Przetwornica 12VDC -> 230 VAC

Nowinki techniczne związane nie tylko z motoryzacją

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
maska

Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC

#16 Postautor: maska » czwartek, 25 marca 2010, 20:13

I nie tylko to :( przewody to pół biedy, bo są zawsze liczone z 30% zwyżką, ale regulator już nie :(

MixhaL
coś umiem
coś umiem
Posty: 736
Wiek: 43
Rejestracja: piątek, 5 marca 2010, 15:41
Skąd jesteś: Lubelskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: RWD
Rok: 2003
Kolor: Czarny/Szampański
Przebieg (km.): 152000
Kontaktowanie:

Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC

#17 Postautor: MixhaL » czwartek, 25 marca 2010, 20:19

Przecież regulator jest wbudowany, więc nie wiem po co go wymieniać skoro i tak to nic nie da.
Kia SORENTO EX plus pakiet TOW i LUXURY
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC

#18 Postautor: cyber_human » środa, 31 marca 2010, 00:37

Zamówiłem...
(sprawdzałem w Norauto: 600 W - 300 W ciągłe: 249 :) )
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC

#19 Postautor: cyber_human » środa, 5 maja 2010, 11:39

dla przejrzystości

Przetwornica się rewelacyjnie spisała. Podgrzewacz o poborze ok 400 W działał jak w sieci 230 V w domu... Czas podgrzewania taki sam.

Stąd wniosek, że wszystko inne o poborze do 500 W (do 6-8 minut) oraz 350 W ciągłym, jest pięknie zasilane...
Ale uwaga: zakłóca nieco CB... po prostu jest więcej szumów do odfiltrowania. Rozważę jeszcze montaż jakiegoś dobrego filtra...

/może na kolejny zlot wezmę ekspres ciśnieniowy do kawy :08 /
/albo frytkownicę :08 :08 /
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC

#20 Postautor: vokal » środa, 5 maja 2010, 13:14

Ja mam jeszcze inna kwestię.

Czy zbyt wysoki prąd ładowania przy tak mocnym altku nie jest szkodliwy dla akumulatora?

Regulator załącza ładowanie przy spadku napięcia poniżej określonego. Ale przy altku 200 A aku sie szybko załaduje z powrotem tylko, że straszny prąd walnie w przewody.

Prawo Joula - jedno, a bezpieczniki - drugie.

Czy ktoś sprawdzał alternator większy o 100% od seryjnego na jakimś aucie?
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

maska

Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC

#21 Postautor: maska » środa, 5 maja 2010, 13:20

Regulator napięcia ogranicza też prąd ładowania :) dlatego mozna zwiększyć wydajność alternatora, ale bez przesady, bo wiekszy prąd wejściowy daje wiekszy wyjściowy :) prawo Kirchoffa :) Dlatego wcześniej pisałem, że nie tylko wymiana alternatroa i przewodów, ale i regulatora napięcia :) Nazwa tego urządzenia jest trochę myląca :) stabilizuje toto napięcie, ale i prąd ogranicza :)

MixhaL
coś umiem
coś umiem
Posty: 736
Wiek: 43
Rejestracja: piątek, 5 marca 2010, 15:41
Skąd jesteś: Lubelskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: RWD
Rok: 2003
Kolor: Czarny/Szampański
Przebieg (km.): 152000
Kontaktowanie:

Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC

#22 Postautor: MixhaL » piątek, 7 maja 2010, 08:55

vokal pisze:Ja mam jeszcze inna kwestię.

Czy zbyt wysoki prąd ładowania przy tak mocnym altku nie jest szkodliwy dla akumulatora?

Regulator załącza ładowanie przy spadku napięcia poniżej określonego. Ale przy altku 200 A aku sie szybko załaduje z powrotem tylko, że straszny prąd walnie w przewody.

Prawo Joula - jedno, a bezpieczniki - drugie.

Czy ktoś sprawdzał alternator większy o 100% od seryjnego na jakimś aucie?


Ja sprawdzałem, nawet większy więcej niż 100%.

maska pisze:Regulator napięcia ogranicza też prąd ładowania :) dlatego mozna zwiększyć wydajność alternatora, ale bez przesady, bo wiekszy prąd wejściowy daje wiekszy wyjściowy :) prawo Kirchoffa :) Dlatego wcześniej pisałem, że nie tylko wymiana alternatroa i przewodów, ale i regulatora napięcia :) Nazwa tego urządzenia jest trochę myląca :) stabilizuje toto napięcie, ale i prąd ogranicza :)


Przewodów przy mocniejszym altku się nie wymienia bo po pierwsze jest to mało możliwe po drugie groźi spaleniem auta, wystarczy dołożyć jeden przewód, a jak ktoś chce zrobić to naprawdę dobrze to 3 przewody dołożyć. Chyba że chodzi Ci o wymianę przewodu w zapalniczce do przetwornicy to zwracam honor.
Kia SORENTO EX plus pakiet TOW i LUXURY
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG


Wróć do „GADŻETY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości