Obrazek


Obrazek


Obrazek

Płyn do wspomagania

Instruktarze, akcesoria i porady

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
dziadek
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 27
Rejestracja: poniedziałek, 4 stycznia 2016, 11:47
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kontaktowanie:

Płyn do wspomagania

#1 Postautor: dziadek » poniedziałek, 5 grudnia 2016, 10:41

W instrukcji wyczytałem, że do serva idzie płyn PSF III. W hurtowniach nie wiedzą o co chodzi. Proszę podpowiedzieć, co mogę dolać, aby było dobrze?

Awatar użytkownika
jaro
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 342
Wiek: 38
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 22:58
Skąd jesteś: Lubuskie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Kontaktowanie:

Re: Płyn do wspomagania

#2 Postautor: jaro » poniedziałek, 5 grudnia 2016, 11:06

Ja kupowałem tutaj: http://allegro.pl/ravenol-psf-plyn-hydr ... 68668.html
W lokalnych sklepach i hurtowniach tylko rozkładali bezradnie ręce (nie ma).
Obrazek

Awatar użytkownika
dziadek
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 27
Rejestracja: poniedziałek, 4 stycznia 2016, 11:47
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kontaktowanie:

Re: Płyn do wspomagania

#3 Postautor: dziadek » poniedziałek, 5 grudnia 2016, 14:51

Dzięki Jaro za szybką odpowiedz.

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 950
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 22 times

Re: Płyn do wspomagania

#4 Postautor: Peter » czwartek, 8 grudnia 2016, 14:42

Mam pytanie odnośnie powyższego linku. Jest w nim podany co prawda Ravenol PSF, ale na innych aukcjach jest wyszczególnione, że jest on koloru czerwonego. U mnie kolor jest raczej brązowy, być może już ze starości, ale wole się upewnić, tym bardziej, że znalazłem również Ravenol PSF, ale nieco inaczej wyglądający, niestety nie jest podany kolor oleju. Czy ta różnica ma jakieś znaczenie, ewentualnie, czy można je ze sobą mieszać ?.

czerwony
http://www.ebay.ie/itm/RAVENOL-Hydrauli ... SwfZ1WbV5S

ten drugi

http://www.ebay.ie/itm/RAVENOL-PSF-Flui ... SwBLlU33H4

Awatar użytkownika
sztaba
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1868
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
Skąd jesteś: Suwałki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: zmota
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times
Kontaktowanie:

Re: Płyn do wspomagania

#5 Postautor: sztaba » czwartek, 8 grudnia 2016, 15:44

Zbychu to masz zalany ten drugi.Twój jest brązowy ze starości,jak był młody to był pomarańczowy.Mieszać nie można,trzeba wymieniać w całości.
K up
I nne
A uto

Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia :tup:

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3151
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: SILVER
Przebieg (km.): 154000
Inny Samochód: CITROEN
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella
Has thanked: 8 times
Been thanked: 33 times
Kontaktowanie:

Re: Płyn do wspomagania

#6 Postautor: hunter » czwartek, 8 grudnia 2016, 16:21

"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
tomasB
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1064
Wiek: 45
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 20:38
Skąd jesteś: niedary
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 300
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Płyn do wspomagania

#7 Postautor: tomasB » czwartek, 8 grudnia 2016, 18:25

Z tego co wiem, większość mieszalna więcej info u pana Grzegorza -doradca 601623966

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 5774
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Re: Płyn do wspomagania

#8 Postautor: vokal » czwartek, 8 grudnia 2016, 18:33

Na forum jest tyle o płynach do naszych układów:
viewtopic.php?f=46&t=1869&hilit=p%C5%82yn+wspomagania
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 950
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 22 times

Re: Płyn do wspomagania

#9 Postautor: Peter » czwartek, 8 grudnia 2016, 18:36

Ale się narobiło, sztaba wskazuje na drugi, hunter na pierwszy , a przed momentem jegomość w sklepie z częściami stwierdził, ze w/g jego katalogu rekomendowany jest Valvoline ATF Mineral. Nie idzie jakoś tego sprawdzić np po VINie ? Nie chcę zmieniać całego płynu, mam wyciek z maglowinicy i czekam na nową, a nie chcę załatwić pompy :hmm:

vokal pisze:Na forum jest tyle o płynach do naszych układów:
viewtopic.php?f=46&t=1869&hilit=p%C5%82yn+wspomagania


A jest chociaż w jednym z tych tematów opisana różnica pomiędzy tymi dwoma rodzajami RAVENOLu PSF ?

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 950
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 22 times

Re: Płyn do wspomagania

#10 Postautor: Peter » czwartek, 8 grudnia 2016, 20:18

Przewertowałem wszystkie te tematy i straciłem jedynie czas. Te oleje które wstawiłem powyżej oba są semi, oba w klasie KIA PSF III, no i oczywiście oba są PSF, co jednoznacznie przeczy teoriom zawartym w tamtych tematach.

A teraz żeby było ciekawiej, poszukałem informacji u zródła, czyli u producenta Ravenola, który ładnie opisuje olej w karcie informacyjnej produktu

http://www.ravenol.pl/karty/1181000.pdf

Do tego dość obszerna karta charakterystyki , jest pięknie

http://www.ravenol.pl/karty/1181000_msds.pdf

Natomiast przy katalogowym doborze oleju już zaczynają dziać się dziwne rzeczy i firma wskazuje jako właściwy olej nie PSF, lecz RAVENOL ATF MM SP-III Fluid :hmm:

http://www.ravenol.pl/content/8-dobierz-olej

Awatar użytkownika
Marek
expert
Posty: 4059
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 212400
Has thanked: 42 times
Been thanked: 52 times
Kontaktowanie:

Re: Płyn do wspomagania

#11 Postautor: Marek » czwartek, 8 grudnia 2016, 21:19

Jest to stare i nowe opakowanie . A do Sorento wlewamy PSF III . I jaki to problem . :)

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 950
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 22 times

Re: Płyn do wspomagania

#12 Postautor: Peter » czwartek, 8 grudnia 2016, 21:29

Ano taki, że oba są PSF III z tym, że jeden olej jest czerwony, a drugi najprawdopodobniej żółto bursztynowy, a w przypadku, kiedy się nie wie, jaki się ma, przy braku mieszalności, czego nawet nie jest w stanie określić producent, dolewka staje się ryzykowna.

Awatar użytkownika
Marek
expert
Posty: 4059
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 212400
Has thanked: 42 times
Been thanked: 52 times
Kontaktowanie:

Re: Płyn do wspomagania

#13 Postautor: Marek » czwartek, 8 grudnia 2016, 21:43

Moim zdaniem obydwa są czerwone .

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 950
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 22 times

Re: Płyn do wspomagania

#14 Postautor: Peter » czwartek, 8 grudnia 2016, 21:51

Było by super, gdyby tak było, z tym, że mijało by się z celem sygnowanie tylko jednego z nich kolorem czerwonym, przez sprzedawców.

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1334
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 10 times
Been thanked: 34 times
Kontaktowanie:

Re: Płyn do wspomagania

#15 Postautor: ronin » czwartek, 8 grudnia 2016, 21:53

Zbychu pisze:Ano taki, że oba są PSF III z tym, że jeden olej jest czerwony, a drugi najprawdopodobniej żółto bursztynowy, a w przypadku, kiedy się nie wie, jaki się ma, przy braku mieszalności, czego nawet nie jest w stanie określić producent, dolewka staje się ryzykowna.

A moim skromnym zdaniem i tak nie wiesz w 100% co masz nalane i czy nie było mieszane. Więc skoro obydwa to PSF III to obydwa będą lepsze od kilkunastoletniej brei która już dawno straciła właściwości i nie wiadomo kto i co tam domieszał przez te lata. Oczywiście pod warunkiem wymiany całości.


Wróć do „4X4 OFF-ROAD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość