Wykrzyż Sorento I - testy
: czwartek, 24 października 2019, 15:42
Wykrzyż auta to bardzo ważny parametr i prawdopodobnie najważniejszy na wpływ przydatności samochodu w terenie. Jest to parametr określający zdolność zawieszenia do utrzymywania przyczepności kół do podłoża. Wykrzyżowanie osi zależy przede wszystkim od skoku zawieszenia i jego charakterystyki pracy . To co jest dużą wadą w czasie poruszania się po szosie, staje się ogromną zaletą w terenie. Jeśli zawieszenie są miękkie, a koła mają duży skok to samochód jest w stanie pokonać nierówności bez odrywania kół od podłoża.
Postanowiliśmy sprawdzić jaki wykrzyż ma Sorento.
Test polegał na podnoszeniu auta z jednej strony aż do momentu uniesienia się drugiego koła.
Udało się podnieść koło na wysokość 47,5 cm.
Następnie został zdemontowany stabilizator aby sprawdzić czy uzyskamy w ten sposób większy wykrzyż.
Tym razem auto podniosło się na 50,5cm
Test zrobiony został tuż po założeniu amortyzatorów KONI
Postanowiliśmy sprawdzić jaki wykrzyż ma Sorento.
Test polegał na podnoszeniu auta z jednej strony aż do momentu uniesienia się drugiego koła.
Udało się podnieść koło na wysokość 47,5 cm.
Następnie został zdemontowany stabilizator aby sprawdzić czy uzyskamy w ten sposób większy wykrzyż.
Tym razem auto podniosło się na 50,5cm
Test zrobiony został tuż po założeniu amortyzatorów KONI