Jaki silnik zamiast oryginalnego ???

Dla ludzi, którzy mają coś do powiedzenia.

Moderator: Moderator

Regulamin forum
Piszemy o tym co nas interesuje , szanujemy poglądy innych forumowiczów. Całkowicie bez polityki.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Krzyżak
moja ranga
moja ranga
Posty: 90
Wiek: 51
Rejestracja: poniedziałek, 5 kwietnia 2021, 22:09
Skąd jesteś: Sztum
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: AWD
Rok: 2002
Kolor: zielony
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: inne się nie liczą
Twoje poprzednie Sorento: poprzednio :
Chevy Blazer
Chevy Lumina sedan
Frontera
A8
607 (210KM)
Mercedesy oraz auta których nie warto wspominać.
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Jaki silnik zamiast oryginalnego ???

#1 Postautor: Krzyżak » poniedziałek, 5 kwietnia 2021, 22:39

Mam Przyjaciela który wstawił z powodzeniem silnik Mercedesa do Pajero. Spotkałem też Isuzu z mercem lub patrola z silnikiem od BMW. Panowie , Koledzy i Koleżanki. Czy historia zna przypadki udanych przeróbek ? Kocham swoje Sorento a serduszko mu umiera . Nie mam dużo funduszy i rozważam każdy pomysł. Jeśli ktoś coś słyszał .... Proszę o info.

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1633
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
Has thanked: 104 times
Been thanked: 196 times
Kontaktowanie:

Re: Jaki silnik zamiast oryginalnego ???

#2 Postautor: gomez953 » poniedziałek, 5 kwietnia 2021, 23:17

Nie napisałeś jaki masz motor, a w Sorento były już swapy V8 i znane rzędówki z BMW.
Obrazek

Magcx64
To ja
To ja
Posty: 354
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
Skąd jesteś: Policzna
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 295000
Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Jaki silnik zamiast oryginalnego ???

#3 Postautor: Magcx64 » poniedziałek, 5 kwietnia 2021, 23:26

Też mnie kusi wsadzić pod maskę sorci coś fajnego z BMW 3.0d tu bym widział np E39 prosta elektryka a ten motorek zrobi tu robote reduktor do skrzyni zaoptowac i waly tu widzę największy problem

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Jaki silnik zamiast oryginalnego ???

#4 Postautor: Panicz » wtorek, 6 kwietnia 2021, 08:25

Dobrze zrobiony swap nigdy taniej nie wyjdzie. Jak miałem wyjęte swoje 3,5 to kusiło wsadzić 3,5 z nissana-infinity. Pomimo że do skrzyni z sorento by podszedł, no i 100 koni więcej to narazie odpuściłem.
Problemy tych silników podobne, moc dużo większa, koszty napraw podobne.

Awatar użytkownika
Krzyżak
moja ranga
moja ranga
Posty: 90
Wiek: 51
Rejestracja: poniedziałek, 5 kwietnia 2021, 22:09
Skąd jesteś: Sztum
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: AWD
Rok: 2002
Kolor: zielony
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: inne się nie liczą
Twoje poprzednie Sorento: poprzednio :
Chevy Blazer
Chevy Lumina sedan
Frontera
A8
607 (210KM)
Mercedesy oraz auta których nie warto wspominać.
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Jaki silnik zamiast oryginalnego ???

#5 Postautor: Krzyżak » wtorek, 6 kwietnia 2021, 16:10

Mam zwykłego 140 KM CRDI . Ogranicza Nas wielkość komory pod maską, faktycznie V łatwiej tam upchać . Jak mój się wyłoży będę pchał tam 5 cylindrów Mercedesa na pompie rzędowej Bosch. Przeróbki będą kosztować ale nie więcej niż zakup dobrego silnika CRDI ( każda opcja to silnik używany , z tym że mercedes potrafi nakręcić milion na pierwszym łańcuchu rozrządu. Na pewno akcja wymusi rezygnacje z chłodnicy kilimy . Idealne rozwiązanie to wsadzenie tam 4 cylindrowego CDI 143 KM merc. Ale nie chcę potem męczyć się z kompami , egierami i zabawą z turbinami. Za dużo przekładania elektroniki. Jak ktoś ma w paluszku te CDI to może się bawić .
Jeżeli dojdzie do tego na 100% pochwalę się efektem.
Obecnie musze potwierdzić czy olej w płynie to tylko efekt nieszczelnej chłodniczki olejowej, Jeśli to tylko to - to jeszcze polatam obecnym silnikiem bo pali w trasie 7 - 10 l i w miarę się odpycha. Generalnie jestem zakochany w Sorento. ;P

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Jaki silnik zamiast oryginalnego ???

#6 Postautor: Marek » wtorek, 6 kwietnia 2021, 17:37

Na początek zmierz komorę silnika, może się okazać że bez chłodnicy płynu się dopiero zmieści.

Awatar użytkownika
Krzyżak
moja ranga
moja ranga
Posty: 90
Wiek: 51
Rejestracja: poniedziałek, 5 kwietnia 2021, 22:09
Skąd jesteś: Sztum
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: AWD
Rok: 2002
Kolor: zielony
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: inne się nie liczą
Twoje poprzednie Sorento: poprzednio :
Chevy Blazer
Chevy Lumina sedan
Frontera
A8
607 (210KM)
Mercedesy oraz auta których nie warto wspominać.
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Jaki silnik zamiast oryginalnego ???

#7 Postautor: Krzyżak » wtorek, 6 kwietnia 2021, 20:36

Już pomiary wykonane. Chłodnica musi iść do przodu o minimum 7 cm. Dlatego wypchnie w nicość tę od klimy. Wykonalne. W razie gdyby flansza zabrała za dużo miejsca zamiast wiskozy będzie wiatrak na stałe na małym odstawieniu. Jak liczyliśmy to jest też dla upartych szansa na 6 cylindrów rzędowo ale przedni pas do przeróbki a chłodnice dwie na boki jak w dawnej audi 100 C3. Z elektrycznymi wiatrakami. Miejsce nie jest aż takim problemem. Kształt misy olejowej to jeden ze schodów. Przebudowa łap silnika. I nie jestem pewien z kąd jest info o prędkości na licznik , czy zwykła linka ze skrzyni ? Czy inaczej. Pewnie już coś na elektronice.

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2347
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: Jaki silnik zamiast oryginalnego ???

#8 Postautor: visitor » wtorek, 6 kwietnia 2021, 21:21

gomez953 pisze:...a w Sorento były już swapy V8 i znane rzędówki z BMW.
:jaw: rozwiniesz trochę, zwłaszcza V8 :happy2:
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Jaki silnik zamiast oryginalnego ???

#9 Postautor: Marek » wtorek, 6 kwietnia 2021, 22:20

Wystarczy spojrzeć. :)
Załączniki
Kia-Sorento-with-LSx-V8-06.jpg
Kia-Sorento-with-LSx-V8-06.jpg (92.67 KiB) Przejrzano 1239 razy
timthumb.jpg
timthumb.jpg (94.32 KiB) Przejrzano 1240 razy

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2347
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: Jaki silnik zamiast oryginalnego ???

#10 Postautor: visitor » środa, 7 kwietnia 2021, 06:36

Te przypadki z neta znam, myślałem że ktoś u nas.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Jaki silnik zamiast oryginalnego ???

#11 Postautor: Panicz » środa, 7 kwietnia 2021, 06:58

Krzyżak, to może silnik i skrzynia mercedesa? Chyba mniej rzeźbienia by było. W sangyongu wszystko się mieści.

Awatar użytkownika
Krzyżak
moja ranga
moja ranga
Posty: 90
Wiek: 51
Rejestracja: poniedziałek, 5 kwietnia 2021, 22:09
Skąd jesteś: Sztum
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: AWD
Rok: 2002
Kolor: zielony
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: inne się nie liczą
Twoje poprzednie Sorento: poprzednio :
Chevy Blazer
Chevy Lumina sedan
Frontera
A8
607 (210KM)
Mercedesy oraz auta których nie warto wspominać.
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Jaki silnik zamiast oryginalnego ???

#12 Postautor: Krzyżak » środa, 7 kwietnia 2021, 10:25

To prawda znacznie mniej roboty i rzeźby gdybyśmy przełożyli silnik razem z kompletną skrzynią ale nie mam pewności czy zębatki w tylnym moście Sorento zgrają się z przełożeniami skrzyni biegów Mercedesa. może się okazać przykładowo że samochód będzie miał prędkość maksymalną przy najwyższych obrotach tylko 100 na godzinę. Druga zagadka skąd idzie sygnał dla licznika prędkości. Trzeci schodek to sygnał na światła cofania. Czwarty schodek rezygnacja ze sprawnego reduktora . Natomiast pozostawienie tylko tylnego napędu nie jest dla mnie problemem z taką mocą i szperą wystarczą dobre opony i zima grzyby jagody las niegroźne.


Wróć do „HYDE-PARK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości