Przewód/kabel trójfazowy ziemny.

Dla ludzi, którzy mają coś do powiedzenia.

Moderator: Moderator

Regulamin forum
Piszemy o tym co nas interesuje , szanujemy poglądy innych forumowiczów. Całkowicie bez polityki.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Przewód/kabel trójfazowy ziemny.

#1 Postautor: Marek » środa, 29 kwietnia 2020, 17:30

Jak w tytule, potrzebuję porady. Jaki przewód zastosować, linka czy drut oraz jakiej średnicy . Odbiorniki jak w garażu ; szlifierka , spawarka , sprężarka, no może jeszcze kuchenka do bimbru. :) Zapomniałem, ma być tanio i bezpiecznie. :)

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Przewód/kabel trójfazowy ziemny.

#2 Postautor: diodalodz » środa, 29 kwietnia 2020, 18:36

mało danych
1. Czy w garażu masz prąd
2. Jakiej mocy są odbiorniki i czy będą dziać razem
3. czy planujesz zakopać przewód albo trzymać go na dworze.

fotlot
moje konto
moje konto
Posty: 166
Wiek: 4
Rejestracja: wtorek, 26 listopada 2019, 19:27
Skąd jesteś: Podlasie (Turośl)
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: greyish-purple
Przebieg (km.): 124000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Przewód/kabel trójfazowy ziemny.

#3 Postautor: fotlot » środa, 29 kwietnia 2020, 18:46

Czy ma być ciągnięty z tablicy z bezpiecznikami, czy z przyłącza? Cały dom zasilam kablem głównym 5x10mm2. Na gniazda pociągnąłem 3x2,5 mm2. W twoim przypadku te 2,5mm2 powinno wystarczyć. Postaraj się nie zasilać wszystkich gniazd z jednej fazy. Rozłóż w miarę przyszłe obciążenia na kolejne fazy. Przewód to miedziany drut. W garażu też zrobił bym mini tablicę z trzema bezpiecznikami 16A :idea:
A ta spawarka ile potrzebuje amperów? Jedno fazowa czy trzy fazy?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Przewód/kabel trójfazowy ziemny.

#4 Postautor: Marek » środa, 29 kwietnia 2020, 19:58

Chodzi mi o kabel ziemny tak jak napisałem w tytule. Będzie wyłącznik główny i bezpieczniki . Mocy odbiorników nie znam będą przybywać z czasem . Są pewnie jakieś uśrednione obliczenia ale warto skorzystać z doświadczenia kolegów. :) Czyli 5x2.5mm2 z drutu powinien być ok?

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2347
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: Przewód/kabel trójfazowy ziemny.

#5 Postautor: visitor » środa, 29 kwietnia 2020, 20:07

https://lumier.pl/kalkulator/
Daj w peszlu i na osobnym bezpieczniku.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Przewód/kabel trójfazowy ziemny.

#6 Postautor: Farmer1971 » środa, 29 kwietnia 2020, 20:15

Jak chcesz spawarkę, to daj 5x4 mm2.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Przewód/kabel trójfazowy ziemny.

#7 Postautor: diodalodz » środa, 29 kwietnia 2020, 21:28

5x4mm2 to minimum.
Nic mniejszego nie warto kłaść.
To też zależy od stopnia obciążenia i jego trwania i odległości garażu od skrzynki.
Są specjalne rury do prowadzenia przewodów, to umożliwi ci jego wymianę w razie uszkodzenia. Przeciągnij sobie też przewód 12x0,5mm i skrętkę. Przyda ci sie może do alarmu i dobrego neta.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Przewód/kabel trójfazowy ziemny.

#8 Postautor: Marek » środa, 29 kwietnia 2020, 21:34

Od skrzynki mam 60 m , tylko się zastanawiam, te urządzenia nie będą pracowały wszystkie na raz.

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Przewód/kabel trójfazowy ziemny.

#9 Postautor: Farmer1971 » środa, 29 kwietnia 2020, 22:23

Sama spawarka ma min. 5 kW. Jak jest na jedną fazę to nawet przewód 4 mm2 jest na styk. Poza tym 60 m to już kawałek, na cieńszym przewodzie będziesz miał większe spadki napięcia. Ja w domu na duże odbiorniki mam położony 5x6 mm2.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Przewód/kabel trójfazowy ziemny.

#10 Postautor: alien125 » środa, 29 kwietnia 2020, 23:38

5x6 w miedzi lub 5x10 w alu. Przy 60m koszt spory, ale jak przyoszczędzisz, to będzie światło mrugało podczas spawania. No i pomyśl, jaki będzie koszt wymiany w razie awarii.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Przewód/kabel trójfazowy ziemny.

#11 Postautor: Marek » czwartek, 30 kwietnia 2020, 20:11

Po przeliczeniach i zastanowieniu położę kabel 5x4mm2. To taki kompromis który powinien wystarczyć do przydomowego garażu. Dzięki za pomoc. :)

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Przewód/kabel trójfazowy ziemny.

#12 Postautor: diodalodz » piątek, 1 maja 2020, 10:55

Tu masz bardzo fajny kanał. Pan Jacek tłumaczy krok po kroku jak ogarnąć takie prace
https://www.youtube.com/watch?v=LdITjp55ipM

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Przewód/kabel trójfazowy ziemny.

#13 Postautor: hawerek » sobota, 2 maja 2020, 00:11

Właśnie jestem na finiszu budowy garażu o powierzchni 35m2 u siebie na działce. Kolega elektryk zalecił mi kabel ziemny 5x6mm2 i taki kilka dni temu wkopałem, tylko u mnie poszło 34m długości.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Przewód/kabel trójfazowy ziemny.

#14 Postautor: diodalodz » sobota, 2 maja 2020, 01:24

Jak są fundamenty to jeszcze trzeba zrobić uziom fundamentowy, albo otokowy. To zapewni ochronę przeciw porażeniową.

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Przewód/kabel trójfazowy ziemny.

#15 Postautor: hawerek » niedziela, 3 maja 2020, 00:40

Wystarczy również uziom jako wbijana szpilka na przynajmniej 3m w ziemię. W zależności od gruntu może być konieczne wbicie dłuższego uziomu. W każdym bądź razie musi przy pomiarze mieć opór poniżej 10 omów.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan


Wróć do „HYDE-PARK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości