Pierwsza w Polsce i Europie “zmota” z homologacją

Instruktarze, akcesoria i porady, wolna dyskusja

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Pierwsza w Polsce i Europie “zmota” z homologacją

#1 Postautor: Andrzej » sobota, 5 października 2019, 12:15

omm-xtr1-1.jpg
omm-xtr1-1.jpg (142.45 KiB) Przejrzano 2641 razy


OMM XTR1 to najbardziej ekstremalny pojazd terenowy dostępny w Europie.
Mimo swoich rozwiązań technicznych z rodowodem prosto z najcięższych rajdów został dopuszczony do ruchu drogowego
i jest jedyną tego typu konstrukcją w Europie z legalizacją drogową.
„Nie ogranicza go ani trudny teren, ani surowe przepisy ruchu drogowego.”
Zaprojektowany tak aby zjechać z grogi i wygrać każdy rajd offroadowy.

W połowie 2015 roku firma OMM (One More Meter) postanowiła zbudować pierwsze w Polsce, i nie tylko, auto terenowe dopuszczone do ruchu drogowego. Niestety już na samym początku spotkali się z problemami… wszystkie instytucje i urzędy związane z legalizacjami drogowymi nie podjęły się wyzwania. Jednak OMM nie poddało się na starcie i postawiony sobie cel, który ostatecznie osiągnęli. Droga była trudna.
OMM przeszukało całą Europę i znaleźli odpowiednią instytucję. Ponownie pojawiły się utrudnienia, ponieważ firma chciała pozostać przy swojej ramoklatce ze względu na jej atrakcyjność i możliwości, jednak ta nie spełniała wszystkich norm. Po półrocznych pracach nad nią udało się uzyskać satysfakcjonujący efekt dla obu stron. Pod koniec 2016 roku powstał prototyp, który musiał przejść bezbłędnie aż 64 badania techniczne. Trwała walka z czasem. Dlaczego? W 2017 roku miały się zmienić przepisy i praca poszłaby na marne.
Dzięki niezastąpionemu sztabowi OMM (18 osób pracowało na ten sukces) udało się wygrać wyścig z czasem. Na koniec została już tylko “papierkowa robota”. W taki oto sposób One More Meter otworzył w Polsce nowy rozdział motoryzacji.
Ramoklatka jest projektu OMM. Jej waga oscyluje w granicach ok. 200 kg. Wnętrze jest aluminiowe, ale pokryte specjalną powłoką aby nie odbijało promieni słonecznych. Całe podwozie i skrzynia biegów stanowi wszystkim dobrze znany Nissan Patrol. Silnik 5.2 l V8 o mocy 212 KM lub większy (np. Nissan RD28, BMW M57, LS3 Chevrolet Corvette itd.), koła 37-calowe Trepadory (do wyboru rodzaj bieżnika), zawieszenie jak i inne rzeczy np. nagłośnienie czy wyciągarkę wybieramy sami (30 dodatkowych punktów). ABS jest w standardzie! OMM XR 1 posiada bagażnik i koło zapasowe. Co do danych technicznych modelu podstawowego wygląda to tak:

• Pojemność skokowa: 5216 cm3
• Moc: 220 KM/4800 rpm
• Moment obrotowy: 407 Nm/3200 rpm
• Przyśpieszenie 0-100 km/h: 7,0 s
• Prędkość max: 120 km/h (ograniczona elektronicznie)
• Skrzynia biegów: manualna 5 biegowa
• Napęd: 4×4, stały na tył dołączany przód+reduktor
• Rozmiar kół: 37/12,5/16
• Szerokość: 2050 mm
• Wysokość: 1700 mm
• Długość: 4150 mm
• Waga: 1680 kg
• Ładowność: 500 kg
• Pojemność zbiornika paliwa: 75 litrów
• Rozstaw osi: 2750 mm
• Prześwit: 550 mm
• Głębokość brodzenia: 1500 mm
• Kąt najazdowy: 90°
• Kąt zjazdowy: 90°

W standardzie mamy bardzo dobrze uzbrojony samochód. Śmiało możemy nim wjechać w teren bez wcześniejszego specjalnego przystosowania.
Ciekawe jest, że akurat w naszym kraju tworzą się takie nietypowe i zarazem wspaniałe pojazdy.
Prototyp na Poznań Motor Show zrobił ogromne wrażenie.

omm-xtr1-7.jpg
omm-xtr1-7.jpg (204.79 KiB) Przejrzano 2643 razy
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Pierwsza w Polsce i Europie “zmota” z homologacją

#2 Postautor: Mucha » sobota, 5 października 2019, 14:28

No tak, a ty pojedziesz na przegląd i Ci powiedzą że koło wystaje a zderzak ma ostre krawędzie. Nie wiem jak oni zrobili to że mają homologację drogowa. Jest to tak nagięte że szok.
A dzieje się to w naszym kraju bo tylko u nas w urzędach można wszystko kupić :lol:
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:


Wróć do „Poza szlakiem”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości