Obrazek

Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie

Instruktarze, akcesoria i porady

Moderatorzy: Admin, Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
piroman
moja ranga
moja ranga
Posty: 138
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 26 marca 2017, 23:45
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 100000
Has thanked: 15 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie

#46 Postautor: piroman » czwartek, 18 stycznia 2018, 11:23

Czy to możliwe, że w polifcie sterowanie skrzyni może być udoskonalone? Czy jedynie z 1-ki powyżej pewnych obrotów skrzynia sama wrzuci 2-kę, a reszta biegów jest sztywna? :hmm:

Awatar użytkownika
KRISKRAK
To ja
To ja
Posty: 302
Rejestracja: czwartek, 25 grudnia 2014, 22:58
Skąd jesteś: KRAKÓW
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 170000
Inny Samochód: ford
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie

#47 Postautor: KRISKRAK » czwartek, 18 stycznia 2018, 11:38

W 3,3 poliftowej powyżej 5 tys obrotów jadąc na tipie skrzynia sama przeżuci Ci na wyższy bieg. Sprawdziłem to swojej. Nie tylko z jedynki. Z dwójki, trójki i czwórki też przeżuci.
Ostatnio zmieniony czwartek, 18 stycznia 2018, 11:39 przez KRISKRAK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
JanCek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 825
Rejestracja: piątek, 7 sierpnia 2015, 19:28
Skąd jesteś: Lüdenscheid
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 44 times
Kontaktowanie:

Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie

#48 Postautor: JanCek » czwartek, 18 stycznia 2018, 11:39

@hunter

Przy nornalnej jeździe też tak mam, przy normalnych górkach tez.
Nie mam tu takiej w okolicy, żeby zademonstrować.... albo mam zepsutą skrzynie :hmm: albo jest zabezpieczenie żeby się nie zepsuła :hmm:


Góra duża, zacząłem zjazd od razu na tipie, jedynka auto zaczyna się rozpędzać a obroty rosnąć silnik wyć i w momencie gdy chciałem użyć hamulca ( obroty na pewno po wyżej 3tys. ) Pyk dwujeczka ;)

Teraz do tego typu sztuk używam reduktora i 2wd
Tak, bo tak a nie nie :yes:

Awatar użytkownika
Andrzej
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1319
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 310000
Has thanked: 10 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie

#49 Postautor: Andrzej » czwartek, 18 stycznia 2018, 11:46

Tak jest , ten typ tak ma .
Dlatego manual ma większe możliwości terenowe , bo tam Ci się nie przełączy na dwójkę , tylko można usnąć podczas zjazdu :kwink:
Poza tym podczas zjazdu z górki zawsze należy używać reduktora . Szkoda silnika i skrzyni.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
JanCek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 825
Rejestracja: piątek, 7 sierpnia 2015, 19:28
Skąd jesteś: Lüdenscheid
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 44 times
Kontaktowanie:

Re: RE: Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie

#50 Postautor: JanCek » czwartek, 18 stycznia 2018, 11:50

Andrzej pisze:Poza tym podczas zjazdu z górki zawsze należy używać reduktora . Szkoda silnika i skrzyni.


Kręte asfalty, przypominam :kwink:
Takie jak na focie
Tak, bo tak a nie nie :yes:

Awatar użytkownika
Andrzej
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1319
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 310000
Has thanked: 10 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie

#51 Postautor: Andrzej » czwartek, 18 stycznia 2018, 11:54

To nie :)
Mój błąd , myślałem że chodzi o pionową górę zapierającą dech w piersiach :kwink:
Na tych to normalnie , na tipie i hamulec .
Były takie w Górach Przeklętych . Na dole to można było placki smażyć na felgach .
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
JanCek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 825
Rejestracja: piątek, 7 sierpnia 2015, 19:28
Skąd jesteś: Lüdenscheid
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 44 times
Kontaktowanie:

Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie

#52 Postautor: JanCek » czwartek, 18 stycznia 2018, 12:16

No właśnie, jak się uda szczęśliwie na dół dotrzeć bo można np. w 3/4 zjazdu pozbawić się hamulców jak dłuuuuugi a jak koła za mocno dokręcone, to szpilek :kwink:

Edit wieczorny ;

Nie wytrzymałem i tak, przynajmniej u mnie w 2,5 CRDI 140 KM.
Na Tipie z jedynki na dwóję przewala przy 3,5 tyś obr/min. z dwójki na trójkę przy 4 tyś obr/min. z trójki na....już mi się nie chciało :lol:
Tak, bo tak a nie nie :yes:

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3114
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: SILVER
Przebieg (km.): 154000
Inny Samochód: CITROEN
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella
Has thanked: 5 times
Been thanked: 29 times
Kontaktowanie:

Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie

#53 Postautor: hunter » czwartek, 18 stycznia 2018, 18:57

KRISKRAK pisze:W 3,3 poliftowej powyżej 5 tys obrotów jadąc na tipie skrzynia sama przeżuci Ci na wyższy bieg. Sprawdziłem to swojej. Nie tylko z jedynki. Z dwójki, trójki i czwórki też przeżuci.

Jaka to musi być górka z drogą asfalową jak na tipie przy hamowaniu silnikiem masz 5 tyś obotów :hmm: Jak zrzucisz z 5tki na 2 kę ręcznie to obroty będa zaj....... , i to normalne ,że wrzuci na wyższy np. 3-kę to jest w oprogramowaniu skrzyni.No i są hamulce w aucie :idn:

Moja 3,3 pokonała bez problemu w obydwie strony Passo dello Stelvio i miała nadal sprawne hamulce. :lol:
Olej w automacie też się nie zagotował.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
KRISKRAK
To ja
To ja
Posty: 302
Rejestracja: czwartek, 25 grudnia 2014, 22:58
Skąd jesteś: KRAKÓW
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 170000
Inny Samochód: ford
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie

#54 Postautor: KRISKRAK » piątek, 19 stycznia 2018, 12:08

Hunter, nie przy hamowaniu , tylko przy przyspieszaniu dochodzę na tipie do 5 tys obrotów i samo przerzuca na wyższy.

Awatar użytkownika
Xors
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 484
Wiek: 33
Rejestracja: czwartek, 29 września 2016, 10:21
Skąd jesteś: Białystok
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: złoty
Przebieg (km.): 155
Inny Samochód: Grand Vitara, AudiTT
Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2,4B+G
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times
Kontaktowanie:

Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie

#55 Postautor: Xors » piątek, 19 stycznia 2018, 13:21

Teoria mówi,z że trzeba wziąć taki rozbieg i użyć jak najwyższego biegu, tak aby na szczycie wzniesienia dysponować maksymalnym momentem obrotowym i mocą. Sławek Makaruk mówi, że jeśli człowiek nie da rady wejść pod górę swobodnie, na dwóch nogach to samochodem nie powinno się wjeżdżać.
Piłowanie na jedynce zalecane nie jest, ale kto bogatemu zabroni.


Wróć do „4X4 OFF-ROAD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość