Jazda w w terenie - bezpieczeństwo, wyposażenie, technika.

Instruktarze, akcesoria i porady, wolna dyskusja

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Vüjek
To ja
To ja
Posty: 387
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 16:46
Skąd jesteś: Kraków NH
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Indigo Blue
Przebieg (km.): 0
Inny Samochód: Ford Mustang
Kontaktowanie:

Jazda w w terenie - bezpieczeństwo, wyposażenie, technika.

#1 Postautor: Vüjek » sobota, 15 maja 2010, 18:17

Jazda w w terenie - bezpieczeństwo, wyposażenie, technika.

Artykuł zaczerpnięty z technikajazdy.pl
Obrazek |V|Ü|J|E|K|

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Jazda w terenie - Automat czy Manual

#2 Postautor: Admin » sobota, 15 maja 2010, 18:28

Świetny artykuł a jeszcze lepsza jego prezentacja :).
Autorzy twierdzą , że skrzynia automatyczna jest lepsza do jazdy w terenie , może łatwiejsza , bo ja jeszcze do tej pory nie uporałem się z problemem przełączania .
Dla mnie reduktor jest tylko do 10 km na godzinę i max na 2 biegu , więcej nie dam rady a inni pędzą z reduktorami jak szaleni na swoich automatach, że nie mogę ich dogonić .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
autorus
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2317
Wiek: 50
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 06:48
Skąd jesteś: Skierniewice
Silnik: W PLANACH
Inny Samochód: Skoda octavia 480tys
Has thanked: 20 times
Kontaktowanie:

Re: Jazda w w terenie - bezpieczeństwo, wyposażenie, technik

#3 Postautor: autorus » sobota, 15 maja 2010, 18:38

10km to przesada. Spokojnie można jechać 30km, no a Maska wiadomo udowodnił że można jeszcze szybciej :)

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Jazda w w terenie - bezpieczeństwo, wyposażenie, technik

#4 Postautor: Admin » sobota, 15 maja 2010, 18:42

Ale ja nie mogę , jak dodam gazu to wyje na wysokich obrotach i rzeczywiście jedzie ale jak zdejmę nogę z gazu to następuje takie zatrzymanie prędkości że walę głowa w szybę przednią i pasy zaciskają się na klacie .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
autorus
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2317
Wiek: 50
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 06:48
Skąd jesteś: Skierniewice
Silnik: W PLANACH
Inny Samochód: Skoda octavia 480tys
Has thanked: 20 times
Kontaktowanie:

Re: Jazda w w terenie - bezpieczeństwo, wyposażenie, technik

#5 Postautor: autorus » sobota, 15 maja 2010, 18:54

W automatach jest luzik pod tym względem. :02

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Jazda w terenie - Automat czy Manual

#6 Postautor: Admin » sobota, 15 maja 2010, 19:01

Zamienimy się kiedyś autami na jakimś piasku , wtedy porównamy zachowania samochodów w zależności od posiadanej skrzyni biegów .
Nie wiem dlaczego piszą , że w terenie to lepsza jest manualna skrzynia .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: Jazda w w terenie - bezpieczeństwo, wyposażenie, technik

#7 Postautor: spider2you » sobota, 15 maja 2010, 19:53

Ja na reduktorze jechałem ostatnio 60 km/h na % biegu i było OK.

Trzeba wrzucić w głowę, że to jest ta obniżenie o 2 biegi jazdy. Bez problemu można jechać 60-tką. Potem rozłączy się samo.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Jazda w w terenie - bezpieczeństwo, wyposażenie, technik

#8 Postautor: cyber_human » sobota, 15 maja 2010, 19:56

Znaczy zapomniałeś się, czy dawałeś w palnik ile weszło w terenie?
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

prtro
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1227
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 12:27

Re: Jazda w w terenie - bezpieczeństwo, wyposażenie, technik

#9 Postautor: prtro » niedziela, 16 maja 2010, 02:44

Wydaje mi się że Spiderowi chodziło ze po zapieciu reduktora to 3 bieg traktujemy jako 1 i wtedy 5 będzie jako 3 .Tak spider ?? o to ci chodziło.


Wróć do „Poza szlakiem”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości