Blokada mostu TRE 4x4 Kia Sorento I

Zbiór wiedzy i modyfikacji off-road (tu prezentujemy wyłącznie swoje przeróbki i sprawdzone modyfikacje)

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Blokada mostu TRE 4x4 Kia Sorento I

#1 Postautor: Andrzej » piątek, 11 października 2019, 12:15

Jako największy i zresztą jedyny :kwink: Klub Kia Sorento w Polsce otrzymaliśmy zapytanie w sprawie blokad mostów.
Chiński zakład TRE 4X4 produkujący blokady do takich aut jak Toyota, Jeep, Nissan, Land Rover,Isuzu, Mitsubishi, Suzuki i wiele innych w związku z zaobserwowanym zwiększeniem zainteresowania Kia Sorento jako auta terenowego chciałby rozpocząć produkcję blokad do naszych aut.
Zapytanie dotyczy ile osób byłoby chętnych na pierwszy zakup.
Blokady do w/w aut kosztują w Polsce 2790 zł i cena , mimo, że blokada do Kia Sorento wymaga opracowania, zaprojektowania i wdrożenia do produkcji byłaby taka sama jak dla innych marek.
Z koncernu Kia na razie tylko użytkownicy Kia Borego zgłosili chęć i blokady te już są produkowane.
Z Hyundaia są to Terracan i Galloper.

blokada-kia sorento-2002-2009.jpg
blokada-kia sorento-2002-2009.jpg (65.75 KiB) Przejrzano 5209 razy


Blokada jest włączana przyciskiem z kabiny ( nie jest to torsen, tylko pełna blokada ) i wymaga zamontowania kompresora do blokad który kosztuje w granicach 450 zł.

tre-kompresor-do-blokad-oraz-opon-ckma12.jpg
tre-kompresor-do-blokad-oraz-opon-ckma12.jpg (82.97 KiB) Przejrzano 5209 razy


Pytanie brzmi , czy byliby w Polsce jacyś chętni na takie blokady do Kia Sorento I
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
arsennoffsky
Off-Road
Off-Road
Posty: 19
Rejestracja: czwartek, 29 marca 2018, 23:22
Skąd jesteś: Wwa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2008
Kolor: złoty
Przebieg (km.): 147000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu TRE 4x4 Kia Sorento I

#2 Postautor: arsennoffsky » poniedziałek, 14 października 2019, 23:39

ja jestem chętny.

pees. a kto podaruje i wyśle most do Chin w końcu? :)

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu TRE 4x4 Kia Sorento I

#3 Postautor: Andrzej » poniedziałek, 14 października 2019, 23:45

Już nie trzeba. :)
Chińczycy już mają most.
Chcą tylko informacji czy i kiedy mają ruszać z produkcją :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu TRE 4x4 Kia Sorento I

#4 Postautor: Mucha » wtorek, 15 października 2019, 09:11

A to blokada przednia czy tylna?
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
arsennoffsky
Off-Road
Off-Road
Posty: 19
Rejestracja: czwartek, 29 marca 2018, 23:22
Skąd jesteś: Wwa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2008
Kolor: złoty
Przebieg (km.): 147000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu TRE 4x4 Kia Sorento I

#5 Postautor: arsennoffsky » środa, 16 października 2019, 14:19

Mariusz, jak pod wymiar do mostu to pewnie tylnia :)

to jak to będzie z tą blokadą? Zamawiamy od chińczyków?

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu TRE 4x4 Kia Sorento I

#6 Postautor: Andrzej » środa, 16 października 2019, 15:31

Zabiorę informacje ze wszystkich źródeł i podsumuję.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
pikkolo
coś umiem
coś umiem
Posty: 641
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:28
Skąd jesteś: Krakoofek
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: szary/szary
Przebieg (km.): 266666
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu TRE 4x4 Kia Sorento I

#7 Postautor: pikkolo » czwartek, 17 października 2019, 19:51

może to jest opcja. Ja wysłałem do kilku rosyjskojęzycznych sklepów internetowych zapytanie w sprawie VAL-RACING i tylko z jednego dostałem odpowiedź że niestety blokady te nie są produkowane. Pozostaje chińczyk.
pikkolo
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu TRE 4x4 Kia Sorento I

#8 Postautor: vokal » czwartek, 17 października 2019, 21:19

Skoro jest sprężarka, to pewnie miałoby to działać na podobnej zasadzie jak blokada przedniego mostu w napędzie typu EST.
Pewnie pracowałaby tam membrana do spinania obu półosi.
W przypadku chińczyków to może być niezbyt rozsądne eksploatacyjnie rozwiązanie.

No ale może Hultaje mają inne doświadczenia. Trzeba by ich popytać :hmm:
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
arsennoffsky
Off-Road
Off-Road
Posty: 19
Rejestracja: czwartek, 29 marca 2018, 23:22
Skąd jesteś: Wwa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2008
Kolor: złoty
Przebieg (km.): 147000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu TRE 4x4 Kia Sorento I

#9 Postautor: arsennoffsky » piątek, 18 października 2019, 09:10

No właśnie, vokal, kiedyś Cię o to pytałem na PW. Czy przypadkiem ta membrana z przodu, co to się załącza kompresorkiem, nie blokuje obu półosi? zatem de facto to działa jak blokada dyferencjału z przodu?

I dlatego Sorento fabrycznie jest tak dzielne terenowo?

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu TRE 4x4 Kia Sorento I

#10 Postautor: vokal » piątek, 18 października 2019, 09:34

Z tego co wiem, to w przednim moście EST następuje spięcie napędu wałka zdawczego z mechanizmem różnicowym.
Równoczesne spięcie półosi prawie na pewno nie występuje, ale jako że sam nie mam EST, to nie dam głowy w 100%.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu TRE 4x4 Kia Sorento I

#11 Postautor: Andrzej » piątek, 18 października 2019, 09:56

vokal pisze:Pewnie pracowałaby tam membrana do spinania obu półosi.
W przypadku chińczyków to może być niezbyt rozsądne eksploatacyjnie rozwiązanie.

No ale może Hultaje mają inne doświadczenia. Trzeba by ich popytać :hmm:


To nie jest blokada do chińskich aut czy Hultajów. To jest blokada do Patroli, Toyot i Landroverów .

Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu TRE 4x4 Kia Sorento I

#12 Postautor: Mucha » piątek, 18 października 2019, 10:46

Ta membrana tak jak pisze vokal rozpina przedni wał tylko.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

androx
moje konto
moje konto
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
Skąd jesteś: Podlasie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu TRE 4x4 Kia Sorento I

#13 Postautor: androx » sobota, 2 listopada 2019, 01:24

Rosjanie przerabiają blokadę z Terracana.
O taką: http://www.arb4x4.pl/instrukcje/blokady ... -RD156.pdf
Ale sporo przeróbek w postaci toczenia, bo, jak piszą, mechanizm różnicowy w Sorento jest niestandardowo mały...
https://www.drive2.ru/l/536378331864499107/

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2341
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu TRE 4x4 Kia Sorento I

#14 Postautor: visitor » piątek, 19 czerwca 2020, 09:34

Tak sobie z ciakwości napisałem maila do VAL Racing i dostałem odpowiedź:
Для запуска партии необходим заказ от 10 шт дифференциалов. Стоимость дифференциала без учета доставки 25000 рублей за 1 шт.

С уважением,
Вал-Рейсинг
8 8482 391834
8 9277 775411
val-racing.market@mail.ru

:jaw: :happy2: więc pytanie czy znajdzie się wystarczająca ilość chętnych :hmm: Nie mogą wysyłać do Polski ale mają partnera, który może. Poza tym to nie problem, dużo działam na tamtych rynkach i jak będą chętni mogę się tym zająć.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu TRE 4x4 Kia Sorento I

#15 Postautor: Mucha » piątek, 19 czerwca 2020, 09:47

Pytanie tylko czy jest sens, bo to nie blokada 100% tylko zwykły torsen, który bez przyczepności obu kół do podłoża też nic nie zrobi
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:


Wróć do „Warsztat 4x4”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości