Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)

Instruktarze, akcesoria i porady, wolna dyskusja

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)

#1 Postautor: Andrzej » poniedziałek, 14 października 2019, 07:43

Wyskoczyliśmy sobie pojeździć w terenie w cztery Sorento .
Teren to stara strzelnica, w większości jazda przez las z bardzo stromymi zjazdami i wjazdami.

2019-10-13 19.26.04.jpg
2019-10-13 19.26.04.jpg (244 KiB) Przejrzano 2546 razy


W pewnym momencie natrafiliśmy na prawie pionowy wjazd pod górę .
Alternatywą było zawrócić , ale jak zawsze znajdzie się jeden który spróbuje :lol:
No i wjechał , teraz następny, i też wjechał .
Teraz ja.
Ustawiam się przodem, reduktor , but w podłogę i ....przednie koła na górce ale tylne już nie. Stoję.
Hmmm, powoli wycofuję i jeszcze raz .
Staję dokładnie w tym samym miejscu.
Koledzy podchodzą , dobre rady , więcej gazu, w końcu ktoś mówi , spróbuj bez reduktora, będziesz miał wiekszą szybkość , może wtedy da radę.
Ok, wyłączam reduktor , gaz w podłogę . Czuję, że auto przyśpiesza ale o połowę wolniej niż na reduktorze .
Dojeżdżam do połowy górki i koniec.
Aby powtórzyć eksperyment znowu wycofuję i próbuję jeszcze raz .
Wciskam gaz aż mało co nie przebiję podłogi . Auto dojeżdża do końca wzniesienia i... nie ma siły dalej.
Jak to możliwe, że kilka aut wjechało a jedno nie.
Zaczynamy od opisów jak to wjeżdżał
Okazało się, ze wszystkie Sorento oprócz mojego miały napędy EST

prze2.jpg
prze2.jpg (33.87 KiB) Przejrzano 2546 razy


Czyli przed wjazdem ustawili sobie napędy na 4HI co dawało im tryb sztywnego napędu z napędzaniem obu osi auta ( 50x50)
Ja u siebie mam napęd AUTO.

prze1.jpg
prze1.jpg (58.84 KiB) Przejrzano 2546 razy


Czyli mam napęd na tył z automatycznie dołączanym przodem .
To właśnie była przyczyna .
Na reduktorze była za mała szybkość aby samochód wjechał pod górę , natomiast bez reduktora zbyt późno dołączał się przód i auto nie miało już mocy aby się wciągnąć .
Zawsze trzeba dążyć aby wszystkie auta biorące udział w takich wycieczkach miały podobne parametry , ponieważ wtedy jazda odbywa się płynnie, nikt na nikogo nie czeka i oprócz standardowego zakopania się :lol: nie ma żadnych niespodzianek .
Rozwiązanie jest tylko jedno .
Należy założyć Alsela, Usela czyli po prostu Alternatywny Sterownik Napędów , który powinien załatwić sprawę .

pserv.jpg
pserv.jpg (270.69 KiB) Przejrzano 2546 razy


To cudo powoduje, że zamiast dwóch napędów mamy ....sześć , czyli uzyskujemy dodatkowe tryby pracy: 2H i 4H – dla pozycji Auto przełącznika napędów oraz 2L i 4L – dla pozycji Low przełącznika napędów.
Własnie tego 4 HI mi brakowało .
No cóż , chyba czas się rozejrzeć za takim urządzeniem i widzę , że ktoś już próbuje je wyprodukować, co nie powinno być trudne, zwłaszcza, że pełna dokumentacja jest na Forum.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)

#2 Postautor: Andrzej » poniedziałek, 14 października 2019, 09:08

Górka o której mowa :confused:
Zdjęcia z rejestratora .
Niestety były skrajne warunki oświetleniowe , dokładnie pod słońce i nie udało sie uzyskać lepszej klatki.

2019-10-14 08.50.47.jpg
2019-10-14 08.50.47.jpg (193.39 KiB) Przejrzano 2519 razy

2019-10-14 08.50.22.jpg
2019-10-14 08.50.22.jpg (185.79 KiB) Przejrzano 2519 razy

2019-10-14 08.47.12.jpg
2019-10-14 08.47.12.jpg (145.12 KiB) Przejrzano 2519 razy
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2088
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)

#3 Postautor: Mucha » poniedziałek, 14 października 2019, 09:40

Wszyscy byli na atekach bfg. Andrzej nie wjechał bo mu na auto przód nie robił jak nam i wyraźnie było to widać.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)

#4 Postautor: kaini » poniedziałek, 14 października 2019, 11:13

A wszyscy na D czy tipie ?
Z opisów Andrzeja które dawał w innych tematach do góry zalecał D i gaz do spodu a to się nie sprawdza wg mnie.
Ja np używam 2 i kontroluje by nie przekroczyć 3 tys aby nie zmieniło na 3.
W przypadku reduktora to przód nie jest spięty na stałe w tod ?

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2088
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)

#5 Postautor: Mucha » poniedziałek, 14 października 2019, 13:39

Na reduktorze jest spięty, ale Andrzej ma uszkodzony intercooler i nie miał siły się tak rozpędzać. Pod górki tylko na tipie.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)

#6 Postautor: Andrzej » poniedziałek, 14 października 2019, 16:17

Okazało się ,że intercooler to zmora offroadowców .
Tak jest umieszczony , że wystarczy trochę pojeździć w terenie i zaraz coś go uszkodzi.
Wszystkie auta biorące udział w tej zabawie miały już wymieniony intercooler , oprócz mnie mimo, że mam wgniecioną osłonę i widać , że cieknie . Najwyższy czas na niego.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2088
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)

#7 Postautor: Mucha » poniedziałek, 14 października 2019, 16:24

Ja nie wymieniałem. Ale mam osłonę
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2347
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)

#8 Postautor: visitor » poniedziałek, 14 października 2019, 18:40

Też kiedyś wymieniłem po jednym z pierwszych przejazdów offroadowych, niestety w komplecie z chłodnicą. Potem założyłem osłony.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)

#9 Postautor: kaini » poniedziałek, 14 października 2019, 20:17

Myślę że powodów było więcej niż tylko napęd.
Brak liftu, osłon, większe koła. Może coś tam jeszcze te samochody się jednak różniły więcej?

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2088
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)

#10 Postautor: Mucha » poniedziałek, 14 października 2019, 21:18

Auta jeździły 3.
1 moje na kole bfg at ko 32 cale, lift 4 cale napęd est
2 Robert na kole bfg ko2 31 cali, lift 2 cale napęd est
3 Andrzej na kole bfg ko2 30 cali, bez liftu napęd tod
Uwierz mi że ewidentnie problemem był brak mocy a po wyłączeniu reduktora problem z załączaniem przodu. Auto chciało jechać ale przód praktycznie się nie dołączał mimo że jest sprawny a na reduktorze uszkodzony intercooler odcinał praktycznie turbo i auto traciło cały moment obrotowy. Mimo to, było to jedyne miejsce gdzie nie wjechał.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)

#11 Postautor: Andrzej » poniedziałek, 14 października 2019, 21:32

Dzisiaj już rozmawiałem w sprawie intercoolera .
Nie może być tak , że nie mogę wjechać tam gdzie wszyscy :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)

#12 Postautor: Student_x » poniedziałek, 14 października 2019, 22:14

Czyli wystarczy za parę złotych założyć USELa i problem by się rozwiązał :lol: :lol: pstryczek w lewo lub w prawo i po problemie :happy2:
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1633
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
Has thanked: 104 times
Been thanked: 196 times
Kontaktowanie:

Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)

#13 Postautor: gomez953 » poniedziałek, 14 października 2019, 22:20

Interciulery :palm:
Wrona miał "najgorszy" silnik z możliwych - 2.4, ale auto podlifcione i na reduktorze nawet Madej w porobionym klekocie nie dał rady :kwink:
A i zJEEP się wkleił... :roftl:
Obrazek

Awatar użytkownika
arsennoffsky
Off-Road
Off-Road
Posty: 19
Rejestracja: czwartek, 29 marca 2018, 23:22
Skąd jesteś: Wwa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2008
Kolor: złoty
Przebieg (km.): 147000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)

#14 Postautor: arsennoffsky » poniedziałek, 14 października 2019, 23:47

mała korekta: ja mam lift na zawieszeniu 2 cale i lift na oponie 1 cal (zmienilem z 29'' na 31'').

I wjeżdżałem pod górę na D :) i miałem 4x4 HI zapięte i zrobiłem porządny rozpęd.

Aczkolwiek chwilę później na podobnej górce Mariusz mnie przekonał, że w sumie można podjechać z miejsca na reduktorze.

Przy takim podjeździe uważam, że przede wszystkim opony i napęd robią różnicę, a w przypadku Sorento jeśli ktoś nie chce zostawić intercoolera na górce to też i lift i osłona z przodu.

KazikW
moje konto
moje konto
Posty: 225
Wiek: 59
Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
Skąd jesteś: Warmia
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Micra, Sharan.
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
Has thanked: 39 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)

#15 Postautor: KazikW » wtorek, 15 października 2019, 07:09

Czyli podsumowując krótko: niesprawnym technicznie autem nie wybieramy się w teren.
Korozja I Awarie


Wróć do „Poza szlakiem”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości