parkować tylko jedno na kanale i mieć drugie miejsce wolne na pracę. Dodatkowa wada jest taka, że do pracy przy silniku trzeba by mieć otwartą bramę i wjeżdżać do połowy. Nie da się tam magazynować żadnych narzędzi bo nie ma na to miejsca, lub nie da się korzystać z drugiego miejsca postojowego. Z tym, że w tej opcji zawsze da się usunąć narzędzie i używać dwa miejsca a w drugiej garaż ma bramę z innej strony, musi być też inaczej umiejscowiony na działce i nie ma opcji żeby go użytkować na 2 auta.
- Załączniki
-
- garaz1.PNG (93.62 KiB) Przejrzano 1569 razy
-
- garaz2.PNG (60.43 KiB) Przejrzano 1569 razy
-
- garaz3.PNG (55.37 KiB) Przejrzano 1569 razy
-
- garaz4.PNG (38.99 KiB) Przejrzano 1569 razy
-
- garaz5.png (42.25 KiB) Przejrzano 1569 razy
-
- garaz6.PNG (62.4 KiB) Przejrzano 1569 razy
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Garaż warsztat na własne potrzeby: podnośnik, kanał ?
To już musisz sam rozplanować zgodnie z ilością miejsca . Na kanał , z rysunków wynika że też jest ciasno . Zdecydował bym się na jedno auto , podnośnik i trochę miejsca na stół z imadłem . A drugie auto pod wiatę .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości