Witam Wszytkich;
Auta terenowe mam.od zawsze i sporo już ich było raz mniej raz bardziej waleczne. Przez lata sporo się też nauczyłem jeśli chodzi o jazdę w terenie (taką jaka mi potrzebna).
No ale teraz mam po raz pierwszy auto z automatem i w sumie to nie bardzo wiem jak się nim posługiwać.
No bo lepiej używać w terenie automatu czy lepiej przejść na tiptronik?
A jak używacie reduktorów np jakieś trudne podjazdy albo wyjątkowo trudny teren to wtedy lepiej automat czy tiptronik I trzymać samemu na niskim biegu?
Technika jazdy w terenie
Moderator: Moderator
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Technika jazdy w terenie
Wjeżdżając pod górę włączasz reduktor, skrzynia na D i gaz do dechy.
W większości przypadków to wystarczy
Ale jeśli wzniesienie jest bardziej strome wtedy już trzeba użyć tiptronika. Reduktor , jedynka i gaz do dechy.
Podczas zjazdu tylko tiptronic .
Reduktor , jedynka , jak auto zacznie się zsuwac to zdejmujemy nogi z gazu i tym bardziej z hamulca i patrzymy jak auto dostojnie, z jednostajną szybkością zjeżdża na dół .
Dla niektórych najtrudniejszą czynnością jest nie naciskać hamulców podczas zjazdu .
Kilka zjazdów i można w sobie wyrobić nawyk puszczania hamulca
W większości przypadków to wystarczy
Ale jeśli wzniesienie jest bardziej strome wtedy już trzeba użyć tiptronika. Reduktor , jedynka i gaz do dechy.
Podczas zjazdu tylko tiptronic .
Reduktor , jedynka , jak auto zacznie się zsuwac to zdejmujemy nogi z gazu i tym bardziej z hamulca i patrzymy jak auto dostojnie, z jednostajną szybkością zjeżdża na dół .
Dla niektórych najtrudniejszą czynnością jest nie naciskać hamulców podczas zjazdu .
Kilka zjazdów i można w sobie wyrobić nawyk puszczania hamulca
- rings
- teraz jestem
- Posty: 494
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:02
- Skąd jesteś: Pruchna k/Cieszyna
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: CZARNY
- Przebieg (km.): 100000
- Inny Samochód: Kia Venga
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5v6 RWD złote
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Technika jazdy w terenie
Podczas zjazdu z góry po asfalcie np. z Równicy przełączam na tiptronic i hamuję biegami. Na D śmierć w oczach i przegrzane hamulce.
3.5 V6 2005 2wd A/T(automat) złoty wersja USA. 3.5 V6 2013 AWD A/T(automat) czarny wersja USA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości