Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)

Instruktarze, akcesoria i porady, wolna dyskusja

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2341
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)

#31 Postautor: visitor » czwartek, 19 grudnia 2019, 20:45

Nawet jak przed przeszkodą dobierzesz właściwy bieg?
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)

#32 Postautor: Mucha » czwartek, 19 grudnia 2019, 21:30

Nawet, bo tod dopina się wg swojej magicznej filozofii i w praktyce działa, ale nie działa :)
Zwróć uwagę na fakt że dopina on przód tylko przy uślizgu tylnych kół. Czy o jakieś kilkanaście sekund i metrów za późno
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2341
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)

#33 Postautor: visitor » czwartek, 19 grudnia 2019, 21:43

No tak, ale po to jest usel
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)

#34 Postautor: Mucha » czwartek, 19 grudnia 2019, 22:02

Dokładnie. Pytanie ile wytrzymają tarczki :)
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

KazikW
moje konto
moje konto
Posty: 225
Wiek: 59
Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
Skąd jesteś: Warmia
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Micra, Sharan.
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
Has thanked: 39 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)

#35 Postautor: KazikW » piątek, 20 grudnia 2019, 07:06

Mucha pisze:Nawet, bo tod dopina się wg swojej magicznej filozofii i w praktyce działa, ale nie działa :)
Zwróć uwagę na fakt że dopina on przód tylko przy uślizgu tylnych kół. Czy o jakieś kilkanaście sekund i metrów za późno

Mucha mierzyłeś stoperem zwłokę przy dołączaniu przedniego napędu?
To co napisałeś grubo mija się z prawdą.
Korozja I Awarie

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)

#36 Postautor: Mucha » piątek, 20 grudnia 2019, 07:43

Może mija się na lodzie na rondzie. W terenie jest klapa. To nie jest system w teren tylko do ratowania tyłka na asfalcie. W przypadku tego konkretnego podjazdu ktory miał powiedzmy 5m długości tod dopinał przód jakiś metr przed końcem wjazdu. Jak auto już stało...
I żeby było jasne, ja mówię tylko o jeździe w terenie.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)

#37 Postautor: Sajmon27 » piątek, 20 grudnia 2019, 07:58

O co chodzi z tymi tarczkami? Coś tam o tym czytałem ale czy faktycznie odpięcie przodu uselem może mieć negatywny wpływ na zespół napędowy? Jeśli to miałeś na myśli :hmm:
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)

#38 Postautor: Mucha » piątek, 20 grudnia 2019, 08:12

Raczej odwrotnie. Miałem na myśli ciągłą jazdę z 4x4. Z drugiej strony w sumie to chyba nic nie zmieni. I tak te tarczki ciągle pracują w auto więc raz na jakiś czas 4x4 na sztywno nie powinno im zaszkodzić.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
Scobelator
Off-Road
Off-Road
Posty: 21
Wiek: 43
Rejestracja: wtorek, 12 lutego 2019, 13:38
Skąd jesteś: Gdynia
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Wielokolor
Przebieg (km.): 280000
Kontaktowanie:

Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)

#39 Postautor: Scobelator » piątek, 20 grudnia 2019, 09:44

androx pisze:
Scobelator pisze:Właśnie jestem po założeniu usel' do mojegoTODa. Zwykły na przełącznik trójpozycyjny z osobną diodą informującą o stanie napędów...
REWELACJA - to jest to czego brakowało mi w terenie - polecam, polecam, jeszcze raz polecam!!!!


-A czy to coś zmieniło w terenie niż daje po prostu jazda na zapiętym reduktorze?



Bezapelacyjnie jest przydatne.
1 - kiedy mam załączane 4x4 bez auto - na przód przenoszony jest maksymalnie napędu ile można( a nie tylko w iluś procentach)
2 - Jak już ktoś słusznie zauważył - oszczędność paliwa w terenie
3 - Kiedy często uczestniczymy w jakimś wypadzie w teren w towarzystwie wielu terenówek i jedziemy w kolumnie i słyszymy na radiu "lepiej zapnijcie 4x4" od kogoś z przodu, to przy standardowym przełączniku musiałem się zatrzymać i zapiąć reduktor, a wiesz zapewne, że nawet przy sprawnych napędach (a wydaje mi się, że takie posiadam, bo sam o nie dbam, łącznie z naprawami reduktora) - czasem trwa to kilka sekund, a czasem szlag Cię trafia, bo zębatka nie chce się ustawić jak trzeba i zanim ruszysz z reduktorem, to z tyłu już na tobie "psy wieszają" i strasznie mnie to irytowało. Teraz podczas jazdy spinam przód z tyłem bez reduktora, a jak trafi się jakaś większa przeprawa to i większość musi "coś" zapiąć i do przodu....


Wróć do „Poza szlakiem”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości