Strona 3 z 4

Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie

: czwartek, 18 stycznia 2018, 07:05
autor: Konto usunięte
Tak, 2 razy to przeżyłem...
Do więcej nie dopuszczam, szkoda wozu.
PS. W Pb te obroty pewnie będą większe, bo co to 3tysie. :hmm:

Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie

: czwartek, 18 stycznia 2018, 07:23
autor: sztaba
Do tego jest hamulec,nie można dopuścić żeby auto się rozpędziło,ale nie można też zblokować kół przez nagłe hamowani.Przeżyłem to przesiadając się że sportka na patrola.Sportek powoli toczył się z naprawdę stromej i błotnistej góry.Ponad dwu tonowy patrol z tej samej góry tak się rozpędził,że odruchowo wcisnełem hamulec. Najpierw podniosło tył,i to tak że miałem majty pełne.Następnie postawiło mnie bokiem.Tylko gwałtowne dodanie gazu mnie uratowało.Godzinę po tym zdarzeniu nie mogłem nabić kiełbasy na patyk,tak mi się łapy trzęsły.Od tamtej pory zawsze asekuruje się hamulcem.

Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie

: czwartek, 18 stycznia 2018, 08:46
autor: Konto usunięte
Tak jest, kapitanie oczywisty :kwink:
Ale my nie o tym, tylko o krętych asfaltach.... :D

Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie

: czwartek, 18 stycznia 2018, 09:15
autor: sztaba
To nie doczytałem :palm: wybaczcie proszę :love: :kwink:

Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie

: czwartek, 18 stycznia 2018, 10:50
autor: piroman
Czyli w działaniu Tip'a nie jest tak, że bieg który nadasz, niezależnie od warunków obciążenia, jest na stałe? Myślałem że jak wrzucisz w Tip'ie np 3 to jest 3 i koniec, co by się nie działo.
Wychodzi na to, że jedziesz na Tip na 3cim biegu i walisz gaz w podłoge to i tak będzie kickdown itp?

Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie

: czwartek, 18 stycznia 2018, 11:02
autor: hunter
Z tego co pamiętam to w mojej 3,3 TIP zrzucał po zatrzymaniu z wyższego biegu na 1 -kę -nigdy nie wrzucał na wyższy bieg przy hamowaniu silnikiem czyli 2 to 2 , a 3-ka to 3-ka niezależnie od obrotów silnika.

Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie

: czwartek, 18 stycznia 2018, 11:23
autor: piroman
Czy to możliwe, że w polifcie sterowanie skrzyni może być udoskonalone? Czy jedynie z 1-ki powyżej pewnych obrotów skrzynia sama wrzuci 2-kę, a reszta biegów jest sztywna? :hmm:

Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie

: czwartek, 18 stycznia 2018, 11:38
autor: KRISKRAK
W 3,3 poliftowej powyżej 5 tys obrotów jadąc na tipie skrzynia sama przeżuci Ci na wyższy bieg. Sprawdziłem to swojej. Nie tylko z jedynki. Z dwójki, trójki i czwórki też przeżuci.

Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie

: czwartek, 18 stycznia 2018, 11:39
autor: Konto usunięte
@hunter

Przy nornalnej jeździe też tak mam, przy normalnych górkach tez.
Nie mam tu takiej w okolicy, żeby zademonstrować.... albo mam zepsutą skrzynie :hmm: albo jest zabezpieczenie żeby się nie zepsuła :hmm:


Góra duża, zacząłem zjazd od razu na tipie, jedynka auto zaczyna się rozpędzać a obroty rosnąć silnik wyć i w momencie gdy chciałem użyć hamulca ( obroty na pewno po wyżej 3tys. ) Pyk dwujeczka ;)

Teraz do tego typu sztuk używam reduktora i 2wd

Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie

: czwartek, 18 stycznia 2018, 11:46
autor: Andrzej
Tak jest , ten typ tak ma .
Dlatego manual ma większe możliwości terenowe , bo tam Ci się nie przełączy na dwójkę , tylko można usnąć podczas zjazdu :kwink:
Poza tym podczas zjazdu z górki zawsze należy używać reduktora . Szkoda silnika i skrzyni.

Re: RE: Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie

: czwartek, 18 stycznia 2018, 11:50
autor: Konto usunięte
Andrzej pisze:Poza tym podczas zjazdu z górki zawsze należy używać reduktora . Szkoda silnika i skrzyni.


Kręte asfalty, przypominam :kwink:
Takie jak na focie

Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie

: czwartek, 18 stycznia 2018, 11:54
autor: Andrzej
To nie :)
Mój błąd , myślałem że chodzi o pionową górę zapierającą dech w piersiach :kwink:
Na tych to normalnie , na tipie i hamulec .
Były takie w Górach Przeklętych . Na dole to można było placki smażyć na felgach .

Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie

: czwartek, 18 stycznia 2018, 12:16
autor: Konto usunięte
No właśnie, jak się uda szczęśliwie na dół dotrzeć bo można np. w 3/4 zjazdu pozbawić się hamulców jak dłuuuuugi a jak koła za mocno dokręcone, to szpilek :kwink:

Edit wieczorny ;

Nie wytrzymałem i tak, przynajmniej u mnie w 2,5 CRDI 140 KM.
Na Tipie z jedynki na dwóję przewala przy 3,5 tyś obr/min. z dwójki na trójkę przy 4 tyś obr/min. z trójki na....już mi się nie chciało :lol:

Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie

: czwartek, 18 stycznia 2018, 18:57
autor: hunter
KRISKRAK pisze:W 3,3 poliftowej powyżej 5 tys obrotów jadąc na tipie skrzynia sama przeżuci Ci na wyższy bieg. Sprawdziłem to swojej. Nie tylko z jedynki. Z dwójki, trójki i czwórki też przeżuci.

Jaka to musi być górka z drogą asfalową jak na tipie przy hamowaniu silnikiem masz 5 tyś obotów :hmm: Jak zrzucisz z 5tki na 2 kę ręcznie to obroty będa zaj....... , i to normalne ,że wrzuci na wyższy np. 3-kę to jest w oprogramowaniu skrzyni.No i są hamulce w aucie :idn:

Moja 3,3 pokonała bez problemu w obydwie strony Passo dello Stelvio i miała nadal sprawne hamulce. :lol:
Olej w automacie też się nie zagotował.

Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie

: piątek, 19 stycznia 2018, 12:08
autor: KRISKRAK
Hunter, nie przy hamowaniu , tylko przy przyspieszaniu dochodzę na tipie do 5 tys obrotów i samo przerzuca na wyższy.