Ciekawostki off-road
Moderator: Moderator
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Ciekawostki off-road
Przeglądając internet znalazłem takie Sorento z liftem 10" na kołach 35 cali
Właściciel: Mariusz W...
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.4 benzyna
Modyfikacje: w przednim zawieszeniu most, górne sprężyny; amortyzatory, wahacze, w tylnym zawieszeniu także mosty z blokadą 100% od Nissana Patrola Y60, wahacze tylne to połączenie Patrola z Kią, reduktor od Nissana Patrola został zamontowany na specjalnej planszy pod wymiar, maglownica została zastąpiona przekładnią od Y60, lift 10 cali, koła 35 cali, zderzak przedni od Y61, pojazd wyposażono w wyciągarkę Escape Web 12000lbs, wały napędowe były robione na zamówienie; ,w przyszłości w aucie pojawi się skrzynia biegów M52b28 z BMW.
Auto zaprezentowane w TOP 15 – najciekawsze terenówki polskiego off-road'u
Właściciel: Mariusz W...
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.4 benzyna
Modyfikacje: w przednim zawieszeniu most, górne sprężyny; amortyzatory, wahacze, w tylnym zawieszeniu także mosty z blokadą 100% od Nissana Patrola Y60, wahacze tylne to połączenie Patrola z Kią, reduktor od Nissana Patrola został zamontowany na specjalnej planszy pod wymiar, maglownica została zastąpiona przekładnią od Y60, lift 10 cali, koła 35 cali, zderzak przedni od Y61, pojazd wyposażono w wyciągarkę Escape Web 12000lbs, wały napędowe były robione na zamówienie; ,w przyszłości w aucie pojawi się skrzynia biegów M52b28 z BMW.
Auto zaprezentowane w TOP 15 – najciekawsze terenówki polskiego off-road'u
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 231000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: Ciekawostki off-road
Było i nim pisane na forum, to ten z mostami i reduktorem z Patrola. Tylko silnik już nie aktualny...
- Załączniki
-
- jhiueyfwuier.jpg (140.93 KiB) Przejrzano 2487 razy
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Ciekawostki off-road
Ostatnio staram się nawiązywać osobiste kontakty z osobami które zmodernizowany swoje Sorento ponad przeciętną, tak jak z kolegą z banera na górze ;) dlatego odświeżam ten temat, być może uda mi się spotkać i z nim.
Interesują mnie rozwiązania techniczne w praktyce i dokumentacja.
Nie mogę namierzyć dwóch Sorento zmodernizowanych przez Kia Motors Polska, które zostały sprzedane kilka lat temu prywatnym osobom.
Dlatego przez jakiś czas będę drążył ten temat może się ktoś odezwie, a do tego potrzebny jest jakiś sukces, w co doskonale wpasowuje się Mucha ze swoim najwyżej podniesionym Sorento na fabrycznym zawieszeniu
Interesują mnie rozwiązania techniczne w praktyce i dokumentacja.
Nie mogę namierzyć dwóch Sorento zmodernizowanych przez Kia Motors Polska, które zostały sprzedane kilka lat temu prywatnym osobom.
Dlatego przez jakiś czas będę drążył ten temat może się ktoś odezwie, a do tego potrzebny jest jakiś sukces, w co doskonale wpasowuje się Mucha ze swoim najwyżej podniesionym Sorento na fabrycznym zawieszeniu
-
- dobry jak...
- Posty: 977
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: Ciekawostki off-road
Jak dla mnie ten pierwszy to jakaś totalna porażka,jak motać Sorcie to jedynie do momentu aż wygląda jak ten drugi. Dalsze motanie tylko niszczy wygląd Sorki.
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 231000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
-
- dobry jak...
- Posty: 977
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: Ciekawostki off-road
Sorento w teren tak ,ale łagodny. Jak większość chyba wie ,to auto nie ma mozliwości konkurowania z takimi autami jak Patrol,Defender,Grand Cherokee,czy nawet Wrangler. A przerabiając go na zmote wyjdzie coś takiego jak Maluch z silnikiem V8 http://namasce.pl/maluch-v8-video/ czyli wielkie brzydkie coś.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Ciekawostki off-road
Chyba jest odwrotnie .
Większość osób nie wie , że Sorento może konkurować z takimi autami jak Patrol, Defender nie mówiąc już o Wranglerze.
Nie raz widziałem zaciekawienie i spoglądanie pod maskę właścicieli tych aut po wyczynach Sorento na różnych rajdach.
I to seryjnych Sorento a co będzie jak wystartuje Sorento przygotowane do takiego rajdu ?
Większość osób nie wie , że Sorento może konkurować z takimi autami jak Patrol, Defender nie mówiąc już o Wranglerze.
Nie raz widziałem zaciekawienie i spoglądanie pod maskę właścicieli tych aut po wyczynach Sorento na różnych rajdach.
I to seryjnych Sorento a co będzie jak wystartuje Sorento przygotowane do takiego rajdu ?
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Re: Ciekawostki off-road
Andrzeju, jazda po lekkim błocie czy żwirowniach to nie jest to samo co rajd. Pisząc że Sorento może konkurować z patrolem, defenderem czy wranglerem, piszesz za przeproszeniem durnoty. Wytrzymałość reduktora, czy chociażby półosiek w Sorento do patrola jest nijaka. Wygrany rajd to nie pucharek od chińczyka za 15 zł, tylko ukończenie rajdu bez żadnej większej awarii. Bynajmniej dla mnie to jest już zwycięstwo.
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Ciekawostki off-road
sztaba pisze:Pisząc że Sorento może konkurować z patrolem, defenderem czy wranglerem, piszesz za przeproszeniem durnoty.
Wiele razy już słyszałem, że nie da się. Może uda się udowodnić , że jest inaczej
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2091
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Ciekawostki off-road
Co Wy tam wiecie wiadomo że Sorento to nie patrol bo patrol to straszny harpagan granatem od pługa oderwany. Ale śmiało może konkurować z autami typu Vitara, terrano, galloper, pagero a nawet jeep. Fakt że sorcie trzeba będzie dużo bardziej domotać ale bez przeróbek to nawet patrol jest sandałem
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Ciekawostki off-road
Skoro Francuzi testowali Sorento przed rajdem Dakar i byli zaskoczeni jego fabrycznym przystosowaniem, to coś w tym musi być , tylko jeszcze trzeba trochę czasu aby to odkryć .
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2091
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Ciekawostki off-road
Z resztą na czym polega fenomen Patrola. Na tym że ma fabryczna blokadę i można tam wsadzić koła 38 cali. I na tym jego bajery się kończą. Jest mega ciężki ma słabe silniki ale jazda na metrowym kole robi robotę. Na czym polega fenomen jeepa? A no na tym że jest do niego od zarąbania części do przeróbek żeby ratować go w terenie. A żeby było śmiesznie to te wspaniałe jeepy nawet ramy nie mają.
Więc wspierając słowa Andrzeja. Fabryczne Sorento może śmiało konkurować w terenie z fabrycznym patrolem i cała reszta. Resztą zdolności zależy już wyłącznie od portfela właściciela. A jak się właściciel uprze na Sorento to posadzi go na mostach z Patrola, wsadzi silnik bmw i dalej będzie każdy mówił że to sorento. Kiedyś jak mówiono na rajdach że grand Vitara będzie jeździła w terenie to ludzie się śmiali. Dzisiaj to jeden z popularniejszych aut. Przyjdzie i pora na Sorento, musi tylko jeszcze być tańsza...
Więc wspierając słowa Andrzeja. Fabryczne Sorento może śmiało konkurować w terenie z fabrycznym patrolem i cała reszta. Resztą zdolności zależy już wyłącznie od portfela właściciela. A jak się właściciel uprze na Sorento to posadzi go na mostach z Patrola, wsadzi silnik bmw i dalej będzie każdy mówił że to sorento. Kiedyś jak mówiono na rajdach że grand Vitara będzie jeździła w terenie to ludzie się śmiali. Dzisiaj to jeden z popularniejszych aut. Przyjdzie i pora na Sorento, musi tylko jeszcze być tańsza...
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
-
- dobry jak...
- Posty: 977
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: Ciekawostki off-road
widze koledzy usilnie zaginają tutaj rzeczywistość ,powiem tylko tak ,z takim wykrzyżem jak ma sorento to do reszty "terenówek" brakuje mu lat świetlnych. I żadne lifty mu nie pomogą ,a takie zmoty jak na pierwszym zdjęciu to nic innego jak porównanie RS-owego focusa do fabrycznego,po za budą nie mają nic wspólnego.
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2091
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Ciekawostki off-road
Fakt że w kwestii wykrzyżu szału nie ma ale jak byś to porównał np do samuraja. To jedno z lepszych aut terenowych. Wykrzyż ma pewnie mniejszy niż Sorento z uwagi na zawieszenie na resorach. Teraz rajdy nie wygrywają auta tylko wyciągarki. Sorento można skreślać dopiero jak faktycznie nie będzie dawał rady. Na ten moment nie słychać żeby gdzieś ktoś próbował. A co do prób mogę się wypowiadać jedynie na podstawie swojego doświadczenia i powiedzieć mogę że nie jeden się zdziwił i później ze mną gadał że jest w szoku.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Ciekawostki off-road
Ja też uważam , że daje radę i niejednemu szczęka opada jak widzi co potrafi Sorento .
Ale dopóki będzie to jedyne auto w rodzinie , lub samochód żony , nie mówiąc o tym , że jest traktowany jak przedmiot kultu i żadnej ryski ma nie mieć, to tak będzie .
Ale dopóki będzie to jedyne auto w rodzinie , lub samochód żony , nie mówiąc o tym , że jest traktowany jak przedmiot kultu i żadnej ryski ma nie mieć, to tak będzie .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości