Przetwornica 12VDC -> 230 VAC
Moderator: Moderator
Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC
I nie tylko to przewody to pół biedy, bo są zawsze liczone z 30% zwyżką, ale regulator już nie
-
- coś umiem
- Posty: 736
- Wiek: 43
- Rejestracja: piątek, 5 marca 2010, 15:41
- Skąd jesteś: Lubelskie
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: RWD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny/Szampański
- Przebieg (km.): 152000
- Kontaktowanie:
Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC
Przecież regulator jest wbudowany, więc nie wiem po co go wymieniać skoro i tak to nic nie da.
Kia SORENTO EX plus pakiet TOW i LUXURY
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC
Zamówiłem...
(sprawdzałem w Norauto: 600 W - 300 W ciągłe: 249 )
(sprawdzałem w Norauto: 600 W - 300 W ciągłe: 249 )
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC
dla przejrzystości
Przetwornica się rewelacyjnie spisała. Podgrzewacz o poborze ok 400 W działał jak w sieci 230 V w domu... Czas podgrzewania taki sam.
Stąd wniosek, że wszystko inne o poborze do 500 W (do 6-8 minut) oraz 350 W ciągłym, jest pięknie zasilane...
Ale uwaga: zakłóca nieco CB... po prostu jest więcej szumów do odfiltrowania. Rozważę jeszcze montaż jakiegoś dobrego filtra...
/może na kolejny zlot wezmę ekspres ciśnieniowy do kawy /
/albo frytkownicę /
Przetwornica się rewelacyjnie spisała. Podgrzewacz o poborze ok 400 W działał jak w sieci 230 V w domu... Czas podgrzewania taki sam.
Stąd wniosek, że wszystko inne o poborze do 500 W (do 6-8 minut) oraz 350 W ciągłym, jest pięknie zasilane...
Ale uwaga: zakłóca nieco CB... po prostu jest więcej szumów do odfiltrowania. Rozważę jeszcze montaż jakiegoś dobrego filtra...
/może na kolejny zlot wezmę ekspres ciśnieniowy do kawy /
/albo frytkownicę /
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC
Ja mam jeszcze inna kwestię.
Czy zbyt wysoki prąd ładowania przy tak mocnym altku nie jest szkodliwy dla akumulatora?
Regulator załącza ładowanie przy spadku napięcia poniżej określonego. Ale przy altku 200 A aku sie szybko załaduje z powrotem tylko, że straszny prąd walnie w przewody.
Prawo Joula - jedno, a bezpieczniki - drugie.
Czy ktoś sprawdzał alternator większy o 100% od seryjnego na jakimś aucie?
Czy zbyt wysoki prąd ładowania przy tak mocnym altku nie jest szkodliwy dla akumulatora?
Regulator załącza ładowanie przy spadku napięcia poniżej określonego. Ale przy altku 200 A aku sie szybko załaduje z powrotem tylko, że straszny prąd walnie w przewody.
Prawo Joula - jedno, a bezpieczniki - drugie.
Czy ktoś sprawdzał alternator większy o 100% od seryjnego na jakimś aucie?
Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC
Regulator napięcia ogranicza też prąd ładowania dlatego mozna zwiększyć wydajność alternatora, ale bez przesady, bo wiekszy prąd wejściowy daje wiekszy wyjściowy prawo Kirchoffa Dlatego wcześniej pisałem, że nie tylko wymiana alternatroa i przewodów, ale i regulatora napięcia Nazwa tego urządzenia jest trochę myląca stabilizuje toto napięcie, ale i prąd ogranicza
-
- coś umiem
- Posty: 736
- Wiek: 43
- Rejestracja: piątek, 5 marca 2010, 15:41
- Skąd jesteś: Lubelskie
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: RWD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny/Szampański
- Przebieg (km.): 152000
- Kontaktowanie:
Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC
vokal pisze:Ja mam jeszcze inna kwestię.
Czy zbyt wysoki prąd ładowania przy tak mocnym altku nie jest szkodliwy dla akumulatora?
Regulator załącza ładowanie przy spadku napięcia poniżej określonego. Ale przy altku 200 A aku sie szybko załaduje z powrotem tylko, że straszny prąd walnie w przewody.
Prawo Joula - jedno, a bezpieczniki - drugie.
Czy ktoś sprawdzał alternator większy o 100% od seryjnego na jakimś aucie?
Ja sprawdzałem, nawet większy więcej niż 100%.
maska pisze:Regulator napięcia ogranicza też prąd ładowania dlatego mozna zwiększyć wydajność alternatora, ale bez przesady, bo wiekszy prąd wejściowy daje wiekszy wyjściowy prawo Kirchoffa Dlatego wcześniej pisałem, że nie tylko wymiana alternatroa i przewodów, ale i regulatora napięcia Nazwa tego urządzenia jest trochę myląca stabilizuje toto napięcie, ale i prąd ogranicza
Przewodów przy mocniejszym altku się nie wymienia bo po pierwsze jest to mało możliwe po drugie groźi spaleniem auta, wystarczy dołożyć jeden przewód, a jak ktoś chce zrobić to naprawdę dobrze to 3 przewody dołożyć. Chyba że chodzi Ci o wymianę przewodu w zapalniczce do przetwornicy to zwracam honor.
Kia SORENTO EX plus pakiet TOW i LUXURY
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości